Kod kojeg vulkanizera u ZG-u a da ne izgrebe felgu?

btw, sublerom su gotovo sigurno mjerili da su obje strane zadnjeg kotaca na istoj udaljenosti kako bi bio paralelan sa prednjim (zapravo da je u vilici pozicioniran simetricno, da budem skroz precizan). To bi ubrojio pod plus svakom majstoru ako se o tome radi. Sigurno subler nema sto trazit kod momenta stezanja jer su to kruske i jabuke
Imaš kakvu fotku, skicu, crtež kako de sa šublerom mjeri da su kotači u simetrali?
A sad sam svatio.......ja sam mislio prednji zadnji kotač da budu u liniji/simtrali, a ti pričaš o osralelnom nazezanju lanca/osovine. Sory
 
Imaš kakvu fotku, skicu, crtež kako de sa šublerom mjeri da su kotači u simetrali?
A sad sam svatio.......ja sam mislio prednji zadnji kotač da budu u liniji/simtrali, a ti pričaš o osralelnom nazezanju lanca/osovine. Sory


A da, ja to kod kupovine novog motora rijesim tako da centriram zadnji kotac u odnosu na prednji, ignorirajuci oznake na zadnjoj vilici (obicno bude 0,5-1mm razlike na vilici). A onda premjerim i sublerom na straznoj vilici ako je lagani pristup (kao na Z750) i zapisem razliku. Ako subler nebi bio moguc (kao na Z900), jako pazim koliko spanere okrecem (sesterokuti, pa brojim svaki kut ako mijenjam lanac i lancanike, ili stelam nategnutost lanca) - jedan kut je za svaki slucaj pofarban u crno da se ne izgubim u brojanju :D . Za skidanje i stavljanje kotaca nije potrebno dirat spanere pa kod promjene guma ako lanac ne treba dotezat nemam sto sjebat ni teoretski :D
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Danijel 23
A da, ja to kod kupovine novog motora rijesim tako da centriram zadnji kotac u odnosu na prednji, ignorirajuci oznake na zadnjoj vilici (obicno bude 0,5-1mm razlike na vilici). A onda premjerim i sublerom na straznoj vilici ako je lagani pristup (kao na Z750) i zapisem razliku. Ako subler nebi bio moguc (kao na Z900), jako pazim koliko spanere okrecem (sesterokuti, pa brojim svaki kut ako mijenjam lanac i lancanike, ili stelam nategnutost lanca) - jedan kut je za svaki slucaj pofarban u crno da se ne izgubim u brojanju :D . Za skidanje i stavljanje kotaca nije potrebno dirat spanere pa kod promjene guma ako lanac ne treba dotezat nemam sto sjebat ni teoretski :D

Ja sublerom izmjerim koliko su sarafi za natezanje odvrnuti iz viljuske - cilj je da to na obje strane bude identicno. Markere na viljusci nikada ne koristim za poravnanje zadnjeg tocka. Ima onaj precijenjeni laser sa kojim se osvijetli lanac pa gleda je li u ravni, ali po meni je to vec preseravanje
 
Ja sublerom izmjerim koliko su sarafi za natezanje odvrnuti iz viljuske - cilj je da to na obje strane bude identicno. Markere na viljusci nikada ne koristim za poravnanje zadnjeg tocka. Ima onaj precijenjeni laser sa kojim se osvijetli lanac pa gleda je li u ravni, ali po meni je to vec preseravanje

Da, sublerom mjeris ili koliko serafi vire van vilice ako je takva izvedba spanera, ili izmedju bloka na osovini i unutarnjeg dijela vilice gdje su spaneri ako je pristupacno za subler. Ali sve to tek nakon sto se poravna zadnji kotac u odnosu na prednji ako zelis bit 100% ispravan. Doduse, postoje neki (vrlo, VRLO rijetki) motori gdje prednji i zadnji kotac nisu poravnati i tako su projektirani (razlika nije velika, ali postoji).


Laser, ili bilo koji drugi alat za gledanje jel su zadnji i prednji lancanik poravnati je samo (manja) polovica price: Ako je motor ispravan, rama neostecena, velika vjerojatnost da ce tada i kotaci biti poravnati, ali nije pravilo. Lanac ima odredjeni stupanj tolerancije (kao i kotaci uostalom), a obzirom je bitno kraci od medjuosovinskog razmaka, bolje je poravnat kotace pa nek lanac i bude malo "van centra": ta tolerancija mu to dopusta osim ako motor nije slupan pa je sve iskrivljeno van svake mjere. Ili podijelit gresku ako ona nije prevelika.
 
Last edited:
Da, sublerom mjeris ili koliko serafi vire van vilice ako je takva izvedba spanera, ili izmedju bloka na osovini i unutarnjeg dijela vilice gdje su spaneri ako je pristupacno za subler. Ali sve to tek nakon sto se poravna zadnji kotac u odnosu na prednji ako zelis bit 100% ispravan. Doduse, postoje neki (vrlo, VRLO rijetki) motori gdje prednji i zadnji kotac nisu poravnati i tako su projektirani (razlika nije velika, ali postoji).

Ma sa tim detaljnim poravnanjima se ne zamaram… Premjerim sublerom ili metrom i gas. Nikada nikakvih problema (y)
 
U mom slucaju se ne radi o centru zadnjeg kotaca nego je lik na prvoj osovini prije skidanja sublerom izmjerio koliko je matica od kraja osovine da bi pri montazi natrag pritegnuo na istu udaljenost od kraja osovine. Uglavnom doso doma niti jedna matica nije bila dobra. Uglavnom sve jeb...pretegnuto par skoro pa rukom.
 
  • Wow
Reactions: 3alfa3
U mom slucaju se ne radi o centru zadnjeg kotaca nego je lik na prvoj osovini prije skidanja sublerom izmjerio koliko je matica od kraja osovine da bi pri montazi natrag pritegnuo na istu udaljenost od kraja osovine. Uglavnom doso doma niti jedna matica nije bila dobra. Uglavnom sve jeb...pretegnuto par skoro pa rukom.

Jebote... 🙈


Inace, ak se vec nema moment kljuc, oznaci se flomasterom ili nekom bojom maticu i osovinu pa se poslije stegne da se crte opet poklope ako je takva izvedba da je matica, a ne osovina koja se serafi u stap vilice kao npr na Z900, ako je ovo drugo, onda na feeling. Al kakav je to majstor koji nema moment kljuc?
EDIT: sad skuzio da ima moment kljuc.... Koji kratki spoj je "majstor" imao u mozgu, ne znam :ROFLMAO:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Zog
Ako ista moze na osjecaj onda su to kotaci a za brzinsku provjeru ih zavrtis. Velim, ulijenili smo se a trebalo bi kao nekad, doma na miru skinuti kotace, odnijeti na promjenu i opet sam montirati.

Ja popizdim kad s autom odem vulkanizeru na promjenu guma i stegnu pistoljem ko da nema sutra, a samo 85Nm bi trebalo. Doma otpustim pistoljem i stegnem kak spada. Glavni razlog da nebi negdje na cesti s probusenom gumom bio u situaciji da nemrem sa onim prirucnim alatom odserafit (da, moj auto je star i ima rezervni kotac :D )
 
Ako ista moze na osjecaj onda su to kotaci a za brzinsku provjeru ih zavrtis. Velim, ulijenili smo se a trebalo bi kao nekad, doma na miru skinuti kotace, odnijeti na promjenu i opet sam montirati.

Ja tako radim od prvog dana kada sam poceo voziti motor. Nikada mi vulkanizer nije sarafa dirnuo na motoru. Ja lijepo sve skinem u svojoj garazi, odnesem vulkanizeru tockove i nove gume da ih zamijeni i balansira pa onda sve sam montiram nazad. Pri tome sve lijepo pregledam,ocistim, podmazem i stegnem kako je propisano.
 
Ja tako radim od prvog dana kada sam poceo voziti motor. Nikada mi vulkanizer nije sarafa dirnuo na motoru. Ja lijepo sve skinem u svojoj garazi, odnesem vulkanizeru tockove i nove gume da ih zamijeni i balansira pa onda sve sam montiram nazad. Pri tome sve lijepo pregledam,ocistim, podmazem i stegnem kako je propisano.

Isto.
 
Ja tako radim od prvog dana kada sam poceo voziti motor. Nikada mi vulkanizer nije sarafa dirnuo na motoru. Ja lijepo sve skinem u svojoj garazi, odnesem vulkanizeru tockove i nove gume da ih zamijeni i balansira pa onda sve sam montiram nazad. Pri tome sve lijepo pregledam,ocistim, podmazem i stegnem kako je propisano.
Bar danas imas specijlno alat za motor i mestra pravog za to. Neko vrime san isa u Bimbe a sad iden u A Antonia. Momak tamo radi bez greske. Fino u miru, garaza odvojena od garaze za aute i ka bog. I ja san prije sam. Al sad mi nema nikakvog smisla
 
  • Like
Reactions: vespinjo
Bar danas imas specijlno alat za motor i mestra pravog za to. Neko vrime san isa u Bimbe a sad iden u A Antonia. Momak tamo radi bez greske. Fino u miru, garaza odvojena od garaze za aute i ka bog. I ja san prije sam. Al sad mi nema nikakvog smisla

Pa nije to znanstvena fantastika, samo, treba bit donekle pedantan i sve super. Vec desetljece-dva "gledam" kako je npr u USA to prilicno skupo i ljudi nabavljaju montirke i balansirke da si to sami rade jer im se brzo isplati investicija. bilo mi smijesno do prije godinu dana, ali, barem u ZG, cijena je otisla cca duplo gore, jos uvijek ne dovoljno da se i nama koji bi se sami upustili u cijeli proces isplati, ali vjerojatno je samo pitanje vremena kad ce se prelomit po tom pitanju, meni osobno bi to bilo kad bi u periodu od 3-4-5 godina isplatio potreban hardware jer se nebi libio sam to napravit, ali za sad mi je jeftinije i jednostavnije stavit kotace u auto, vozit po ZG skoro sat vremena u svakom smjeru i dat da to naprave ljudi kojima bez griznje savjesti mogu dat da to odrade. Sve to pisem iz rakursa nekog ko vozi na sport gumama i to 20.000km godisnje
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nike11
Pa nije to znanstvena fantastika, samo, treba bit donekle pedantan i sve super. Vec desetljece-dva "gledam" kako je npr u USA to prilicno skupo i ljudi nabavljaju montirke i balansirke da si to sami rade jer im se brzo isplati investicija. bilo mi smijesno do prije godinu dana, ali, barem u ZG, cijena je otisla cca duplo gore, jos uvijek ne dovoljno da se i nama koji bi se sami upustili u cijeli proces isplati, ali vjerojatno je samo pitanje vremena kad ce se prelomit po tom pitanju, merni osobno bi to bilo kad bi u periodu od 3-4-5 godina isplatio potreban hardware jer se nebi libio sam to napravit, ali za sad mi je jeftinije i jednostavnije stavit kotace u auto, vozit po ZG skoro sat vremena u svakom smjeru i dat da to naprave ljudi kojima bez griznje savjesti mogu dat da to odrade. Sve to pisem iz rakursa nekog ko vozi na sport gumama i to 20.000km godisnje
Samo meni je previse i ovo sta moram ( u zakazano vrime) cekat kad dodem s motorom, a kamoli da nosim, pa doc po njih, pa sam stavit. A bar mi je po ure krace do vulka u St nego tebi. A u auto sidnem bas kad moram, ali ono bas bas
 
  • Like
Reactions: vespinjo and Spin
Najbolje si sam napravit u svojoj radioni. Montirka danas za vlastite potrebe košta kikiriki, balansirka gajbu pive.
IMG_20230719_155346.jpg
IMG_20230719_172321.jpg
 
Last edited:
Po meni najbolje odvesti motor na servis, kupiti tamo gume i neka sve pregledaju.

Ovako dupli posao, vulkanizer i doma.
 
Da se mene pita, kad se potroše gume, lijepo u salon po izboru i novi motor.
Vulkanizeri nepotrebni, sve u svemu, jedna briga manje.