Aprilia Tuareg 125 trokiranje

Deni10

Member
Pozdrav ekipa imam problem s ovim motorom. Znaci kupio sam Apriliu Tuareg 125 1989 i nije bas bio u najboljem stanju. Uglavnom uspio sam ga upaliti i problem je bio taj sta trokira i nece nikako da primi pun gas vec samo radi na manjim obrtajima. Probao sam promijeniti bobinu i nije bilo do toga. Zatim sam pregledao i ocistio usisne lamelice koji su bile dobre. Jutros sam rastavio rave 2 ventil i malo ga ocisitio ali i on je bio dobar. Takoder sam rastavio i magnet i primjetio da kajla ima lufta po širini. Da li moguce da je to glavni razlog trokiranja ? Zna li netko sto jos mogu provjeriti? Poslati cu neke slike da se bolje vidi situacija
 
 
To je tuareg rally 125, masina je rotax 123. Na prvu vidim da ima karburator 28, u originalu ima 34, magnet je sa zupcanikom, a njegov originalni je bez zupcanika (ima samo kurblu). Jedino da imas prvu verziju rallya, on je bio neki mix winda i pravog rallya.
po slici bih rekao da je klip malo stradao, a onda je vjerojatno da su karike zaglavile u kanalima na klipu, tako da bi to mogao biti uzrok trokiranja. Za trokiranje na tom motoru uzrok mogu biti razne stvari, od karburatora, neoriginalne svjecice, semeringa na osovinama radilice, itd...
 
U magnetu unutarnji magneti su za paljenje, vanjski su za punjenje akumulatora i signalizaciju.
Koju svjecicu imas?
Koje je boje bobina, crne ili plave?
Zna se motor tako ponasati i kada je iglicasti lezaj radilice (kod klipnjace) na izdisaju (ima previse lufta i raspada mu se kavez).
Ovo ce ti trebati: https://125stradali.com/wp-content/uploads/2014/04/Rotax_123_manuale_Officina.pdf
Vidim da se magnet poceo raspadati, magnetici su krenuli prema van, oni zakace za zice koje izlaze iz statora, ostete te zice (skinu im izolaciju), naprave kratki spoj i to rezultira kao problem paljenja. Taj magnet se moze spasiti na nacin da izguras magnetice van do pola, unutra i na polovini magneta koji su van sa doljnje strane namazes dvokomponentnim ljepilom, sve vratis na mjesto pomocu daske i stolarske stege, ostavis da malo ljepilo stegne, skines stegu i skalpelom skines visak ljepila koje je iscurilo van.
 
Last edited:
Svjecica je champion a bobina je stavljena od gilere runner koliko vidim
Toplotna vrijednost svjecice je veoma bitna, ako si to fulao nije dobro (ako te zanima zbog cega, objasnit cu ti). Bobina od drugog motora nije bas najsretnije rjesenje, pitanje je koji je sa njom kut paljenja i da li ima varijabilno paljenje, to bi mogao provjeriti i postelati stroboskopom, a najjednostavnije je staviti originalnu bobinu.
Uopce me ne cudi sto motor ne radi kako treba.
 
Motor sam uzeo ima par dana. Uglavnom motor je dobro vukao ima koji mjesec i onda se dogodilo to trokiranje i onda sam ga ja kupio.Ta svjecica je vec bila na njemu ali nije problem mogu promijeniti drugu. Brat mi ima apriliu pegaso 125 i probao sam skinuti njegovu bobinu i stavio sam na svoj motor ali i dalje je bila ista stvar tako da sam mislio da nije do bobine. A na njegovom motoru ta bobina radi normalno i lijepo vuče motor. Sto mi savjetujes sta da probam sljedece.
 
Ovo je moj bivsi rally :( :( :(

Sto su mu ucinili :eek: :eek: :eek:

tecSish.jpg


mCYHeY3.jpg


Mj8JpSi.jpg


Meni je izgorija klip, stavljen je novi klip, nabavio sam cilindar u odlicnom stanju, novi semerinzi...brtve

Lmdu88Y.jpg


Na njoj su bile i KTM vilice, kao i bobina. Motor je nakon slaganja isao odlicno.

To je bilo 2018, nakon toga se povlacio vamo tamo. Jedini koji se s tuarezima zeli natezat je Luka Boban, pa se mozda njemu javi.
 
  • Like
Reactions: golum
Brat mi ima apriliu pegaso 125 i probao sam skinuti njegovu bobinu i stavio sam na svoj motor ali i dalje je bila ista stvar tako da sam mislio da nije do bobine. A na njegovom motoru ta bobina radi normalno i lijepo vuče motor. Sto mi savjetujes sta da probam sljedece.
No hard feelings stari, ali ovo mi je dosta kemijanja kaj od početka pišeš... Mix svakakvih dijelova za koje je pitanje idu li zajedno.. Moj savjet je da na papir baciš stvari za koje si 100% zicer da rade i da idu s motorom, funkcije motora koje su u redu, i one upitne.. nakon toga, posudi/kupi originalne dijelove i slaži...

Najgora stvar koju možeš radit je mjenjat dio po dio, a ne znaš kako ta cjelina funkcionira... Ne mogu ti reći za tvoj motor kaj ne valja, ali generalno, mora biti nekog smisla... Na mom motoru ima nekih preinaka, ali kad se išlo u njih bio sam 100% zicer da sve električne/mehaničke vrijednosti i funkcijski zahtjevi odgovaraju..
 
No hard feelings stari, ali ovo mi je dosta kemijanja kaj od početka pišeš... Mix svakakvih dijelova za koje je pitanje idu li zajedno.. Moj savjet je da na papir baciš stvari za koje si 100% zicer da rade i da idu s motorom, funkcije motora koje su u redu, i one upitne.. nakon toga, posudi/kupi originalne dijelove i slaži...

Najgora stvar koju možeš radit je mjenjat dio po dio, a ne znaš kako ta cjelina funkcionira... Ne mogu ti reći za tvoj motor kaj ne valja, ali generalno, mora biti nekog smisla... Na mom motoru ima nekih preinaka, ali kad se išlo u njih bio sam 100% zicer da sve električne/mehaničke vrijednosti i funkcijski zahtjevi odgovaraju..

Ma to je motor za hard enduro, jeftin i dvotaktan.

Sumnjam da ce netko ici u "restauraciju" ovakvog vozila. Osim Dade33 :D :D

2 Deni:
A cekaj, ti nisi proba drugu svicicu jos????

Ne mora bit kriva, moze bit da je izgorila. Tako bi meni poceja trokirat kad bi svica bila pri kraju.
 
Nisan proba jos drugu svjecicu. Bio jucer u splitu i nisu imali tu svjecicu koja po katalogu ide pa sam je narucio pa bi trebali doci danas sutra
 
Ma to je motor za hard enduro, jeftin i dvotaktan.

Sumnjam da ce netko ici u "restauraciju" ovakvog vozila. Osim Dade33 :D :D

Ne mora bit restauracija, ali dijelovi moraju imat smisla jedan s drugim i pratit funkcije koje su potrebne mašini... Šta ti vrijedi imat NASA-ino računalo ako nemaš izvor struje koji će ga pogonit.. Naravno da ti neće radit, a modul po modul su full ispravni..
 
Samo da svjecica nije bila pretopla i pocela topiti klip, a vidio sam u zivotu puno klipova sa rupom na celu klipa.
Isti ucinak ima i prerano paljenje.
 
Znaci ociscen karburator, rave ventil, usisne lamelice i prirubnica. Stavljen širi pin u utor na radilici i izolirane žice od namotaja. Stavio sam i novu svječicu ngk br9es jer nisu imali onu iz kataloga pa sam uzeo ovu za koju su mi rekli da je zamjenska. Situacija se malo popravila jer prije nije htio ici u ovakve obrtaje nikako. Sad ide ali i dalje trokira sto se vidi na videu
 
Previse ulja, dimi kao lokomotiva. Koristiti samo full sinteticko ulje, maksimalno 2%.
 
Bio sam zamjesao malo veci postotak mjesavine pa je zato dimio ovoliko. I danas mi je pregorila ova nova svjecica sto sam stavio. Znaci li to sta ?
 
Svjecica je obicno osjetljiva na previse goriva, tj bogatu smjesu. A moze biti i do kuta paljenja, da se pregrijavala zbog toga i crkla. Da li si provjerio stroboskopom kut paljenja?