ATV Masai a433 - stražnji kotači se zablokirali

Antonio D

New member
Pozdrav, kupio sam Masai a433 prije više od 6 godina. Napravit je po licenci Can-am 400, 500. Ne vozim ga baš često, ali možda je to oko 350+ km godišnje. Imao sam samo nekoliko manjih problema. Stražnji diferencijal je bio pokvaren i neupotrebljiv pa sam ga zamijenio novim od QuadyLand-a (600 eur). Nakon zamjene radio je glatko. Redovno se mijenjalo ulje i podmazivale su se žbice i sve što je trebalo. Vozio sam ravnom cestom, jureći oko 80 km/h. ATV je počeo lagano usporavati i nakon toga su stražnji kotači zablokirali. Klizao je oko 10m. ATV se ugasio i malo se dimilo sa stražnje strane. Ništa nije curilo. Oba su diferencijala bila vruća na dodir, ali ne i nepodnošljiva na dodir. Stavio sam ga u ler i gurao oko 50m. ATV nije ispuštao nikakve čudne zvukove niti se ništa čudno događalo. Pričekao sam malo da se sve ohladi i ponovno ga upalio. Lagano se upalio i nastavio sam mu davati gas u neutralnom položaju. Buka je bila normalna i stavio sam ga u visoku brzinu i počeo polako voziti kako bih provjerio ima li buke. Nije bilo čudnih zvukova i atv je ponovno vozio glatko. Mislio sam da se možda pogon na 4 kotača nekako uključio dok sam vozio, ali ne mogu potvrditi, međutim pogon na 4 kotača se sam uključio 1 put, ali ništa se nije zaključalo niti se nešto loše dogodilo. Također dok sam vozio nisam osjetio buku sprijeda ili da se kotači teško okreću, ništa što bi ukazivalo da je prednji pogon bio uključen. Nakon toga je radilo glatko bez problema. Testirao sam pogon na 4 kotača na maloj uzbrdici unatrag. Bez toga se ne bi moglo popeti na brdo. Čim sam ga upalio digao se u brdo bez puno gasa. Opet sam je isključio i nisam mogao ga uspeti uz to isto brdo. Nikada nisam doživio ništa slično pa ako netko od vas može podijeliti svoje mišljenje, bilo bi jako zahvalno. Hvala vam!
 
Sutra opet isto?

Screenshot_20240701_211518_Samsung Internet.jpg
 
Pomislio sam da sam stavio objavu u krivi forum. Stavio sam ga u "Moto tematika", a ne u "Tehnička i ostala pitanja po brandovima" te sam zaboravio obrisati prvobitnu objavu. Hvala što ste me napomenuli sada ću maknuti onaj u moto tematika. Nadam se da nisam ništa loše učinio to mi nikako nije bila namjera nekoga naljutiti.
EDIT:
Išao sam vidjeti i čini se da se ne može obrisati. Valjda to neće biti problem. Nije bila moja namjera repetitivno objave kopirati i to dalje neću raditi normalno...
 
Ako se da gurat u neutralu, a blokirao je u H.
Onda nije do diferencijala, bar ne do zadnjeg, a što dijeli snagu naprijed-nazad?
Ima tu neki dif poslije mjenjača?
 
Iz motora odlaze 2 kardana jedan za zadnji pogon jedan za prednji pogon. U neutralu se oba kardana vrte i sva 4 točka ako se vrte zadnji kotači (dok je podignut). Probao sam vrtjeti jedan prednji i naravno zadnji se nisu okretali. Na engleskom forumu jedan mi je napisao da postoji mogućnost da je došlo do pregrijavanja. Bio je malo počepit pa sam to očistio. A taj dan je bilo pretežito vruće i još sam ga dosta brzo vozio. Po cesti možda čak je išao i 90, 95, ali je bio malo usporio prije blokiranja kotača. Poslije toga sve normalno još sam vozio do kuće nekih 5km, ali polako sam vozio i nije bilo nikakvih čudnih zvukova. Kilometar je prešao putem i imao je snage također nije loše radio.