Trnci u desnoj ruci

I meni se to događa, ali zbog:
- a) držim kažiprst na prednjoj kočnici cijelo vrijeme dok vozim
Ja drugacije i ne znam vozit (obicno 2 prsta pokrivaju kocnicu u gradu ili na brzinama do 80tak kmh, samo kaziprst na otvorenoj cesti i na vecim brzinama). Nikad problema u tom smislu. Nekako mi taj jedan prst (koji lagano dotice polugu kocnice i to samo s gornje strane - ispruzen, da nebi kocnica ""radila") bude "stabilizator" sake na gasu, kad drzim rucicu gasa cijelom sakom, neravnine na cesti cine voznju trzavijom jer nemam toliku kontrolu nad otvorom gasa. Valjda sam dobro opisao. :D
btw, poluge kocnice i kuplunga su podesene ergonomski za mene, nema izvijanja kod upotrebe, prsti prirodno "padaju" na njih.
 
Baš sam htio navesti rukavice, ali već je spomenuto.
Kod mene je situacija da se javlja češće na početku sezone dok se ruka (i vjerojatno šaka i rame) malo ne istreniraju. Također sam primijetio da s jednim rukavicama taj problem bude jače izražen, a s drugima manje. One kod kojih je manje su nešto deblje/kruće na dlanu, pa je moja pretpostavka da je problem zapravo u nekom živcu ili žili u šaci na predjelu dlana.

S lijevom rukom nema tih problema.
 
I meni se to događa, ali zbog:
- a) držim kažiprst na prednjoj kočnici cijelo vrijeme dok vozim
- b) prečvrsto držim gas

Kad pripazim da laganije držim gas i maknem kažiprst s kočnice, onda je ok.
Upravo tako, nema veze sa zdravljem i zivcima. Precvrsto se drzis, motor se vozi nogama i guzicom a ruke su samo naslonjene na upravljac.
Kad spustis ruku, pumpaj da krv brze dode.😄
 
Previse se naslonis na upravljac, opusti se i stisni nogama rezervar ako vec nemas tu naviku. Viđao sam neke da doslovno rašire noge na motoru a onda se rukama hvataju kao na gimnastici. Drugo mogu biti pretjesne rukavice sto je meni bilo rjesenje. Imam dvoje, u onim koje su mi draze nakon 50km moram svaki tren koristit da rastezem saku da proradi.
 
Položaj volana, visina, pložaj poluga kočnice i kumplunga i ostalog se podešava prema sebi. Oni u servisu to sastavljaju po špranci. Ja od kada sam podignuo volan za 2.5 cm mi se to događa. Prije nije. E sad, prije mi je volan bio nizak, sad mi je super, ali nekad trne šaka. Radije rješavam povremeno trnjenje šake, nego da ponovo spustim volan. Vjerovatno bi trebao kupiti drugi tip podizača volana, koji bi mi omogučio drugačije podešavanje daljine i nagiba.
 
Spusti štipe od kočnice i kvačila malo niže, da prsti slobodno padaju na njih, a ne da je šaka savijena u zglobu.
(ako je do toga)
Ako spustim previše odn kolko bi htio rezervoar ulja mi se jako nakosi.
Majstor mi je rekao da pod tim kutem oče i zrak povući u sustav pa sam ih zato malo izravao... Mada neznam jel ima veze jer tako nisam puno vozio.
 
Previse se naslonis na upravljac, opusti se i stisni nogama rezervar ako vec nemas tu naviku. Viđao sam neke da doslovno rašire noge na motoru a onda se rukama hvataju kao na gimnastici. Drugo mogu biti pretjesne rukavice sto je meni bilo rjesenje. Imam dvoje, u onim koje su mi draze nakon 50km moram svaki tren koristit da rastezem saku da proradi.
Naked je, stisnem nogama al i dalje baca naprijed, pogotovo na nizbrdici... Al nisam primijetio da je do toga jer i na ravnici bude isto.

A nije ni do rukavica, upravo isprobao nove... Isto ko i stare rashabane.

Ja mislim da mi pozicija stisne živac il tak nešto. Vjerojatno bi promjena pomogla Al budi pametan što kako i u kojem smijeru 😅
Kupit harley sa ape hangerom pa nema naslanjanja na volan 😂
 
Ako spustim previše odn kolko bi htio rezervoar ulja mi se jako nakosi.
Majstor mi je rekao da pod tim kutem oče i zrak povući u sustav pa sam ih zato malo izravao... Mada neznam jel ima veze jer tako nisam puno vozio.

Ne vjerujem u to, zato i je tolika kolicina tekucine u rezervoaru (zamisli kocenje kad tekucina ode naprijed, bitno veca promjena kuta nego da spustis rucicu kocnice i rezervoar tekucine ispod svake mjere), pa da kocioni cilindar povuce zrak.
Kad smo vec kod tekucine, svoju mijenjam jednom godisnje najcesce, ali, to radim kad i disk plocice mijenjam (u slucaju prednje kocnice koju zapravo jedino i koristim, zadnju skoro nikad). Tako znam da ne trebam brinut o nivou kad mijenjam plocice, ali, ja i radim 20.000km godisnje pa se nekako i potrefi promjena tekucine u isto vrijeme jer mi plocice traju toliko (ili nesto malo manje). Promijenim tada i u zadnjoj kocnici tekucinu, ionako bacam ostatak iz kantice pa nek je frisko iako nema realne potrebe jednom godisnje mijenjat.
 
Last edited:
Naked je, stisnem nogama al i dalje baca naprijed, pogotovo na nizbrdici... Al nisam primijetio da je do toga jer i na ravnici bude isto.

A nije ni do rukavica, upravo isprobao nove... Isto ko i stare rashabane.

Ja mislim da mi pozicija stisne živac il tak nešto. Vjerojatno bi promjena pomogla Al budi pametan što kako i u kojem smijeru 😅
Kupit harley sa ape hangerom pa nema naslanjanja na volan 😂

Mate ti je dobro napisao, jednostavno si previse "na rukama" i tezina napravi svoje, treba treninga i prakse da se drzis nogama a ruke budu u opustenom polozaju da se ne drzis sa njima i biti ce odma bolje, imao sam isti problem, i pocetkom svake sezone ista prica, pogotovo sad zadnjih godinu dvije kad se vozim gotovo nista, jednostavno losa navika hvatanja prejako rukama i sva tezina na njima
 
Mate ti je dobro napisao, jednostavno si previse "na rukama" i tezina napravi svoje, treba treninga i prakse da se drzis nogama a ruke budu u opustenom polozaju da se ne drzis sa njima i biti ce odma bolje, imao sam isti problem, i pocetkom svake sezone ista prica, pogotovo sad zadnjih godinu dvije kad se vozim gotovo nista, jednostavno losa navika hvatanja prejako rukama i sva tezina na njima

CAk i nije do toga da je previs ena rukama (zamisli RR motor kao ekstrem), nego je vjerojatnije da je saka stisnuta oko gripa prejako. Kako drugacije objasnit da dosta njih ima taj problem na rednom 4cilindrasu koji radi mirno skoro ko elekktromotor i sjede visokko i ne upiru se u volan zbog polozaja sjedenja? Ali, prejako stiscu volan, ko da im zivot ovisi o tome, umjesto da se opuste u rukama
 
  • Like
Reactions: Luke
Ha nezz, ja sam shvatio da cim nemam tezinu na rukama da mi ne trne ruka, stiscem kocnicu a osjecaj kao da ju niti ne stiscem, uzasno, a nisam stiskao grip jako nego doslovno se podupiro sa rukama, cim se to prebaci na noge druga prica, a nacin pritiska na grip u oba slucaja isti.. nezz kod mene je svaki puta bilo do toga, osim prve sezone gdje sam i rukavicu prejako stegnut znao hehe ali to se brzo nauci da se ne radi
 
Ha nezz, ja sam shvatio da cim nemam tezinu na rukama da mi ne trne ruka, stiscem kocnicu a osjecaj kao da ju niti ne stiscem, uzasno, a nisam stiskao grip jako nego doslovno se podupiro sa rukama, cim se to prebaci na noge druga prica, a nacin pritiska na grip u oba slucaja isti.. nezz kod mene je svaki puta bilo do toga, osim prve sezone gdje sam i rukavicu prejako stegnut znao hehe ali to se brzo nauci da se ne radi
a OK, kad se samo upires (ocito sa ispruzenim rukama, pogotovo na RR motoru) je jedno (tada vibracije prolaze kroz kosti ruku skroz do ledja i to valjda svatko zna prepoznat), a precvrsti hvat sakama na volan je nesto drugo. Niti jedno od toga nije pozeljno. Trnci samo u sakama (probaj lagano pljeksat rukama nakon djira), a bez problema sa ostatkom ruku upucuje na precvrsto hvatanje sakama na volan kada se vibracije prenose na sake, a ostatak ruku je opusten pa nema probmela osim sa sakama, pogotovo prstima. Rukavice tu ne igraju ako ne osjetis da smetaju u voznji, pogotovo ne na kompletan feeling u sakama (prstima kao najosjetljivijim dijelom saka). Netko ko vozi brze nego je navikao, cesto ima taj problem jer nesvjesno cvrsce drzi volan nego inace. Kod mene je to slucaj u manjoj mjeri, zapravo i nije problem iako primjecujem i to je samo do mene i moje greske, prije me dupe zaboli od dugog sjedenja na tvrdom sicu pa napravim pauzu par min (svakih sat, sat i pol)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Stig
Sve što je ekipa nabrojala, od stiskanja kao da će ti pobjeć, preko naslanjanja, do položaja ručice kočnice, + kod mene i načet karpalni (trne čak i ako spavam na desnoj strani) + paralelna dva s 360 opaljivanjem. Malo ovo, malo ono, i svako malo kuplung pa desna ruka dolje i kev kev... :mrgreen:
 
Last edited:
A ništa, igrat se sa svime po malo pa vidjeti dal što radi razliku.
Jedino pozitivno mi je da se javlja i drugima 😁
 
Čitam ove postove i rado se sjećam mladosti i prvog zzra ljubičastog iz 90ih, isto mi se dešavalo i to jako, pa onda promijenio motor, pa opet trnu šake.
Onda me jedan stari naučio upravljati motociklom i prestalo.
Ukratko uopće ne držim gripove već samo dlanovima guram, gas dodajem samo pridržavajući malim prstom da okrenem grip, kažiprst i srednjak su na polugama kuplunga i brenze stalno, nikad od onda nisam uhvatio grip punom šakom, i nikad više nije utrnulo.
U nedjelju sam napravio 450 km sa jednom pauzom za tankanje i cugu, ne bole ni leđa ni noge ni koljena ni šake ni prsti ni prostata ni guza itd.
Opusti se i uživaj u vožnji, sve to se događa zapravo zbog grča koji zaustavi i uspori cirkulaciju krvi, zato i trne da te natjera da opustiš mišić ili protreseš da se pokrene cirkulacija krvi.
 
Bil je samnom u traumi jedan i veli da ga svrbi noga koju nema. Jel i tebi tak s obzirom da ih ipak imaš 🤔