Tu si nesto malo pobucao.
Tribas razmisljati sto zelis u konacnici dobiti.... "bolji moment na straznjem kotacu" (da se mozes popet igdje hoces a ne zagusis masinu) ili vecu konacnu brzinu.
Ako mislis "nizi okretaji" kao 1500, 2000 i sl o/min oni i nisu bas najbolji za masinu.
Triba dati gasa da se masina "fino" vrti.
Ako mislis sacuvavati masinu nemoj se off-road voziti
.... pure and simple
... ma djava ce joj biti ... samo gas!
Da nebi ispala filozofije ko "o gumama i uljima"....
Glede omjera koji zelis postici evo ti link na jednu staru WEB stranicu (ako neznas za nju) gdje mozes odabrati motor i "igrati se" s lancanicima:
Motorcycle speed and sprocket calculator with bike database for gearing, sprockets, tires and chains of over 1750 bikes. Request yours to be added as well.
www.gearingcommander.com
To bi ti trebalo pomoci u razmisljanu koji zavrsni prijenosni omjer odabrati za tvoje potrebe.
14/40 ti je dobar omjer jer znam di se Zog penje s motorom "mic po mic" i ne staje.
Doduse mozda je kilaza vas dva razlicita - drasticno
Poigraj se s gearingcommnderom prije nego odlucis.... poprilicno je tocan.
(provjeri jesu li za 250L uneseni podaci tocni)
Glede trajnosti lanca .... a isto ko i gume.
Stavit ces set guma i potrositi ga za 2000-3000 km. Potom ces staviti novi set "istih" guma i trajat ce ti 8000-1000km.
Tako i lanac.
Ovisi o tvojoj voznji!
Za usporedbu ja sam na DRZ-u u 38000km potrosio tri lanca (prije mjesec stavio 4.) (lancanici 14/47, 14/44, 13/47).
Trenutno sam na 14/47 i nema di se nemogu popeti (136+tekucine + 110kg+oprema).
Naravno da se sa 13/47 mogu cuda raditi al tko za to ima potrebu osim ako se ne natjece?!?
Naravno da ovisi o "kvaliteti" lanca al za 250L je to sve otprilike isto .... nema to toliko momenta da kida lanac.
VX - x ring ako e nevaram....
Lanac se u cijelosti ne podmazuje.
Podmazuju se O-ringovi, X-ringovi ili sto vec pa onda malo kapne i na linkove (nije na odmet ali triba skuziti da je svaki link zapravo mali cilindricni klizni(tarni) lezaj i da je bolje da izmedju cilindrica i linka ima maziva nego samo izvana).
Te ringove podmazijes da bi bili podatni, tj. da se ne okrute jer link prolazi kroz cilindric/cjevcicu koja je u kontaktu s lancanikom a izmedju cilindrica i linka je, kako rekoh) mast/mazivo (ako ti je lanac na kopcanje onda si vidio onaj paketic masti sto s linkom dobijes).
O/X/Y/Z-ringovi stite da voda ne udje unutar cilindrica linkova! To im je jedina i osnovna zadaca.
WD 40 omeksava gumu (opcenito govorim o "gumi" jer postoje razne gume, pa tako i one koje su otporne na kojekave kemikalije al lanca bi s takvim ringovima kostao 2000kn) i nebi preporucio s njim podmazivati ringove.
Mozes al se moze dogoditi da "ukakis" lanac prije vrimena.
Bolje "vulgaris" silikonski sprej ili sprej namjenjen za te ringove.
Ma moze i bilo sto drugo al da cuva a ne da unistava ringove.
Nema potrebe nasrati cili lanac jer cemu podmazivati ono sto nije u kontaktu s nicim drugim .... a time i nema trenja/habanja.
... ajd da hrdja ne uhvati izvana i da nebi ruzno izgledao mozes malo al nasrati cili lanac kako vidim kod nekih ljudi znaci da ne kuze kako "to" radi.
... a i samo useres sva oko motora kad pocne spricati okolo ako ga zavrtis dobrano.
Lanac s ringovima, ako ne pukne, pusti ruzinu/ukrute se linkovi ili se istegne ... ili oboje ... to tako najcesce.
Moj posljednji se samo istegao. Prethodni i ruzin i istegao se.
Celici za lance nisu od "pre-pre-pre" velike cvrstoce. Jesu cvrsti ali bolje da se oni istezu nego da plati kontra-osovina itd.
Generalna odlika takvih materijala je da nakon neke granice "cvrstoce" pocnu naglo popustati (istezati se) ali do granice pucanja ima jos vrimena.
To omogucava (ne govorim za lanac nego generalno) da primjetis da je nesto "krenulo na lose" i da promjenis... to je nekakv "sigurnost u upotrebi".
To se ocituje kod lanca tako da primjetis da je istegnut pa ga naspanas i bude dobar neko "duze" vrijeme. Ponovno ga naspanas jer se ponovno istegao i bude dobar neko vrijeme ali znatno krace nego sto je "bio dobar" u prethodnom intervalu.... i na krajuga spanas dan-za-dan, poslje svake voznje jer "poleti" s isteanjem
Ako je lanac bez ringova onda natocaj s cime oces ... moze i maslinovo ulje.... bolje sojino.
Jedan moj prijatelj je mijenjao na cestovno motoru lanac svako 50k km bez podmazivanja.
Veli "jesam ja njega kupio ili on mene? Ionako ce se rastegnuti."
Jedan drugi je na Hayabusi promjenio lanac na 130 000km! Da, na Hajabusi!
... i jos mu je bio dobar al reda radi ga promjenio da ga ljudi ne zajebavaju a nije papak - do volana legne u zavojima
Za one koji sve znaju a mozda neznaju samo ovo... WD u WD 40 je "water-displacing".... ako kuzite- kuzite
PAZI koje lancanike prednje stavljas(te)! Kakvi god omjer bolje da su meksi od zibiju na kontra osovini da se zubi ne ishabaju!
Vidio to nedavno i veeeeeliki je problem kako to poraviti ili "adatati".
Nemoj Ebay - Kineske jer neznas sto kupujes.
Intercars i JT - sprocket ili sl. mi se pokazalo dobro.... neznam tudja iskustva..... ili kupi OEM.
Eto dok sam cekao povrat informacija za neke konstrukcije reko da malo zagrijem tipkovnicu
... oduzi se ... sezona je kiselih krastavaca!