Dakle vozila bi ga svaki dan posao nazad i sve ostalo di idem. Uglavnom po gradu ilica zagrebačka avenija i tu na zapadu ceste uglavnom.Ajmo prvo ovak, za koliko vremena možeš krenuti s polaganjem A kategorije? Ako to čekaš još tipa 4 godine, onda otiđi na A2, ako će to biti za 6 mjeseci, onda čekaš..
Kaj se iskustva i tome vezanih stvari uz vožnju na motoru tiče, to nemoj uzimat ko relevantno, ja se npr. vozim na 2 kotača 15 godina, a i dalje spadam među sporije vozače bilo gdje da dođem (ali opet, ja sam na svako odredište došao čitav i s najmanje rizika), nema svatko od nas istu pozadinu, uvjete, razumijevanje fizike motora, razumjevanje prometa oko nas itd. itd. itd.
Šta se samog motora tiče, tu opet bez puno filozofije, napravi listu 2-3-4 motora koji ti se sviđaju i treba vidjeti koji je najisplativiji u situaciji A, B i C, A - voziš ga dok ne umre, B - voziš dok ne naleti neki motor iz snova, C - voziš dok ne prodaš
Ove fore, ovaj ti je bolji ovak onak, skreće ovak onak, razvija snagu sim-tam.... Nisi svaki dan na grobniku i ne treniraš za neko određeno prvenstvo...
Stvar je jednostavno, voziš li se puno po gradu, poželjno (ali nije uvjet) je da je motor lakši i da lakše kreće, u tom slučaju MT-07 je daleko ispred recim CBR600F, a opet s druge strane, ako će većinu vremena biti na nekim "dugim prugama", tu je onda zgodno da ima to "ljepše" razvijanje snage i malo više snage četverocilindraša i full plastike..
Znači, u idućem postu, ne zanima me kolko si visok, težak, jak... nebitne informacije, ako sam ja mogo ispeljat hayabusu i Africa Twin iz svog dvorišta, onda svi mogu sve ostalo, trebamo informacije kako planiraš koristit motor, samo vikendima? Ići ćeš njime na posao svaki dan? Hoćeš se vozit više po autoputu ili lokalnim cestama?
Nadalje, kod kupnje motora... govorimo naravno o polovnom... bolje je uzeti godinu stariji motor s malo više km na satu, novim gumama, lancem, servisom itd nego ić "za svojim snovima" i kupit neki ulickani na kojem te u idućih 2000km čeka 4-5 soma HRK ulaganja.
Pa ja sam mislila uzeti skuter ali svi kažu da nema veze s motorom, a opet glupo je da se naučim krivo. Isto tako ovo što je rekao sticky svako drukčije savlada,vozi razmišlja... Hvala na preporuci 🤗Imam 22g, položio sam prošle godine u 6mj A2 kategoriju. Da sam imao mogućnosti išao bi definitivno odma na A kategoriju, ali ništa zbog godina. Prije toga sam vozio par puta neke motore i skutere, ali ništa pretjerano. Poželjno je da dođeš s nekim iskustvom prije. Ja sam kupio motor u 1.mj, pa sam već imao nešto kilometara u nogama. Za prvi motor uzmi koj ima najmanje plastika 😂 jer postoji velika vjerojatnost da ćeš past. Ja sam jednom izletio, a frend koji je u isto vrijeme položio ga je samo s mjesta prevrnuo više puta tako da se pripremiš da na tim plastikama će se to dobrano vidjet. Meni je izbor pao na er5 i evo drugu sezonu vozim s njim, dva cilindra mi puno bolje pašu od jednoga. Za početnika ima i viška snage ali ako ga ne vrtiš iznad 7k okretaja je miran, a ima dovoljno snage za put.
Pa ja sam mislila uzeti skuter ali svi kažu da nema veze s motorom, a opet glupo je da se naučim krivo. Isto tako ovo što je rekao sticky svako drukčije savlada,vozi razmišlja... Hvala na preporuci 🤗
Sad sam skužio da si ista miška iz teme dobrodošliceDakle vozila bi ga svaki dan posao nazad i sve ostalo di idem. Uglavnom po gradu ilica zagrebačka avenija i tu na zapadu ceste uglavnom.
I ja sam žensko samo da se zna 😂😂
Trenutno mi je motor iz snova cbr500, neki budžet je 30-35k ne više.
Do a kategorije imam godinu i pol, zato se premisljam, a i to polaganje na tako jakom motoru mi se čini da će mi dulje trebat da svladam nekog A2 i da ću morati dati hrpu novaca za dodatne sate, pogotov jer nije da imam svoj pa mogu vježbati i voziti se po parkingu.
Apsolutno se ne slažem.... 15 godina sam se vozio gotovo isključivo na skuteru (a sad imam 25, godina, naravno), i s vozačkom i bez vozačke, po gradu, po otvorenoj cesti (dok je gore bio polini...) i tranziciju sam napravio bez problema. To je stvar osobnog dojma i iskustva, nebitno jesi muško, žensko, star ili mlad i sve se da ispraviti/naučiti/prilagoditi... Sve je to stvar mindseta i opuštenosti... Bolje da se 10 godina vozi na skuteru koji joj odgovara i pređe na motor nego da odma ide na 125-icu koja joj ne odgovara a koja je kakti "manje opasna".Ne slažem se sa skuterom nikako.Imam susjedu koja je položila A kategoriju nakon toga je kupila maxi skuter Apriliu i vozila cca 6 mj. sada je kupila Yamahu Diversion i po otvorenoj cesti vozi sasvim ok ali u gradu nastaje problem.Kreni stani pješak i sl situacije joj uzimaju previše pažnje nije isto stati ubaciti u prvu i krenuti ili samo sttisnuti gas.Zato savjetujem A 2 kategoriju makar tražila koji dodatni sat ali kad naučiš šaltat cijeli novi svijet će ti se otvorit.Samo hrabro.
Ja sam ti išo privatiš na "preporuku" autoškole tj. instruktora, 4 glave odma i nema puno preispitivanja... e, sad, najbolje bi ti bilo da pitaš tetu iz autoškole ili instruktora jel ima koga...Da ne otvaram novu temu, imao bih jedno pitanje:
Položio sam A2 kategoriju prije 2 godine i sad sam ostvario pravo na polaganje A kategorije. Zbog besmislenih propisa, moram opet obaviti liječnički prije upisa u autoškolu. Otišao sam danas kod jednog privatnika kod kojeg sam vadio liječnički za A2 kategoriju i vratio se kući praznik ruku. Razlog? Nisam imao potvrdu od obiteljskog liječnika o tome da ne bolujem od psiho/fizičkih bolesti. Kad sam išao na pregled za A2 kategoriju (prije 2 godine) imao sam samo B kategoriju i rekli su mi da mogu bez problema obaviti taj liječnički bez te potvrde ako već imam vozačku za neku kategoriju. Danas su me poslali kući jer nisam imao potvrdu. Obiteljski liječnik je iduća 2 tjedna na godišnjem odmoru, doktorica na zamjeni me uvjerava da mi ona ne može izdati to uvjerenje nego baš moram čekati da se moj liječnik vrati s godišnjeg. E sad, očito je da ili me zamjenska doktorica za*ebava jer joj se ne da raditi ili ovi privatnici isto imaju neke čudnovate zahtjeve.
Zanima me je li netko išao kod nekog privatnika na taj pregled, a da nije morao donijeti tu potvrdu?
Zbilja mi se ne da čekati 2 tjedna zbog te glupe potvrde pa bih bio zahvalan ako netko može pomoći s korisnim informacijama
Da, za lijecnicki ti to treba. Ali ne kuzim zasto to ne moze zamjena napravit jer ti je doktor(ica) na godisnjem. Pa ima uvid u tvoj karton. Kako bilo, bez toga neces moci pristupiti lijecnickom pregledu kao sto nisam mogao ni ja prije godinu dana kod produzenja vozacke (istekla zbog naocala), ali sam nazvao doktora koji je pripremio papir pa sam samo dosao po njega na dan lijecnickog za produljenje vozacke (u istoj zgradi, dom zdravlja u Runjaninovoj u ZG)Da ne otvaram novu temu, imao bih jedno pitanje:
Položio sam A2 kategoriju prije 2 godine i sad sam ostvario pravo na polaganje A kategorije. Zbog besmislenih propisa, moram opet obaviti liječnički prije upisa u autoškolu. Otišao sam danas kod jednog privatnika kod kojeg sam vadio liječnički za A2 kategoriju i vratio se kući praznik ruku. Razlog? Nisam imao potvrdu od obiteljskog liječnika o tome da ne bolujem od psiho/fizičkih bolesti. Kad sam išao na pregled za A2 kategoriju (prije 2 godine) imao sam samo B kategoriju i rekli su mi da mogu bez problema obaviti taj liječnički bez te potvrde ako već imam vozačku za neku kategoriju. Danas su me poslali kući jer nisam imao potvrdu. Obiteljski liječnik je iduća 2 tjedna na godišnjem odmoru, doktorica na zamjeni me uvjerava da mi ona ne može izdati to uvjerenje nego baš moram čekati da se moj liječnik vrati s godišnjeg. E sad, očito je da ili me zamjenska doktorica za*ebava jer joj se ne da raditi ili ovi privatnici isto imaju neke čudnovate zahtjeve.
Zanima me je li netko išao kod nekog privatnika na taj pregled, a da nije morao donijeti tu potvrdu?
Zbilja mi se ne da čekati 2 tjedna zbog te glupe potvrde pa bih bio zahvalan ako netko može pomoći s korisnim informacijama
Šta preporučuješ od tih bez plastike? Ta fica mi se čini sa puni plastike više nego rr nešto u tom stiluSad sam skužio da si ista miška iz teme dobrodošlice
E sad, s obzirom da ti je ostalo godinu i pol do A, teška odluka.... financijski, definitivno pričekati A kategoriju, a ovo ostalo tebi prepušta... Kaj se tiče ovog, polaganja za A i A2, nema tu neke razlike... Nitko u autoškoli ne iskorištava ni 30% motora, a uglavnom su isti ili slični modeli motora u autoškolama, tak da ovo ovaj teži, ovaj veći, ovaj jači, zaboravite... Motor u vožnji nisu suhoparne brojke na papiru...
Skuter je okej stvar, ako ćeš ga vozit, ako ćeš ga sad kupit da se malo naučiš, i onda prodavat za godinu i pol, to mi malo nema smisla s obzirom na sve rizike koji u to ulaze...
Kaj se tiče odabira motora, jedan lega gore je dobro rekao, nekaj bez plastika, gdje cilindri ne strše van bi bilo dobar odabir... moja preporuka ti je da kupuješ motor do cca 25000 kn, i to je gornja granica, motori dolaze i odlaze, ne treba spičkat svu lovu na to... Ono kaj još razmišljaj u početku je oprema, dobra kaciga, jakna i rukavice su must have, a ni čižme nisu na odmet, i to će te sigurno koštat par soma kuna...
To si me stalkao pa znaš da radim u lidlu ili? 😂😂A gle, s obzirom na ovo kaj si rekla, posao sim tam, kavica ovo ono, a sve će to bit po gradu... meni to zove za manji broj cilindara (mislim da je s njima to malo lakše), Da pogledaš recimo CB500F? U tom rangu je SV650, ima ih i sa poluoklopima... MT07 je za grad super motor, jako lagan, agilan, ne znam na pamet kak se kreću cijene ali takav tip motora je...
Kaj se opreme tiče, da ti budžet u početku lakše pregrmi, goretex jakna s podstavama i protektorima (al mora imat nešta rozo da te mogu prepoznat) i na nju onda samo kabanicu pucaš (ista ti stane u ruksak) kad fakat jako pada... Kacigu pripazi da oko vizira kad je skroz zatvoren ima gumice protiv ulaska vode (ja sam ovo naučio na teži način), rukavice si kupi ljetne, moguće nešta sportsko da je dobra zaštita u vremena kad se brže vozimo i ni slučajno crne boje (puno brže se crne griju pa je po ljeti to malo nja-nja), zimske/kišne se u lidlari kupe za 8 banki ak se ne varam kad je sezona, to samo treba bit strpljiv.... Bubrežnjak obvezno (Lidl cca 50 kuna), cerada za motor ako ti bude vani (isto lidlara, cca 105kn)... I da, samo da se zna, lidl ne sponzorira ovaj post...
Sam šta zaboravio?
Sad još samo moram otkrit poslovnicu...To si me stalkao pa znaš da radim u lidlu ili? 😂😂
Hvala na prijedlozima. Svega ima puno od te opreme ali jakna, kaciga, bubrežnjak i rukavice su mislim najbitnije
Alpinestars mi se sviđa najviše po izgledu a inače kožne stvari ne preferiram 😂😂
A kaj se motora tiče možda mi se netko smiluje da probam krug po kvartu nakon što položim 😉
dok kupiš moped možeš s mojom osnovati mc lidlTo si me stalkao pa znaš da radim u lidlu ili? 😂😂