Satelis
Well-known member
Dobro si izabrao, takodje sam uzeo Exide ETZ14-BS 28.02.2019. ugradio tj zamenio Yuasa fabricki.Evo i mene je pomazila sreća crknutog akumulatora. Ujutro sam odlučio krenuti na posao s motorm. Nakon davanja kontakta je benzin pumpa odradila zujanje ali na stisak tipke za paljenje je blinkala crtica na displayu a iz motora se čulo smao kliktanja releja. Odmah mi je bilo jasno o čemu se radi jer sam preosjećao da će se ovo uskoro dogoditi. Dakle, tvornički aku je izdržao 52000 km i nešto više od 4 i po godine. Malo ili puno. ovisno iz kojeg kuta se gleda.
Fabricki nije se proslavio, ni 3 godine nije mogao izgurati, tad bese 36.000km na satu kad je krepo, Exide radi kao doksa, sad na satu je 65.000km.
bitna stavka je da ga sam formiras na tenane jer u pordavnici proces zbrzaju
Postupak je vrlo lak al trazi dosta vremena.
Sipati kiselinu i ostvaiti minimum 3h da akumulator krcka tako otvoren, ujedno ce poceti da se greje spolja.
Kad zavrsi krckanje (cuje se na uvo kad se priblizi otvoru gde je usla kiselina) i ohladi se, akumulator bude ovog napona.
ovako vecina dobije akumulator iz radnje
To nije dobro ako se misli da potraje duze.
Akumulator nakon hladjenja treba staviti na pametan punjac i pustiti da se puni do punog kapaciteta. Ne zatvarati poklopac!
Kad zavrsi proces punjenja, ostaviti ga da odmori min 2-3h.
nakon toga kapacitet je dosta bolji kao i sam napon, i dalje je otvoren
zatvoriti
i udenuti na bajk, kleme obavezno stegnuti kljucem ili gedoricom 10
proveriti punjenje nakon paljenja i gotovo
Gledam dali da stavim i to na wish listu ako stvarno ima smisla i odradit će posao.
Nemoj to raditi, nije dobro za sam agregat, skratice radni vek sigurno.
Ako treba vise snage.... zameniti, preci na jaci bajk.
Zanima me koliki si handlebar riser stavio i jelitrebalo intervenirati sa kabelima i sajlama jer mi se čini da su sve duljine na knap?
kod mene sam stavio od 5cm u vis i nesto je blizi korman vozacu
Preporodio sam se kako je sad u voznji al bukvalno, mnogo bolje.
Kablovi, sajle moraju se raskaciti odmah pored kontakt brave da bi se dobilo na duzini jer do problema dolazi kad se okrene pun levi ili desni.
Kociono crevo prednje kocnice na cilindru popustiti i promeniti mu ugao pa stegnuti na propisanu kilazu.
Kad se to sve uradi, nema problema sa ovim podizacem od 5cm.
Za starije modele nije potrebno raditi dodatnu modifikaciju jer je kod njih sve duze.