Prije nego službeno krene 2021. wsbk sezona, da se podsjetimo kako je to u povjesti izgledalo, tko je tu ipak strÅ”io sa svojim rezultatima, koje marke su tu harale, iz kojih zemalja dolaze oni najbolji itditdā¦.
Krenimo redom
U posljednjih 33 godine , dakle od 1988 do 2020 imali smo pobjednike iz ukupno
svega 6 zemalja od kojih prednjaÄe vozaÄi iz Velike Britanije sa 14 svjetskih titula, slijede ih ameri sa 9, austaralijanci sa 5, dok su francuzi i talijani skupili po dvije titule svjetskih prvaka uz napomenu da je ove dvije talijanske titule osvojio Max Biaggi. Jedna titula je otiÅ”la u Å”panjolsku Carlosu Checi , dakle nikakvi nijemci, nizozemci, Å”veÄani, irci ili neka druga nacija nije uspjela biti ni blizu.
Kad je rijeÄ o proizvoÄaÄima uvjerljivo
vodi Ducati sa 17 konstruktorskih naslova, slijedi ga Kawasaki sa 6 , Honda i Aprilija sa 4 te Suzuki i Yamaha sa svega 1 osvojenom titulom konstruktorskog pobjednika.
VozaÄke titule nisu u skladu sa konstruktorskim pa je interesantno da je
Ducati osvojio 14 vozaÄkih titula, Kawasaki 8, Honda 6, Aprilija 3 te po jednu Yamaha i Suzuki.
Iako je Suzuki te 2005. godine sa Troy Corserom osvojio obje titule, Yamahi to nije uspjelo u godini Bena Spiesa 2009. godine jer je te godine konstruktorsku titulu odnio Ducati.
Naravno da je potrebno spomenuti najuspjeÅ”nije kombinacije vozaÄa i strojeva gdje prednjaÄe
Rea/Kawasaki koja je donijela ukupno 6 naslova , zatim kombinacija Fogarty/Ducati sa 4 titule, Bayliss/Ducati sa 3 , te Biaggi/Aprilija, Edwards/Honda , Polen /Ducati i Merkel / Honda sa dvije titule.
Bilo je i vozaÄa koji su uspjeli osvojiti svjetsko prvenstvo na razliÄitim motorima ka npr.
Toselan 2004.Ducati /2007.Honda i naravno nezaboravni Troy Corser 1996 Ducati/2005 Suzuki.
Za statistiku se kaže da je "majka zajeba" jer nedaje pravu sliku stvari u odreÄenom trenutku veÄ u nekom dužem periodu , no u ovom sluÄaju je važno naglasiti da je sad ipak dominantna era Rea/Kawasaki i biti Äe teÅ”ko doÄi do neke znaÄajnije promjene, no isto smo (barem mi malo stariji) mislili i u eri Fogarty /Ducati pa je i tome doÅ”ao kraj.
Ukupno gledano
iznenaÄujuÄe je da su Suza i Yamaha na svega jednoj tituli, da recimo jedan BMW koji je jedno vrijeme bio strahovito jak ostaje bez naslova , da je taj Dukac nevjerojatno moÄan kroz cijeli ovaj period i u nekom kontinuitetu, ā¦. itd.itdā¦.
Sve u svemu radujmo se novoj sezoni