Poljska 2023.

vojo

Well-known member
Pozdrav svima

Eto, i ove godine smo održali tradiciju dugu skoro 20 godina da se po ljeti zaputimo motorom negdje po Evropi na tjedan-dva. Originalna ideja (kao i planiranje tokom cijele zime) je bila da odemo u Tursku do Kapadokije. U igri su bile sve moguće kombinacije - od putovanja auto-cestom do Istambula pa do korištenja vlaka (iz Villacha) ili trajekta (do Grčke). Na koncu je sve to palo u vodu kada je onaj jaki potres zadesio Tursku u neposrednoj blizini Kapadokije. Nije baš Kapadokija bila pogođena (i razrušena) ali sa toliko izbjeglica i beskućnika 'u opticaju' u neposrednoj blizini mjesta koje smo željeli posjetiti nam se činilo u najmanju ruku neprikladnim za turističko razgledavanje i šepurenje okolo s motorima .... Tako da smo odlučili na brzinu smisliti neki alternativni plan.

Supruga i ja smo imali jedan dug od prije 15-tak godina prema Poljskoj - naime, onda smo išli iz Njemačke u Poljsku uz Baltičko more, ali je ispalo da se preko njemačko-poljske granice kod Swinoujščie-a ne može ići motorom već samo pješice. Pa smo morali ići zaobilazno, južno od Szczezcinskog zaljeva preko Ščećina, a to nam je tako poremetilo planove i udaljilo nas od cilja (Gdanjsk/Gdinja) da smo odustali i nastavili razgledavati južnu Poljsku. Tako da smo osjećali da taj dug (Gdanjsk/Gdinja) moramo odraditi. A kako nikada nismo bili u Vrašavi, a rekli su da je i Krakow jako lijep - eto prilike da taj dug 'vratimo' i ujedno razgledamo još nešto.

Tako da je odluka pala da odemo u Poljsku - do Baltika.



Dan 1. - (12)/13.7.2023. (Krk) - Celje - Györ/Jura, Mađarska (225) + 255 km

GrvWYCQ.jpg


Kao i prošlih godina od cijele ekipe smo uspjeli sakupiti samo tri motora sa ukupno pet članova posade - mi (supruga i ja) sa uvijek istom benđolom, Edo i Ljerka sa svojom benđolom i Ročić sa svojim Harlijem.

Kako smo svi već u penziji bilo nam je ustvari svejedno kada idemo, a s obzirom na to da smo išli na sjever očekivali smo nešto haldnije vrijeme, dobro, ne hladinije ali svakako 'manje-toplo' pa smo odlučili otići baš u srcu ljeta, sredinom sedmog mjeseca. Bili smo svjesni da, ako lupi jaka vrućina da ćemo se doslovno skuhati, čak i više nego negdje uz more, ali taj rizik smo prihvatili.

Radi nekih privatnih obaveza gotovo svih nas, nismo mogli krenuti odjednom skupa već smo se polako skupljali 'po putu' - Ročić je krenuo iz Punta, u Zagrebu se našao sa Edom i Ljerkom pa su nastavili dalje zajedno, a mi smo krenuli iz Celja. Dogovor je bio susresti se 'Pri Lujzi' u mjestašcu Dobrovnik (ne Dubrovnik nego Dobrovnik!) nedaleko Lendave, u Sloveniji u 13:00 sati toga dana.

Na putu do Dobrovnika smo prošli i pored mjestašca Sakušak u kojem sam, prilikom planiranja puta, vidio da postoji muzej Janezu Puhu. Ja nisam znao da je to taj isti Puh (odnosno Puch) od marke motora (i vozila) pa smo željeli iskoristiti priliku za posjetu muzeju. Nažalost, muzej nije otvoren preko tjedna (osim po prethodnom dogovoru) već samo vikendom tako da smo poljubili vrata.
9LpxDmL.jpg

SFmy9ZM.jpg


Mi smo stigli do mjesta sastanka nešto ranije. Kako je noć prije u tom dijelu Slovenije (sjevero-istočni, ptujski kraj) bjesnila nekakva oluja, posljedice koje smo dobro vidjeli na putu do Dobrovnika, očekivali smo da ćemo ostatak ekipe čekati neko vrijeme. Međutim 'kasnili' su samo pola sata, taman toliko vremena da se odmorimo uz kavu.
qvMEJjk.jpg


Odmor uz jednu od bezbrojnih kava u Mađarskoj:
ao7K7uY.jpg


Popivši još jednom, prvu zajedničku, kavu, krenuli smo na 'pravi' put. Dosta smo žurili odnosno bili pod pritiskom da nekako brzo krenemo i dođemo na cilj čim prije jer je prognoza ta taj dan bila obilna kiša koja je dolazila sa zapada. Čak nas je i prodavač na benzinskoj u Dobrovniku upozorio da ćemo se lijepo namočiti ....
Ispalo je tako da smo cijeli dan bježali od tih kišnih i olujnih oblaka (na netu se vidjelo da donose obilje kiše, a u retrovizorima se vidlo da su jako crni!) i to jedna skupina sa juga a jedna sa zapada. No izgleda da smo išli istom brzinom kao o oblaci i, nekako nam se činilo, u istom smjeru (sjevero-istoka). Na kraju smo imali sreće te smo ih potpuno izbjegli ili bolje rečeno prestigli tako da smo u Györ došli suhi i po suhoj cesti. Tek kad smo se smjestili u hotel i krenuli u šetnju u stari dio grada na večeru u neki restoran, počela je sipiti neka kratkotrajna kišica.
2Mew8rU.jpg


Jedna od ulica u starom gradu:
0I5UVbZ.jpg


Slikani uz kip Gabor Baross-a (u istoimenom hotelu - Baross - smo spavali):
z4ovfuk.jpg


Dvorište odnosno odvojeno parkiralište hotela Baross:
gL3oeqq.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
odlično, kao i uvijek, jedva čekam nastavak
 
Super. Da sam znao, i mi bi se priključili djir...
 
Dan 2. - 14.7.2023. Györ - Krakow, 432 km

DcmNXrE.jpg


Pogled na hotel BAROSS sa 'unutrašnje' strane tj. dvorišta/parkirališta - mi smo imali sobe u potkrovlju:
MuS1v0C.jpg


Doručak u hotelu - švedski stol:
A2mUlkT.jpg


Pogled na hotel sa vanjske strane - sa glavne ceste (Baross Gabor ut.) - čekajući ekipu da se skupi pred polazak:
MyKww59.jpg


Kao i prethodni dan, i ovaj, drugi, dan na putu je trebao biti 'samo' transfer dan tj. lagana vožnja od točke A do točke B. Ta točka B je bio grad Krakow gdje smo unaprijed rezervirali hotel (Perla). Iako se radilo o popriličnoj kilometraži (preko 400 km - što za nas 'mladiće' baš i nije malo) imali smo cijeli dan vremena, najava je bila za lijepo vrijeme tako da je sve trebalo ići kao po loju.

Već kod početnog planiranja kad smo odabrali spavati prvu noć u Juri (Györ-u) to je bilo i zato da bismo izbjegli velike gradove poput Bratislave. Tako je plan i za ovaj dan bio prolazak kroz Slovačku uglavnom po drugorazrednim cestama i manjim mjestima i gradićima - nekako kao da povučeš crtu od Jure do Krakowa - pa što ispadne.

Prolaz kroz Györ - krećemo prema Krakowu:
w1CPplf.jpg


Ispalo je dobro. Cijelodnevna vožnja, vrijeme nas je stvarno poslužilo - suho i sunčano ali ne pre toplo tako da se sve svelo na sat-sat i pol vožnje pa odmor uz kavu, sok ili sladoled. Od mjesta kojima smo prolazili nismo vidjeli ništa (osim onoga što vidiš u vožnji).

Odmor u Slovačkoj u mjestu Sala:
mtWhRnv.jpg


Edo i njegova kanta, pardon, bendžola:
geFJeQe.jpg


Na jednoj pumpi je Ljerka zaželjela isprobati kako se to sjedi u tim famoznim Harlijevskim foteljama, pa eto, probala je .... ali se morala vratiti na 'običan' BMW sic:
XwCZkws.jpg


Pripreme za pokret nakon još jednog odmora u Slovačkoj:
dBkZ5ug.jpg


Ovo smo već u Poljskoj, kod mjesta Spytkowice:
pXSj3ju.jpg


Zanimljivo je kad smo došli u Krakow - hotel nam se nalazio točno na dolaznom putu (iz smjera jugo-zapada), ali je navigacija malo nejasno pokazivala položaj hotela. Ispalo je da je dosta uvučen uz jednu 'polu-autocestu' (četiri trake odvojene po sredini) pa nisi mogao sjeći cestu polukružno. A kako od prve nismo uspjeli 'ubosti' hotel - navigacija je pokazivala da je tu negdje ali mi ga nismo vidjeli - trebalo se vratiti - ali je to vraćanje bilo poprilično (par kilometara) da bi mogli opet ubosti pravi smjer. Kod drugog pokušaja smo naletili na policijsku patrolu koja nas je zaustavila radi kontrole. Čak smo morali i puhati na alkohol (a mi svi trijezni k'o šibe), ali je sve ispalo vrlo simpatično - panduri su bili jako ljubazni, iznenađujuće dobro su govorili engleski i zadovoljili su se samo sa kontrolom jedne vozačke. Valjda, kad su nas bolje pogledali i zbrojili naše godine, nisu imali srca više 'kontrolirati' ....

Nažalost, nisam se sjetio slikati ih, sad mi je žao, ali eto. Ispada da ni hotel, koji je bio iznimno lijep, uredan, čist i relativno novi - nisamo baš slikali, a trebali smo. Kako je bilo dosta kasno kad smo stigli, a bili smo na periferiji grada, nismo išli u grad na večeru već smo koristili blagodati hotelskog restorana i - nismo se razočarali.

Motori parkirani ispred hotela PERLA i jedina (loša) slika bočnog ulaza u hotel:
XTLQyeR.jpg

Lr0IVJ4.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Avantura nikada ne prestaje jer smo mi uvek na putu.
 
Dan 3. - 15.7.2023. Krakow lokalno, 56 km

Taj dan smo rezervirali za razgledavanje Krakowa, kad je već tako razvikani kao lijepi grad. Ali prije toga smo odlučili posjetiti isto tako razvikani rudnik soli u Vjeličkoj pored Krakova, najveći rudnik soli na svijetu. Ili barem najveći koji je uređen za posjet javnosti.

Jutarnje planiranje odlaska u Vjeličku ispred hotela:
vN7OJzk.jpg


Rudnik je malo izvan grada, ali nije problem doći do njega jer je to jako (turistički) razvikano. Došavši tamo uparkirali smo motore i, na moje ugodno iznenađenje, za tri motora naplatili su nam parking kao za jedan auto (25 zlota)! Što je, po meni, sasvim u redu jer tri motora stvarno zauzimaju mjesto jednog auta, ne?
mzHUCHZ.jpg


Prije kupovine karata treba se odlučiti u koju vođenu grupu želite ići (i kada). Moguće je i ići pojedinačno ali samo ako ste Poljak (ako sam dobro zapamtio). Mi smo odabrali talijansku grupu pa smo morali počekati jedno trikvarti ure do polaska - što nije problem ako pronađete nekakav hlad jer je lijepo počelo pržiti ....
K4eboWh.jpg


Grupe su od nekih 20-30 ljudi i sve je izvanredno organizirano i vrlo zanimljivo za posjetiti. Karte/ulaznice nisu jeftine (oko 28 eura po osobi) ali mislim da vrijede svakog centa. Prije ulaska u rudnik su napomenuli da je dolje/unutra 'friško' (mislim da su spomenuli stalnu temperaturu od 16-17°C) pa da ponesemo sa sobom jakne, što smo i učinili, međutim uz stalno hodanje i penjanje-spuštanje su nam te jakne (motorističke) postale višak pa smo ih na koncu nosili po rukama.

Neću daviti sa slikama jer ih na netu ima na hiljade, ali ipak evo par tipičnih ....

Silazak (pješke) u neke dubine (nisam zapamtio koliko stotina metara) - srećom je, na kraju obilaska, povratak 'iz dubina' bio liftom:
gn0Kvlv.jpg


Ima mnogo izložaka i rekonstrukcija rudara, alata i opreme koja je korištena kroz stoljeća vađenja soli:
ZeTJFbH.jpg


Najimpozantnija je, naravno, najveća sala, uređena kao katedrala:
nAvDG7Q.jpg


Pogled na jedno od podzemnih jezera:
m3kNe9b.jpg


Krovne/potporne konstrukcije su izrađene od drva jer metal, radi soli, pre brzo rđa:
LsasMOI.jpg


Po razgledavanju rudnika krenuli smo u sâm grad. Kad smo se uparkirali (na zabranjenom mjestu uz nekakovo gradsko redarstvo) iskoristili smo priliku jednog prolaznika da nas slika svih zajedno - ispast će da je to jedina slika svih nas zajedno (skupa s našim ljubimcima i ljubimicama) na cijelom putovanju:
4JKchpg.jpg


E onda smo krenuli 'u centar zbavanja' (kao što bi rekao pisac Dos Pasos) - što i nije bilo lako jer 'uopće nije bilo ljudi' tj. gužve:
sUd6Glq.jpg


Ni ovdje neću daviti sa slikama, i opet ih na netu ima bezbroj - evo samo par tipičnih. Ukratko - grad (taj centar, stari grad - Staro Mjasto) je prekrasan ali možda najljepša od svega je ta gužva, ta množina ljudi koji se muvaju, a s obzirom da su trgovi veliki, ulice dosta široke, sve puno restorana i kafića i dućana, tako da ta gužva nije neugodna nego, dapače, čovjek se dobro osjeća. Današnja mladež bi rekla da se osjeća 'dobra vibra' - štogod to značilo.
i52NC0r.jpg

8ajEccp.jpg

IbkQkQi.jpg

m548kdC.jpg


Naravno, mi kao gerijatrija trebamo česte odmore ....
3opihwn.jpg


Što nas nije spriječilo da odemo i dalje na još 'stariji grad', Zamek Krolewski - kulu uz obalu rijeke Visle.
pgfG7xh.jpg

zXjQNuU.jpg


Sve skupa jako jako lijepo, ugodno i svakako preporučam da se razgleda. Toliko nam se sviđalo da smo odlučili povečerati u jednom od restorana na otvorenom na tom glavnom trgu (Rynek Glowny). Iako ekipa nije odustajala od klasične 'zdrave' prehrane, ja sam ipak htio iskušati malo domaćih specijaliteta - ovom prilikom piroge (ili 'piroške' kako mi kažemo):
NG0WbuN.jpg


Kad je pala noć, trg i općenito zgrade u starom gradu su poprimale još ljepši izgled:
zSY1u8y.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Dan 4. - 16.7.2023. Krakow - Varšava, 308 km

CyD7sj4.jpg


Nakon dvije noći provedene u tom jako lijepom hotelu u Krakowu krenuli smo na put prema Varšavi. Taj dan smo cijeli rezervirali samo za taj put, dakle 'transfer dan' - samo vožnja bez razgledavanja.

Lijepo smo se organizirali tako da smo do 8 ujutro uspjeli pojesti doručak, pospremiti se, pripremiti kante. Krenuli smo nešto poslije 8 i kako je bilo lijepo vrijeme sve je bilo savršeno .... ali ne za dugo.

Nakon otprilike sata vožnje stanemo radi odmora, i to u nekoj vrlo sporednoj cesti (vodila nas navigacija), nije čak bilo niti ulegnuća niti parkirnog mjesta ali je bio debeli hlad od nekih stabala. Prometa niotkuda jer je cesta jako sporedna. Odmorimo se, popijemo nešto (iz zaliha) i spremamo se krenuti dalje. Ja upalim motor i krenem, a oni nikako da krenu iza mene. Čekam, gledam u retrovizorima - ne miču se. Shvatim da je neki problem pa se vratim a ono - Edov BMW neće da upali. Crko akumulator! Otkud sad?

Ništa, nema druge nego prespojiti kabelima pa upaliti ali - nemamo kabele. Nakon mudrovanja odlučimo da krenemo do prve pumpe kupiti kabele.
MyIOVuf.jpg


Edo pak insistira da ode do prvih kuća (neko selo bolje reći farma) jedno stotinjak metara dalje, pa da posudi od njih kabele.
lp4CDqm.jpg


Da, imali su kabele, ali u autu, a ključ od auta je otišao sa ženom negdje. Ništa, seljak je bio jako susretljiv pa upali kombi i ode ne znam gdje (kod najbližeg susjeda?) po kabele, i vrati se za desetak minuta. Izvadi akumulator iz kombija (kleme su bile samo nataknute, bez stezanja) i nasred ceste spoji kabele na Svoj akumulator i upali Edov motor. Našoj zahvalnosti nije bilo kraja, ali nije htio ništa uzeti od nas. I krenemo dalje ....

Ne treba napomenuti da smo na prvoj pumpi kupili kabele ali, gle vraga, nisu trebali. BMW je svaki put zapalio od prve. Do kada ....?

Dalje je do Varšave put bio dosta bezličan. Otprilike odmaranje svakih sat, sat i kvarat ....
xf7pBR3.jpg

9hP2897.jpg


... i došli smo rezerviranih soba u hotelu Venezia Palace nadomak Varšave. Ulaz u hotel te plaćanje spavanja su bile prave avanture. Taj nazovi hotel je valjda zamišljen kao nekakav mali Las Vegas - ono, spavaonice uz umjetno jezerce koje je uređeno tako da imitira nekakovu Veneciju. Možda je zamisao bila dobra, a i izvedeno je bilo nekako, ali održavano - nikako. To je propadalo valjda godinama, ma ne godinama - desetljećima i izgledalo je grozno. Asocijacija na onaj hotel u Varni od pred par godina (a time i na hotel Transilvaniju) je bila cijelo vrijeme u zraku.
wELEPL1.jpg

16NtSGr.jpg

qVINWjn.jpg

NkuHeiN.jpg

qreMFa7.jpg


Plaćanje hotela je bila priča za sebe - plaćali smo, naime, kao i sve do sada, karticom - ali uvijek vas pitaju dali želite teretiti račun u eurima ili zlotima. Ja sam uvijek, u strahu da mi kod konvertiranja zlota u eure banka ne mazne neku veću kursnu razliku, tražio plaćanje u eurima. To sam učinio i ovdje i - požalio! Kad su mi dali račun, vidio sam da su oni (poljska banka preko koje se radilo plaćanje) zaračunala za konverziju proviziju od 8%! OSAM posto! Pao sam na guzicu.
Odonda nadalje sam sve plaćao u zlotima (i poslije, nakon puta kada mi je došao obračun, vidio da sam, uza svu konverziju u eure i proviziju što je naša banka uzimala - plaćao zlote jeftinije nego što sam ih bio kupio u toj istoj banci. Pa ti budi pametan ....).

Već smo se bili odlučili tj. pronašli neki restoran u gradu da ćemo tamo večerati, ali je prijetila kišica i počelo je nešto sitno sipiti da smo ipak odlučili večerati u hotelu. Klopa je bila dobra, u redu, cijene isto tako, a ambijent - bože spasi. No, kažu da se poklonjenom konju ne gleda u zube - tako je i kad si na motoru - kad pada kiša, svaki je restoran dobar ....
sK3uWzj.jpg


Ja sam, naravno, nastavio sa domaćom 'hranom' - ovo je bila piva (prije večere):
nJkp5BX.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Dan 5. - 17.7.2023. Varšava lokalno, 66 km

Po planu smo za taj dan predvidjeli razgledavanje Varšave. No kako je situacija bila malko uskomešana tj. izmjenjena trebalo je naprije nabaviti novi akumulator za Edovog BMW-jca jer nismo željeli riskirati da nas opet ostavi u nezgodi kao jučer. Tako da smo krenuli u grad (odnosno velegrad) u potragu za prikladnim akumulatorom.

Na netu smo pronašli jednu prodavaonicu moto akumulatora u novom dijelu grada (novom u smislu da je pun nebodera) pa smo odlučili krenuti tamo. Hotel nam se nalazio izvan grada (negdje oko naselja Puchali, jugo-zapadno od centra grada) ali nam se činilo prikladnim da usput stanemo i razgledamo Muzej Lazienki Krolewskie. Zašto baš taj park i muzej, nemojte me pitati, ali činilo nam se zgodno i, onako, usput ....

Naravno, desilo se ono što se trebalo desiti - iako je Edov BMW ujutro palio normalno, kad mu je crko na jednom semaforu na putu za taj park/muzej nije bilo druge nego izgurati motore u stranu, izvaditi kabele i .... znate već - malo se crveniti ....
uhkQOj4.jpg


No, kako je to bilo već u blizini muzeja ipak smo otišli tamo i na miru razgledali, kao, ono, za zagrijavanje.
gJvQV1m.jpg


Park je bio pun (gladnih) vjeverica koje su vas salijetale i molile (onim tužnim okicama) da im date nešto za jesti ....
uQV9Vu9.jpg


Onda je slijedila potraga za akumulatorom koji je bio na suprotnom, sjevero-zapadnom dijelu grada, u četvrti Praga (Amper-Max akumulatori). Naravno, uza svu navigaciju malo smo lutali i gubili se ....
lXQ4val.jpg


Došavši tamo, uz pomoć navigacije, naravno, očekivali smo nekakav iole veći dućan. A kad ono navigacija pokazuje da je to u jednom, kako bi mi rekli - kažotiću - neka mala nastamba nalik na trafostanicu. Nismo mogli vjerovati i pribojavali smo se da je to samo, kako ono kažu - centar za naručivanje u stilu: što vam treba - akumulator za motor - kakav, koji - taj i taj - može, dođite sutra ....
eVSHwG1.jpg


Međutim, ne, na naše iznenađenje imali su TAMO, na licu mjesta, svakakvih akumulatora, od onih najmanjih za mopede do velikih kamionskih. Izmjerivši naš akumulator, tip je samo posegnuo rukom u policu i izvukao novog .... da ne povjeruješ ....

Kad je to bilo rješeno, mogli smo konačno krenuti u pravo razgledavanje. Krenuli smo najprije od starog grada jer, po našoj logici, u novijim dijelovima grada nemaš baš puno što za vidjeti. Tako da smo parkirali ispred kazališta (Teatr Wielki - Opera Narodowa)
l6KAU62.jpg


Ali najprije pronašli neku slastičarnicu jer smo umirali od gladi ....
QSeNwwR.jpg


Pa smo stvarno krenuli razgledavati stari grad. Neću, kao ni do sada, navaljivati sa fotografijama - možete ih naći na netu, ali još bolje je otići tamo i pogledati iz prve ruke. Lijepo je, prostrano, ugodno ....
uMJdU8l.jpg

cTGOaWk.jpg

tXewUsr.jpg


Ngedje na kraju Senatorske ulice na ulaz u trg Plac Zamkowy nalazi se stanica metroa (išli smo na WC). Pri silasku u stanicu sačuvali su 'Glavnu rasklopnu ploču' za pokretene stepenice (eskalatore) koji su valjda nekad tu bili. Jeste da je to sovjetska tehnologija ondašnjeg vremena (50-te ili 60-te) ali je vrlo zanimljivo za pogledati, možda čak i malo nostalgično ....
2jiJBis.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Dalje smo razgledali taj stari grad sa glavnim trgom (Rynek Starego Miasta) a onda nastavili dalje po ulici Krakowskie Przedmiescie koja je poznata po spomeniku Adama Mickiewicza, crkvi Svetog križa (Sv. Kryza) gdje se nalazi srce F. Chopina, Hotelu Bristol sa čuvenom cukierniom - slastičarnom, raznim crkvama ali i Predsjedničkoj palači ....
aw8XwAM.jpg

sebiGEs.jpg

3RdUAuv.jpg

NpYjibL.jpg

ufasnjm.jpg

lBbyg59.jpg

fYMXtWN.jpg


Na povratku do motora naletili smo, kao da smo namjeravali, točno na smjenu straže ispred spomenika Neznanom junaku - vrlo zanimljivo i dojmljivo.
1hIHUN6.jpg


Došavši, mrtvi umorni (dan je bio topal), doma tj. u hotel, opet smo bili lijeni potražiti neki fensi restoran pa smo se zadovoljili sa restoranskom hranom u hotelu, sve u nekom fensi-šmensi stilu Las Vegasa
DpCBgT4.jpg


Ja sam, naravno, nastavio sa poljskim specijalitetima - ovaj puta sam odabrao - tripice!
VT9pkwx.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Dan 6. - 18.7.2023. Varšava - Waćmierek (kod Gdanjska), 446 km

R4AMDUY.jpg


Dakle i taj dan je trebao biti 'samo' transfer dan tj. 'samo' vožnja od Varšave do Gdanjska ali .... nije baš tako ispalo.

Evo sobe u famoznom hotelu 'Venezia Palace' jutro pred polazak - od 'Venezije' je, osim zapuštenog jezera, bila samo slika na uzglavlju kreveta. Kad sam poslije uspoređivao naše slike ispalo je da svaka soba ima drugi motiv .... ajde, barem nešto
kh1WBaZ.jpg


I tako smo mi krenuli s novim akumulatorom dalje. Jedna briga manje. No već na prvom stajanju za odmaranje počeli smo izvoditi show. Sad, kad mislim nakon svega, naravno, sve ispada smiješto (sve što se dobro svrši), ali za shvatiti situaciju morate se prisjetiti filmova sa Walterom Mathew-uom i Jack Lemonom, kad su kao starci glumili filmove poput 'Starih gunđala' i sl. Eee, ovo što smo izveli je baš nešto bilo u tom stilu ....
Stvar je išla tako - vrijeme je za odmaranje i mi uočimo neku pumpu i krenemo se uparkirati. Ispred kućice/blagajne/kafića uredno parkirana dva motora, onako, jedan pored drugog, okomito na izlog kafića. I mi, da bi se napravili važni, odlučio parkirati se do njih, ono, kad su već dve prave makine tu, što da ne 'poboljšamo prosjek' ako ne sa našim godinama onda barem sa našim zvjerima. I parkira se Edo prvi sa svojim 1200K, odmah na lijevo od tih motora, ja odmah do njega i Ročić sa Harlijem odmah do mene, ali malko dalje, nekih 10-20 cm. Spusti Edo bočnu nožicu, a kad ono ne spusti ju do kraja i - hop, evo ti padne njegov motor na mojega. Kako ja još nisam bio spustio nožicu ja nastavim padati prema Ročiću .... srećom je on bio tih par cm dalje od mene i nisam ga zahvatio tako da smo odjednom nas četvero (od pet mogućih) sa dva (od tri moguća) motora bili na podu ispod izvrnutih 'makina' .... urnebesno. Ako je neko gledao iz kafića, a imao nas je kao na jednom velikom TV flat screenu, mora da se upišan valjao od smjeha ....

Naravno, odmah smo digli motore i procjenili štetu - ja sam imao, srećom, samo oguljenu kožu na potkoljenici koja mi je ostala prignječena između Edovog motora i moje poluge nožne kočnice i bio je zgnječen nosač jedne moje 'maglenke' - ništa u odnosu na što je moglo biti.

Kad smo se digli, prva pomisao mi je bila da se ljutim na suprugu što se nije odmah uhvatila fotoaparata da slika motore još na podu, ali ona se toliko iznervirala da joj takve gluposti nisu pale na pamet. Tako da sam ja, na koncu, kad smo već podigli motore i kad je sve već bilo gotovo, morao slikati barem nešto - ajde, vidi se kako mi je supruga još u šoku .... barem to:
Qb8M9s8.jpg


Kad smo se zasitili igranja domina krenuli smo dalje, bez da smo niti kavu popili .... usput smo se, i dalje, naravno, odmarali svakih sat-sat i pol ....
64iBgSV.jpg


.... dok nismo stigli malo obilazno, preko Elblaga, u Waćmierek, oko 40-tak km južno od Gdanjska gdje smo se bili rezervirali smještaj u jednom pansionu. Išli smo zaobilano (preko tog Elblaga) jer je do tog grada vodila nekakva brza cesta - gotovo autoput (ne sjećam se dali je neprekidno bila zaustavna traka) sa blagim zavojima i svime da možeš brzo voziti. I nije se naplaćivalo.

No zato je cesta od Elblaga do Waćmiereka bila dosta loša - dobar dio ceste su proširivali (radili nekakvu brzu cestu?) tako da je malo pa malo bilo zastoja, semafora, vožnja po 'šoderu' (ustvari nabijenom pjasku), cesta kvrgava .... nije baš bilo dobro. Srećom je dan bio prekrasan i bili smo na vrijeme pa nismo nigdje žurili pa nam je bilo gotovo pa svejedno.

Došavši u pansion (Woda na Mlyn) oduševili smo se kako je lijep - unutrašnjost uređena pomalo u starinskom stilu sa starim namještajem i ostalim - vrlo vrlo ugodno.
ATKtU1x.jpg

rq3fmpl.jpg


Pogled sa prozorske sobe na 'parkiralište' ispred pansiona
qGFxAQT.jpg


Kako je još bilo relativno rano poslijepodne nakon što smo se smjestili odlučili smo otići u Gdanjsk da malo razgledamo i nešto povečeramo. Ali nismo išli cestom koja nam se činila najkraćom (preko Tczewa) već smo rekli idemo malo razgledatei pa smo išli zapadnijom cestom od Swarozyna pa prema Gdanjsku.

I, kako to već biva (kod nas bi rekli po domaću da 'vrag uvijek na kup sere' - i u dobrom i u lošem) tu nas je čekao slijedeći zaj*b. Približavajući se Prušću Gdanjskom ja sam u vožnji osjetio da nešto ne štima - prva pomisao mi je bila da se guma probušila, ali motor nije onako klasično 'mjesio' kako to već biva .... no kad smo stali na jednom autobusnom ugibalisštu vidio sam da je ipak stražnja fguma otišla! A imao sam ju tek 2000 km. WTF! Ništa, stanemo, sjedimo i razmišljamo i prva mi je misao bila da nazovem kolegu maketara iz Čakovca - on ima ženu Poljakinju koja nam je puno pomogla kod planiranja ovog putovanja. I zovem ja njega, on se baci u potragu za vulkanizerima u blizini i zove me, da ih ima četiri ali svi rade do 17 sati a bilo je tek prošlo 17. I tako u razgovoru i traženju rješenja vidimo jednog lika koji je prozujao na nekom Nortonu ili Triumphu u suprotnom smjeru. Pogledao nas je ali nije stao.
Ništa, odlučimo za početak da netko skoči do pumpe koju smo bili nedugo prošli da se raspita iz prve ruke. I odoše tako Edo i Ročić sa Harleyem do pumpe, a ja tražim rješenje preko Čakovca. Kad ono vraćaju se njih dvojica sa tim istim likom (koji je prije prošao) kojeg su pokupili na pumpi i koji se javio za pomoć. I lik (zove se Marcin) se raspriča na telefon te zovi simo te zovi tamo te nam uspije pronaći vulkanizera za motore (!) koji radi od 18 sati nadalje, dakle nekakva večernja smjena. Za ne povjerovat ....

Evo ga Marcin kako nešto tumači dok šlep-služba ukrcava moj motor na kamion
vIan67d.jpg


I tako nas šlep-služba odpelje do obližnjeg gradića (Prušč Gdanjski) gdje je bio taj vulkanizer, uredno platim šlepanje (200 zlota, bez računa - tako da nisam mogao refundirati od HAK-a) i stanemo u red. Gazde nije bilo (bio je na ferijama) ali je umjesto njega radila njegova kćerka (ova dugonoga na slici). Ni ovdje nije baš išlo sve glatko jer, kad su mi zakrpali gumu ispalo je da i dalje kroz tu rupu pušta zrak (iako su stavili najveću 'gljivu' od 6 mm u rupu, ali je bila još veća od toga - što je uzrokovalo rupu nismo doznali jer nije bilo nikakvog stranog 'objekta' u njoj). Sve u svemu trebala je nova guma. Ali takve (tih dimenzija) nije imala na lageru. Što sad? Ipak je ispalo da je jedan kupac ranije naručio takvu gumu (i to identičnu Metzelerku Z8) i ona ga je čekala tu kod vulkanizera. Ženska je zvala tipa (vlasnika gume) ako će mi ustupiti tu gumu, a da ona njemu naruči novu .... tip je pristao, tako da su mi montirali novu gumu i - gotov. Plati i nosi (koštala je približno kao i ova stara).
0h8l56A.jpg


Dok smo se mi mučili oko gume, pregovaranja, traženja rupe, zamjene i slično, naše bolje polovice su sjele na (zubato) večernje sunce i samo se smijuljile (valjda od sreće da ipak nećemo morati prenoćiti negdje bez motora).
Uozx39z.jpg


I kad je sve bilo gotovo, cijela ta zaj*bancija sa gumama i vulkanizerima već se polako počela spuštati večer - na brzinu smo odlurili u Gadnjsk da barem nešto povečeramo kad već grad nismo uspjeli razgledati ....
KvS9oKC.jpg

24067JN.jpg

xsN20fR.jpg


Vraćali smo se po onom 'kraćem' putu, ali po noći i baš nije bilo ugodno jer je cesta bila 'onako' (bilo je čak i dionica sa granitnim kockama - užas) tako da smo odahnuli što taj i takav dan ipak završava ....

Nastavit će se ....

Vojo :D
 
I da, tu večer u Gadnjsku, nije mi ni palo na pamet da kušam neki poljski specijalitet - zadovoljio sam se sa pizzom (arabiata - ljuta) u prvom restoranu na kojeg smo naletili - bio je talijanski ....

Vojo :D
 
Dan 7. - 19.7.2023. Gdanjsk - Hel - Gdanjsk, 313 km

Za taj dan smo planirali razgledavanje zaljeva Gdanjsk-Gdinja, poluotoka Hel (koji zatvara taj zaljev sa strane Baltičkog mora) i samo mjesto Hel.

Ovo je slika pansiona u Waćmiereku, toliko je bio lijepi i ugodan da sam ga stalno slikao ....
rNzVgLW.jpg


A ovo planiramo na jutarnjoj kavi gdje i kamo poći ....
vkZKk6q.jpg


No, kao i obično, nije baš sve išlo prema planu. Otišli smo do Gdanjska, gdje smo tankirali pa preko Sopota i Gdinje prema Wladislawowu (ne čita se baš tako). No kako smo išli prema sjeveru vrijeme se sve više kvarilo i na nebu su se nagomilali sivi oblaci koji su se spuštali sve do tla. Došavši u Wladyslawowo već je počela kišica a na moru je bila magla tako da se nije moglo baš puno vidjeti. Nakon što smo se opskrbili u lokalnom Lidlu krenuli smo prema Helu, međutim sve je krenulo nizbrdo - povremeno je padala kiša, od pogleda nismo mogli vidjeti ništa, a kako je bilo loše vrijeme valjda su svi kupači, turisti, izletnici i ostali sjeli u automobile i krenuli u nekom smjeru. Tako da je ispalo da je tih 30-40 km do Hela bio pravi 'hell' jer se sve svodilo na to da voziš po mokroj cesti uz povremenu kišu, voziš između dvije kolone automobila (jedna u našem smjeru, jedna u suprotnom) tj. cijelo vrijeme prestižeš kolonu koja se gotovo uopće ne miče. Stalno si napet jer očekuješ da neki veseli lik izleti iz kolone bez da provjeri u retrovizoru dali ga netko prestiže ili da neki veseljak otvori vrata samo da bi iskalio na tebi bjes da ti voziš a on stoji. Tih 30-40 km do Hela je bio vrlo mučno i zamorno i - što je najgore, stigavši na cilj (mjesto Hel) nismo ustvari znali što napraviti. Namjera je bila otići na svijetionik da vidimo panoramu 'odozgo' ali kako je bila magla i kišica, to nije imalo smisla.
Tako da smo na stoječki, uz motore, na kišici, pojeli marendu i krenuli nazad ....
OGtiiBG.jpg

jDtK1EG.jpg

KCY4xdn.jpg

QGCzDcy.jpg

cMTXbcH.jpg

7hCYmZA.jpg


Došavši natrag do Wladislawowa krenuli smo opet na jug prema Gdinji i, naravno, kiša je prestala a nebo se razvedrilo - iako je, prema poluotoku još uvijek bilo sivo i škuro.
k2u33bN.jpg


Vidno razočarani vratili smo se u matičnu bazu (barem je tamo bilo jako lijepo) ljuti što smo zdimili preko 300 km uzalud jer nismo vidjeli ništa i, što je najgore, nismo niti uživali u vožnji! Upropašten dan ....
TYepy7u.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Bome ste dugo čekali ....

Ja se izvinjavam svima što ovako neredovito pišem, ali jednostavno me neke obaveze 'odnesu' i nikako se vratit. To vam je kad ste u penziji - imam puno vremena ali bi htjeli previše i onda - ne stižete sve .... dakle ....

Da, samo da dodam na prethodni dan (Gdanjsk-Hel) mapu puta, da steknete 'filing' gdje smo stvarno bili ....
ZMmw4g5.jpg


Nadalje je putovanje krenulo u neplaniranom smjeru. Po 'oriđiđi' planu puta nakon posjete Hel-u (koja nije uspjela) trebali smo posjetiti nacionalni park prirode u Lebi (čita se 'uveba' - ono prekriženo L sa čita kao 'v'), isto na obali Baltika ali zapadnije od Gdanjska/Gdinje. No iskrsla su dva problema što nam je totalno poremetilo plan: najavili su loše vrijeme, a prema prethodnom danu (izletu u Hel) nije nam se dalo još jedan dan močiti bez neke očite koristi (osim 'uživanja' vožnje po mokroj cesti). I drugo, javio se meni/nama jedan mali obiteljski problem koji nas je nekako 'požurio' da pogledamo više prema jugu. A k tome, i ta Leba nije bila ni tako blizu od našeg mjesta spavanja (oko 140 km, otprilike kao i Hel, dakle do tamo i nazad skoro 300 km plus razgledavanje ....).

Tako da smo, nakon vijećanja, odlučili propustiti i ovu priliku za razgledavanje baltičke obale Poljske i krenuti nazad, put doma. Taj put prema doma smo podijelili na tri faze/dana:

Dan 8. - 20.7.2023. Gdanjsk - Cieskow (kod Wroclawa), 355 km
zg4ScOj.jpg


Na tom putu (povratka) nije bilo bog zna što niti za pogledati, niti za upamtiti - a vjetojatno nam se ni nije dalo, kako to obično biva kad se vraćate doma i želite doći čim prije. Sve se svelo na vožnu i spavanje (takozvani 'transfer-dani') gdje nam je cilj voziti se laganini i doći od točke A do točke B, dobro se najesti i (jeftino) naspavati.

Ipak, Edo i Ljerka su izrazili želju da posjete memorijalni centar konc-logora Auschwitz pored Krakowa, a kako smo mi ostali to već posjetili (i nismo bili voljni ponovno proživjeti taj šok) odlučili smo da se nakon spavanja u restoranu Teo (prekrasno mjesto, toplo preporučam) razdvojimo te da mi krenemo ravno doma, a oni odrade još jednu turu do Krakowa pa onda doma.
Pa su oni krenuli svojim putem ....
nanN0Ci.jpg


Restoran-pansion Teo
5YH0Gql.jpg

kHRY82t.jpg


Dan 9. - 21.7.2023. Cieskow - Trenčin (Slovačka), 385 km
9hVbysZ.jpg


U Trenčinu u Slovačkoj smo spavali u jednom apartmanu na rubu grada koji je bio ograđen visokom drvenom ogradom, bolje reći drvenim zidom - a unutra, unutar terena, osjećali ste se kao da ste u nekom drugom svemiru - mir i tišina, zelena trava i pokoje stablo .... ma pravi zen vrt. Idealno za odmor ....
ziCDkzz.jpg

z1qTR1N.jpg


Ima čak i restorančić u blizini, niti 100 m daleko
MtPrJkk.jpg


I u takav ambijent se moja kanta uklapala ko rođena
ITBtiE4.jpg


Dan 10. - 22.7.2023. Trenčin - Celje, 527 km
wG7JSQD.jpg


Naravno, ne bi bilo u redu da nas barem jednom nije dobro smočilo - ja i supruga smo išli za Celje pa smo se od Ročića odvojili otprilike na istom mjestu gdje smo se i našli kada smo kretali na put. On je išao direktno za Krk, a mi za Celje. On je prošao lišo tj. suho, a nas je oko 25 km od Celja (Slovenske Konjice) uhvatio prolom oblaka i dok smo obukli kišnjake već smo bili polumokri, a onda do prve pumpne - potpuno mokri (ipak nemamo tako dobre kišnjake da ne propuštaju kod takvih proloma). I onda smo na pumpi čekali da prođe, došli mokri u Celje gdje smo se mogli posušiti. A kako je to bio kraj putovanja bilo nam je skoro pa svejedno ....
Q5ETANx.jpg


Dan 11. - Celje - Krk, 221 km

I na koncu, k'o i obično, jedan kratki rezime puta:

U 11 dana smo napravili ukupno 3672 kilometara što mu si ga dođe prosječno 333 km/danu.

Ukupno smo potrošili 1.270 €, od čega 304 € (24%) na benzin i putovanje (parkiranja, auto ceste i sl.); 565 € (44%) na spavanje; 320 € (18%) na klopu (uključujući kave i 'kave'); 57 € (4,5%) na kulturu (ulaznice i sl.) te ostalo na darove itd. To mu dođe prosječno 115 € na dan.

Ali, nakon svega smo ipak mogli zalijepiti novi 'kill mark' (što bi rekli piloti) u kufer od motora ....
l2U329t.jpg


Evo, to je to za ovu (tj. prošlu, 2023.) godinu .... nadam se iduće godine sa nekim novim putopisom.

Vojo :D
 
Svaka čast, plus što osobitu notu ovom putopisu daju podaci koje inače svi skrivaju k'o zmija noge, kao da isti ne postoje, a u biti su najvažniji... to su troškovi, jer gledajući gdje ste bili i na što ste trošili, podaci o potrebnom novcu su i najvrijedniji za planiranje nekome tko bi se poželio i sam odraditi takvo ili slično putovanje po istim krajevima... može se reći i da takav put košta cca 28-30 eurocenti po kilometru, pa neka se planiraju rute po kilometrima... nadam se čitati vas još.
 
Svaka čast, plus što osobitu notu ovom putopisu daju podaci koje inače svi skrivaju k'o zmija noge, ....
Me nema se tu što skrivati, pa ne živi netko od nas ovdje u Hrvatskoj a netko ovdje u Americi ....

Ja namjerno objavljujem troškove da se mogu ljudi snalaziti, da se baš ne ide na slijepo. Uvijek ima naravno mogućnosti nekakve uštede ali i nekakve raskoši (tko ima) .... iako sam s vremenom shvatio da su najveće uštede moguće jedino na spavanju - jer benzin je uvijek isti (osivno o kilometraži i mjestu gdje idete), na klopi se može uštedjeti ako umjesto u restoranu jedete hranu iz marketa, a kod spavanja su najveće uštede ako idete po kampovima, znači sa šatorom. Onda se može doslovno spavati za pola cijene. Mi smo to probali pa znamo iz iskustva (u zadnjih 10-tak godina smo spavali u preko 80 različitih kampova širom Evrope). A ako želite baš spavati u čvrstom objektu, ispod neke cijene ne ide, ili barem ne ako ne želite žrtvovati kvalitetu.

Tako da kod troškova i nema nekih tajni, posebno danas sa sveprisutnim i svedostupnim internetom. Zato i ne vidim svrhe skrivati troškove ....

Vojo 💲