Motori koji su prešli preko 100.000 km

Trebala bi i prosjecna plata bit 2000e minimalno, a cuna bi trebala bit isto makar 22cm bez glave a glava ko u male mace..trebalo bi svasta nesto u zivotu a ono sipak
E, onda kupi dobre čizme pa koči njima, prije ćeš se zaustaviti nego s kočnicama sa starim uljem koje je povuklo vlagu (i još ako su gumena crijeva stara pa se raširila, sustav neodzračen itd. - sve mi je to na motoru koji sam kupio ostavio za uspomenu bivši vlasnik)
 
  • Like
Reactions: diesel power
Neznan stvarno o cemu vi pričate, sve o nekim problemima, te kočnice, Te falšo servisna, te vlagu povuku crijeva., te mal mu kuhac, glavic jos manji......kuhac, nema do Stroma... :mrgreen:
 
  • Haha
Reactions: pikacu79 and WraGG
Neznan stvarno o cemu vi pričate, sve o nekim problemima, te kočnice, Te falšo servisna, te vlagu povuku crijeva., te mal mu kuhac, glavic jos manji......kuhac, nema do Stroma... :mrgreen:
Ne vuku crijeva vlagu, nego kočiono ulje. Jako je higroskopno i "povlači" vlagu iz zraka, zato ga treba često mijenjati

"Glycol-ether (DOT 3, 4, and 5.1) brake fluids are hygroscopic (water absorbing), which means they absorb moisture from the atmosphere under normal humidity levels."

Gumena kočiona crijeva se s vremenom rašire, guma stari, gubi elastičnost. Zato ih je dobro zamjeniti čeličnim s teflonskim premazom (tzv. "Stahlflex") - to sam i ja uradio na svom motoru.

"Zašto se kočiono ulje mora provjeravati i mijenjati? Ako ne promijenite ulje, taj propust mogao bi Vas skupo koštati. Staro kočiono ulje može Vas dovesti u situaciju da Vam prilikom naglog kočenja simultano otkažu sve kočnice što uistinu nije poželjan scenarij posebno ako se dogodi pri velikim brzinama na autocesti ili na nizbrdici. Kočiono ulje vrlo je higroskopno tj. uvlači vodu u sebe poput spužve. Povećanjem postotka vlage u kočionom ulju smanjuje se njegovo vrelište što je vrlo opasno jer se kočnice puno brže pregrijavaju nego sa novim uljem. Upravo zato kod naglih i dugačkih kočenja dolazi do prijevremenog prelaza kočione tekućine iz tekućeg u plinovito stanje što će izazvati propadanje papučice kočnice i moguće tragične posljedice. Isto tako vlaga u kočionoj tekućini uzrokuje koroziju koja može oštetiti komponente sistema, na što su posebno osjetljiva vozila sa ABS kočnicama. Zato kočiono ulje morate redovno pregledati i kada količina vlage pređe propisane vrijednosti odmah ga zamijeniti."
 
Ne vuku crijeva vlagu, nego kočiono ulje. Jako je higroskopno i "povlači" vlagu iz zraka, zato ga treba često mijenjati

"Glycol-ether (DOT 3, 4, and 5.1) brake fluids are hygroscopic (water absorbing), which means they absorb moisture from the atmosphere under normal humidity levels."

Gumena kočiona crijeva se s vremenom rašire, guma stari, gubi elastičnost. Zato ih je dobro zamjeniti čeličnim s teflonskim premazom (tzv. "Stahlflex") - to sam i ja uradio na svom motoru.

"Zašto se kočiono ulje mora provjeravati i mijenjati? Ako ne promijenite ulje, taj propust mogao bi Vas skupo koštati. Staro kočiono ulje može Vas dovesti u situaciju da Vam prilikom naglog kočenja simultano otkažu sve kočnice što uistinu nije poželjan scenarij posebno ako se dogodi pri velikim brzinama na autocesti ili na nizbrdici. Kočiono ulje vrlo je higroskopno tj. uvlači vodu u sebe poput spužve. Povećanjem postotka vlage u kočionom ulju smanjuje se njegovo vrelište što je vrlo opasno jer se kočnice puno brže pregrijavaju nego sa novim uljem. Upravo zato kod naglih i dugačkih kočenja dolazi do prijevremenog prelaza kočione tekućine iz tekućeg u plinovito stanje što će izazvati propadanje papučice kočnice i moguće tragične posljedice. Isto tako vlaga u kočionoj tekućini uzrokuje koroziju koja može oštetiti komponente sistema, na što su posebno osjetljiva vozila sa ABS kočnicama. Zato kočiono ulje morate redovno pregledati i kada količina vlage pređe propisane vrijednosti odmah ga zamijeniti."
E moj FFB, ti ko da imaš Bosna svjećice,... :mrgreen:
 
I svako koliko se mora mjenjati ulje u kocnicama, ako se zna ?
Svake 2-3 godine, a nakon svakih par stotina km provjeri nivo ulja i po potrebi dospi, naravno voditi računa da koristiš ulje odgovarajućeg DOT-a (koji piše na spremniku na upravljaču). Indikacija u kakvom stanju ti je kočiono ulje je i boja te zamućenost - ulje u dobrom stanju je svijetlo i bistro. Potamnjelo i mutno govori da je vrijeme za zamjenu.
 
E moj FFB, ti ko da imaš Bosna svjećice,... :mrgreen:
Bogme Bosna svjećicama ništa nije falilo, na Tomosima i kod penti su se sasvim dobro pokazale.
Ja sam na Champion-kama, sa elektrodom od čistog bakra. Ništa lošije od iridium.
 
  • Like
Reactions: pamzor
Kao da svi voze Grobnik na štopericu dan za danom pa će se kočiono ulje na motoru pregrijavati. Za one koji ne voze na granici ulje će biti hladno ko špricer, kočim mašinom i kočnice koristim za onih par zadnjih metara do potpunog zaustavljanja i kad me netko sježi i oduzme prednost. Pločice su potrošene u 25k km max 25%. Tko gazi motor treba biti svjestan i pojačanog održavanja, ali ne treba generalizirati i crtati vješala onima koji to ne rade tako. Sistem je zatvoren i voda nema kuda ući u ulje ako je cijeli kočioni sistem ispravan. Meni je ok promijeniti ulje u kočnicama jednom u 4-5 godina, a znam ekipe koja vozi 15-20 godina stare motore i nikad nisu mijenjali ulje, kočnice i dalje rade.
 
Svake 2-3 godine, a nakon svakih par stotina km provjeri nivo ulja i po potrebi dospi, naravno voditi računa da koristiš ulje odgovarajućeg DOT-a (koji piše na spremniku na upravljaču). Indikacija u kakvom stanju ti je kočiono ulje je i boja te zamućenost - ulje u dobrom stanju je svijetlo i bistro. Potamnjelo i mutno govori da je vrijeme za zamjenu.
Sve znam, imam puno godina i kilometara pod guzicom, samo sam mislio reci da se ne treba zamarati sa glupostima, te stvari obavi moj mehanicar, a treba uzivat u ovom kratkom zivotu punom sranja, svako jutro kad se dignes kazes DOBRO JUTRO GOSPODINE IDEMO DALJE BEZ OPTERECENJA
 
Pitanje za ekipu s puno KM, kad ste promijenili ulje na vilicama, i jeste reparirali il zamijenili amortizer? Ako da na kolko.

Osobno mislim da neće motrorima bit ništa ako umjesto 6k km mijenjaju na 12kkm, pogotovo ako ulje nije baš zadnje smeće.
 
Pitanje za ekipu s puno KM, kad ste promijenili ulje na vilicama

Promijenio sam na cca 30.000km (godinu i pol je tada bio motor star), samo zamijenio ulje i to samo u lijevom stapu koji ima samo hidraulicko podesavanje rebounda (desni stap je "glup" i nema kontrole protoka ulja, u njemu cu ipak zamijenit ulje slijedece godine kad cu ponovo mijenjat u lijevom). Koliko sam istocio u menzuru, toliko sam i novog ulja stavio. Po manualu gdje pise koliko ulja prima vilica kad je skroz rastavljena, ispada da sam istocio skoro 100%. Koristio sam isti viskozitet kao i OEM ulje (zapravo, 16cst umjesto 15,3cst, al to je u praksi isto). Rebound nastelao ponovo jer je trebalo otvoric serafic za jedan klik u odnosu na staro ulje koje je postalo rjedje kad se zagrijalo u voznji i rebound sam trebao korigirat u odnosu na kad je motor bio nov (za taj jedan klik).
 
Last edited:
Pitanje za ekipu s puno KM, kad ste promijenili ulje na vilicama, i jeste reparirali il zamijenili amortizer? Ako da na kolko.

Osobno mislim da neće motrorima bit ništa ako umjesto 6k km mijenjaju na 12kkm, pogotovo ako ulje nije baš zadnje smeće.

Mijenjao stražnji amortizer na 100000, ulje u vilicama svako 30tak ili kad procuri semering.
 
Imam jedno pitanje, dali mjenjate zene jer i one su vec stare, potrosene, opustene, i ne znam vec kakve, ali nac cete i njima nesto. Ljudi udrite brigu na veselje i ne zamarajte se sa glupostima.
SAMO GAS GAS

Kao i s motorima, posudim frendov ili testiram salonski model.
 
Pitanje za ekipu s puno KM, kad ste promijenili ulje na vilicama, i jeste reparirali il zamijenili amortizer? Ako da na kolko.

Osobno mislim da neće motrorima bit ništa ako umjesto 6k km mijenjaju na 12kkm, pogotovo ako ulje nije baš zadnje smeće.
Jesam promijenio kad su i semerinzi prednjih vilica otišli. Zadnji amortizer imam jedan rezerve, ako ode lako ga je zamijeniti
 
Vozio sam Royal Enfield Bulleta, skoro 10 godina. Nikad ulje u kočnicama nisam dirao. 😉 I kočio je uvijek kao i prvog dana ...katastrofalno.