Novi stacionarni radari

sa sigurnošću ne znam al u nekom članku negdje davno san pročita da "snimaju" od nekih cca 100 m udaljenosti od kamere, ali da love na nekih 30-35 metara... ako je vjerovat novinarima... al, šta ne bi gatso trebao imat neki datasheet na netu di pišu malo detaljnije tehničke specifikacije, ako te baš zanima...
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
sa sigurnošću ne znam al u nekom članku negdje davno san pročita da "snimaju" od nekih cca 100 m udaljenosti od kamere, ali da love na nekih 30-35 metara... ako je vjerovat novinarima... al, šta ne bi gatso trebao imat neki datasheet na netu di pišu malo detaljnije tehničke specifikacije, ako te baš zanima...
Mene uslikali 2021 na 150-200m odmah na kočnicu i mislim si ne zaustavljaju dobro je... I nakon 10 dana došlo doma 250kn za 69km/h u naselju a vozio cca 72-75...

Imam oko sokolovo inače za njih ali ovaj put nije upalilo... 2 puta je na istom mjestu...
 
  • Like
Reactions: biker4life
sa sigurnošću ne znam al u nekom članku negdje davno san pročita da "snimaju" od nekih cca 100 m udaljenosti od kamere, ali da love na nekih 30-35 metara... ako je vjerovat novinarima... al, šta ne bi gatso trebao imat neki datasheet na netu di pišu malo detaljnije tehničke specifikacije, ako te baš zanima...

Nije samo Gatso u pitanju, ali OK, ako si procitao da mjere i prije okidanja fotke i tu brzinu prikazu na fotki, onda je to u velikoj mjeri odgovor koji me zanimao. Cesto (svakodnevno zapravo na "bezbroj" kamera) imam dovoljno za slikanje do nekih 100+ metara prije kamera, a nikad mi kazna nije dosla pa sam se ponadao da je bitno samo kad udjes u zonu gdje se fotka okine, al eto, velis da nije tako pa cu i dalje barem 100+ metara ostavit buffera jer se pokazalo dovoljno :)
 
Bok,
velika je tema pa vas molim samo par odgovora:
Kakva su iskustva sa fiksnim kamerama na motoru/skuteru?

Logika kaže da ako me i slika fiksna sa velikom brzinom, to mogu mačku o rep, kako će motoristu identificirat po slici odnaprijed kad je registracija samo straga?
Svojedobno mi je netko tko radi u policiji rekao da kao navodno imaju toliko veliku rezoluciju da mogu vidjeti naljepnicu tehničkog pregleda ako je vidljiva :D
Mislim da su to CSI sranja, ali sam svejedno ima par godina prebacio naljepnicu sa vjetrobrana na prednju vilicu :)

Što je s ostalim kamerama, tipa tronožac? Pretpostavljam ista stvar, osim ako te odmah ne zaustave.
Znao sam primjetiti u par navrata da nekad tronožac namjerno okrenu da snima stražnju stranu (recimo na dvotračnoj brzoj cesti), tu ako me slika vjerojatno ne gine kazna na kućnu adresu...
 
Ako se na slici tablica ne vidi, nikom nista (osim ako te ne zaustave neposredno nakon toga ako je u pitanju tronozac ili bilo koji drugi nacin kontrole brzine koji nije fiksni radar/kamera). Tu racunaj i da fiksne kamere pokrivaju cijelu prometnicu u oba smjera, pa ako prodjes prevelikom brzinom u oba smjera, dobijes jednu kaznu jer ce te fotkat odozada. Ja ignoriram one kamere za koje znam da ce slikat sprijeda i nikad problema.
Da, tronozac moze biti podesen tako da fotka vozilo u odlasku.
Naljepnica i fiksne kamere? Urbana legenda.
 
Last edited:
Jel netko zna sa sigurnoscu za stacionarne radare/kamere (a i mobilne automatizirane tipa multanova) da li slikaju trenutak prekoracenja brzine gdje se to onda vidi na snimci ili maksimalnu izmjerenu brzinu koju su detektirali u svom podrucju djelovanja pa onda opale fotku bez obzira na brzinu u trenutku slikanja? Ako da, koliko je to podrucje? 50 metara, 100, vise od toga?
Logika kaze da bi fotka trebala predstavljat stvarno stanje/brzinu u trenu slikanja, ali ima raznih logika :mrgreen:

Pitam zato da znam koliko prije treba usporit, steta kocit prije nego sto treba, a nebi htio isprobavat u praksi :mrgreen:
ovdje kolega naš

1688136045416.png

(vir motosvet)
 
  • Haha
Reactions: balky1
Ako se na slici tablica ne vidi, nikom nista (osim ako te ne zaustave neposredno nakon toga ako je u pitanju tronozac ili bilo koji drugi nacin kontrole brzine koji nije fiksni radar/kamera). Tu racunaj i da fiksne kamere pokrivaju cijelu prometnicu u oba smjera, pa ako prodjes prevelikom brzinom u oba smjera, dobijes jednu kaznu jer ce te fotkat odozada. Ja ignoriram one kamere za koje znam da ce slikat sprijeda i nikad problema.
Da, tronozac moze biti podesen tako da fotka vozilo u odlasku.
Naljepnica i fiksne kamere? Urbana legenda.
znam situaciju što se frendu dogodilo, nemoj tvrdit sa sigurnošću ak te fiksna opali od naprijed nikom ništa.
Tako je on hrabro prolazio više puta na njegovoj uobičajenoj ruti, vjerojatno kuća-poso, dok ga jednom nisu dočekale valjda one kobre u autu i zaustavil iz čista mira i slikali fotićem njega i motor. Tražili da potpiše vjerojatno neki zapisnik, što on normalno nije htio.
Nakon nekog vremeno stiglo mu kući za cca 10x što ga uslikalo odnaprijed. Oni tvrde da je to on vozio po slikama kamere, i što ga slikali (s kacigom), a vjerujem da im pomažu i slike s tehničkog.
Normalno uzeo je odvjetnika i ušao u spor, nešto su uspjeli odbacit, al podosta će morat platit. Tako da, nevalja se baš junačit...
 
Uvijek usporim pred kameru iako snima od naprijed - logika mi je ako se skupi dovoljno snimki motora u prekršaju koje ne mogu sankcionirati jer je snimano od naprijed, da će još uvesti i pravilo da sve kamere pri postavljanju moraju biti okrenute da snimaju od nazad(n)
 
Ako je prijestup pošten, onda traže ima li neka kamera za snimanje prometa koja je uhvatila registraciju na nekom drugom mjestu.
 
Uvijek usporim pred kameru iako snima od naprijed - logika mi je ako se skupi dovoljno snimki motora u prekršaju koje ne mogu sankcionirati jer je snimano od naprijed, da će još uvesti i pravilo da sve kamere pri postavljanju moraju biti okrenute da snimaju od nazad(n)

To je nesto sasvim drugo i individualno. Ali, ako nema tablice na fotki - pisi kuci propalo i skoro sam siguran da je u pitanju fiksnih kamera to automatizirano i da se ignoriraju takve fotke (ne pregledavaju ih djelatnici PU, automatizirano je to). Ne mogu tvrdit, al do sada sam trebao vise stotina/tisuca kazni (karikiram jer nisam brojao) pobrat u takvim slucajevima, a nisam niti jednom.
 
  • Like
Reactions: Danijel 23
Ako je prijestup pošten, onda traže ima li neka kamera za snimanje prometa koja je uhvatila registraciju na nekom drugom mjestu.

Moguce, ali nisam bio u takvoj situaciji do sada. To je nesto tipa kak su Adrija u Splitu teretili za svaki prekrsaj pojedinacno u onoj njegovoj voznji kad se snimao: umjesto da objedine kaznu, naplatili mu svaki pojedinacan (skoro 100 njih) prekrsaj i dan danas jos placa kazne koji se nakupilo valjda u vrijednosti 10-20 soma eura :D
 
  • Like
Reactions: Tauren
Slike pregledavaju službenici. Frend mi je pričao da su stavili kameru u zonu 50, 200m od nje zona 70 ili 80, nakupilo se tisuće i tisuće kazni u prvom danu i sve su završile u smeću jer nisu imali resurse da to iskontroliraju. Zato kamera u Dužici, u zoni 50, okida na 75, jer bi inače bila ogromna masa snimki koje ne bi stigli procesirati unutar roka zastare.

Isto tako, kad snimaju pištoljem koji ne fotografira, ako je dosta auta, većinu u malom prekršaju puste jer znaju da će biti netko u većem.

Ja sam tamo od Lučkog prema Areni vozio tipa 100 i nisu me zaustavili. Jer je bilo bržih od mene i njih su.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Slike pregledavaju službenici. Frend mi je pričao da su stavili kameru u zonu 50, 200m od nje zona 70 ili 80, nakupilo se tisuće i tisuće kazni u prvom danu i sve su završile u smeću jer nisu imali resurse da to iskontroliraju. Zato kamera u Dužici, u zoni 50, okida na 75, jer bi inače bila ogromna masa snimki koje ne bi stigli procesirati unutar roka zastare.

Isto tako, kad snimaju pištoljem koji ne fotografira, ako je dosta auta, većinu u malom prekršaju puste jer znaju da će biti netko u većem.

Ja sam tamo od Lučkog prema Areni vozio tipa 100 i nisu me zaustavili. Jer je bilo bržih od mene i njih su.
je da, imamo mi svi još i sreće kako bi moglo bit. Sreća po nas da nema resursa za obradit, a i nisu im i neke plate vjerojatno da bi se pretrgavali. I tako u krug.
Ustvari nije ni dobro pisat o tome, još će se nać netko nadobudan pa to sve nać načina procesuirat. Dotad- šuti, kenjaj i brzine mjenjaj ;)
 
  • Like
Reactions: Tauren and Luke
Mislim da sa softverske strane nije problem procesuirati slike i ''tagirati'' vozila te rekonstruirati kretanje. Obzirom da postoje masu kamera koje i nisu samo za nadzor brzine nego i za nadzor prometa, pa raskršća itd itd. Vjerujem da pojedine kamere trajno arhiviraju situaciju. E sada da se te slike centraliziraju i obrade SW putem, forenzika neidentificiranih vozila i prekršitelja postaje automatizirana. Tako da prolaz bez tablice iznad ograničenja, može pokrenuti postupak prepoznavanja vozila na slijedećem semaforu, pa kamera sa parkirališta skine lice vozača nakon što skine kacigu. Sustav nadalje tagira sumljivce, dalje se može tražiti GPS tracking i eto te. Slijedeći link ne mora biti točan, no gdje ima dima ima i vatre...
 
Mislim da sa softverske strane nije problem procesuirati slike i ''tagirati'' vozila te rekonstruirati kretanje. Obzirom da postoje masu kamera koje i nisu samo za nadzor brzine nego i za nadzor prometa, pa raskršća itd itd. Vjerujem da pojedine kamere trajno arhiviraju situaciju. E sada da se te slike centraliziraju i obrade SW putem, forenzika neidentificiranih vozila i prekršitelja postaje automatizirana. Tako da prolaz bez tablice iznad ograničenja, može pokrenuti postupak prepoznavanja vozila na slijedećem semaforu, pa kamera sa parkirališta skine lice vozača nakon što skine kacigu. Sustav nadalje tagira sumljivce, dalje se može tražiti GPS tracking i eto te. Slijedeći link ne mora biti točan, no gdje ima dima ima i vatre...
Zašto misliš da to nije problem ?
Te kamere su ne povezane. Znači trebao bi netko pregledati snimku na svakoj idućoj kameri da se utvrdi put kretanja. Ako bi ih pokušao povezati, dali te kamere mogu prepoznati i pratiti vozilo ili bi ih trebalo sve zamjeniti?
Mislim da i nije to baš tako lako a ni jeftino. A da to i napraviš opet ima ogromna područja u gradu na kojima nema nikakva kamera. Tako da mislim da je to možda neka daleka budućnost.
I da,ovo što si stavio je Kina,mi smo u Europi tako da ne znam kako bi to prošlo, pravo na privatnost i takve stvari.
 
Last edited:
Imaju oni već dosta resursa, imaju pogotovo rješenja za ove u autima što se voze s isteklim regama i vjerojatno zabranom upravljanja.
Idu u tandemu civilni auto s malom kamericom na krovu ili gdje već, i motorist koji hvata . Samo se stanu negdje na prometo križanje ili parkira blizu...
 
Ma meni je ispricao policajac da oni imaju vremena stave ekipu na kameru i redom sve pregledavaju da li je netko na mobu ili nije vezan i to ne slike od prekoracenja nego ovako redom pregled
Bas sam ostao i komentirao bome nemate pametnija posla 🤣
 
  • Haha
Reactions: Dene
Imaju oni već dosta resursa, imaju pogotovo rješenja za ove u autima što se voze s isteklim regama i vjerojatno zabranom upravljanja.
Idu u tandemu civilni auto s malom kamericom na krovu ili gdje već, i motorist koji hvata . Samo se stanu negdje na prometo križanje ili parkira blizu...
To imaju već godinama. To nije problem
 
Ja sam otisao cak korak dalje,u svrhu ne identifikacije ne skidam kacigu,ne stvaram rutinu,placam iskljucivu u keshu i sa rukavicama :mrgreen::cool::ROFLMAO::coffee:
 
  • Haha
Reactions: 3alfa3
Mislim da sa softverske strane nije problem procesuirati slike i ''tagirati'' vozila te rekonstruirati kretanje. Obzirom da postoje masu kamera koje i nisu samo za nadzor brzine nego i za nadzor prometa, pa raskršća itd itd. Vjerujem da pojedine kamere trajno arhiviraju situaciju. E sada da se te slike centraliziraju i obrade SW putem, forenzika neidentificiranih vozila i prekršitelja postaje automatizirana. Tako da prolaz bez tablice iznad ograničenja, može pokrenuti postupak prepoznavanja vozila na slijedećem semaforu, pa kamera sa parkirališta skine lice vozača nakon što skine kacigu. Sustav nadalje tagira sumljivce, dalje se može tražiti GPS tracking i eto te. Slijedeći link ne mora biti točan, no gdje ima dima ima i vatre...
Ovo mi je malo nategnuto za Hrvatistan...to je razina Horatio Canea :ROFLMAO:
 
  • Like
Reactions: MA-Zvone