Vrlo bitno kod ulja za 2t motore - flash point ili točka izgaranja , plamište

golum

Member
Koliko dugo sam na forumima, dugo sam bio i na 125 cc club forumu (dok se nije ugasio) i NITKO NIKAD nije govorio o točci izgaranja , plamištu ili flash point koja objašnjava vrlo puno. O namjeni ulja, o čađenju termogrupe, jakom dimljenju, curenju i pljuvanju iz auspuha, zamašćenju svjećica i posljedičnom pregrijavanju svjećica često. I sam nisam to znao dok na talijanskoj grupi za Aprilie 125 nije ta tema postavljena i raspravljena . Razlog pokretanja teme je bio pljuvanje i curenja iz auspuha , jako dimljenje kod motora koji su koristili ljudi za lagane vožnje po prirodi ili trkeljanju po gradu (dakle sve na nižim okretajima) , a koristili su ulja poput motul 800 , 710 ili druga racing ulja. I mene je to dočekalo nespremnim radi neznanja na Aprilii nakon generalke i ulijevanja previše motula 710. Lagana vožnja , pljuvanje iz auspuha kad je hladan, jako dimljenje i posebno pregaranje skupih svijećica s 10 toplinkom vrijednošću. Dugo me to mučilo, razbijao sam glavu je sam li dobro stavio semering , je li radilica ima dobar dosjed za semering (često bude izglodana osovina radi toga jer ljudi ne zamijene semering pa je tvrd i izgloda osovinu) - ispuštao ulje iz getribe, mirisao ga , brtvio i čistio auspuh, čak sam bio spreman rastavljati mašinu radi provjere semeringa kod mjenjača. A sve radi neznanja i neadekvatnog ulja za način na koji se vozim. Problem je kad ti crkne svjećica negdje u gužvi u gradu. Evo nekih tema i specifikacija .

Ista stvar je za sve dvotakne motore .








ovaj scooter expert sam dobio preporuku za korištelje na Tomos E 90 /ctx
Evo druge stranice za TTS


Ja sam dugo s time razbijao glavu iz opisanih razloga, polini ima skoro plafon momenta i snage na 9000 okretaja i nema ga potrebe tjerati do kraja, a to nije za motul 800 i 710 . Kolega i član enduro je dugo godina vozio Aprilie s power 1 i nije imao takvih problema, isti stil vožnje , a on je prema ovim specifikacijama s duplo manjim plamištem.
Proučio sam puno tema o korištenju mx i enduro motora te skutera za laganije vožnje i svi su imali iste probleme dimljenja i pljuvanja iz auspuha. Smanjio sam količinu 710 na 1.6 posto, ne pljuje više tako, ali dimi. I dok se ne zagrije na radnu temperaturu 10-tke su mi gorjele radi naslage ulja pa sam na 9-tke prešao, ova hladnija se očito nije zagrijala radi samočišćenja. Paljenje je komparatorom naštelano po manualu.
Da ne pišem samo o Aprilii, i na Tomosu izgaraju ljudima svjećice kao i na svim dvotaktima.
 
Pozdrav,

Koristim Motul 710, Castrol Power 1 Racing (kad naletim), Shell VSX 2 Ultra, Petronas Syntium 2 SP i Mobil 1 Racing (uskoro). Sve full sintetika.
2% (1 dcl na 5 L 95 ili 100 oktana), 125 je trošio 6-7 L, 200 troši 5-6 L.
Naravno da slini i dimi na auspuh, pogotovo u gradu.
Svejedno, nijedna svjecica nije pregorila, ni zamastila da neće upaliti.
Mijenjam preventivno svaku god./5000 km.
Aprilia Rotax je bila problematična, KTM je do sada bez greške.
 
  • Like
Reactions: M900
Pozdrav,

Koristim Motul 710, Castrol Power 1 Racing (kad naletim), Shell VSX 2 Ultra, Petronas Syntium 2 SP i Mobil 1 Racing (uskoro). Sve full sintetika.
2% (1 dcl na 5 L 95 ili 100 oktana), 125 je trošio 6-7 L, 200 troši 5-6 L.
Naravno da slini i dimi na auspuh, pogotovo u gradu.
Svejedno, nijedna svjecica nije pregorila, ni zamastila da neće upaliti.
Mijenjam preventivno svaku god./5000 km.
Aprilia Rotax je bila problematična, KTM je do sada bez greške.
koju Apriliu si imao i što je bilo problematično?
 
Aprilia SX 125 '10, 17 kw verzija, 10,000 km na satu (ispalo oko 25,000 km realno), grana neka laksa, Gianelli top.
Dobio s njom nove usisne lamele, prirubnicu , original tesku granu i top, potrosne dijelove promijenjene takoder.
U 2 tj. voznje nije htjela paliti na kurblu (tek nakon 10x kickova, kazu da je to normalno, na guranje hoce), ostajala bez goriva iako je spremnik pun.
Prestala paliti u grijanoj garazi nakon mj. dana. Nece i dalje upaliti ni sa start sprejem u cilindru, vec sam bio paranoican da je sve zato jer sam promjenio sa Motul 710 (preskup tada) na Shell VSX 2 Ultra, a i onaj sistem pumpe i duple sajle na deklu me zderao da ne otvara skroz.
Napravljena generalka kod privatnog (bivseg) servisera od Zorica u Ka preventivno, opet jedva upali ali ne drzi ler gas nego se gusi.
Onda se raspao iglicasti lezaj pa opet kopaj generalku.
Onda opet nije htjela upaliti, pa je ispalo da treba novu elektroniku, tada sam je prodao, zgadila mi se.
Ukratko 2200 Eur + Rega 170 Eur za 2 tj. 400 km voznje, + servis generalka 500 Eur, + elektronika 300 Eur a za 800 Eur vise mi nudili 'novu' 2010. iz salona.
2T 125 Rotax jedino ako si 1. vlasnik (a nema novih vise) ili ako ces 1000 Eur generalku svega preventivno. Drugacije po meni ne ide.
 
Last edited:
Baš peh ogroman. Ja imam stari Tuareg wind 1998. , da sam tolike pare uložio u njega, imao bih bar još 4-5 full kompletne mašine za rezervu i još bi mi podosta novaca ostalo (sad imam dvije i setove paljenja, karb auspuhe itd) Sve sam sam radio. Iako ako zbrojim vrijednost dijelova na njemu, nakupila bi se poveća cifra. 34 karb, arrow, pegaso 650 zadnji kotač, prednji novi DID obruč, plivajuća obja kliješta, opletena crijeva, brembo pumpa, renthal volan, domino brzi gas , showa uljno plinski amortizer od Africe twin...Mašinu sam složio takvu kakva nikad nije izašla iz tvornice niti čuo da je netko tako imao - ima anlaser i kurblu (to fali na sx-u ) , polini itd. Bez goriva ne može ostati jer ima 24 L dupli tank i slavine klasične s obje strane. Paljenje kod 123 je AC ,nije ovisno uopće o akumulatoru kao kod 122 koji ima DC paljenje.
 
To je Paris-Dakar Replica Tuareg, poznanik u Zapresicu (Zg) je imao 2 Tuareg Rally '90 pa je od njih slozio jednog za sumu.
A vidio sam i jednu Pegaso 125 u Zg.
Cvajo sto manje elektronike to bolje. Trenutni 2T nema namotaje nego magnet, nema akumulator nego samo kurblu i dugmastu bateriju za display, nema mjesalicu nego sam radim (nosim 2 dcl u ruksaku za 200 km).
Obozavam Paris-Dakar replike. ;)





 
Last edited:
Ja u husqarna trimer stavljam husqarna ls polusintetiku. Trimer nista ne dimi i ne cadi na auspuh... A vrti se na 11000okretaja.

S uljima za miselu iz pumpe bi znao dimit vise
 
Napravljena generalka kod privatnog (bivseg) servisera od Zorica u Ka preventivno, opet jedva upali ali ne drzi ler gas nego se gusi.
Onda se raspao iglicasti lezaj pa opet kopaj generalku.
2T 125 Rotax jedino ako si 1. vlasnik (a nema novih vise) ili ako ces 1000 Eur generalku svega preventivno. Drugacije po meni ne ide.
Klasična greška kod "generalke", novim klipom se vrati kompresija, tada strada igličasti na klipnjači jer je već puno radio i dijelom je potrošen. Prava generalka je: novo sve: klip, set za reparaturu klipnjače, lezajevi i semerinzi, brtve, itd...
Najbolje je kupiti rotax koji je krepao, kupiš ga jeftino, staviš u njega sve novo (dođeš na cijenu kao da si kupio motor koji radi, ali ovako imaš sve novo u mašini), tada nema problema ( nije bitno koliko je vlasnika imao motor).
 
  • Like
Reactions: diesel power
Ako se ne razumijes odvest motor mestru I sta manje citat sa foruma :ROFLMAO: (y)
 
Ako se ne razumijes odvest motor mestru I sta manje citat sa foruma :ROFLMAO: (y)
Tak ja napravim,osnovno održavanje sam radim,a ak treba nekaj sam ne znam napravit odvezem motor mehaničaru,bolje nego da sam pokušavam popravljat i još zajebem motor više neg je prije bio
 
Klasična greška kod "generalke", novim klipom se vrati kompresija, tada strada igličasti na klipnjači jer je već puno radio i dijelom je potrošen. Prava generalka je: novo sve: klip, set za reparaturu klipnjače, lezajevi i semerinzi, brtve, itd...
Najbolje je kupiti rotax koji je krepao, kupiš ga jeftino, staviš u njega sve novo (dođeš na cijenu kao da si kupio motor koji radi, ali ovako imaš sve novo u mašini), tada nema problema ( nije bitno koliko je vlasnika imao motor).
Ja sam bas prije koji dan dao zamjeniti,na jednom dvotaktnom motoru,klip..karike..iglicasti...i osovinicu klipa.
Ostalo nije dirano,samo brtva glave i cilindra promjenjena,a mehanicar je provjerio dali klipnjaca ima lufta(nije imala),e sad,ostaje za viditi dali ce zbog jace kompresije ostalo dobiti po pi... :)
Btw. Koristim ulje Motul 710,svijecica po preporuci ide 10-toplinska vrijednost,ali je kod mene 8 ,jer su mi dvije 10-ke stradale odmah cim bi ih malo zalilo,8 istrpi sve.
2,5% ulja ide u mjesavinu,i slini mi na brtvu izmedju cilindra i auspuha,makar je brtva nova,ne stvara pretjeranu garez na svijecici,i to slinjenje se javlja samo dok u mjestu radi motor(zbog stelovanja karba i sl.),cim krene u pravi rezim rada ne vidim tragove smjese na auspuhu.
 
Greška u pisanju, 1989. godina, wind 125 je gotovo identičan windu 600 kakav je vozio pariz-dakar. Mehaničaru odvest? Spider, namotaje mora imati, nema nijednog motora koji bi palio i vozio bez namotaja (osim ako se ne složi baterijsko paljenje ko što se na tomosima radi, akumulator spojen na bobinu, platine daju trenutak iskre, namotaja nema, od magneta je samo brijeg koji otvara platine. Odvest majstoru? Teško je naći nekoga tko želi raditi te motore, mašinu će još sastaviti, ali štelanje paljenja, karburacije, teži slučaj. Nedavno me kontaktirao čovjek s Pegaso 125 da mu složim mašinu i motor, uputio sam ga na Jakopeca , no odgovorio mi je da Jakopec ne radi to, nego da radi samo Kawasaki.
Ako ti je preporučena 10-tka , i pregara, onda imaš problem koji sam na početku pisao i prebogatu smjesu (s čime se i ja sad borim) , postoji opasnost da ti s 8-com pregori klip, nastane rupa ili izgori sastrane di su karike, po rubovima.
 
Pardon, ipak ima namotaje sad sam provjerio u katalogu dijelova, nadao sam se da nema zbog problema na Hondi..
Tako je, Jakopec radi samo Kawasaki.
Pitao sam '13 za Hondu (razmisljao o vrsti, kompliciranosti modela i rekao ne), '17 za Apriliu (rekao ne) i '20 Husaberg/KTM (rekao je samo Kawasaki).
 
Last edited:
Ako ti je preporučena 10-tka , i pregara, onda imaš problem koji sam na početku pisao i prebogatu smjesu (s čime se i ja sad borim) , postoji opasnost da ti s 8-com pregori klip, nastane rupa ili izgori sastrane di su karike, po rubovima.
Da,u manualu je 10-ka,i mozda je mrvicu bogatija smjesa,ali nije puno(gledajuci prema boji elektroda na svijecici).
Uglavnom,koliko sam provjerio,10 je hladnija svijecica,8 je toplija.
Trebalo bi biti da se hladnija svijecica moze istopiti na prevelikoj temperaturi,ali ne kuzim koju stwtu moze napraviti svijecica prevelike toplinske vrijednosti,i na koji nacin?
Btw. Taj motor je radio na 8 barem godinu dana prije nego sam ja isao probavati sa 10,i nije bilo naznaka nekih gresaka. Klip i karike su promjenjeni jer je gornja karika pocela pokazivati tragove istrosenosti,a i klip je bio zacrnjen ispod karika(propustala je kompresija).
 
Ne razumiješ koncept toplija-hladnija svijećica. radi se o sposobnosti svijećice da apsorbira termperaturu (keramičkog izolatora ) i da na toj temperaturi radi kako treba. Za svaki motor je predviđena toplinska vrijednost prema konstrukciji motora.Kada je temperatura svijećice optimalna, ona radi kako treba i ima sposobnost samočišćenja (naslage na njoj izgore, nema karbonizacije koja dovede do toga da probije i izgori). Prehladna svijećica se ne zagrije dovoljno (ako se stavi tamo gdje je zahtijev za toplijom pa nije čisto izgaranje, čađi se, ulje se nakuplja ) . Pretopla svijećica pak radi toga što je pregrijana zapaljuje smjesu i kada nema iskre, van radnog takta, ta pojava se zove detonacije, takvo zapaljivanje smjese radi udar na klipnjaču koja trpi, to je posebna vrsta izgaranja (detonativno izgaranje a ne ekspanzija kao kod zapaljenja iskrom. Posljedice detonacija se vide na čelu klipa i glavi-rupice oštećenog aluminija, izgleda kao oštećenje od puknute karike ali je to zapravo izgorio materijal. Pregrijana svijećica isijava ogromnu temperaturu na klip i posljedica je pregaranje aluminija na klipu i na kraju nastane rupa u klipu. Osim toga, motor se pregrijava što može dovesti do zaribavanja. Imam doma pregorjelih klipova i glava, neke sam pobacao, neki motori su radi toga zaribali- stavili bi svijećicu od auta tamo gdje ide hladnja svijećica, a svijećice od auta su malih toplinskih vrijednosti. Izgleda blesavo da motor zariba ili izgori klip radi svijećice od auta, ali tako je .
 
  • Like
Reactions: enduro
Ok,prema tome se hladnije svijecice stavljaju na motore di se razvija velika temperatura(jer imaju sposobnost brzeg odvlacenja topline),a toplije na motore koji razvijaju manje topline prilikom rada,tocno?
 
da, keramički izolator je veće površine i puno veći kontakt keramički izolator ima s navojem na glavi pa odvodi toplinu , to ovisi o konstrukciji motora, okretajima, pretpaljenju, kompresijskom omjeru ,auspuhu, snazi...
74727_cl37_04_122_115lo (1).jpg
 
Last edited:
Ok.
Samo sta je kod mene slucaj da sa toplijom svjecicom ipak nema stete na motoru,boja elektroda ne pokazuje pregrijavanje svijecice,tj. elektrode su tamno smedje,znaci mrvicu bogatija smjesa,pa mi se i neda eksperimentirati sa hladnijom svijecicom,kad iovako funkcionira.