3alfa3
Well-known member
Od sutra benga jeftinija 3 lipe po litri. Jbg, da je Euro vec uveden, nebi mogli pojeftinit jer je to manje od pola euro centa
Jebiga,sve gledaš crno, da je euro uveden možda bi bila jeftinija za 7.5 lipa 😁Od sutra benga jeftinija 3 lipe po litri. Jbg, da je Euro vec uveden, nebi mogli pojeftinit jer je to manje od pola euro centa
Jebiga,sve gledaš crno, da je euro uveden možda bi bila jeftinija za 7.5 lipa 😁
Ma je$eš to, ima što novo u grupi?Pitanje ...
nije mi struka ali me zanimalo pa sam prije par godina čačka... daklem ukratko, procesom destilacije sirove nafte se ona razdvaja na destilate različite težine, benzin, dizel, kerozin, ulja, vosak, katran... od ukupne količine dobije se otprilike cca 50% benzina, 35% dizela, ostatalo su teži destilati. Prema ovome na tržištu bi tribalo bit uvik više benzina nego dizela barem po ponudi, drugi dio jednadžbe je potrošnja.Pitanje za nekog iz struke, ili nekog ko ima provjerenu informaciju.......
Ima dosta godina (mozda i vise od 10-15) kad sam citao da je benzin nusprodukt proizvodnje dizela iz sirove nafte (jako pojednostavljeno, ali nesto u tom stilu) i da su troskovi proizvodnje benzina zapravo manji od dizela kojeg ljudi kolokvijalno nazivaju naftom pa im je cudno sto je dizel skuplji od benzina. Doduse, dizel je definitivno bio jeftiniji u maloprodaji u vrijeme kad sam citao o tome, ali vec neko vrijeme nije (probao guglat sada i nisam nasao neki clanak koji to objasnjava).
OK, tadasnji benzini i dizel goriva su bili drugaciji sto je moglo utjecat na cijenu proizvodnje u odnosu na danasnja goriva, ali, onako generalno, jesam dobro to tada shvatio i ako jesam, da li to vrijedi i za danasnja goriva?
EDIT: pada mi na pamet da to i nije usko vezano uz cijenu proizvodnje, nego da je mozda nekad bilo bitno da zbog ukupne ekonomije, cijene prevoza roba, poljoprivrede itd sto se obavlja vozilima na dizel bude jeftinije, a da se danas opceniti trzisni model promijenio i da je samo stvar ponude i potraznje, a dizela se vise trosi nego benzina.
par dana poznato, svejedno natocio danas 12.5l u motor. Za sutra spreman (ako nece padat kisa ). frend doduse jucer natocio auto i stisnuo u njega preko 60 litara, al dobro, nece propast, samo se osjecat mrvicu gluplje nego oni koji ce tocit sutraBTW...
Od utorka će tako benzin biti 11,30 kn po litri (smanjenje za 0,70 kn), dizel 12,14 kn po litri (smanjenje za 0,66 kn) i plavi dizel 8,50 kn po litri (smanjenje za 0,66 kn).
Pitanje za nekog iz struke, ili nekog ko ima provjerenu informaciju.......
Ima dosta godina (mozda i vise od 10-15) kad sam citao da je benzin nusprodukt proizvodnje dizela iz sirove nafte (jako pojednostavljeno, ali nesto u tom stilu) i da su troskovi proizvodnje benzina zapravo manji od dizela kojeg ljudi kolokvijalno nazivaju naftom pa im je cudno sto je dizel skuplji od benzina. Doduse, dizel je definitivno bio jeftiniji u maloprodaji u vrijeme kad sam citao o tome, ali vec neko vrijeme nije (probao guglat sada i nisam nasao neki clanak koji to objasnjava).
OK, tadasnji benzini i dizel goriva su bili drugaciji sto je moglo utjecat na cijenu proizvodnje u odnosu na danasnja goriva, ali, onako generalno, jesam dobro to tada shvatio i ako jesam, da li to vrijedi i za danasnja goriva?
EDIT: pada mi na pamet da to i nije usko vezano uz cijenu proizvodnje, nego da je mozda nekad bilo bitno da zbog ukupne ekonomije, cijene prevoza roba, poljoprivrede itd sto se obavlja vozilima na dizel bude jeftinije, a da se danas opceniti trzisni model promijenio i da je samo stvar ponude i potraznje, a dizela se vise trosi nego benzina.
To je pojednostavljeni proces destilacije i ne pokazuje razmjerni udio goriva i ostalih proizvoda. Ne možeš tako direktno povezati cijenu nafte s gorivom. A nije niti samo nafta ulazna sirovina u proizvodnji goriva koja je oko 85% sirovine. Ovo dolje su maseni udjeli, a troškovne nisam našao jer to ne dijele po netu.nije mi struka ali me zanimalo pa sam prije par godina čačka... daklem ukratko, procesom destilacije sirove nafte se ona razdvaja na destilate različite težine, benzin, dizel, kerozin, ulja, vosak, katran... od ukupne količine dobije se otprilike cca 50% benzina, 35% dizela, ostatalo su teži destilati. Prema ovome na tržištu bi tribalo bit uvik više benzina nego dizela barem po ponudi, drugi dio jednadžbe je potrošnja.
Dok gorivo dođe do pumpe prođe više ruku, svak uzme svoj zub pa imaš ovo šta sad imaš, 1 barrel 100$ =4,6kn/lit, kad na to dodaš trošak rafinerije, trošak prevoza, aditive, državu i maržu na pumpi nakupi se...
Sama cijena barrela je više špekulativna nego realna, saudijci su u plusu već sa cijenom od 10$ po barrelu, ali malo su se preinvestirali zadnjih godina, pa kažu da im se ne isplati vadit kad je cijena ispod 80$
https://www.investopedia.com/articles/economics/08/determining-oil-prices.asp
Doslo je do male odgode jer su se potukli tko ce prije i vise smanjiti cijene.KRuže glasine da će uz gorivo koje sada pojeftinilo i još bude navodno svi proizvodi koji su usko vezani uz cijene goriva, a koji su poskupili, pojeftiniti jer nitko više nema opravdanja za visoke cijene troškova proizvodnje i prijevoza,a etika i savjest im ne dopušta da zadrže iste cijene jer bi tako nastao ekstra profit koji bi se akumulirao na pojedinim računima i stvorio velike poteškoće vlasnicima istih.