podmazivanje lanca

Lanac nisam čistio već 9200 km jer ga podmazujem svakih 300-500 km s hipenolom ( sae 80w90) i uvijek je čist jer se vozim samo po asfaltu. Možda ga na cca 15000km očistim s petrolejem reda radi 😀
 
  • Like
Reactions: chasingdog and Zog
Ajde prvo probaj nesto sto ce ti biti jeftino, a mozda ces bit zadovoljan.
Operi lanac petrolejom ako je uope prljav, ljepljiv od nekog maziva i sl, kad ga posusis, namazi ga kistom uljem za getribe 80 ili 90W) i obrisi dobro suhom krpom.
Tim uljem podmazan lanac nece na sebe navlacit prljavstinu koja bi se lijepila i sa mazivom napravila abrazivnu pastu i u principu ga neces trebat vise prat, samo podmazat na isti nacin svako toliko (recimo 500km interval).
 
  • Like
Reactions: Zog and ybr125
Lanac nisam čistio već 9200 km jer ga podmazujem svakih 300-500 km s hipenolom ( sae 80w90) i uvijek je čist jer se vozim samo po asfaltu. Možda ga na cca 15000km očistim s petrolejem reda radi 😀
eto, preduhitrio si me.

Ja nisam ni jednom oprao lanac u 28000+km, mazem bijelim valvolineom kojeg jos imam. Samo suhom krpom prije mazanja predjem lanac (taj stari valvoline nije ljepljiv). Steta kaj ga vise nema za kupit.
 
  • Like
Reactions: ybr125
I ja sam odustao od pranja (nedamise), prije svakog podmazivanja obrišem krpom lanac i stražnji lančanik (nedamise prednji) pa onda podmažem/blagoslovim Svetim Bijelim Valvolineom dok ga još imam na crnim zalihama :mrgreen:
 
  • Haha
Reactions: ybr125 and 3alfa3
Ja sam napravio konverziju na kardan da se ne mučim više sa podmazivanjem, a čini mi se da je i gubitak snage manji, tj faktor iskoristivosti je veći.
 
  • Haha
Reactions: 3alfa3
Zivim da kupim Tmax i ne patim se s podmazivanjem lanca...uh koja je to komplikacija i patnja 😔
 
Obrišem ga suvom, zatim ga prođem nauljenom krpom (hipenol).
Ne triba mu nikakav bolji tretman.:rolleyes:
Tako doduse nahranis o ringove da ostanu mekani i gumasti, ali vjerojatno uopce ne natjeras ulje pod rolice (osim ako krpa nije tako nasaftana uljem da curi s nje), a rolice s vanjske strane zapravo ni ne traze mazivo jer ionako su u kontaktu sa lancanicima metal o metal (sile su u tom kontaktu toliko jake da mazivo nema sanse sprijecit taj kontakt vec nakon par rotacija u voznji). Ionako te rolice u velikoj mjeri rotiraju u kontaktu sa lancanikom ako su sa unutarnje strane podmazane, zato se i zovu tako. Kistom ipak puno vise ulja zavrsi pod rolicama, a onda obrises krpom lanac da sto manje sprica u voznji.
 
Vozim više od trideset pet godina.Kako sam radio od prvog dana vožnje tako radim i danas.Operem svakih tisuću ,tisuću i pol.Petrolej ili nafta ,koristim kist.Ostavim da malo odstoji.Ispušem nećistoće kompresorom,obrišem suhom krpom.Podmazujem sredstvom u spreju,obostrano sve oringe vrtnjom kotača.Ostavim da odstoji još par minuta i krećem.Naplatak uvijek čist.Povremeno skinem štitnik lanca i očistiti i njega.To je to.
 
  • Like
Reactions: webmaster750
Vozim više od trideset pet godina.Kako sam radio od prvog dana vožnje tako radim i danas.Operem svakih tisuću ,tisuću i pol.Petrolej ili nafta ,koristim kist.Ostavim da malo odstoji.Ispušem nećistoće kompresorom,obrišem suhom krpom.Podmazujem sredstvom u spreju,obostrano sve oringe vrtnjom kotača.Ostavim da odstoji još par minuta i krećem.Naplatak uvijek čist.Povremeno skinem štitnik lanca i očistiti i njega.To je to.
Ja s ovim lancem (28500km) radim eksperiment: pazim da ne naspricam po o ringovima, samo rolicama koje kasnije ionako obrisem krpom, a hocu da mazivo udje pod njih (koristim sprej). Voznja samo po suhom, mazanje svakih cca 500-700km

Svi o ringovi na broju, svi izgledaju zdravo, lancanici u super stanju (ne trose se nista brze zato jer su rolice uvijek skoro suhe izvana).
Lanac se pravilno rasteze, za sada ga trebao par puta dotezat (zadnjih 10.000+km nije trebalo), ali kad sve zbrojim, to je izmedju 2 i 2.5mm na crticama na vilici sto je deeeebelo unutar tolerancije ( a i nedavno mjerio istegnutost lanca i jos je ne u toleranciji, nego specifikaciji novog lanca, granicno, ali u specifikaciji novog.
 
Tako doduse nahranis o ringove da ostanu mekani i gumasti, ali vjerojatno uopce ne natjeras ulje pod rolice (osim ako krpa nije tako nasaftana uljem da curi s nje), a rolice s vanjske strane zapravo ni ne traze mazivo jer ionako su u kontaktu sa lancanicima metal o metal (sile su u tom kontaktu toliko jake da mazivo nema sanse sprijecit taj kontakt vec nakon par rotacija u voznji). Ionako te rolice u velikoj mjeri rotiraju u kontaktu sa lancanikom ako su sa unutarnje strane podmazane, zato se i zovu tako. Kistom ipak puno vise ulja zavrsi pod rolicama, a onda obrises krpom lanac da sto manje sprica u voznji.
Krpa bude malo obilatije namoćena i to je to.
Ne isplati se cijepidlačit jer set nije skup.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Evo kako lanac izgleda a nije nikada opran vec samo obrisan sa suhom krpom.
 

Attachments

  • 20210821_150546.jpg
    20210821_150546.jpg
    1.1 MB · Views: 0
  • 20210821_150539.jpg
    20210821_150539.jpg
    978.2 KB · Views: 0
Svaka čast na kilometraži, i ako je isključivo po suhome. Ja čim pomislim na motor eto oblaka. Kad krenem, minimalno 1/3 vožnji pokisnem. Da nemam onaj S100 reiniger, motor bi mi se već raspal...
 
Evo ,na prvoj slici EnumaEk530,originalan lanac prošao 38tkm,na Kawi1100,zamjeniti ću ga iduću sezonu.Na drugoj slici je DiD 50vm na Banditu600,27tkm,ne pokazuje nikakve znakove rastegnutosti niti potrošenosti.Oba motora vožena osjećajno bez nepotrebnog forsiranja.
 

Attachments

  • IMG_20210821_163152.jpg
    IMG_20210821_163152.jpg
    285.4 KB · Views: 0
  • IMG_20210821_163216.jpg
    IMG_20210821_163216.jpg
    302.6 KB · Views: 0