Beverly ležaj volana

H@k

Member
Pozz ljudi,

Prije neki dan sam kupio beverly 200 i primjetio sam da ima po sredini okretanja volana "zub" s kojim je malo zeznuto za voziti pri malim brzinama kroz grad... i pri malim brzinama kad pustim ruke volan ide lijevo desno ko lud...kao da je nesto krivo... ali pri vecim brzinama ide ravno i bez ikakve trešnje... u okuci isto ...
Sve mi ukazuje na ležaj volana...
Zanima me ako netko zna jeli problem zamjeniti taj ležaj u beverlya i ako može pojasniti princip kako je radio...koje plastike treba skinuti i sta rastaviti... :misli:

pozz
 
H@k said:
Pozz ljudi,

Prije neki dan sam kupio beverly 200 i primjetio sam da ima po sredini okretanja volana "zub" s kojim je malo zeznuto za voziti pri malim brzinama kroz grad... i pri malim brzinama kad pustim ruke volan ide lijevo desno ko lud...kao da je nesto krivo... ali pri vecim brzinama ide ravno i bez ikakve trešnje... u okuci isto ...
Sve mi ukazuje na ležaj volana...
Zanima me ako netko zna jeli problem zamjeniti taj ležaj u beverlya i ako može pojasniti princip kako je radio...koje plastike treba skinuti i sta rastaviti... :misli:

pozz

Evo tu imas sve

http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Beverley/BV%20125%20-%20250/125-250%20Workshop%20Manual.pdf 

Sto se tice tresnje volana, to je uobicajena pojava posebno ako imas straznji kofer. Nadam se da imas teze (crne) utege volana koji malo ublazuju problem ali ga ne rjesavaju.
Sto se tice zuba, to treba srediti sto prije pa procitaj u service manualu koji sam ti linkao kako i sto napraviti.
 
Ispravi čovjeku link, jer nije dobar. ;)
 
Maestral said:
Evo tu imas sve

http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Beverley/BV%20125%20-%20250/125-250%20Workshop%20Manual.pdf 132.150.226.76

Sto se tice tresnje volana, to je uobicajena pojava posebno ako imas straznji kofer. Nadam se da imas teze (crne) utege volana koji malo ublazuju problem ali ga ne rjesavaju.
Sto se tice zuba, to treba srediti sto prije pa procitaj u service manualu koji sam ti linkao kako i sto napraviti.

Nemogu otvorit link... imas li neki koji radi ?
Hvala ;)
 
taj 'zub' sam imao i ja na 500 cruiseru....s tim da je meni zapinjao za taj zub i kad sam isao u krivinu pa je bilo ba nezgodno za voziti...odvezao u servis gdje su mi navodno zamijenili gornji lezaj volana i odonda normalno isao...

kostalo cca 500kn
 
je,tribalo bi bit to... Samo nisam pri novcu, pa me zanimalo mogu li sam to zamjenit... jeli netko od Vas sam to radio?
 
kako mi možemo znati jel ti to možeš,kad ni ti sam to ne znaš? :misli: :shock:
 
kawahrva said:
kako mi možemo znati jel ti to možeš,kad ni ti sam to ne znaš? :misli: :shock:

Krivo sam formulirao pitanje... Dakle jeli to netko sam radio,neka kaže nešto o tome... pa da procjenim imam li znanje i alat za to obavit ...
(y)

 
Ležaj 100%, meni je isto bilo na 400, treba skinut sve plastike volana, prednju masku i vilice!!  (y)
 
Ne kužim se u skutere ali pretpostavljam da je gotovo identično kao i na pravim motorima..... :mrgreen:

Ležaji se ne namještaju nego se promijene ili očiste i podmažu u varijanti kad si bez para i kada se uhvati na vrijeme.
Za početak probaj malo opustiti maticu s kojom se priteže trn, ako bude bolje onda možda samo očistiti i namastiti, ako nebude bolje onda ne gine promjena.

Ležajevi volana nisu skupi i nije ih problem promjeniti; treba izbiti čahure s gornje i donje strane rupe za trn na rami. Gornji ležaj je lagano izvaditi, sam ispada van. Donji je malo veći problem jer je uprešan ali mirna ruka i biax čine čuda.... :mrgreen:
 
H@k said:
je,tribalo bi bit to... Samo nisam pri novcu, pa me zanimalo mogu li sam to zamjenit... jeli netko od Vas sam to radio?

Nije problem.
Skines prednji kotac (imas sve u service manualu s linka), plastiku oko volana, satove, volan, otpustis matice sa gornje strane vilice i izvuces ju van.
Dalje ces skuziti...

Samo polako, daj si vremena i uspjet ces.  Ako zapnes jednom kada skines vilicu nije ju problem odnijeti u servis da ti zamijene doljnji lezaj.
Provjeri odmah i vilicu pa ako curi ili je zrela za reparaciju ustedi si vrijeme i obavi odmah i to (detaljna uputa u manualu)  ili odnesi nekome da ti ju obnovi.
 
Hvala Vam na konstruktivnim odgovorima (y)

Kad sam za dt-a 125 kupovao ležaje radilice u ovlastene yamahe su bili KOYO 1100kn  :x
Ali samo doskocio tome i par dana trazio tako da sam pronasao u nekog mehanicara sastrane par identicnih, iste oznake, sve isto... za 400 kn :)
Nece bit problem nabavit isto tako i ove ležajeve za beverlya, ali vidim da imaju ovi (neznam strucni naziv) poklopci i osiguraći koje bi trebalo promjenit u kompletu... gdje njih nabavit ako nebudem mogao odvojeno u piaggia?
Eto to bi bilo to za sada, kad se uhvatim posla javim se (y)
 
H@k said:
Hvala Vam na konstruktivnim odgovorima (y)

Kad sam za dt-a 125 kupovao ležaje radilice u ovlastene yamahe su bili KOYO 1100kn  :x
Ali samo doskocio tome i par dana trazio tako da sam pronasao u nekog mehanicara sastrane par identicnih, iste oznake, sve isto... za 400 kn :)
Nece bit problem nabavit isto tako i ove ležajeve za beverlya, ali vidim da imaju ovi (neznam strucni naziv) poklopci i osiguraći koje bi trebalo promjenit u kompletu... gdje njih nabavit ako nebudem mogao odvojeno u piaggia?
Eto to bi bilo to za sada, kad se uhvatim posla javim se (y)

Kakvi poklopci i osiguraci :misli:
Mislis kada rastavljas vilicu? Semering i zeger?

Dva su odgovora:
lezaj trade i lager commerce (progooglaj) :wink:
 
Spock said:
taj 'zub' sam imao i ja na 500 cruiseru....s tim da je meni zapinjao za taj zub i kad sam isao u krivinu pa je bilo ba nezgodno za voziti...odvezao u servis gdje su mi navodno zamijenili gornji lezaj volana i odonda normalno isao...

kostalo cca 500kn
ak si isao Ivandiji onda je ono boldano  :mrgreen:
 
Kresimir_Os said:
ak si isao Ivandiji onda je ono boldano  :mrgreen:
Kod Viole sam bio na divaltovoj...a cijeli servisni odjel je zapravo bio momak od cca 25. Godina ...tak da velim 'navodno zamijenjem'...vjerovatno ga je samo podmazao i dotegnuo...
 
Spock said:
Kod Viole sam bio na divaltovoj...a cijeli servisni odjel je zapravo bio momak od cca 25. Godina ...tak da velim 'navodno zamijenjem'...vjerovatno ga je samo podmazao i dotegnuo...

Ak je zapinjao, tesko da se stvar mogla rijesiti zatezanjem i podmazivanjem...eventualno da je problem bio tesko okretanje volana ili "luft" i tresnja vilice...
 
Maestral said:
Ak je zapinjao, tesko da se stvar mogla rijesiti zatezanjem i podmazivanjem...eventualno da je problem bio tesko okretanje volana ili "luft" i tresnja vilice...
Priki je fus majstor ocistio i podmazao lezaj koji zapinje na nexu 500 pa je bilo ok ...




 
Kresimir_Os said:
ak si isao Ivandiji onda je ono boldano  :mrgreen:

Uzeo mi 100 kuna kaucije za dijelove i onda zatvorio dućan(trajno).  :wink:
Do tad problema nisam imao,ali ovo je bilo žešće pokvareno...
 
H@k said:
Krivo sam formulirao pitanje... Dakle jeli to netko sam radio,neka kaže nešto o tome... pa da procjenim imam li znanje i alat za to obavit ...
(y)
skines samo prednju masku volana...skines saraf koji drzi volan(imbus 8 i gedora 17)...volan prebacis prema nazad sa komples instalacijom i cijevima kocnica...nista ne treba otpajati....ispod crne zastitne plastike vidjeti ces dvije krunaste matice..skines prvu maticu i sajbu ispod nje.....skines prednji kotac...i kociona klijesta..prenji blatobran takodjer skini....vilice moraju biti slobodne od svih kablova i cijevi....nakon toga skini donju krunastu maticu...i vilicu izvuci van...na vilici ce ti ostati konusni lezaj  a u rami ce ti ostati vanjska kosuljica lezaja...te klasicni kuglicni lezaj u gornjem dijelu sasije...taj lezaj ces lako izbiti van...kao i konusni lezaj sa vilice (jednim tankim i ostrim sjekacem)...problem je vanjska kosuljica koja ostaje dole u sasiji...morati ces napraviti neku vrstu alata koji ima zub da bi mogao zakvaciti za rub kosuljice (koji je zaista mali)...i udarcima (ravnomjerno u svim smjerovima) pokusati izbiti kosuljicu iz rame...savnuti pajser moze posluziti takodjer...uglavnom da se napraviti i bez specijalnog alata..uz malo strpljenja i vjestine...od alata ne treba nista posebno...a za napraviti pravi posao mali kg kljuc...i alat za stiskanje krunaste matice bi ti bili potrebni da se to sve moze lijepo stisnuti na propisani momenat...ugl nabavi kvalitentu mast za lezajeve (vodo otpornu) i dobro nafilaj konusni lezaj prije montaze... 8)