053 Vox garage/Tomos Senior

Legenda je istinita...ipak postoji !!! :mrgreen: (y) :love:
 
Tomos Senior... Kompletan... Dugo smo ga tražili...



Ako neko ima: dijelove, komade, informacije, bilo šta, dobro bi došlo...

Išao sam malo čitati o njemu. Njih je nešto jako malo proizvedeno? Kako je toe cutter naveo da je legenda istinita... Ipak postoji! Daj malo više info o njemu... Di si ga našao. Jesi ga ti restaurirao ili?
 
Auuuuuu, ipak postoji.
Kompliment.
Di ga samo nadje?
 
Informacije o broju ukupno, proizvedenih Tomosa ovog modela, su malo oprečne... Najveći broj do kojega sam došao je 50 komada, proizvedenih...
Znam da su korišteni u trkaćem programu... Koliko znam, ima ih samo nekoliko kompletnih... Vidio sam ih ukupno tri uživo... Bajki kojekavih sam se naslušao puno više, ali svojim očima sam vidio samo tri komada kompletna...
 
1975. 1. serija 5 kom. https://www.tomos-riders.com/tehnicki-podaci-sheme-i-razni-manuali/tomos-senior/
1977. 2. serija oko 20 kom. od planiranih 50 kom. https://www.tapatalk.com/groups/tomosfr/tomos-cross-50-senior-1977-t16523.html
1978. Zadnja verzija. http://www.tomossrbija.com/forum/viewthread.php?thread_id=3479
Capture.PNG Capture.PNG

Osijek 1977.-1982. 2 Tomos Senior sa E-90 masinom i regani. Oba nabudeni 15 KS, 115 km/h top, 1 imao 6. brzinu.
1 pobijedio Cross Country trku protiv CZ 175 (mozda i 250?).
Oba isli u Koper da pokazu Slovencima, jako se cudili kako su 3 Slavonca napravili.
Offroad pucaju nosaci masine i isteze lanac, po cesti sve ok.

20190113_104400.jpg 20190113_105443.jpg20190113_105433.jpg

7.2013. Naletio na Juniora kod bivseg vlasnika 1 od gore navedenog Seniora. ;)

20130616223007.jpg 20130616223107.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ivan_m
Seniora je davno imao Ivan Šola iz Splita, moto natjecatelj.
 
Tomos je izrazito loš po svim pitanjima ako uspoređujemo s renomiranim proizvođačima, ali je prirastao srcu.
U biti nisu ni toliko loši ako ih se pusti u original stanju i vozi osjećajno.
 
Da, recimo da je kao nekakav, prilićno neuglednog dizajna poluproizvod...
 
Last edited:
Prije proizvod koji je oduvijek služio onome čemu je prvenstveno i bio namijenjen, jeftinom prijevozu na kratke rute bez puno razmišljanja. Mehanika full jednostavna, s alatom u džepu možeš na cesti popraviti skoro sve. Ko klinac sam znal na apncu dnevno natući više kilometara nego danas s "normalnim" motorom, kad nije bilo love za bengu znalo se svašta i natočiti u rezervoar i taj poluproizvod je vozil i na mix benge, petroleja, razređivača, sve kaj su starci imali u garaži i bilo je zapaljivo :). A danas raspravljamo jel bolje točiti na OMV ili INA, 95, 98, plus ovaj, extra onaj, .....baš je bil dobar taj poluproizvod!
 
Kao balavac sa 16, 17 i 18 godina (znači 3 puta) išao Tomosom iz Valpova na Čiovo, u Split, u Vodice. Oko cca 550 km u jednom smjeru. Tamo još najmanje toliko napravio i onda i nazad. Od alata imao samo ključ za svjećicu koji je stao pod onaj mali poklopac na rezervoaru.
O Tomosima što su na Grobniku tih godina jurili i preko 200 neću ni pisati.
 
Last edited:
O Tomosima što su na Grobniku tih godina jurili i preko 200 neću ni pisati.

Tomos koji je jurija na Grobniku preko 200 je lovačka priča koja se prenosila sa generacije na generaciju...tih 200 km/h nije nikad postignuto na stazi nit je to bilo moguće...imaš na Youtube-u nekoliko videa replika 50cc pa ćeš vidit brzine od max 150 km/h...bija san u društvu ljudi iz Subotice koji su napravili 2 primjerka Tomos GP motora replike i vozili se s njima po Grobniku,a jedan od njih i po drugim europskim stazama..
1d1a6bdb-8699-40c6-908f-801ba3ef5cfc.jpg1f50fa30-a91d-451e-9bbe-086f0578824d.jpg3f74c2d7-f047-47d9-9cbb-284e52abf9d1.jpg50bc6c4e-fd1b-44ef-9d11-e1ccb954ff8d.jpg6999d19b-0477-4f1c-a824-5b36d93873c2.jpg
 
Last edited:
Tomos koji je jurija na Grobniku preko 200 je lovačka priča koja se prenosila sa generacije na generaciju...tih 200 km/h nije nikad postignuto na stazi nit je to bilo moguće...imaš na Youtube-u nekoliko videa replika 50cc pa ćeš vidit brzine od max 150 km/h...bija san u društvu ljudi iz Subotice koji su napravili 2 primjerka Tomos GP motora replike i vozili se s njima po Grobniku,a jedan od njih i po drugim europskim stazama..
View attachment 729234View attachment 729235View attachment 729236View attachment 729238View attachment 729239

Na stazi niti jedan 50 ccm nije isa 200 km/h a to sta je Matulja postiga 204 na grobnickom aerodromu sa specijalo pripremljenom motoru je izvor te price

Sve skupa bili su atraktivni i dobri kao i socjalizam iz kojeg su potekli

Sivi i bezlicni i dobri za sirotinju a za bolje iako smo znali nismo mogli kupiti nego smo od govna pokusavali napraviti pitu pa posto smo onda bili klinci danas ih gledamo sa nostalgijom jer su obiljezili mladost vecina fosila ovdje na forumu (ukljucujuci i moju )

Inace nitko ne prica o TMZ-u koji je bio ispred slovenca po idejnim i tehnoloskim rijesenjima i postojalai su navodno vec izradjeni prototipovi od 350 i 500 ccm ali je naravno politickom odlukom kretena iz Prvomajske koja je 1961 preuzima TMZ je1963 razjeban i ugasen

1615658810756.png
1615658836380.png
1615658861103.png
1615658998685.png


Uvik smo bili genijalci kako sebe sjebat
 
Inace nitko ne prica o TMZ-u koji je bio ispred slovenca po idejnim i tehnoloskim rijesenjima i postojalai su navodno vec izradjeni prototipovi od 350 i 500 ccm ali je naravno politickom odlukom kretena iz Prvomajske koja je 1961 preuzima TMZ je1963 razjeban i ugasen

View attachment 729242 View attachment 729243 View attachment 729244 View attachment 729245

Uvik smo bili genijalci kako sebe sjebat
Fora su bili taj TMZ moped i skuter.Šteta kaj je TMZ ugašen,a i kaj ga nitko nije kasnije pokušao oživit.