Aprilia Leonardo 125 2001 4T Rotax - metalni zvuk pri paljenju

Deni10

Member
Pozdrav radi se o skuteru navedenom u naslovu. Uglavnom prije par dana mi se prilikom paljenja poceo cuti lagani metalni zvuk pri paljenju ali se sada taj zvuk pojacao i sada vise ni ne mogu upaliti skuter. I onda sam krenuo rastavljati i gledati do cega bi moglo biti. Prvo sam pomislio da je alnaser neispravan i onda sam kupio drugi polovni i bila je ista stvar. Uglavnom kad stisnem tipku paljenja cuje se kao da grebe metal o metal odnosno nesto zapinje u dijelu sistema paljenja. Postaviti cu video na kraju teksta da se jasnije vidi i cuje o cemu se radi. Nakon toga sam skinuo deklo magneta jer je kod leonarda bendix i zupcanici paljenja kod magneta. Ali kad sam to rastavio sve izgleda ok. Nista nije ogrebano, osteceno ili slicno sve mi izgleda ok. Bendix je povezan s magnetom i takoder nije nigdje ostecen i lagano se vrti. Sad neznam moze li se bendix kako ispitati je li ispravan da ne uzimam bezveze kao i alnaser? I je li netko imao slicnu situaciju ili zna u cemu bi mogao biti problem?
Evo link videa:
 
Mislim da ti se klip posvađa s ventilima, ali možda i griješim.
 
Mislim da ti se klip posvađa s ventilima, ali možda i griješim.
Mislim cak da nije. Zato sto sam ga verglao i on dok vrti onako otezano on daje znakove zivota na par sekunda ali se ugasi. Sad neznam znaci li mi to sta ?
 
Otežano vrti i klapa? Radilica? Pogledaj ulje, ako je ko voda....
 
Otežano vrti i klapa? Radilica? Pogledaj ulje, ako je ko voda....
Mogu li kako provjeriti kakva je radilica dok je na motoru jos ? Ulje sam sad gledao i dosta je rijetko amo rec gustoca kao i voda. Sto bi to trebalo znaciti ? A da otezano vrti to jest zavrti u pocetku i onda se cuje nekakav metalni zvuk kao na videu.
 
Lako moguce fazni lanac, boljka te rotax masine
Fazni lanac je na dodir zategnut i izgleda ok. Mogu li nekako provjeriti da li je u njemu problem. Da li bi to znacilo da je on onda preskocio koji zub pa nesto u glavi grebe ?Takoder mogu li ista provjeriti kada se skine poklopac ventila?
 
Mogu li kako provjeriti kakva je radilica dok je na motoru jos ? Ulje sam sad gledao i dosta je rijetko amo rec gustoca kao i voda. Sto bi to trebalo znaciti ? A da otezano vrti to jest zavrti u pocetku i onda se cuje nekakav metalni zvuk kao na videu.
Ako je ulje ka voda, vrlo je vjerovatno da je usljed deformacije (krivljenja) došlo do pregrijavanja te je ulje izgubilo viskoznost. Otišlo u vodu, rekli bi.
Meni se dogodilo (na autu). Na hladno bi zavrtilo, čim se imalo ugrije (skupljanje i širenje usljed temperature -- da i to malo igra) zapelo bi. Kako provjerit na skuteru bez rastavljanja, a stvarno ne znam. Pitaj nekog mehaničara.
 
Ako je ulje ka voda, vrlo je vjerovatno da je usljed deformacije (krivljenja) došlo do pregrijavanja te je ulje izgubilo viskoznost. Otišlo u vodu, rekli bi.
Meni se dogodilo (na autu). Na hladno bi zavrtilo, čim se imalo ugrije (skupljanje i širenje usljed temperature -- da i to malo igra) zapelo bi. Kako provjerit na skuteru bez rastavljanja, a stvarno ne znam. Pitaj nekog mehaničara.
Bas sam jutros skinio masinu s motora da je lakse rastavljat. Nije meni problem rastaviti nego eto samo da znam na sto paziti i sto gledati
 
Sad sam skinuo poklopac ventila da vidim kakvo je stanje ventila. Uglavnom usis i ispuh su nastelani na 0.15. I sve u glavi izgleda ok nema znakova potrosenosti ili grebanja koliko ja vidim. Sad netko mi je rekao da je moguce da su mi se dotakli klip i ventili pa me zanima da li je to moguce s obzirom da su zracnosti na ventilima nastelane prema mjeri. Takoder je li ikako moguce vidjeti da li je fazni lanac loš dok je sve zategnuto jos ?
 
Da bi se dotakli klip i ventili mašina nije u fazi, to prvo provjeri. Ako ti se oznake poklapaju, nije do toga.
 
Kako mogu tocno provjeriti je li u fazi. Nisam prije bas radio s 4T motorima. Jedino sam ovo uslikao pa neznam je li dovoljno detaljno da se vidi je li sve poravnato. Ali uglavnom mogu uslikati sto treba samo recite.
 
Proguglaš gdje su oznake i kako moraju biti poravnate, koliko vidim lanac je napet i vjerojatno nije preskočio ali provjeri kad je već otvoreno.
 
Sutra cu to provjeriti. Nego evo bas guglam pa sam nisao na jednog beverlya 250 koji je imao slican problem. I uglavnom nije htio vrtjeti kako treba dok je deklo bilo skinuto. I onda kad je vratio deklo sve je bilo normalno. Zanima me moze li biti da je i u mene takva situacija s obzirom da mi se sve ove stvari cine u redu 🤔🤔🤔
 
Pozdrav ljudi....evo da pomognem kolegi pošto ja imam 150ticu.....pogledao sam te tvoje videe i ti prijatelju moje ntrenutno nemaš kompresiju. dakle ovako skini glavu dolje,pazi da ti lanac ne padne kroz cilindar...radilicu zakoči.zašilji M8 vijak nekih 60mm dug i zašarafi tamo tak da sjedne u utor na radilici.
znaci klišp mora biti u gornjoj mrtvoj točci a to ćeš najbolje naći kad probaš sa tankim šarafcigerom kroz utor za svjećicu.onda zakočiš radilicu kako sam ti napisao.
glavu skini jer ventili mogu biti namješteni,zazor ventila,0.10 za usisne i 015 za ispusne,ali najbolje ih namjestis kada je glava skinuta.
ali sicevi ventila i vodilice ventila ti mozda ne valjaju i ventili ne dihtaju i dzabe ti onda stelanje i sve.
onako kako ti bregaasta stoji je ispravno dakle gore mala rupa i strelica na štoperu bregaste da bude na sredini.
ventile rastavi,za to imas kupiti alat i nije ni skup nesto,mozda 100tinjak kuna,ventil probas u vodilici da li plese ima li lufra...jer kad zacepis prstom rupu vodilice na glavi i povuces ventil mora ti puknut ono ko na zujinoj boci sa palcem.siceve provjeri na svjetlo,ventile metnes u vodilice i glavu usmjeris na svjetlo a gledas kroz ispusni kanal,tam gdje ide auspuh.ako probija svijetlo,a ventili ne plesu u vodilicama,sicevi su ti bye bye.
vrlo vazno je da ventili u vodilicama se gibaju bez otpora dakle izuzetno lagano. jer na alibabi i slicnim ima za kupit ispusne ventile ganc nove 77.2mm dug,18mm i 4mm debljina.....ali 20mm ventile sa tim dimenzijama nema kupit nigdje.dakle usisni ventili za rotax su unikatni.ak su ti oni popigani a sudeci po metalnom zvuku bi mogli biti moj ti je savjet druga glava.a povoljne se daju naci iz srbije i rumunjske.po 50 ili 60 eura.
eto nadam se da sam ti pomogao.
kako skinuti glavu a ne skidati mašinu? digni skuter na centralni nogar ali na neku letvu bar 5cm visine....odspoji amortizere od masine i spusti masinu,naravno skini kotac prije...tako ces dobiti kut na kojem mozes skinut glavu