NC750 X/S DCT

Ok.... uzmite kokice i zavalite se gde vam zgodno :)

Pre podizanja motora na oba stendera, koristim priliku da skinem auspuh, raskacim zadnju i P kocnicu, popustim sve srafove koje planiram skinuti jer mi je tako posle lakse za rad.

Krecem sa radovima od zadnjih kocionih plocica, dalje u prilog okacicu 2 klipa sa YT da bi videli kako to ne treba raditi!!!

klip 1.

klip 2.

Prvo moram pomenuti da se kociona tecnost menja na 2 godine i najbolje bi bilo da se zamena poklopi sa zamenom koc. plocica jer je tad najlakse podesiti nivo u posudi.
Zasto se menja na 2 godine (?)..... zato sto se kociona tecnost prlja i ako fizicki ne bi smela, sitne cestice ipak dospeju do tecnosti preko klesta i boja u posudi vremenom postaje sve tamnija.
Pored toga, prisutna je vlaga koja takodje zavrsi u kocionoj tecnosti pa se samim tim degradira.

nekad


nakon zamene


ovaj tester koristim za kontrolu prisustva vlage u koc. sistemu (ne sme biti vlage zbog pumpe ABS-a)


da nastavim dalje, klip pre vracanja u pocetni polozaj


uvek treba dobro ocistiti (tako cuvate gumice u klestima i tecnost od zaprljanja)


proveriti/prebrisati/podmazati klizace i ocistiti lim


osovinu ocistiti


i tek onda mogu se ugraditi nove plocice


Kocnica je jedan jako bitan sklop na motoru koji u nekim situacija bukvalno zivot moze sacuvati.
Smatram da tu nema prostora za zezanje i da je uvek treba drzati na visokom nivou pouzdanosti.
Zato.... menjajte tecnost na 2 godine, proverite stanje koc. plocica (debljina mesa, da li se trosi ravnomerno ili ukoso) sa vremena na vreme, pri zameni plocica obavezno ocistiti klipove i vodjice/klizace i td...... bezbednost je na prvom mestu.

zatim sledi rasturanje prednjeg kraja jer je zabica izletela iz lezista


ne treba pokusavati na silu vratiti


moze se deformisati ili polomiti


odvijanje srafova ne gine, kako gornjih


tako i donjih






sve demontiram jer moram uraditi nekoliko stvari, prva je zamena f. vazduha
donji deo kucista obavezno prebrisati sa unutrasnje strane


proveriti tj izdrenirati na providnom crevu koje je zakaceno odmah pored ventilatora hladnjaka
ovo su uljne pare, normalna pojava




zatim izbaciti f.v. (pre 20.000km je stavljen)


raskacinjem instalaciju od grejaca rucki i demontiram iste sa kormana
 
Oxford je inace u pitanju, kvalitet nije bas sjajan


zatim sledi demontaza prednje koc. kandze, provera plocica i klizaca, demontaza blatobrana i tocka
popustanje srafa donjeg i gornjeg trougla zarad demontaze prednjih amortizera, odozgo sad ovako izgleda


kasnije ce ici na rasklapanje i sredjivanje


sanirati sve potrebno


rdja je nastala u troglovima, vise je prisutna na donjem zbog veceg izlaganja vode


pozadi takodje demontiram tocak, proveriti zadnji lancanik i dampere (gumene elemente kom. 5) u samoj felni


Pre zamene svih lezajeva u tockovima moram prozboriti koju.
Pocetak neispravnog lezaja nece primetiti okretanjem tocka rukom, zapravo cinice vam se da je sve Ok. Moze tako biti al isto tako i ne mora da znaci.
Okretanjem tocka ako primetite da nesto (obicno se javi zvuk) neobicno, znajte da je taj lezaj debelo u problemu.

nepisano pravilo, max 50.000km i lezajeve kao i semeringe treba zameniti
delove za ovaj posao narucili smo sa Wemoto.com sajta


Pre vadjenja lezajeva opet mora prozboriti koju.....
Vidjao sam da mnogi majstori cukaju, lupaju po lezaju ne bi li ga sto pre izbili iz kucista. Nov lezaj se skoro istom metodom vraca nazad a to je ujedno sve samo ne kako treba raditi.

Ispravnu metodu ja mislim da sam vec opisao ranije al eto ponovicu je jos jednom, redosled je sledeci;
- dizanje semeringa, brisanje, grejanje, vadjenje lezaja (i bolcne), brisanje kucista, grejanje, podmazivanje, ubacivanje lezaja-zastita mascu, montaza semeringa, proba osovine i nema glava da boli :)







prednji tocak ili kotac je gotov


set za zadnji


sadrzi sledece


ista procedura se ponavlja kao i za prednje lezajeve


zamenjene, izbalansirane gume koje ostaju da cute sa strane


stari delovi uredno spakovani


rucke zamenjene




sad NC izgleda ovako




Nastavice se.....
 
Sredjeni su lezejavi i semerinzi tockova, grejaci rucica, zadnje koc. plocice tako da sad na red dolazi ugradnja filter vazduha, zamena svecica i reparacija prednjih amortizera.





Na predhodnoj strani vec sam napisao na kojoj predjenoj km treba uraditi servis amortizera (40K-50K) bez obzira da li ima ili nema bilo kakvog ostecenja ili pak curenja ulja.
Pored kocnice, amrtizeri su takodje bitan faktor koji utice na stabilnost motora u toku voznje sto direktno utice na nasu bezbednost.
Vecina bajkera misli "nista ne curi, sve je suvo sta imam dirati, dobro je to".... zapravo nije tako. Osetna razlika bude nakon odradjenog servisa.
Motor kome ljulja naprenji kraj na kocenju ili ti brzo probadne kad se agresivnije pritisne poluga kocnice kad nam neko izleti.... takav bajk je manje stabilan jer svu tezinu u takvoj situaciji gravitacijom prebacuje napred, direkt na prednji tocak.
Kod bajka kome ne valja zadnji amortizer, to se najbolje oseti kad na pravcu naidjes na neravninu, ceo zadnji kraj krene plesati gore-dole umesto da se umiri.
Ili jos gore kad si u krivini, zavoju i naidjes na neravninu.... tad ceo motor krene da se ugib/uvija i takva situacija moze te izbaciti iz krivine.

Da bi oslanjanje bilo dobro, amortizeri moraju biti u dobroj formi kao i njihova podesenost. Kad se sedne na bajk, osecaj mora biti kao da se vozi po sinama i sve sto se desava ispod guzzce tamo treba i da ostane :)

Sad ce te videti opet jedan klip sa YT kako ne treba raditi!
Lik je zamenio samo ulje i ako je staro koje je izbaceno poprilicno tamno u odnosu na novo ulje... tako ne treba raditi.


kod nemanje prasinar na jednoj strani je ostecen


ulje koje je izaslo je slicne boje kao sa klipa


sve ide na odmascivanje i rasklapanje


jer unutrasnjost nije ni malo cista



+ moze se zateci korozija na pojedinim elementima (to cu kasnije objasniti)


na donjem srafu koji drzi klip zna biti lepka za navoj


taj lepak zna zavrsiti u cizmi i ako se dobro riba
eno ga skroz dole po samom obodu


sve se mora dobro ocistiti tj dovesti u sto bolje stanje





nakon ciscenja evo sta jos izadje iz celog sistema
 
Sad zamislite lika sa YT klipa kako je novo ulje sipao u ovako nesto..... ne biva tako raditi nikad!

pozeljno je ovako uraditi


dakle sve rastureno, ocisceno, pregledano, zapolirano


sklapanje moze poceti poceti



u sistem staje 517mL po amortizeru


dodati malo vise zarad odredjivanja vazdusnog prostora od tacno 101mm


Rasklapanje - zamena - sklapanje takodjer ima svoju proceduru koju treba ispostovati, slicnu kao sto ima i za lezajeve.... nista na brzinu, sve lagano i detaljno.
Pre zatvaranja prasinara valjalo bi zastiti unutrasnji obod cizme mascu koja nije agresivna na elemente od gume (imate je u nautici za camce, brodove....)
Tako se cuva amortizer od moguceg prodora vode (i ako je ne bi smelo biti, ipak moguce je) i manje ce posla biti kad se sledeci put bude radio servis.


amortizeri sredjeni, trouglovi kormana ocisceni i podmazani da ne bi opet rdje bilo, pakovanje



plastika vracena u leziste



podesen hod lanca na 35mm, gume na 2.4 - 2.9b, sve vraceno.... gotova makina, moze proba


Sta je jos jako bitno..... sve srafove od tockova, kocnica, amortizera sve stezite na propisanu kilazu (Nm) iz servisnog uputstva!

stari delovi


Podesio sam Nemanji zadnji amortizer prema njegovoj kilazi, preuzeo je motor sutradan ujutru da bi se javio vec u vecernjim satima..... poprilicno velika razlika u odnosu kako je bilo.

Cica mica i gotova prica, cuvajte svoje motore da bi i oni cuvali Vas .... pozzz i bud'te mi dobro ;)
 
Pozdrav,
Svaka čast na poslu i trudu ali ovdje u Hr je to utopija:
1. 70% motorista nema radionu i ovakav alat.
2. 90% servisa ovako ne rade kod nas a svejedno uzmu 100-1500€ za razne radove.
3. Koliko bi ovakav detaljan servis realno koštao bez prijateljskih usluga i donešenog materijala?
Dosta motorista nema novaca, neki voze R i Naked na ćelavim gumama, štede na ulju i filterima.
Ja sam platio ovlašteni Honda servis Showa vilica 200€ a ovako sigurno nisu radili i trajalo je 5 dana.
 
Hvala Spideru

Ni kod nas nije slika nista bolja, cak napraotiv..... imam gomilu slika koje godinama sakupljam od raznoraznih majstora, servisa koji nisu i jesu ovlasceni.
Tuga sta ljudi placaju i koliko, posao daleko od dobrog da je uradjeno..... samo brzo i sto vise zarad para.

1. Sa slike sto se vidi to je nekad bio kokosinac, daleko je to mnogo od radionice kakva treba biti. Prepravio sam da bude mala radionica gde cu cackati tj odrzavati svoj kao i bajkove mojih drugara. Medjutim, verovao ili ne to mojoj porodici danas donosi parce hleba (ozenjen, dvoje dece imam 8 i 4 godina) jer je firma u kojoj sam nekad radio propala.
Alat ni ja nisam imao, nit mi je ko poklonio vec sam radio dan-noc, skupljao i odvajao za alat.... isto kao sto i sad skupljam, odvajam za neke planove koje imam u narednim godinama.

2. Slezam se u potpunosti, nazalost ista situacija je i kod nas. Ja jedino za par ljudi tj na prstima jedne sake mogu prebrojati da rade svoj posao od pocetka do krajaj kako treba, ostalo je sve fus posao.

3. Iskren da budem biram koga cu raditi tj ne primam svakog. Alav na pare nisam nikako, tako da ne zelim budalu da mi se nakaci na vrat a ima nas raznih.
Moje musterije su vise drugari, prijatelji u neku ruku jer iste pustim u kucu da mi udju.... normalan odnos zelim imati sa svakim ko dodje, gledam ga ko coveka a ne ovcu za sisanje.
Ako pak primetim da mi jasno namece svoj stav, misljenje, da razgovor ne ide u pravom smeru..... nemam sta pricati vise jos manje raditi sa takvom osobom.

Kod mene nema "prijateljskih usluga" jer su mi svi jednaki. Isti posao, isto ce platiti neko ko mi dodje 2 puta u godinu dana ili neko ko je 22 puta dosao.
Ne pravim razliku, posao je posao i tu ne sme dodji do "a zasto je Zika platio toliko a meni si uzeo ovoliko".
Postujem svakog od njih, jednako postuju i oni mene jer donekle znaju istoriju mog zivotu pa zbog svega toga nemamo tu bas nikakvog problema oko prijateljskih usluga/cena".

Cena rada zavisi od tezine posla jer sve zavisi sta ce se zateci kad se krene u rasturanje. Nekad se desi da su isti motori, isti posao na oba bajka al nisam iste sate potrosio da bi bilo sve kako treba. Najgore je ispravljati aljkavost za drugima.
Zamena guma sa balansiranjem je nekih 35e, rad na amortizerima ide od 50e, ugradnja grejaca rucica od 20-25e pa na vise, stelovanje ventila od 50e i td....
U Ovlascenom servisu sve ove cene idu bar x2, banalan primer zamena ulja i oba filtera na DCT modelu izlazi 65e sa radom. Kod nas u Ovlascenom servisu do skoro bilo je 150e, sad su spustili na 130e, ostali servisi uzimaju oko 75-80e.

.....................

Usput da pitam gdje si kupio štitnike niklovanog dijela vilice? Duže vremena razmišljam o nabavi toga korisnog dodatka iako vrlo rijetko silazim s asfalta ali nisam još naletio na pravu priliku za kupovinu.

Imas u Louis.de, odatle sam kupio za moj bajk ali ima i gomila onih koji su narucili sa Alia.
Stitnici najvise stite od insekata i to je najpogubnije po prasinare na amortizerima.
Vidjeno je xxx puta kakva je kaciga posle voznje, vizir ili far na motociklu od raznih insekata koje pokupimo na putu.... isto to bude i na niklovanom delu amortizera bas tamo gde je radna povrsina tj seta gore-dole.
Prasinar sluzi da sve to zbaci sa niklovanog dela kako neki deo ne bi otisao na semering koji je odmah ispod prasinara... u dobroj meri uspe da ocisti ali ima kad ostane neko krilce tanko ili nogica.
E to ne valja, krene lagano da renda gumene elemente te zato valjalo bi staviti plasticni stitnik (nikako harmoniku).

ovi su stitnici sa Alia




dodati strips vezicu obavezno, nije bas sigurna 3M obostrano lepljiva traka
 
Hvala obojici. Nisam ni jedne ni druge uspio pronaći direktnim traženjem na web stranicama.
@Satelis I ja sam isto pomislio kad sam vidio ove što je Shepa postavio iako je vjerujem i ovo sasvim dovoljno dugačko da zaštiti ovih nekoliko cm koliki je hod u normalnoj cestovnoj vožnji.
 
Nema na cemu!
Jeste dovoljno je, radice dobro posao.
Ne valja ni kad su mnogo dugacki.... upad u vecu rupu, amortizer potone i stitnik stigne gore sraf sto rezultira pucanje stitnika ili smicanje sa cizme.
 
Moja NC je trenutno bez kotača. Felge su otputovale kod nekog meštra u Dugi Rat na ispravljanje onih manjih oštećenja koja sam zaradio u Mostaru prije par mjeseci. Nakon popravka želim ih lakirati u crnu boju jer mi ova srebrna nikako ne paše. Tu sam još u dilemi jer nisam potpuno siguran koja boja bi bila najprikladnija. Na prvoj NC iz 2015-te sam imao crne i bio sam puno zadovoljniji nego s ovima. Iako je crna boja također osjetljiva na prljavštinu i prašinu nekako mi je ipak zahvalnija za održavanje. Ukoliko se odlučim za crnu boju, najvjerojatnije će biti mat crna jer je moja NC mat crne boje. Jedan prijatelj mi je predložio neku sivu perla boju s zrncima i jako me zainteresirao za tu opciju. Mrzim prljave felge a nisam toliki snob da ih nakon svake vožnje glancam i to mi je osnovni motiv za izbor boje .
 
Boja je stvar ukusa, radi da tebi bude lepo.

Meni se pak vise svidjaju sivi kotaci nego crni. Sto tamnija boja to vise smanjuje objekat ili predmet koji gledamo.
Ako farbas u crnu mat, znaj da bilo kakvo sitno ostecenje nece moci da se popravi poliranjem jer nema laka.
Kako ti je stradala felga, rupa ili?

Usput, kad stignem pisacu o upravljacu na NC-u... do tad jedna slika delova
lezajevi kormana gornji i donji, podloske, semerinzi i prasinari amortizera, svecice
 
Naletio sam na rupu na cesti promjera pola metra i dubine sigurno oko 10 cm.:LOL: Skrenuo sam pogled prema auto kući u kojoj mi radi prijatelj i kad sam vrati pogled na cestu već je bilo kasno. Nalet je bio strahovit i ni sam ne znam kako šteta nije bila i veća. Nastavio sam vožnju i vratio se kući u Dubrovnik bez problema ali je na lijevoj strani felge ostao iskrivljen rub za nekih 3 mm. Tek kasnije detaljnim pregledom sam utvrdio da je i zadnja felga također na lijevoj strani dobila jedna primjetnu deformaciju. Zato sam obje poslao na popravak a nakon toga će biti lakiranje koje priželjkujem od samog početka jer kao što rekoh, ova boja nikako mi se ne sviđa.
Namjeravao sam sam falge bojati plasti dip sprejem ali sam odustao od toga jer je to neko privremeno rješenje.
 
Uhhh to je bio gadan udarac kad si uspeo pokriviti obe felne i prava je sreca da je steta ostala samo na tome jer NC se ne moze pohvaliti jakom viljuskom (opisacu ovih dana pa ce biti lakse za shvatiti).
Moj ti je savet da proveris kod vulkanizera obe gume sa unutrasnje strane tu gde je pokrivljena felna tj guma gde je primila udarac. Lako se moze desiti da je osteceno platno izmedju dva sloja i to ostecenje spolja se ne moze videti na pocetku kad s ekrene u voznju.
Kao rezultat toga, nedugo zatim moze se pojaviti manji ili veci klobuk zavisno od ostecenja..
 
Ovo je NC mog drugara Bokija.



Boki je neko ko mnogo ne mari za rupama na cesti, cesto ih pogodi pa rezultat toga ne moze biti dobar.
Svaki put kad se gekne u srednju ili vecu rupu znajte da niz delova pretrpi stetu manju ili vecu, zavisno od tezine udarca.
Udarac prvo prima guma - felna - lezajevi tocka - amortizeri - viljuska - lezajevi viljuske - ram, to je redosled prenosa sile.

Od silnih rupa koje je Boki pogodio za ovih 51.000km koliko je presao, stradao je lezaj viljuske.
Sta to znaci i kako da proverite?
To znaci da nema normalnog zakretanja levi-desni vec ide otezano kad tocak stoji pravo i zeli se skrenuti na neku stranu.
Najbolje se oseti kad se bajk stavi na cent. stender, potopi zadnjica da bi prednji tocak bio u vazduhu (rasterecen). Zatim jednom rukom lagano raditi zakretanje kormana pun levi-desni.
Tacno po sredini kad dodje upravljac, osetice se kao da je tocak upao u uski kanal i neda mu da lako izadje..... znak da je lezaj u problemu.

idemo u sanaciju stete, za pocetak trebace nesto alata


kocnica, blatobran, tocak, amortizeri dole


sipku kormana podici i stripsovati, em lakse za rad em da nista ne grebe








da bi se izvukla viljuska, mora se skinuti sraf koji drzi cev prednje kocnice


evo je viljuska


izmedju dva kaveza nalazi se venac sa kuglicama
svaki udar u rupu dovodi do nepovratne stete
kuglica stafka pistu te dolazi do usecanja koja sam oznacio strelicama


posto rupu gadjamo gotovo uvek pravo, logicno je da je stanje po sredini najgore
otud upravljac upadne u kanal kako vecina voli da kaze


sve izvadjeno


novi delovi


iznenadjujuce mrsava, tanka cevka viljuske = lako krivljenje pri ceonom sudaru
skuteri koji su za 60kg laksi imaju ozbiljniju viljusku


takodje i kavezi lezaja su tanki




Ovo mogu slobodno nazvati velikom manom, inzinjeri se zeznuli negde u racunici izgleda.
Moralo je biti deblje, jace, sigurnije jer NC sa svojih 215 ili 230kg u DCT verziji (prazan) na mali ceoni cukanjac moze lako pokriviti viljusku.

jbg sta je tu je... matica, kljuc i pakuj nazad




Lezajevi viljuske gotovi, sad je druga prica ili ti korman se normalno zakrece pun levi-desni bez da se oseti bilo kakav otpor.
Moze se preci na amortizere.
 
Vec sam ranije pisao vezano za amortizere.... dal radili sami il vam neko drugi radio, ocekivan kvalitet mocicete da vidite u daljem opisu kako bi to trebalo biti.

1L ukupno je izaslo iz amortizera, ulje je poprilicno crno


sve na odmascivanje


sve opipati i pregledati


ostecenje na niklovanom delu srediti


donji je poliran




zatim i gornji tj oba


nastaviti dalje sa poliranjem




 
model do i od 16-te se razlikuju po amortizerima
da bi dobio pribliznu amortizaciju kao kod modela iz 2016 morao sam mixati gradaciju


ubaceno, vraceno


sve spakovano


odmah zatim zam. su svecice


dobio je novo ulje kao i filter


 
i zamenio sam obe maglenke




spot svetlo daju, nista spec na putu ali zato uocljiviji kod drugih ucesnika u saobracaju


gotova makina


Crvena je Sreckova, ona ide u ponedeljak na sredjivanje...... pozzzz