NC750 X/S DCT

Evo i mene je pomazila sreća crknutog akumulatora. Ujutro sam odlučio krenuti na posao s motorm. Nakon davanja kontakta je benzin pumpa odradila zujanje ali na stisak tipke za paljenje je blinkala crtica na displayu a iz motora se čulo smao kliktanja releja. Odmah mi je bilo jasno o čemu se radi jer sam preosjećao da će se ovo uskoro dogoditi. Dakle, tvornički aku je izdržao 52000 km i nešto više od 4 i po godine. Malo ili puno. ovisno iz kojeg kuta se gleda.
Dobro si izabrao, takodje sam uzeo Exide ETZ14-BS 28.02.2019. ugradio tj zamenio Yuasa fabricki.
Fabricki nije se proslavio, ni 3 godine nije mogao izgurati, tad bese 36.000km na satu kad je krepo, Exide radi kao doksa, sad na satu je 65.000km.



bitna stavka je da ga sam formiras na tenane jer u pordavnici proces zbrzaju


Postupak je vrlo lak al trazi dosta vremena.
Sipati kiselinu i ostvaiti minimum 3h da akumulator krcka tako otvoren, ujedno ce poceti da se greje spolja.
Kad zavrsi krckanje (cuje se na uvo kad se priblizi otvoru gde je usla kiselina) i ohladi se, akumulator bude ovog napona.

ovako vecina dobije akumulator iz radnje


To nije dobro ako se misli da potraje duze.
Akumulator nakon hladjenja treba staviti na pametan punjac i pustiti da se puni do punog kapaciteta. Ne zatvarati poklopac!
Kad zavrsi proces punjenja, ostaviti ga da odmori min 2-3h.

nakon toga kapacitet je dosta bolji kao i sam napon, i dalje je otvoren


zatvoriti


i udenuti na bajk, kleme obavezno stegnuti kljucem ili gedoricom 10
proveriti punjenje nakon paljenja i gotovo


Gledam dali da stavim i to na wish listu ako stvarno ima smisla i odradit će posao.

Nemoj to raditi, nije dobro za sam agregat, skratice radni vek sigurno.
Ako treba vise snage.... zameniti, preci na jaci bajk.

Zanima me koliki si handlebar riser stavio i jelitrebalo intervenirati sa kabelima i sajlama jer mi se čini da su sve duljine na knap?

kod mene sam stavio od 5cm u vis i nesto je blizi korman vozacu










Preporodio sam se kako je sad u voznji al bukvalno, mnogo bolje.
Kablovi, sajle moraju se raskaciti odmah pored kontakt brave da bi se dobilo na duzini jer do problema dolazi kad se okrene pun levi ili desni.
Kociono crevo prednje kocnice na cilindru popustiti i promeniti mu ugao pa stegnuti na propisanu kilazu.
Kad se to sve uradi, nema problema sa ovim podizacem od 5cm.
Za starije modele nije potrebno raditi dodatnu modifikaciju jer je kod njih sve duze.
 
Inace gospodja moja je ponovo dobila Mitas TF gume




cela ova


druzina


isla je


na sredjivanje






ovako treba da izgleda pre sklapanja i zastite




Usput, uspeo me je izneveriti jedan prijatelj, kolega majstor koji je na dobrom glasu.
Poverio sam mu posao jer sam bio u velikoj guzvi, mislio sam da ce odraditi kako treba, ispostavilo se nesto sasvim drugacije.
Nase prijateljstvo i saradnja zavrsila se za sva vremena.... kad stignem pisacu, ima zanimljivog videti/cuti.

ovo je moja gospodja sa 65K pred rad na amortizerima prednjim
 
Bravo, kao i obično tvoji postovi su puni korisnih savjeta i fotografija. Svaka čast!
Sve više sam zainterseran da i ja sebi ugradim risere i podignem upravljač. Visok sam 182-3 i u normalnoj vožnji nemam primjedbi na položaj upravljača. Međutim volim ponekad voziti u enduro stand-up stilu i tada mi je upravljač malo prenisko pa moram stajati blago nagnut prema naprijed. Volio bih najprije uživo isprobati kako mi paše i bi li mi bilo dovljno 2, 5 ili više centrimetara.
Kad netko kupuje ponovno isti model guma to najčešće znači samo jedno - da je vrlo zadovljan s njima. Meni je ovo tek prvi set Mitas TF guma i prvi put otkada imam ovaj motor gume su mi izdržale više od godine dana :mrgreen:. Ne, nije razlog da Mitas traju dulje već sto u ovim olovnim vremenima ja manje putujem i manje prelazim kilometara ;).
Sad šalu na stranu, možeš li nam reći koliko si km prevalio sa prethodnim setom guma? Ja samo jednom uspio sa jednim setom guma prevaliti više od 10 000 km. Na kraju je stražnja bila gotovo slick bez šare jer prije polaska na malo dulje putovanje nisam uspio montirati nove iako su već bile kupljene .
 
@stalker

Ako navratiš do Splita možeš probati moga od 2.5 cm :mrgreen:

Ja sam išao na zlatnu sredinu, 1.5cm bi mi bio prenizak dok 3/3.5cm sam se bojao da bi moglo biti problema sa kabelima i da mi ne naruši estetiku motora (vjerojatno bi mi i viši podizači još bolje odgovoarali ali brinila me estetika najviše). 🤷‍♂️

Zato zlatna sredina i sa svojih 186cm visine i vipe nego zadovoljan.
 
Sve duzine sam probao sto se podizaca kormana tice i definitivno 5cm je najbolja opcija, ispod toga gotovo da nema razlike.
Kicma i ruke su dosta rasterecenije kad se pegla veca km u danu, tu se oseti prednost podizaca.

Sto se guma tice ovako stoje stvari kod mene.....
Gospodja je stigla sa Bridgestone gumama koje sam zamenio na 23.500km





montirao sam Pirelli Angel GT




njih sam slistio


na 44.500


tada sam i dampere promenio


na red dolaze Mitas TF


od 44.5K trajele su do 64K


Eto, takva je situacija bila u mom slucaju od 0km do 65Kkm.... 20K predjem pa menjam.
Zadovoljan sam kako se Mitas ponasa na putu pa sam zbog toga opet uzeo njih.
pozzzz
 
Divim se a pomalo i zavidim na tako visokoj kilometraži koju pređe sa svakom setom guma. Moje prve Dunlop su bile gotove već nakon 8000 km a kasnije ni Pirelli Angel ST ni Metzeler Z6 nisu mogle probiti magičnu granicu od 10000 km. Ne znam u čemu je problem osim što dobar dio pređenih kilometara vozim sa suvozačicom a nerijetko I s bočnim kuferima.
Evo danas sam konačno dobio novi akumulator. Otkazao sam narudžbu Exide koji je trebao stići iz Metkovića jer su me vozali s obećanjima bit će danas-but će sutra. Našao sam u Sloveniji gel akumulator odgovarajućih dimenzija i električnih karakteristika po cijeni od 67 € s dostavom. Sada se puni na smart punjaču a sutra će zamijeniti Yuasu na izdisaju.
 

Attachments

  • IMG_20210512_195729.jpg
    IMG_20210512_195729.jpg
    3.8 MB · Views: 0
Ako si imao Dunlop Trailmax..... ta guma toliko traje jer je tesko sranje. Metzeler jeste dobra, skupa ali ni ona ne moze dobaciti neku zavidnu km.... imao je drugar na Kawi Versysu i nije se proslavila sa km i ako je Kawa dosta laksa od NC.

Ja grad gotovo da ne vozim, to samo ako bas moram. 95% moje voznje je 300-600km za taj dan kad sam odvojio da resetujem mozak :)


Da bi guma trajala sto duze, za pocetak potrebno je imati propisan pritisak. 2.4 - 2.9b ako si sam ili 2.5 - 3b ako imas suvozaca.
Mnogo puta do sada sam naisao da ljudi voze sa 1/2b manjim pritiskom a to drasticno smanjuje vek trajanja gume, pogotovo sto je NC tezak bajk.

Druga, takodje bitna stvaka je podesenost oslanjanja ili ti amortizera, posebno kad se ima suvozac pa na to jos dodaju svi koferi.
Tad amortizacija ide momentalno na tvrdje da bi preuzela opterecenje i rasteretila kolko tolko gume.

Treca stvar je u zavrtanju gasa i ostrom kocenju. Svako napinjanje u obrtaje rezultira brzem habanju prvo lanca i lancanika, potom i zadnje gume jer je ona zaduzena za prenos snage na asfalt, grip trpi i brze se trosi.
Sa druge strane, svako malo ostrije kocenje kad se tezina prebaci napred, sav pritisak/opterecenje odlazi na prednji tocak tj gumu.
Zato je dobro da kad se rade prednji amortizeri umesto fabrickih 10W sipati 15W ulje.... druga prica skroz.

skoro sam drugaru radio jedan od 700 kubici


ovo je smrt za niklovane cevke






ako mozete nabaviti ovaj set....super, upola jeftiniji od oem i bolji, pride japanski deo
tu je semering i prasinar




sredjivanje.....




sve se mora oprati pa i 2x ako treba






u cizmi ne sme trunka ostati


kad je pranje gotovo


prelazi se na poliranje
 
  • Like
Reactions: Volcabar
pred sklapanje izgleda ovako


pre vracanja treba srediti lezista




kad se ocisti sve, treba naneti belu montaznu mast koja trpi vodu da ne bi ponovo rdjalo


obavezno dizem semeringe tockova koji se posle ciste i pune izmdju usana


da proverim lezajeve i da ih zastitim mascu koju sam malo pre pomenuo


kad sve to zavrsim.... moze montaza


da znate, nivelaciju takodje treba uraditi, oba moraju biti na istoj visini kako bi jednak pritisak bio


podesio zadnji amrtizer


jer 99% vozi sa devojkom


Zvao me je posle par sati, ne moze da prepozna bajk :)
Posebno me je pitao dal sam nesto radio na kocnicama jer mu motor mnogo bolje koci?

rekoh nisam, samo sam proverio plocice


E tu dolazimo do onog koliko je bitan dobar rad i podesenost amortizacije spram potreba...... izvinte, udavi!
 
Koji je minus Dunlop Trailmaxa?
Meni su osobno na 4x Hard enduro do sada sasvim ok.
 
Stvarno nemam pojma o mehanici, ali Satelisove postove naprosto gutam... (y)
Vidi se da je čovjek veliki znalac. Šteta što nije bliže jer bi mu rado doveo svoju NC na jedan beuty tretman :mrgreen: još bi mu i janjca pečenoga donio da može prigristit dok mi radi motor.
 
  • Like
Reactions: Satelis
Tijekom noći je novi akumulator napunjen i danas popodne zamijenjen. Nakon punjenja napon novog akumulatora je bio 13,4V dok je stari Yuasa skinut s motora sa 12,3V.
Prije demontaže starog sam preko 12V utičnice paralelno spojio jedan manji akumulator od skutera kako u beznaponskom stanju ne bi došlo do reseta putnog kompjutera i sata.
Tek sada primjećujem koliko sada motor veselije pali nego što je to bio slučaj u posljednje vrijeme. Opadanje kapaciteta akumulatora se kod mene događalo postupno pa sam očito bio navikao na nešto sporije verglanje koje bi nekada potrajalo sekundu - dvije prije nego motor upali. S novim sada pali na prvi zub i nema onako izraženog treptanja prednjeg svjetla dok motor vergla.
Priznajem da sam prvi put čuo za Siga marku akumulatora ali sam odlučio riskirati i kupiti ga. Ako bude trajao i upola kao Yuasa ispunit će očekivanja jer je cijenom upola jeftiniji. 😁😁
 

Attachments

  • IMG_20210513_123116.jpg
    IMG_20210513_123116.jpg
    1 MB · Views: 0
  • IMG_20210513_200831.jpg
    IMG_20210513_200831.jpg
    2.7 MB · Views: 0
  • IMG_20210513_123300_1.jpg
    IMG_20210513_123300_1.jpg
    1.1 MB · Views: 0
  • IMG_20210513_124358.jpg
    IMG_20210513_124358.jpg
    4.2 MB · Views: 0
  • Like
Reactions: Satelis
Ne znam dal smo pricali o lancu i lancanicima......

Odrzavanju lanca retko se pridaje vaznost. Uglavnom mrzovolja za ciscenjem i podmazivanjem rezultira da lanac traje krace.
Ja sam pristalica automatskog podmazivaca lanca jer znatno olaksava posao oko lanca.
Oni koji pak nemaju podmazivac, negu lanca tretiraju raznim sprejevima za pranje pa potom i podmazivanje a to je skroz pogresno.

Sprej napravi takvo sranje kod prednjeg lancanika da to nije normalno. Hvata se sva prasina, pesak sitan i nagomilava. Napravi se smesa koja postaje idealna za povecano habanje lanca i lancanika.

Ko zeli nek me poslusa, onaj ko ne zeli i to je Ok.... njegova stvar sta ce i kako na svom bajku.
Elem, dovoljno je kupiti petrolej, cetku manju, cantru plasticnu, krpa za brisanje ruku, menjacko ulje 80W90 i jedan par hirurskih rukavica...... lanac za 10min bude komplet sredjen.
Mnogo bolja opcija je ova koju sam naveo nego da se sprej koristi a videcete i zasto.

drugaru sam zamenio lanac i lancanike na NC700
ranije nisam imao prilike rasturati njegov motor, da jesam, sigurno ne bi bio ovakvog stanja


evo kakva je situacija iza stitnika




Ako ste nekad imali priliku da vidite kako izgleda pasta za slajfovanje ventila..... e to je slicno tome, pogubno za lanac svakako.

ima i na zadnjem lancobranu


brusilica u ruke




pa alatom raznitovati


lanac i prednji lancanik dole, potom srediti




preci pozad..., auspuh, kocnice obe dole


srediti klip pre sabijanja


poskidano


damperi su losi, nema ih trenutno, zamenice se kad se gume budu menjale


lezista ocistiti


 
  • Like
Reactions: Volcabar
svi delovi na pranje, voditi racuna da benzin ne ode na gumene elemente


zna tu izaci dosta toga prljavog


al zato kad se sredi..... izgleda ovako pred sklapanje


prednji nosi 16 zuba


zadnji 43 zuba + zastiti semeringe, lezajeve i podmazati biksne, osovinu i td


fabricki nema, treba staviti podlosku da ne grebe poklopac spanera


lanac skratiti na 114 linka, hod na 35mm podesiti i gotov posao
 
Jebeno
Ja moran vidit prednji lancanik kakvo je stanje
Kontan nelose ali nikad neznas.......
Blazeni lanac u ulju kod Kralja
 
Odustao sam od sprejeva za lanac i koristim uljni podmazivač. Sprej je teško sr**je a tome sam kao dokaz imao lanac koji je bi potrošen nakon 24000 km. Debele naslage u prostoru oko prednjeg lančanika i zamazana čitava centralna nogara su dovoljna dokaz da sprej nije dobro rješenje. Koristio sam razne vrste sprejeva, od nekoliko Motulovih, Motorexovih,preko nekih manje znanih do onih jeftinih iz Lidla ali sam uvidio da svi imaju osobinu da su vrlo kratko u stanju koje omnogućava podmazivanje. Vrlo brzo postaju kruti poput smole i umjesto olakšanog gibanja lanca te naslage ga koče. Naivno sam sprej za lanac koristio za podmazivanje drugih mehaničkih sklopva poput šarki vrata na automobilu i sajli u košuljici vjerujući da će to imati dugoročno pozitivan učinak. Na moje razočarenje vrlo brzo bi stanje posalo gore nego prije tertmana.
Otkada sam ugradio uljni podmazivač lanca nikad više nisam koristio sprejeve pa ću nekoliko preostalih koji poklonit prvom tko naiđe...
Za čišćenje lanca koristim avionski kerozin a od kada za podmazivanje koristim ulje, čišćenje lanca je postao puno lakši i jednostavniji posao.
 
Kažu i za te uljne podmazivače da znaju zezati i ne rade dobro posao.

Mislim da ću ići na maintenance free lanac kad ga budem mijenjao. Skuplji je ali ako je stvarno bez održavanja onda se isplati. 🤔
 
  • Like
Reactions: neven and seki22