vragec said:jeli se u 2t motore sa vodenim hleđenjem ulijeva antifriz i koliko ga cesto treba mijenjati
Haponja said:u svaki motor sa vodenim hlađenjem se treba ulijevat tekućina odnosno antifriz, bez obzira bio 2T ili 4T..mjenjaš ga po manualu ili otprilike svake 2 godine tj. kad mu počne gubit svoju funkcionalnost.. a to možeš izmjerit ako imas spravicu koja mjeri do kojeg minusa ti drži antifirz
To ti je temperatura unutar cilindra,a ne temperatura rashladnog sistema,inače bi na toj temperaturi rashladna tekućina kuhala,i sve bi ti izbacilo van.Zato imaš na motorima sa vodenim hlađenjem,termostat koji se otvara na određenoj temperaturi,te voda iz glave i bloka odlazi u kiler,gdje imaš termoprekidač,koji opet na određenoj temperaturi daje impuls ventilatoru,koji se pali i hladi vodu i tako ohlađena voda opet dolazi u motor,termostat se zatvara i tako u krug.Medo said:Jesi siguran za ovih 105°C jer je meni radna temp. motora od 40°C do 116°C? :misli:
Što se tiče principa rada rashladnog sustava ne trebaš mi objašnjavati kako radi jer odavno znam, al svejedno za trud .fredi said:To ti je temperatura unutar cilindra,a ne temperatura rashladnog sistema,inače bi na toj temperaturi rashladna tekućina kuhala,i sve bi ti izbacilo van.Zato imaš na motorima sa vodenim hlađenjem,termostat koji se otvara na određenoj temperaturi,te voda iz glave i bloka odlazi u kiler,gdje imaš termoprekidač,koji opet na određenoj temperaturi daje impuls ventilatoru,koji se pali i hladi vodu i tako ohlađena voda opet dolazi u motor,termostat se zatvara i tako u krug.
Pa normalno kada je otvoren termostat,da voda stalno cirkulira ,odnosno dok ti voziš ,vodu hladi sam zrak koji ulazi u hladnjak.Ali kada ti padne temperatura vode ,ispod recimo 85 stup.onda se termostat zatvara,i ostane zatvoren dok god temperatura u glavi ne postigne temp. koja otvara opet termostat.Recimo kad je vani jako hladno,i ti voziš motor neopterećeno ili u nizbrdici,termostat ti je otvoren,pumpa cirkulira vodu kroz sistem,i hladni zrak ju hladi,i može ju ohladit do te temperature,da ti padne radna temp. vode i onda se termostat zatvara i ostane zatvoren dok se temperatura ne vrati na radnu.Medo said:Što se tiče principa rada rashladnog sustava ne trebaš mi objašnjavati kako radi jer odavno znam, al svejedno za trud .
Ali, preko otprilike 85°C je termostat potpuno otovren što bi značilo da voda konstantno cirkulira u rashladnom sistemu tako da mi to tvoje objašnjenje nije baš "sjelo". Tj. kolka je razlika u temp. kod senzora koji je oko cilindara i temp. rashladne tekućine u hladnjaku?
To biš jedino mogal ustanovit mjerenjem tem.vode i temp. oko cilindra.Tebi se term.otvara max,na 85 stup.,što ne znači da ti je temperat.vode toliko.Tebi može bit i temp.vode i 100 stup.samo ti temperat. u cilindrima ne smije vjerovatno prelazit preko 116 stup.Medo said:Konkretno na mome motoru termostat je zatvoren do 71°C a na 85°C (temp. rashladne tekućine kod termostata) je potpuno otvoren.
Jasno mi je i da je temp. veća oko cilindara nego u hladnjaku, al me baš zanima kolika je ta razlika. Ne sad ono trebala bi biti, već konkretno ako je netko negdje nešta čitao.
Jer mi je razlika od recimo 20-30C prevelika (tak mi se čini). :neznam:
Ne radi ti link. A ovo što si napisao da je točka vrelišta kod mot.antifriza 133 stup. prosto da čovjek ne vjeruje.Čitao sam o antifrizima i da spuštaju točku vrelišta do 105 -110 stup.,ali 133 stup. :misli:Medo said:Jasno mi je da se termostat ne otvara skroz dok mi na satu piše 85°C jer je to temp kod cilindara a kod termostata je manja.
Ali i dalje mislim da je temp vrelišta od antifriza od 105°C premala. :misli:
Evo sada sam gledao Motulov antifriz i temp. vrelišta je 133°C pri 1.5bar: http://www.motul.fr/redirectuk.asp?N=1.05.08.01
fredi said:Ne radi ti link. A ovo što si napisao da je točka vrelišta kod mot.antifriza 133 stup. prosto da čovjek ne vjeruje.Čitao sam o antifrizima i da spuštaju točku vrelišta do 105 -110 stup.,ali 133 stup. :misli:
Čovjek uči dok je živ
bmw m 5 said:To je vec jasnije. Znaci idrzi 116 stupnjeva,bez ikakvih kasnijih posljedica za masinu. Bokte...to je kao i covjek..radna temp mu je 36.5....izdrzi on i 42....ali kada sve prode...pitanje je dali ce ostaviti neke posljedice....hm...to je vec znanost :?
jolly the roger said:antifriz dize tocku vrelista do 105-110 stupnjeva pri atmosferskom tlaku (npr kuhinjska sol ovisno o kolicini povisuje temp. vrenja vode na 103-104 celzijevaca), al je rashladna tekucina pod tlakom u rashladnom sustavu da nebi doslo do isparavanja tekucine pa zato se penje i temperatura vrenja
utjece ako je posuda otvorena (npr tracne pile za rezat drva)GiPZy 500 said:nadmorska visina isto utjece na visinu vrelista. znam da nije bitno u uvoj raspravi, i da je zanemariva razlika, ali eto... :wink: