BMW K1200/1300 S/R/Sport

(y)
ipak je to stroj, a ne zaboravi,nije krcat,krcat elektronikom,kao moderni/novi motocikli
Ovo je sirova snaga hahhahah
Pa ipak onda treba imati i zrno pameti na stroju hahhahah
 
Ma lako za snagu i kubike,mislim da cu se snaci stime  :mrgreen: ,nego eto,mene je vise zanimalo kako ide to redovno odrzavanje,i najbitnije ako su i kako napravljena poboljsanja u odnosu na k12r,ali ako je cijela frka u par servisnih akcija,onda i nije toliko strasno. :)
Hvala svima na info.  (y)
 
Podmazivanje kardana je lako ako imas center stand, ako ne onda je malo zajebano. Ja sam kupio ovo ali dobio sam zadnji i vise ih nema na prodaju.
https://i.ytimg.com/vi/vvfijNT5fX8/hqdefault.jpg

Cukanje na sporim brzinama je, jednostavno nemoj vozit sporo i nema problema. :mrgreen:

Ja sam stavio Accelerator (mala stvar koja laze motoru o vanjskoj temperaturi pa onda motor sam doda vise goriva) i poboljsalo je poprilicno stvar ali nije savrseno.
http://www.sol2.be/Performance/ENG/Order/page_BMW.html

Van toga ovisi o tome sto hoces od motora, meni je malo falilo na udobnosti pa sam stavio vislji volan i dao zic napravit kod Vlade. Ali to je sve stvar osobnog ukusa. Ja bi eto rado GS ergonomiju a RR performanse. :mrgreen:

Sa servisima mozes i puno jeftinije proc. Stavis Hiflo filter ulja / zraka i neko random ulje i eto. Meni se osobno to ne radi za ustedu od par sto kn. :021:

Sve u svemu odlican motor i meni do sad najbolji od toga sto sam imao. I osjecaj uzasa na faci ovih koji se hoce utrkivati na semaforu je kako kaze MasterCard priceless. :LOL:
 
Vidim da se opet potegnulo pitanje usporedbe K12r i K13r, a ja sam još pred koji mjesec obečao da ću napisati usporedna iskustva s obzirom da sam posjedovao/posjedujem oba. Ali eto nema se vremena niti baš za vožnju, a kamoli za pisanje. Pokušat ću u par rečenica dati neku usporedbu.

OSNOVNI PODACI o posjedovanim modelima:
K1200r - moj model je bio proizveden 2005 negdje u prvoj polovici godine ak se dobro sjećam. S njime sam u neke 2 godine napravio nešto preko 20.000km.
Model je bio koji je iz tvornice došao s ABS-om, ESA-om, grijanjem ručki. BC nije imao jer je bio od prvih modela. OEM BMW filteri zraka i original auspuh, halogena svjetla, halogeni žmigavci, bez ikakvih preinaka i dodataka na njemu osim original BMW bočnih kofera na njemu. Od mene je otišao sa nekih cca 70.000km, nikad ni zaštuco nije, a i kasnije sam se čuo s novim vlasnikom i kaže da je prezadovoljan. Svi servisi redovno u AC Baumgartner Čakovec.

K1300r - primjerak proizveden 2010., trenutno s oko 30.000km. Kako je došao krajem ovog ljeta i zbog manja vremena s njime sam nažalost napravio samo koju hiljadu kilometara. Koliko K12r nije imao opreme toliko ovaj ima sve kaj mi srce poželi. ABS, ESA, ASC, RDC, BC, grijanje ručki, quickshifter, full Akrapović, HP carbon na gotovo svemu (prednji blatobran, belly pan po cijeloj dužini, poklopac sica, zaštita dekla i grill hladnjaka, a možda sam nekaj i zaboravio), original BMW sport bočni koferi i topcase, HP fusrasteri i polugice mjenjača i zadnje kočnice te ručice kuplunga i prednje kočnice.

ANALIZA:
Motor:
Gledano onako tvornički K12r ima 1157ccm, 163konja i 127Nm pri 8250 okretaja, dok K13r ima 1293ccm, 175 konja i 140Nm pri 8250 okretaja. Dakle, pojačanje u svakom pogledu. Kad sam prvi put sjeo na ovaj k13r imao sam osjećaj da je razlika puno veća ćemu je vjerojatno doprinio full Akrap i KN filter (koliko sam provjerio po kompjuteru nije bilo prčkano, a i rečeno mi je da je takav došao direkt iz tvornice).
Što se tiče štucanja motora koje se ovdje dosta spominje, mogu reči da je na K13r to osjetno manje, ali to bih ja opet pripisao vozaču i preferencijama istog jer ja to nisam baš primječivao niti na k12r.
Zvuk mašine = kad sam uzeo k12r, on je imao onu prvu verziju španera te se svaki put prilikom paljenja čuo onaj zvuk kao da se mašina želi razletit. Onda sam na njega ugradio novu verziju španera s onim spremnikom i taj zvuk je nestao. S obzirom da kasnije godine modela k12r i svi modeli k13r dolaze s tim novim španerom tog zvuka više nema i čuje se samo onaj lijepi zvuk fijukanja ko neka turbina. Isto na k12r i na K13r.

Getriba:
Getriba ja i na k13r standardno bmwovski glasna, kruta, tvrda. Nisam provjerio jesu li kod k13r se igrali s omjerima brzina, mogu reči uopće nema zacukavanja kad u 3. brzini prolazim rotorom što je bilo slučaj kod k12r. (naravno to ima veze i s onim prethodno spomenutim zacukavanjem motora). Uglavnom, i jedna i druga su jako glasne, udarne. Quickshifter je milina i super ga je koristiti, al za njega bi se moglo poseban tekst pisati pa da ne duljim tu. Na k13r dolazi tvornički, dok ga k12r nema.

Kvačilo:
Kvačilo na K13r mi se čini tvrđe nego na k12r. Iako sam probao i neke druge k12r modele koji su imali tvrđe kvačilo nego na mom k12r. Tako da to vjerojatno ovisi od primjerka do primjerka. Nadalje, onaj zvuk kvačila - postojao je na svakom k12r s kojim sam došao u doticaj i na svakom k13r s kojim sam bio u doticaiju.

Kočnice:
U kočnicama nism primjetio razliku. Standardno odlične i na jednom i na drugom.

Kontrolna ploča:
Nema velikih promjena. Analogni brzinomjer, analogni obrtajomjer, osvjetljenje ostalo onako narančasto. Na K13r BC pokazuje sat, prosječnu brzinu, prosječnu potrošnju, range, stanje pritiska u gumama i mislim da sam još nekaj zaboravil. BC ne mogu usporediti s k12r jer moj to nije imao.

Volan:
I na jednom i drugom sam imao original BMW volan. Nema promjene. Ručice i dalje ostale iste - rastope se dosta brzo. Grijanje ručki u dva stupnja, jedino da je sad prekidač u obliku tipke i manji, a ne kao šalter na k12r. Prekidači za žmigavce su na k13r svi stavljeni u jedan prekidač na lijevoj ručki, dok je na k12r prekidač za paljenje žmigaca bil posebno za svaku stranu (lijevi na lijevoj ručki, desni na desnoj), a gasili su se s trećim prekidaćem na lijevoj ručki. Kod K13r se žmigaci gase sami nakon 10sekundi ili 200m. Prednje svjetlo nema promjena, i dalje je ostala halogena žarulja i vidljivost mi se čini ko da je ista (staviti neke kvalitetnije halogene žarulje i dosta se poboljša vidljivost). Zadnje svjetlo je na k13r stavljeno LED. Žmigavci su mi na k13r isto mini LED (BMW dodatna oprema) i vrhunski se vide.

Retrovizori:
nema promjene. Ostali isti, i za mene ponekad ih ne mogu dosta pomaknuti za vidno polje.

Sjedalo:
I na k12r i na K13r sam imao original BMW sjedalo i jednaka su i na jednom i na drugom. Dobra su, ne trne mi dupe, ali probao sam na jednom aftermarket sic (mislim da je bil Kahedo) i deifinitivno je bolji osjećaj. Pogotovo ako vozite suvozača. Na original sjedalima suvozač zna dosta često skliznuti u rupu od suvozača zbog nagiba dijela sica na kojem je suvozač. Tak da neki aftermarket sic ili prepravka originala uopće nije loša investicija.

Zaštita od vjetra:
Ako govorimo o orginalnim vizirima onda je i kod jednog i kod drugog modela ista situacija - gotovo nikakva zaštita od vjetra. I nema razlike između modela bez obzira na brzinu kojom se vozite.

Izgled:
Plastike na K13r imaju puno oštrije rubove i malo su drugačije oblikovane pa k13r odaje dosta agresivniji izgled od k12r.

HP fuzići:
mogu se štelati za razliku od originala, ali se ne sklapaju i to onda meni nekad smeta dok sam na mjestu i guram motor napred-nazad pa zapnem s odijelom i potrgam isto.

Performanse:
K13r je brži, jači. Moj K13r je osjetno jači. Ali tu dolazimo do činjenice da ne uspoređujem bazični model K13r s K12r. Pa možda da uspoređujem neki bazični model k13r ta razlika nebi bila toliko osjetna.
I jedan i drugi imaju dosta dugi međuosovinski razmak i težinu od nekih 250kg tak da nema straha da bude vas sam tak diglo na zandji ak se zaboravite s gasom. K13r ima dodatno ASC pa onda nebude niti proklizavanja kotača, iako ga možete isključiti.
Hendlanje na cesti i zavojima bih ocijenio kao isto i kod jednog i kod drugog. Za nekog ko prvi put dolazi na bilo koji od ova dva modela bude vjerojatno trebalo malo privikavanja na osječaj, ali poslije je samo uživancija.

SERVISI:
Nemam sad sa sobom specifikacije sa servisa, ali troskovi servisa su tu negdje i za jednog i za drugog.

e sad se više ne sječam kaj sam htio napisati još. bude još nekom drugom prilikom.

neki zaključak: Hm. teško je dati neku preporuku između ova dva. Mogu reči ovako: ako lova nije problem, uzet k13r. Ako se gleda k12r, najbolje uzet nakon 2006. godine pa se ne zajebavat s onim zvukom španera lanca. Dal nam treba ova dodatna razlika u snazi i momentu - ne treba nam.
A tu je onda i onaj subjektivni element izgleda - meni se k13r osobno više dopada zbog agresivnijih linija (iako izgledaju gotovo identično) i onda još dodamo ove elemente kak npr belly pan i onda motor dobije totalnu drugu dimenziju u izgledu.
Opravdava li k13r razliku u cijenu u odnosu na k12r? Meni opravdava, imam jači i potentniji motor koji ujedno ima smireniji rad. Imam mlađi motor s manje kilometara iako su i k12 i k13 gutači kilometara. I imam motor koji ima daleko više opreme nego kaj je moj k12r imao (al tu opet ima i kontrastrana, a to je da sam i k12r mogao natrpati s hrpom opreme).

eto tolko za sad.
 
Durr  (y)
debleker  (y) (y) (y)  :mrgreen:

Btw.
@debleker: tvoj k13r je iz uvoza? I,kupio si ga tako opremljenog?
Mislim,te info mi i ne znace nesto previse,ali sam znatizeljan.  :mrgreen:
 
Ima super "sređenih" motora.
Ovo je moja "tajna" želja.
To je po meni, "dotjeran" K1300R.
 

Attachments

  • $_3.jpg
    $_3.jpg
    115.8 KB · Views: 227
  • $_3 (2).jpg
    $_3 (2).jpg
    97.7 KB · Views: 164
  • $_3 (3).jpg
    $_3 (3).jpg
    96.1 KB · Views: 154
  • $_3 (1).jpg
    $_3 (1).jpg
    75.4 KB · Views: 149
@elektricar86

Oba su bila iz uvoza. K12r je bio slovenac, a K13r je slovak. Za ove modele je hrvatska jako malo trziste tak da treba gledat preko granice. Ne toliko zbog cijene, koliko zbog vece ponude.

S obzirom da sam k12r kupio golog i onda se naknadno dosta zafrkavao s nabavkom sve dodatne opreme s kojom sam ga nakrcao, kod potrage za k13r sam rekao da cu uzet s "maximalno" opreme moguce odmah u startu.
Tako da sam ga uzeo s cca 90% opreme koja je trenutno na njemu. Tak da sam ja dodavao samo neke sitnice ili cu jos dodati. Npr. Sw motech handguards (dušu dalo u kombinaciji s grijanjem ručki), puig retrovizori (jer originalne ne mogu dovoljno podesiti), drugi sic (ok, ovo je malo veci izdatak), OEM alarm, navigacija, ona nautilus zračna truba (za ovo stvarno nemam potrebe, ali baš hebeno zvuči), itd.

Vezano za oem alarm. Moj model ima RDC, a RDC modul je smješten na mjesto di ide alarm modul i s istim konektorima tak da se ne mogu i jedan i drugi spojiti vec se mora kupiti poseban modul koji ima u sebi ugrađen i rdc i alarm ak se zeli imati i jedno i drugo. E a to onda jos trazi programiranje u servisu.
 
Ja sam radio to s alarmom. Imao sam samo RDC, pa kupio drugi modul na KFM-u i onda u servisu aktivirali. Evo direktni link ako koga zanima:

https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/bmw-spare-parts?itemid=77538545003

Dobije se taj modul i daljinski, sve se moze doma instalirat vrlo jednostavno (ali naravno nece raditi dok to u servisu ne aktiviraju).
 
Hvala svima na info!  (y)
Uglavnom,pregledao sam malo njuskalo,cak ima jedan k13r tu blizu mene,od prvog vlasnika,zvao sam prodavaca,ali ima odredjenu cijenu,kao zadnju,koja meni ne odgovara,jer se za tu lovu dobije iz uvoza mladji motor sa cca 20k km manje. Mislim,ja bih radije kupio motor tu kod nas,ali ako ne bude islo,gledat cu uvesti nesto izvana. Vezano za to,mislim da bi ipak Njemacka bila najbolji izbor za uvoz,ili cak Slovenija,gledao sam i moto.it ,ali nekako nemam povjerenja u njih.  :mrgreen:
 
Nađe se i u Italiji, samo obavezno gledati da ima servisnu povijest i da nije garažiran vani na ulici.  :grin: :grin:
 
Ekipa tu pitam jer vidim da vas nekoliko sudjeluje,
Jel ok K12S za iskljucivo gradsku voznju?
Htio bih nešto veće sad nakon freze, a nisam strucan, sviđa mi se(znam, povrsno je) izgled i ideja o vise torqa, da ne moram dizati okretaje u nebo da živne... a opet ne bi htio mučiti stroj ako će ga to ubijati.
Skuter imam bev300 i to mi je predosadno(ako netko misli savjetovati inace logican izbor za gradsku voznju)
Hvala.
 
Meni je K1200R bio sasvim ok, fin, uglađen i komforan.
Velik je to motor pa se ne može progurat kroz baš svaku gužvu.
Jak agregat pa stani/kreni na minimumu ne gasi motor.
 
:misli: da ga ne mučiš u gradu a da je "velik i jak" :LOL:
realno, ovisi o kojem gradu i pričamo  :jesus:
gle, nebudeš se na njemu "mučio" kao na nekom dva cilindra(lakše je i ne visiš na kvačilu)  ja male kružne mogu bez problema u 3-4. ak mi se neda šaltat a nije gužva.
e sad, da je to motor rađen/konstruiran, e pa baš i nije, ipak je to "power naked" i nekih 175 ks što je realno  daleko i previše za "gradsku vožnju".
Ali bez brige si, vozimo se mi i u gradu :mrgreen: :mrgreen:
 
a htio bi nesto.vece od freze svakako
jer na 196cm i 101kg ne smeta.
radim ozbiljan posao, pa se nekako ne osjecam ozbiljno kada razvrtim na 8-9k u drugoj na zelenom valu da motor živne. Onda me iskreno i ponese malo pa je to sve samo ne voznja na posao i nazad. 
Zato se mozda i neupuceno nadam da bi neki s vise momenta bio rjesenje, a u konacnici se i sporije vozio.
Grad Zagreb, ruta maksimir-crnomerec. 4km.
Gledam onog sivoga 2007. na njuskalu
 
Imaj na umu da je K 1200 serija imala i nešto opoziva, pa da vidiš da li je odrađeno, provrti si temu unazad.
Ali to uzeti za gradsku vožnju  :LOL: