Prvo duze putovanje

matej123

New member
Pozdrav,

Krenuo bi prvi puta u zivotu na neko duze putovanje motorom, pod duze smatram jednodnevno putovanje do nekog mjesta di bi mozda bio par dana i vratio se nazad.
S obzirom da nisam nikad putovao na duze staze vec samo po par sati i nisam nikada isao autocestom vec lokalnim putevima, volio bih dobiti mozda neki savijet ili iskustva iskusnijih vozaca.
Imam par pitanja, mozda zvuce glupa al volio bih znati sto ocekivati:

1) Kako to izgleda na autocesti sto se tice naplate, kada ides autom stanes otvoris prozor i nastavis dalje, ovako si u jakni, imas rukavice, moras stati, skinuti rukavice, izbrojati novce, ponovo ih stavljati, spremati novcanik i sl., imate li vremena se spremiti na miru ili morate zurit.

2) Jeli uredu voziti nekom manjom brzinom na autocesti, cruzati na 100-110 km/h ?

3) Pratite li neki gps sustav, npr. namontiran mobitel na drsku ili se snalazite bez toga ( naravno nema potrebe pratiti tako nesto na autocesti, ali ukoliko putujete lokalnim cestama)

Mozda i neki savjet za takvu voznju, upute, nesto sto propustam a vama je stvorilo problem?

Hvala svima unaprijed
 
Yo!

Moj prvi savjet ti je ako imaš vremena i ne žuri ti se, svakako izbjegni autocestu. Lokalne ceste/magistrale su uvijek ljepše, zanimljivije i svakako puno primjerenije putovanju motorom. Ako već moraš autocestom, za 1) bi ti bilo zgodno imati tank torbu ili neku torbicu na volanu za karticu od autoceste i lovu, mobitel, fotoaparat, što god... Pri ruci ti je i ne zahtijeva kopanje po džepovima. Za 2) manja brzina od koje se kreće većina vozila na autocesti nije preporučljiva, sporo kretanje autocestom je čak i kažnjivo. Vozi po ograničenjima i nemaš beda. Ad 3), po onoj Konfućijevoj: "Tko pogodi cilj - promašio je sve ostalo!", lokalnim cestama se najljepše izgubiti jer onda vidiš stvari koje su svakako vrijedne pažnje a možda bi ih propustio. Imaj okvirni smjer, uzmi si vremena, istražuj, uživaj. Nema ljepšeg osjećaja na motoru. GPS ja osobno koristim samo u velikim, nepoznatim gradovima za pronalazak točne adrese.

Da ne zaboravim najbitnije, dobra zaštitna oprema, servisiran i uredan motocikl, i samo i isključivo odmoran i naspavan na put!
 
  • Like
Reactions: cadjo and Author
1. Skoro svaka jakna ima na sebi mali džep za karticu i ticket od cestarine, tank torba još bolje, čemu se bakćati s gotovinom ako primaju sve kartice za naplatu cestarine bez PIN-a
2. Vozi brzinom koja ti je ugodna i na kojoj bez problema pratiš promet ispred i iza sebe, meni osobno odgovara tempo 100-130, preko toga mi zamorno, svatko ima svoj tempo na kojem dobro funkcionira i to je individualno do vozača i motora
3. GPS eventualno da pogledam točnu adresu u nepoznatom gradu, besmisleno mi gledati u GPS ak vozim ZG-Osijek ili ZG-Split, postoje putokazi uz cestu koje pratiš
4. Prati vremensku prognozu radi vjetra i kiše, ne odlaži popravke motora, riješi sve prije puta, prati gorivo i tankiraj na vrijeme, bolje 50 km prije tankirati nego dva km gurati do benzinske, pobrini se za smještaj motora na odredištu da ne bi išao busom doma, prilika stvara lopova, uzmi nužni alat sa sobom za nedajbože, glupo je da ti neispravna svjećica, osigurač ili prekidač nogare pokvari putovanje, dvije flašice vode imaj sa sobom, za popiti i oprati ruke
 
  • Like
Reactions: Author and hondimir
1) Za autocestu ti je najbolje plaćati karticom (kako su već drugi rekli) ili ako je neki manji iznos (npr. Zg-Ka) si uvijek možeš staviti točan iznos u džep od jakne pa samo izvaditi to na naplatnim kućicama.
3) Ja osobno koristim GPS navigaciju (Sygic, Radarbot) samo zbog kamera za brzinu. Na autocesti nema nikakve potrebe za tim.

Ostali savjeti:
1) Ako imaš tremu prije prvog puta (ja znam da sam ja imao kad sam vozio 400 km do mora prvi put), probaj okvirno memorirati rutu kojom ćeš ići. Pogledaj gdje se nalaze benzinske, odmarališta, restorani itd.
2) Redovito se odmaraj, nemoj voziti ako te dupe krene žuljati ili si žedan/gladan. Osobno me nakon sat i pol/dva sjedenja već sic krene "živcirati" pa uvijek stanem na 5, 10 min i nastavim dalje. Stani, odmori se i nastavi dalje smirene glave.
3) Osobno uvijek nosim paket vlažnih maramica kako bi si mogao prebrisati vizir od kacige. Broj kukaca koji se nakon 100/200 km vožnje razleti po viziru je naprosto fascinantan u ljetnim mjesecima.
4) Kupi si alat za krpanje guma (nije skupo, cca 200 kn dođe set, a vjeruj mi isplati se višestruko). Ako ti se guma probuši, možeš je vrlo lagano sam popraviti i zamijeniti na odredištu (iako ja sam vozio 8000 km sa "crvom" u gumi na svom prošlom motoru; ne bih preporučio ovo ako vozis malo jači motor).
5) Prije putovanja obavezno prekontroliraj ulje, kočionu i rashladnu tekućinu, gume i zategnutost lanca.

Sretan put i uživaj :)
 
Ma za autoput ne brini staneš sa strane prije naplatnih sve pripremiš staviš na poklopac rezervoara stisneš poklopcem i na naplatu kasnije ponovo staneš sa strane spremiš i dalje ali autoput je krajnja nužda ako te hvata mrak,kiša i sl
 
Ako nemaš motor kojim možeš kruzati 150-180 km/h, onda nemoj ići autocestom, 110-130 km/h po autocesti motorom je zamorno i dosadno, pa zbog toga i vrlo opasno !
 
.. .ja autocestom rijetko kada preko 140,prosjek 120,30,odvalim na putu 3 soma na autocesti,vrucine,pojelo bi mi gume...turska mi je barem 3 i pol soma bila autocesta,ili njihova poluautocesta gdje se vozi ko na autocesti
 
...na putu od 7,8 somova,da derem brzo po autocesti,morao bi negdje mjenjati gume
 
1) Ja uvijek karticom plaćam autoput samo je izvadim iz novčanika i da stoji u džepu...skineš rukavice staviš na tank i uredno platiš,možda sve traje 15 sekundi dulje nego u autu. Nek se gastarbajter u BMW X6 iza tebe strpi 15 sekundi,neće mu propast dan. Osobno ne volim tank torbe jer nijedna nije vodootporna bez one vreće za smeće preko nje. Eventualno kriega us5 ali je montiranje na tank bezvezno naspram onih prstena šta idu na čep od rezervara.

2) Na dulji put je meni nezamislivo ić bez čepića za uši, ako se još nisi priviknuo na njih idealno ti je vrijeme za to. Kada voziš sa čepićima puno si opušteniji i manje psihički izmoren nakon više km, i sluh ti neće bit trajno oštećen nakon 10 godina. Koristio sam obične spužvaste koje se izrolaju dugo vremena ali sad imam alpine motosafe. Puno koštaju ali se isplati,imaš ih na louisu. Najveći plus je to kad skidaš kacigu ne ispadaju po asfaltu, i po meni spužvasti čepići previše umanjuju buku da se čuje samo motor i skoro ništa od okoline. Ja osobno vozim 110-120 na autoputu a nekad tempom šlepera da se odmorim i rastegnem, što je često jer sam pre dugačak za svoj motor 🙃. Inače autoput koristim samo ZG-KA jer mi je stara karlovačka teški smor, sve ostalo su lokalne ceste. Ili ako se žurim doma na jednodnevnom izletu onda je autoput nazad cijelim putem uz jedan masni burger king na draganiću

3) Uvijek imam nosač za mobitel na volanu, ali stavljam navigaciju samo kad baš nemam pojma di sam ili idem do točne neke adrese za smještaj ili restoran...Ne volim previše držat mobitel na volanu pogotovo kad je vani 35 stupnjeva. Još izvan granice nisam bio ali kada ću ić onda je definitivno u planu nekakvo trajno montiranje GPSa na motor. Puno je bolja opcija po meni.

Set za krpanje guma obavezno bacit u kofer/ruksak/torbu, zajedno sa nekim imbusima/nasadnim ključevina s kojima možeš sve na volanu popravit itd. Ako baš ideš na put koji je dug tisuće kilometara onda bi ja uzeo i stvari za lanac i alat da možeš otpustit kotač i zatezat ga na terenu,naravno ako imaš bajk na kardan možeš se samo smijat i uživat.
Nije loše imat mali powerbank ako ti se ikad desi da moraš napunit mobitel a voziš se cijeli dan i u večernjim satima skužiš da je prazan. I vlažne maramice kad moraš kenjat na benzinskoj da te ne peče čmar cijeli dan.
 
Autoput izbjegavam i vozim po lokalnim cesticama ali za neko dulje putovanje ga nije moguce izbjeci ili ga koristim ZG - KA ...

1. Za autoput imam ENC u tank torbi (5 litara, samo za dokumente, fotic, mobitel...) i radi i kad je kisna navlaka na njoj pa nema zajebancije sa rukavicama, kisnjakom, trazenjem kartice, kesa .... jednom ga napunim i imam godinama dok ne potrosim .... i na pretplatu ima popust od 21%

2. Brzina mi je 125-130 po autoputu i na duzim turama si pustim muziku pa mozak na pasu i odradim to sto trebam ....

3. Imam Garmin i stalno mi je upaljen jel sluzi kao poveznica izmedu mobitela i komunikacije u kacigi. Inace ga palim samo u gradovima da nadem neku adresu. Ostalo pratim znakove ....
 
A ne znam koji bi ti savjet dao, ovisi koji autoput ideš? Reci koji ćeš autoput koristiti pa ćemo te bolje savjetovati, ovako tapkamo u mraku realno.
 
  • Haha
Reactions: cadjo
Duze putovanje od jednog dana neki rade 3-4 puta tjedno,al ne odmaraju par dana,nego popiju kavu i nazad...,znaci skoknices nekih 300-400 KM,na kamping... to odradis kako god oces i kud krenes... samo pomalo... to je turisticki... ,evo npr.ja sam nedavno jedan dan se jutro zaletio do Medjugorja,popia kavu...chevapi dobri...priko Shirokog nazad...800 KM u danu... neznam jeli to duze putovanje...
 
Što se tiče autoputa,ako ga već koristiš najbolje je uzeti ENC kao što je već netko spomenuo.
 
Duze putovanje od jednog dana neki rade 3-4 puta tjedno,al ne odmaraju par dana,nego popiju kavu i nazad...,znaci skoknices nekih 300-400 KM,na kamping... to odradis kako god oces i kud krenes... samo pomalo... to je turisticki... ,evo npr.ja sam nedavno jedan dan se jutro zaletio do Medjugorja,popia kavu...chevapi dobri...priko Shirokog nazad...800 KM u danu... neznam jeli to duze putovanje...
Mislim da je taman do Posedarja 🤔
 
  • Haha
Reactions: Paf
Nemoj zaboraviti podmazati lanac.
Nije zgorega uzeti printanu verziju teme o podmazivanju istog s
ovog foruma.
Nikad se ne zna kad će ti zatrebati, a i kao štivo je zanimljivo, onako uz kavicu, dok se odmaraš negdje uz cestu.
 
  • Like
Reactions: neven and Riker
Ne treba dečka plašiti sa takvim forama da on printa temu. Jasno je samo da treba uzeti četkicu koja nije pre-abrazivna (srednje tvrda četka) i sprej za lanac. Oprati lanac može na benzinskoj, sa malo dizela.

Ako mu je to prevelika zezancija, a moguće da je jer na put se ide za uživanje a ne mehaničarenje, onda neka vidi Scott Oiler.
 
Taj set za krpanje guma...Kako sa motorima koji nemaju centralni nogar? Kako rješiti gumidefekt?
Ja kad idem malo dalje (tek sam krenuo, vrtim 100-150km ture) ubacim sprej , kao piše da je dobar i za gume sa buvelom, znam da nije neka sigurnost, al opcija 2 je nosit štender na put...i aj ako pukne prednja kako tako, al zadnja...pa lanac, zategni nategni, pa kurci pa palci...ima li neka opcija još kad krenem na duže ture....
A ovo podmazivanje lanca je cicimici, može sprej, može malo hipenola i pinel, može svašta nešto, možeš sam odradit, podmažeš makneš motor po metra pa opet...