antifriz

vragec

New member
jeli se u 2t motore sa vodenim hleđenjem ulijeva antifriz i koliko ga cesto treba mijenjati
 
vragec said:
jeli se u 2t motore sa vodenim hleđenjem ulijeva antifriz i koliko ga cesto treba mijenjati

u svaki motor sa vodenim hlađenjem se treba ulijevat tekućina odnosno antifriz, bez obzira bio 2T ili 4T..mjenjaš ga po manualu  ili otprilike svake 2 godine tj. kad mu počne gubit svoju funkcionalnost.. a to možeš izmjerit ako imas spravicu koja mjeri do kojeg minusa ti drži antifirz
 
Haponja said:
u svaki motor sa vodenim hlađenjem se treba ulijevat tekućina odnosno antifriz, bez obzira bio 2T ili 4T..mjenjaš ga po manualu  ili otprilike svake 2 godine tj. kad mu počne gubit svoju funkcionalnost.. a to možeš izmjerit ako imas spravicu koja mjeri do kojeg minusa ti drži antifirz

potpisujem (y)
 
U svakom agregatu preporucuje se (a tvornicki i stavlja) antifriz. Osim sto ima visu tocku vrelista od vode,ujedno stiti aluminijske cilindre,glave od hrđanja. Preporucuje se zimi(obavezno :mrgreen:) a i u ljetnim mjesecima,jer u pravilnom omjeru sa vodom(50:50) ima bolja svojstva hladenja i njegova visa tocka vrelista sprecava njegovo isparavanje. Preporucuje se zamjena kompletnog rashladnog medija svake tri godine. Inace u tvornickom punjenju pouzdano stiti od smrzavanja do -35 ili od vrenja +105 stupnjeva.
 
Jesi siguran za ovih 105°C jer je meni radna temp. motora od 40°C do 116°C? :misli:
 
Medo said:
Jesi siguran za ovih 105°C jer je meni radna temp. motora od 40°C do 116°C? :misli:
To ti je temperatura unutar cilindra,a ne temperatura rashladnog sistema,inače bi na toj temperaturi rashladna tekućina kuhala,i sve bi ti izbacilo van.Zato imaš na motorima sa vodenim hlađenjem,termostat koji se otvara na određenoj temperaturi,te voda iz glave i bloka odlazi u kiler,gdje imaš termoprekidač,koji opet na određenoj temperaturi daje impuls ventilatoru,koji se pali i hladi vodu i tako ohlađena voda opet dolazi u motor,termostat se zatvara i tako u krug.
 
fredi said:
To ti je temperatura unutar cilindra,a ne temperatura rashladnog sistema,inače bi na toj temperaturi rashladna tekućina kuhala,i sve bi ti izbacilo van.Zato imaš na motorima sa vodenim hlađenjem,termostat koji se otvara na određenoj temperaturi,te voda iz glave i bloka odlazi u kiler,gdje imaš termoprekidač,koji opet na određenoj temperaturi daje impuls ventilatoru,koji se pali i hladi vodu i tako ohlađena voda opet dolazi u motor,termostat se zatvara i tako u krug.
Što se tiče principa rada rashladnog sustava ne trebaš mi objašnjavati kako radi jer odavno znam, al svejedno za trud (y) .
Ali, preko otprilike 85°C je termostat potpuno otovren što bi značilo da voda konstantno cirkulira u rashladnom sistemu tako da mi to tvoje objašnjenje nije baš "sjelo". Tj. kolka je razlika u temp. kod senzora koji je oko cilindara i temp. rashladne tekućine u hladnjaku?
 
Medo said:
Što se tiče principa rada rashladnog sustava ne trebaš mi objašnjavati kako radi jer odavno znam, al svejedno za trud (y) .
Ali, preko otprilike 85°C je termostat potpuno otovren što bi značilo da voda konstantno cirkulira u rashladnom sistemu tako da mi to tvoje objašnjenje nije baš "sjelo". Tj. kolka je razlika u temp. kod senzora koji je oko cilindara i temp. rashladne tekućine u hladnjaku?
Pa normalno kada je otvoren termostat,da voda stalno cirkulira ,odnosno dok ti voziš ,vodu hladi sam zrak koji ulazi u hladnjak.Ali kada ti padne temperatura vode ,ispod recimo 85 stup.onda se termostat zatvara,i ostane zatvoren dok god temperatura u glavi ne postigne temp. koja otvara opet termostat.Recimo kad je vani jako hladno,i ti voziš motor neopterećeno ili u nizbrdici,termostat ti je otvoren,pumpa cirkulira vodu kroz sistem,i hladni zrak ju hladi,i može ju ohladit do te temperature,da ti padne radna temp. vode i onda se termostat zatvara i ostane zatvoren dok se temperatura ne vrati na radnu.
Kolika ti je razlika.......vjerovatno kod svih motora nije ista.Kod tvojega si sam napisal da ti je max 116 stup.znači oko cilindra,dok je vode cca od 87 - 92 stup.mada može bit i viša nekoliko stupnjeva,odnosno ne smije doć do točke vrelišta.
Uvijek ti je veća temperatura oko cilndra,nego temperatura rashladne tekućine,normalno ako je sve ok.
 
Konkretno na mome motoru termostat je zatvoren do 71°C a na 85°C (temp. rashladne tekućine kod termostata) je potpuno otvoren.

Jasno mi je i da je temp. veća oko cilindara nego u hladnjaku, al me baš zanima kolika je ta razlika. Ne sad ono trebala bi biti, već konkretno ako je netko negdje nešta čitao.
Jer mi je razlika od recimo 20-30C prevelika (tak mi se čini). :neznam:

 
Medo said:
Konkretno na mome motoru termostat je zatvoren do 71°C a na 85°C (temp. rashladne tekućine kod termostata) je potpuno otvoren.

Jasno mi je i da je temp. veća oko cilindara nego u hladnjaku, al me baš zanima kolika je ta razlika. Ne sad ono trebala bi biti, već konkretno ako je netko negdje nešta čitao.
Jer mi je razlika od recimo 20-30C prevelika (tak mi se čini). :neznam:

To biš jedino mogal ustanovit mjerenjem tem.vode i temp. oko cilindra.Tebi se term.otvara max,na 85 stup.,što ne znači da ti je temperat.vode toliko.Tebi može bit i temp.vode i 100 stup.samo ti temperat. u cilindrima ne smije vjerovatno prelazit preko 116 stup.
Sumnjam da ćeš to nać negdje,jer se temperat.stalno mjenja za par stupnjeva.pa i više ,zavisno od režima rada ,vanjskih utjecaja ,brzine ..itd.
 
Jasno mi je da se termostat ne otvara skroz dok mi na satu piše 85°C jer je to temp kod cilindara a kod termostata je manja.
Ali i dalje mislim da je temp vrelišta od antifriza od 105°C premala. :misli:

Evo sada sam gledao Motulov antifriz i temp. vrelišta je 133°C pri 1.5bar: http://www.motul.fr/redirectuk.asp?N=1.05.08.01
 
Medo said:
Jasno mi je da se termostat ne otvara skroz dok mi na satu piše 85°C jer je to temp kod cilindara a kod termostata je manja.
Ali i dalje mislim da je temp vrelišta od antifriza od 105°C premala. :misli:

Evo sada sam gledao Motulov antifriz i temp. vrelišta je 133°C pri 1.5bar: http://www.motul.fr/redirectuk.asp?N=1.05.08.01
Ne radi ti link. A ovo što si napisao da je točka vrelišta kod mot.antifriza 133 stup. prosto da čovjek ne vjeruje.Čitao sam o antifrizima i da spuštaju točku vrelišta do 105 -110 stup.,ali 133 stup.  :misli:
Čovjek uči dok je živ  (y)
 
fredi said:
Ne radi ti link. A ovo što si napisao da je točka vrelišta kod mot.antifriza 133 stup. prosto da čovjek ne vjeruje.Čitao sam o antifrizima i da spuštaju točku vrelišta do 105 -110 stup.,ali 133 stup.  :misli:
Čovjek uči dok je živ  (y)

antifriz dize tocku vrelista do 105-110 stupnjeva pri atmosferskom tlaku (npr kuhinjska sol ovisno o kolicini povisuje temp. vrenja vode na 103-104 celzijevaca), al je rashladna tekucina pod tlakom u rashladnom sustavu da nebi doslo do isparavanja tekucine pa zato se penje i temperatura vrenja
 
116 stupnjeva,ipak mi se cini prevelika radna temperatura za jedan vodeno hladeni agregat. Pa na automobilima ventilator se pali na 90 stupnjeva(najcesce)a ako postoji i druga brzina vrtnje ventilatora,ta se pali na 98 stupnjeva. Ali nikako preko toga. Jos nisam sreo takav agregat .  :misli:.
 
Nisam rekao da je 116°C radna, već da je to max. temp. Iznad toga se pale upozorenja. Inače je u normalnoj vožnji temp između 70 i 90°C ovisno o vanjskoj temp i režimu vožnje.
Ventilator mi se pali na 105°C a gasi kada temp. padne negdje ispod 100°C (za ovo nisam siguran - možda je još niža temp. za gašenje).
I na R6 mi je bilo tako.
 
To je vec jasnije. Znaci idrzi 116 stupnjeva,bez ikakvih kasnijih posljedica za masinu. Bokte...to je kao i covjek..radna temp mu je 36.5....izdrzi on i 42....ali kada sve prode...pitanje je dali ce ostaviti neke posljedice....hm...to je vec znanost :?
 
bmw m 5 said:
To je vec jasnije. Znaci idrzi 116 stupnjeva,bez ikakvih kasnijih posljedica za masinu. Bokte...to je kao i covjek..radna temp mu je 36.5....izdrzi on i 42....ali kada sve prode...pitanje je dali ce ostaviti neke posljedice....hm...to je vec znanost :?

na 42 se bjelancevine (mozak) zgrusavaju. zato toplomjer ni ne mjeri vise od toga.
gadna posljedica  :ludjak:  :lipotan:    :headache:
 
jolly the roger said:
antifriz dize tocku vrelista do 105-110 stupnjeva pri atmosferskom tlaku (npr kuhinjska sol ovisno o kolicini povisuje temp. vrenja vode na 103-104 celzijevaca), al je rashladna tekucina pod tlakom u rashladnom sustavu da nebi doslo do isparavanja tekucine pa zato se penje i temperatura vrenja


nadmorska visina isto utjece na visinu vrelista. znam da nije bitno u uvoj raspravi, i da je zanemariva razlika, ali eto...    :wink:
 
GiPZy 500 said:
nadmorska visina isto utjece na visinu vrelista. znam da nije bitno u uvoj raspravi, i da je zanemariva razlika, ali eto...    :wink:
utjece ako je posuda otvorena (npr tracne pile za rezat drva)
ali u sistemima zatvorenog tipa ne utjece, jer je tlak u tekucini odredjen jacinom federa na sigurnosnom ventilu(na cepu) :wink: