Akumulator -gdje kupiti

Našoj narodnoj zaštiti oduzelo naoružanje tamo 90ih, tovariši Slovenci bili puuuuno pametniji.Poučak bi glasio kako?
Referiram se na post Prpe i Sporrog.
 
  • Like
Reactions: SpoRRi
da ne otvaram ovu temu...
aku mi je na 12.3V, dal je to jos ok il je prdnuo u rosu?
 
da ne otvaram ovu temu...
aku mi je na 12.3V, dal je to jos ok il je prdnuo u rosu?
Takav je par sati nakon sto je napunjen pravilno? Ako da, onda nije bas u dobrom stanju. Ali ako takav i tjedan dana nakon nekoristenja motora veselo upali motor, ne vidim problem, a sto ce biti za cca pola godine ili godinu - ko to zna. Trebalo bi ga ispitat pod opterecenjem koju struju moze dati. Ako nemas takav uredjaj, mozes probat i verglat motor 5-10 sekundi (ali da ne upali - izvadi osigurac od ECUa na primjer) i prati voltazu. Ako padne ispod 10V (ajde, 9,5V kao minimum) u tom periodu, onda ipak preporuka da ga zamijenis u skorije vrijeme cisto da budes na miru da ti nece radit problem onda kada ces ga trebat.
 
  • Like
Reactions: Shepa
da ne otvaram ovu temu...
aku mi je na 12.3V, dal je to jos ok il je prdnuo u rosu?
ovo kaj ti je alfa napiso... ako je taj napon nakon cca 2-3 sata punjenja, to je 25-30% kapaciteta... svakako imaj novi akumulator u pripremi...
 
Jučer popodne ga puno, a msloprije testirao. Budem ga još kroz koji dan provjerio da vidim dal pada.
Primjetio sam da se muči ako ne upali odmah pa sam ga stavio na punjač.
Dal multimetrom možeš testirati dal ga motor pravilno puni?)(nisam baš na ti sa elektrikom)
 
Jučer popodne ga puno, a msloprije testirao. Budem ga još kroz koji dan provjerio da vidim dal pada.
Primjetio sam da se muči ako ne upali odmah pa sam ga stavio na punjač.
Dal multimetrom možeš testirati dal ga motor pravilno puni?)(nisam baš na ti sa elektrikom)
Načelno možeš, napon punjenja ti daje dobru naznaku... trebao bi bit između 13.7 i 14.4 V.

EDIT: može bit i mrvicu ispod 13.7, ali samo u kratke periode dok se ne stabilizira akumulator, nakon tipa minutu rada motora, trebao bi doć blizu 13.7
 
  • Like
Reactions: SpoRRi
Meni je na motoru i pokazivac napona serijski na tabli. Na leru je 14.4V, u voznji varira izmedju 14.7-14.8V, ovisno o okretajima. Tako je od prvog dana, a motor je sada star nesto preko godinu i pol. Svakako napon nebi smio biti preko 15V, ali niti puno ispod 14V iako je manji problem ako je 13.5V u odnosu na vise od 15V. Nekako je opceprihvaceno da je14.3V-14.5V zlatna sredina.

(mjerio sam i instrumentom i te cifre koje imam na tabli su precizne u odnosu na instrument)
 
kvadratura žice, kvaliteta spojeva, ima tu svega... 13,7 do 14,5, sve okej... 14,7 je najidealnije moguće... i ne čudi za novi motor... :)
 
meni kad stoji ugasen pokazuje 13.7 i upali normalno bez beda
 
ja to nista ne gledam.,od 2017 original novi,pali i danas ka novi...kad dodje vrime da zavija alanser,odma ide novi...nema tu punjenja...
 
  • Like
Reactions: Luke
Jučer popodne ga puno, a msloprije testirao. Budem ga još kroz koji dan provjerio da vidim dal pada.
Primjetio sam da se muči ako ne upali odmah pa sam ga stavio na punjač.
Dal multimetrom možeš testirati dal ga motor pravilno puni?)(nisam baš na ti sa elektrikom)
Oprosti koji je motor u pitanju
 
Mozes provjeriti dali ti nesto vuce struju kad je sve pogaseno pa ti ga prazni... pogasi sve...skini plus klemu,i pipkaj stubic,ako vidis da svaki put iskri,trazi sta ti vuce struju,ako ne iskri...a gubi napon priko noci,a sad je i hladnije...trebao bi novi akumulator...,a zadnja stvar...ako ne puni ..onda bi to primjetio odmah i u voznji,jer svjetlo stalno gori,brzo ga isprazni onda...
 
.
 

Attachments

  • IMG_20211128_224444.jpg
    IMG_20211128_224444.jpg
    97.7 KB · Views: 0
Ja sam primjetio da to vrijedi za one stare, klasicne olovne baterije koje traze odrzavanje, imaju nesto nizu voltazu od ovih koje se danas najcesce koriste (maintenance free, pogotovo AGM). Ove maintenace free mi imaju nesto vise voltaze, npr. 24h nakon punjenja imaju 12.9-13V (nove, nakon ulijevanja elektrolita i inicijalnog punjenja CTEKom). Kada su stare godinu dana, obicno je to 12.8V i narednih 3-4 godine linearno padaju do 12.6V nako cega prilicno brzo (u roku godinu dana otprilike, mozda i brze) imaju 12.3-12.4V nakon sto su odlezale 24h nakon punjenja (bez ikakvih potrosaca, odspojene), tako da kad vidim da je 12.5V nakon punjenja i kad je odstajala par sati, znam da nece jos dugo, odnosno, veliki dio zivotnog vijeka je vec protekao: te sezone obicno kupim novu bateriju. Sigurno ne iskoristim postojecu do kraja, ali, ne vjerujem da bi takva jos dugo bila neupitna, a ta praksa me nikad nije ostavila na cjedilu da nebi mogao upalit motor/auto.
 
Promjeni akumulator, regler, freilauf i namotaji ti budu zahvalni, a možda i sam sebi, to ti je trošak puno manji od kasnijih mogućih problema.
 
plan je na pocetku sezone... sad bude i tako stajao pa ce pokazati kakav je heroj trenutni aku :LOL:

yuassa il neki manji brand? odn dal yuassa opravdava cijenu? (naravno ne mislim na TQ i ciak i slicne)
imate li neki za preporuciti?