BMW - Survival Mode - Šta sve paše na BMW-a.

CHAGO!

New member
Evo otvorio bih ovu temu koja je ovako malo interesantna, a radi se o tome: Šta sve zamjenski se može ugradit u BMW i da stvar funkcionira neko vrijeme, a i na dulje staze.

Započet ću s svojim motorom: BMW RT-80 iz 1991. godine..sve šta sma udrobio u svojih 10-tak godina vozanja ovoga motora. i jasno kako se pokazalo.

Da krenemo, iz početka s najednostavnijim stvarima koje obično iritiraju vizača BMW-a.

BATERIJA.
E ovo je ozbiljna stavka..baterija je standardna 24 Ah i bogami desi se nakon 2-5 godina da to crkne, normalno kad je alnaser ko od kamiona, a i bobine nisu baš za bacit koju iskru bacaju...
Znači, crkla meni baterija...košta dosta novaca...problem...aj ja zovnem Zlatka (svi ga znate, Zlatko iz Kaštela) i on meni:
-pa stavi Toplinu bateriju od 40Ah..malo pomakneš blatobran nazad, produžiš kabel od kleme, staviš kleme od auta i to je to.
Stavio sam Toplinu bateriju, i zbilja nemožeš je umontirat ako ne skineš zadnji kraj (4 šarafa) i mogu reći da sam zadovoljan...prva je izdržala 7 godina..sad imam drugu, a sjećam se da sam prvu platio 200Kn, a ova druga je nešto skuplja (išle su cjene) oko 300Kn....a kad sam već imao tu bateriju onda sam i ugradio:

MUZIKA NA MOTORU
Nabavim od tipa neki minjaturni auto kazetofon s pojačalom, izgleda ko mali Hi-fi stup..vrlo ljepo i paše odmah ispod vjetrobrana, sad to je neke snage 40w prednji i 55w zadnji..ima stvarno dosta snage..ja odem u dućan i tražim zvučnike..sve cifre ozbiljne i svi su veliki..kad tamo stoje Jensen zvučnici od 150w(nominalne 130w) za neku sitnu lovu jer ih nitko neće...a imaju gumene membrane...opa Miki..daj vamo, prodano. i kupim neke bezvezne panasonike od 80w za zada u naslonjač suvozača.
Umontiram to sve na motor i stvarno osjećaj vožnje uz glasne Doorse je nezamjenjiv.
No sad dodatak uz ovu bateriju: muzika je cipala cijelu noć plus upaljeni far da vidimo šta roštiljamo...cijelu noć..ujutro motor upali iz prve...baterija prošla test
 
Ovo sa velikim akumulatorom je odlična stvar, no zbog kompaktnosti prostora kojeg su ostavili za namjene ugradnje original akumulatora u K-seriji vrlo sumnjam da bi se moglo napraviti mjesta za bilo što u bilo kojem smjeru proširenja, no svakako ću pogledati. Daj mi molim te izmjeri taj Tvoj akumulator u sve tri dimenzije pa da ja probam izmjeriti svoj prostor, jer - na stranu glazba i dodatna svjetla - meni treba jako puno struje za normalan rad, počevši od pumpi integral-ABS-a pa nadalje.

A 40 Ah je super naspram 19 Ah - koliko najviše nudi Varta za 149 eura u Louisu, za koju sam već oformio i popunio fond za IMOT i dobavu iste u Munchenu, mada mi je prvotni plan naći 20 eura jeftiniju, ali (ono važnije) kvalitetniju Oddyseyevu bateriju (ili ću dati da mi ju netko nabavi preko eBaya, kako je i Boris Fakin kupio za svojega R1100RT, a iste su za naše modele...)...
 
Sledgehammer said:
Daj mi molim te izmjeri taj Tvoj akumulator u sve tri dimenzije pa da ja probam izmjeriti svoj prostor, jer - na stranu glazba i dodatna svjetla - meni treba jako puno struje za normalan rad, počevši od pumpi integral-ABS-a pa nadalje.
evo ti link od Tople i dimenzije njihovih baterija
http://www.topla.pl/zoom.php?tytul=TOPLA ENERGY dane techniczne&zdjecie=gfx/t_energy_tabela_1_big.jpg
160x175x190...
kod K serije '80 i početkom '90 se to moglo ugradit samo trebaš izmjestit cijeli ABS sistem (ako imaš dupli ABS) kod običnog ABS bi se moglo nešto napravit još jednostavnije

http://www.topla.pl/oferta.php#topla_energy
 
Sledgehammer said:
Ovo sa velikim akumulatorom je odlična stvar, no zbog kompaktnosti prostora kojeg su ostavili za namjene ugradnje original akumulatora u K-seriji vrlo sumnjam da bi se moglo napraviti mjesta za bilo što u bilo kojem smjeru proširenja, no svakako ću pogledati. Daj mi molim te izmjeri taj Tvoj akumulator u sve tri dimenzije pa da ja probam izmjeriti svoj prostor, jer - na stranu glazba i dodatna svjetla - meni treba jako puno struje za normalan rad, počevši od pumpi integral-ABS-a pa nadalje.

ako baš toliko hoćeš to, a ograničen si prostorom, baci oko na moju temu sa LiFePo4 baterijama. Svaka ćelija je 10Ah i 3.2V i košta 100kn, i na sve to ide kontrolna elektronika otprilike 500kn. trebaš 4 za 12.8V i onda sa svake 4 paralelno dodaješ 10Ah kapaciteta. Trošak u startu velik, ali vrati se vrlo brzo. A za neke avanturiste koje ništa ne smije iznevjerit, prava stvar. Kapacitet je 100% iskoristiv za razliku od olovnjaka.

http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,152680.0.html
 
CHAGO! said:
kod K serije '80 i početkom '90 se to moglo ugradit samo trebaš izmjestit cijeli ABS sistem (ako imaš dupli ABS) kod običnog ABS bi se moglo nešto napravit još jednostavnije

Mislim da onda ne bu niš od toga, jer ovo je 2002.-a, a i ne bi mi padalo na pamet premještati tak nešto tipa duplog ABSa (kojeg imam)... Te serije davnih motora su još imale mjesta i mogućnosti za svašta, a onda su došle filozofije prostora, centralizacija, kompaktnosti, udobnosti, čvrstoća, elektronike itd itd, pa je mjesta bilo sve manje i manje, da bi ga već kod mojeg bilo jako malo, postoji ležište od pocinčanog lima u koje ide točno dimenzija akumulatora, no zahtjevi mjera za taj Toplin aku su stvarno velike, meni ni razmak između nosivih greda maltene nije toliki...
 
Sledgehammer said:
Ovo sa velikim akumulatorom je odlična stvar, no zbog kompaktnosti prostora kojeg su ostavili za namjene ugradnje original akumulatora u K-seriji vrlo sumnjam da bi se moglo napraviti mjesta za bilo što u bilo kojem smjeru proširenja, no svakako ću pogledati. Daj mi molim te izmjeri taj Tvoj akumulator u sve tri dimenzije pa da ja probam izmjeriti svoj prostor, jer - na stranu glazba i dodatna svjetla - meni treba jako puno struje za normalan rad, počevši od pumpi integral-ABS-a pa nadalje.
A 40 Ah je super naspram 19 Ah - koliko najviše nudi Varta za 149 eura u Louisu, za koju sam već oformio i popunio fond za IMOT i dobavu iste u Munchenu, mada mi je prvotni plan naći 20 eura jeftiniju, ali (ono važnije) kvalitetniju Oddyseyevu bateriju (ili ću dati da mi ju netko nabavi preko eBaya, kako je i Boris Fakin kupio za svojega R1100RT, a iste su za naše modele...)...

Gle nije to baš tak-akumulator ti je važan za start a poslije sto je bolji alternator i ja
či možeš imat i 4 Ah bitno je da je krug zatvoren!

Na tvoj motor ide baterija od 370 kn od nekih 19 Ah i to ti je dovoljno za sve a ima i 2 godine garancije tak da nemaš kaj zmišljat!
 
skorpion said:
Na tvoj motor ide baterija od 370 kn od nekih 19 Ah i to ti je dovoljno za sve a ima i 2 godine garancije tak da nemaš kaj zmišljat!

Koja to, daj mi model, možda se i tako pomognem..!  (y)
 
Evo još jedna stvar koja se može napraviti dosta kvalitetno:

Lamela.

Pošto su mudri konstruktori BMW zamislili staviti suhu lamelu, ona kao takva prelazi stvarno po 100 000 km a vrlo se jednostavno napravi...e sad da ne kupujete orginalnu (govorim o modelu RT-80 i RT-100) možete otić u meštra koji nitnuje lamele..ukoliko se desi da meštar nema materijala, slobodno možete iskoristit lamelu od "stojadina" ili yuga koju samo treba raskidat i prebacit na BMWovu lamelu..i gotovo!
FOTO%20057-niko.jpg


Čuo sam da su ljudi umjesto nitni stavljali čeličnu ploču tako da je to neuništiva lamela..jedini je problem ako motor stoji neko vrijeme pa se hrđa od lamele i korpe zaljepi...no dok se redovito vozi sve je OK....to je za ove koji s motorom ulaze u kafiće i koji drže motor u spavaćoj sobi....

A najveći tu trošak je obično druh-ležaj koji je iza getribe i na njemu je guma koja ga čuva od prašine, blata...ta guma baš i ne traje dugo a nisam našao ništa pametno šta bi je zamjenilo jer je to gumena mažetna zaljepljena za metalni prsten koji gura druh-ležaj....ta mažetna dođe nekih 150-300 kuna. No ja sam par godina vozio s probivenom mažetnom, samo sam često nabijao mast kroz rupu..pa je kapalo na lonac auspuha...nije da se nešto vidi a nije i da je neka količina tako da je to zanemarivo, no ako se nabija mast, onda nek bude neka gusta grafitna jer je to samo da prašina i blato ne upadaju unutra. Inače je druh ležaj praktički neuništiv..ali desi se...

Ovo sve ostalo je uglavnim vrlo dobro riješeno da se ne dira više od 100 000 km...
 
Ovo nisam doživio ali sam čuo iz provjerenih izvora:

membrana na vakumskom karburatoru BMW

Pokojnome Pučiću je u Puli na moto susretu probila membrana od karburatora, heh....i sad to preljeva ko blesavo i motor ne radi kako treba. Pošto BMW ima membranu koja se može rastavit od klipa karburatora, dečki su se dosjetili da bi mogli nać nešto zamjensko...ali šta?...nećete vjerovat ali stavili su prezervativ....ha ha ha...Stave oni prezervativ i stvar radi...višak prezervativa je bio preko karburatora.
On se vozao tako još neko vrijeme...