Sve se manje i manje vozimo – statistika vani i kod nas

puno švaba ima po 2,3 pa i više motora, redom sezonski reganih jer su škrti.

Ako fakat povlače podatke 1.siječnja, onda fali valjda 70% motora koji se inače voze 4.-10. mjeseca kak su sezonske tablice.

bilo bi interesantno vidit starost moto parka, jer ono kaj ja vidim na cesti je uglavnom Isus vozio, novih motora jednostavno nema skoro pa nikako. A i to su ovi od 300-500 kubika uglavnom.

Točno je da broj motora nije nigdje, pa tako ni kod njih ni kod nas jednak broju motociklista, pa je jasno da ima dosta bajkera koji drže po više komada grla u garažama... da li je to škrtost, ne znam, meni je to prije zdravi razum, i ja sam imao tu praksu kroz godine da odjavljujem motore preko zime, osobito tu kod nas na kontinentu gdje si mogao biti relativno visoko siguran da će mjesecima biti vrijeme nepovoljno za vožnju, brdo kiše, snijega, bljuzge... zbog par dana tijekom cijele zime kada bi ugrijalo sunce i osušilo cestu nije se isplatilo ostavljati registraciju, a uštede su bile nemale.
Kaj se tiče starosti moto parka, imam i to u pripremi kao temu, no tragovi vode na Matina razmišljanja, i glede bajkova i glede bajkera...
 
Vozim se svaki dan u birtiju na kavu kad uhvatim slobodno vrijeme jbmi se za km🤣

Prva godina 15 000km druga 11000km treca 5000km i sad cemo malo više. Dosad skoro 35k km u tri godine i 4 mjeseca...

Znaci duplo bolji sam od prosjeka minimalno 2x po starosti motora i kilometrazi...

Mitas
 

Attachments

  • 20220911_183835.jpg
    20220911_183835.jpg
    1.1 MB · Views: 0
Kad sam bio s ovim svapcima u djiru pred 2 godine, su rekli da rade 2k km godisnje. Kazem ja da vozim 12k km godisnje ovi me gledaju,cude se i pitaju da li ja radim sta u zivotu🤣 rentali kucu u blizini i dovezli kombijem motore i vozikali se 7 dana naokolo to im je go a drugo rad rad i samo rad i sugava klima...
 

Attachments

  • FB_IMG_1662968921534.jpg
    FB_IMG_1662968921534.jpg
    60.7 KB · Views: 0
Bez žena/deca, godišnje 10tkm, ljudi sve jeftiniji a gume i gorivo skuplji , bit će i gore. :)

Nije čak ni do guma i goriva, količina prometa na cestama je sve veća i veća, ograničenja sve niža, vozači kilaviji a broj patrola, fiksnih i skrivenih kamera nikad veći.

Doslovno predviđaš sve situacije oko sebe jer je većina izgubljena u prometu, zuje na mobitelu, fejsu i instagramu.

Nekad sam radio 20+ tisuća km godišnje, sad je to palo na 7-8...
 
Prosjecna dob motorista u EU i dalje raste tako da je i ova statistika logican slijed. Podatak zanimljiv za divanjenje uz kavu ali kome se vozi taj se vozi.😄
Gleda san oće li neko spomenit ovo.

Mlađoj generaciji su motori sve manje napeti i to s razlogon. Razlog je šta na motoru plaćaš za tuđe greške i danas ljudi važu rizik puno bolje nego je ekipa to vagala, recimo 80-ih čak i van konteksta nemogućnosti nabave zaštitne opreme i motora s masu lošijin kočnicama/ovjeson od današnjih.

Prije 15 godina je Split bija pun mulaca na nakitanin skuterima. Danas ta scena ne postoji jer su ili odrasli i, kako san već napisa, dobro izvagali rizik ili su podlegli "prirodnoj selekciji". Neko je u čak ovde u temi napisa kako skuplja prometne nesriće; s 4 prometne u godinu dana sumnjan da se radi o nesrići koja prati pojedinca, vjerojatnije je rič o prirodnoj selekciji koja još nije uspila.

Zašto spominjen ovo? Ekipa koja vozi ide starija i vozi sve manje, a novih motociklista ima sve manje tj. nema. Nekad san s 18 upada na moto partije sa 125-icon i bilo mi je neugodno kako san dite među "starcima", sad iman 30 godina i bila bi ista priča. 😅

EDIT: Pokazatelj bolje kalkulacije rizika i generalno "smijernijeg" mentaliteta je katastrofalna prodaja R motora, a nikad veći porast naked i adventure segmenta.
 
Baš neki dan kontao, 160.000 km u šest godina na zadnja dva motora i dva skuterića.

NEMA PREDAJE!!!

:LOL:
Znači da si uspješan privatnik- čestitam zbog slobodnog vrimena!
Nije čak ni do guma i goriva, količina prometa na cestama je sve veća i veća, ograničenja sve niža, vozači kilaviji a broj patrola, fiksnih i skrivenih kamera nikad veći.

Doslovno predviđaš sve situacije oko sebe jer je većina izgubljena u prometu, zuje na mobitelu, fejsu i instagramu.

Nekad sam radio 20+ tisuća km godišnje, sad je to palo na 7-8...
Istina, sve je zajebanije i gubi se volja kad se sve spoji, šalim se za gume i gorivo.

Kroz radni tjedan se začudo radi, liti se kupa, vikend livo- desno i eto zime, pireva, pričesti, krizmi i ode dan u noć.
 
“Youngtimeri” dominiraju: u Njemačkoj je prosječna starost registriranih motocikala 19,1 godinu, a bajkera - 55-59 godina!

Motocikli na njemačkim cestama postaju sve stariji – u prosjeku imaju 19,1 godinu na “grbači”. I to mjerivo u projeku na njih 4,8 milijuna, koliko ih ima preko godine registriranih pri njemačkom saveznom prometnom uredu. Tendencija je kao i kod stanovništva – samo sve stariji. Samo od 2018.-e godine se prosjek svake godine postara za 4 do 6 mjeseci, za toliko se prosjek pogorša. Time motocikli postaju druga najstarija kategorija na njemačkim cestama od registriranih vozila, a stariji su samo traktori sa prosječnih 35 godina starosti.

Ovu statistiku uzimamo samo kao razlog da se osvrnemo na početke ovog stoljeća: tada je započeo trend “bračnog spajanja” supersporta i putnih endura. Tu su dominirala zvučna imena poput Aprilijine modelske palete sa Rotax-Twin tisućicama, BMW R 1150-linijom, svima 600 i 750 Supersportašima, kao i kultnim Suzuki-modelima Bandit SV 650 i 1200.

Prošle 2021.-e godine je u Njemačkoj bilo registrirano ukupno 4,5 milijuna motocikala, znači svi motorizirani dvokotači sa više od 125 ccm, i to je porast ukupnog broja za lijepih 124.000 komada u odnosu na prethodnu 2020.-u. Unatoč tome, prosječna starost motocikala raste sa 18,7 godina u 2020.-oj na 19,1 godina u 2021.-oj. Prosječan njemački vozač motocikla je isto ostario, pa se njegova prosječna starost u 2021-oj godini kreće od 55 do 59 godina starosti. Samo vlasnici te starosne grupe su tijekom 2021.-e godine registrirali 884.563 motocikla.

Zaključak je da prosječan njemački bajker postaje sve stariji, baš kao i njegovi motocikli. Što se od toga još giba po cestama ili samo skuplja patinu ispod dekice u garaži, iz statistike se ne može doznati. Veseli još jedino da moto-susreti ne gube na popularnosti.

 
U Dubrovniku zadnje godinu dvije nikad vise mladih/novopecenih vozaca..
 
  • Like
Reactions: cadjo
Magični trokut života se može primjeniti i na vožnju motora odnosno prijeđene kilometre. Snaga, vrijeme i novac. You can only pick two :)

1662987259221.png


U prošlom sam životu radio i preko 40k godišnje... ali to je bilo nekad. Sad u ovih 4-5k NIŠTA MANJE ne uživam. Dapače... Bmk koliko je km u godini kad svaki odvozim s osmijehom od uha do uha. Vozim radi sebe a ne radi statistike ili birtije.
 
Točno je da broj motora nije nigdje, pa tako ni kod njih ni kod nas jednak broju motociklista, pa je jasno da ima dosta bajkera koji drže po više komada grla u garažama... da li je to škrtost, ne znam, meni je to prije zdravi razum, i ja sam imao tu praksu kroz godine da odjavljujem motore preko zime, osobito tu kod nas na kontinentu gdje si mogao biti relativno visoko siguran da će mjesecima biti vrijeme nepovoljno za vožnju, brdo kiše, snijega, bljuzge... zbog par dana tijekom cijele zime kada bi ugrijalo sunce i osušilo cestu nije se isplatilo ostavljati registraciju, a uštede su bile nemale.
Kaj se tiče starosti moto parka, imam i to u pripremi kao temu, no tragovi vode na Matina razmišljanja, i glede bajkova i glede bajkera...
Nego, jel se još uvijek to s odjavom preko zime isplati?
 
Trebaš vidjeti kolika je cijena police i pitati kako bi izgledala parcijalna odjava, tada dobiješ lovu natrag, ako se ne varam... prije je bila pokvarena maloumna praksa, ne znam je li još vrijedi, da je cijena parcijalne registracije gotovo identična cjelogodišnjoj, pa je bilo pitanje zašto onda uzeti parcijalnu ako ništa ne štediš... po tome je prvo uzeti cjelogodišnju i onda odjaviti nakon 6 mjeseci.
 
  • Like
Reactions: zrakoplovac
Da ne ispadnem papak maloprije odvozim ravno 100km :p Ko kakva stara baba, ne smijem ne znam i najgore ne mogu :mrgreen: Dje sam nekad ulijeto 150 sad ga povalio i stisnem muda i pogledam na sat kad ono opakih 100 😅 Sve me boli sake i dlanovi otpadaju, kukovi ko da sam blizance izbacio :ROFLMAO: Mislim da sam ove godine uspio 4 stoje odvozit :mrgreen:
 
Da ne ispadnem papak maloprije odvozim ravno 100km :p Ko kakva stara baba, ne smijem ne znam i najgore ne mogu :mrgreen: Dje sam nekad ulijeto 150 sad ga povalio i stisnem muda i pogledam na sat kad ono opakih 100 😅 Sve me boli sake i dlanovi otpadaju, kukovi ko da sam blizance izbacio :ROFLMAO: Mislim da sam ove godine uspio 4 stoje odvozit :mrgreen:

A koga briga! Prijatelju bitan je gušt i vozis po osjecaju...Jebe se meni za podjebe od frendova kad mi se vozi ko baba onda tako vozim
 
A koga briga! Prijatelju bitan je gušt i vozis po osjecaju...Jebe se meni za podjebe od frendova kad mi se vozi ko baba onda tako vozim
Zato vozim sam ili eventualno sa zenom iza sebe. Vozim kako je meni gust, kad je meni gust i kuda je meni gust. Odvozio u ovoj sezoni 5000km, ali sa gustom i nisam se vratio niti jednom kao polomljen sa voznje jer sam pokusavao pratiti nekog nadobudnog Rossi vonabija.
Nije bitan kvantitet, bitan je kvalitet.
 
  • Like
Reactions: Nino777
Da ne ispadnem papak maloprije odvozim ravno 100km :p Ko kakva stara baba, ne smijem ne znam i najgore ne mogu :mrgreen: Dje sam nekad ulijeto 150 sad ga povalio i stisnem muda i pogledam na sat kad ono opakih 100 😅 Sve me boli sake i dlanovi otpadaju, kukovi ko da sam blizance izbacio :ROFLMAO: Mislim da sam ove godine uspio 4 stoje odvozit :mrgreen:
Prirodno je da si sve sporiji i umorniji a prirodno je rješenje promjena vrste motora. :mrgreen: Nedavno se vozim s frendom, njega je uzelo skupljanje starih krama a taj dan je imao 748. S obzirom da je ergonomski isti kao i moj bivši R, vozim se iza njega, gledam kako se meškolji i pati, i točno u svakom trenutku znam šta ga boli i gdje grčevi napadaju. Been there, done that... rješenje je samo jedno.:p
 
Prirodno je da si sve sporiji i umorniji a prirodno je rješenje promjena vrste motora. :mrgreen: Nedavno se vozim s frendom, njega je uzelo skupljanje starih krama a taj dan je imao 748. S obzirom da je ergonomski isti kao i moj bivši R, vozim se iza njega, gledam kako se meškolji i pati, i točno u svakom trenutku znam šta ga boli i gdje grčevi napadaju. Been there, done that... rješenje je samo jedno.:p

svi koji vode računa o fizičkoj spremi, voze R ove bez grčeva koje fataju vas kriplave🤣

da ne govorimo o stanju u glavi, svako ko je prešo na kozu odusto je od života, po ljeti u crocsicama, auto neki mali električni

znal je Bandit kaj je motor, nije ostavil Gsa ili neko gofno od Dukatija iza sebe





Srki
 
  • Haha
Reactions: Mocippaldi