Bridgestone Battlax BT-021R Sport Touring - kratki osvrt nakon 4.500 km

biker4life

Motorator
Svojevremeno sam pisao osvrt na gume Michelin Pilot Power 3, pa evo sada nešto slično - osvrt, ali na sport-touring gumu. Pisao sam već o ovoj gumi, ali u generalnoj temi o gumama, pa sam sada izvukao stara javljanja (postove) i posložio ih po redu, te ih objedionio u jednu temu da sve bude na jednom mjestu.

Da preciziram, radi se o gumama Bridgestone Battlax BT-021R Sport Touring, dimenzija P 120-70-17 (58W) i Z 180-55-17 (73W). Tlak na kojima su vožene je P 2.4 i Z 2.8.

- imajte na umu da sam na ove gume prešao nakon seta Pirelli Diablo Supercorsa BSB, na Yamahi R1 - i o njima sam pisao pa evo LINK - (21. str., pa čitati do kraja 22. str)



----------​

- prvo javljanje, nakon cca. 1.000 km (ili koji km preko), sredina kolovoza:

Nakon 6 i po sezona, imam po drugi put u životu sport-touring gumu na motoru. :mrgreen:

Bridgestone Battlax BT 021 R Sport Touring, tvornička ugradnja - prvi dojmovi i nisu toliko loši, guma je dosta neutralna (što je i za očekivati za prvu ugradnju), mada se osjeti tromost na prebacivanjima i nema one rekreativnosti sportskih i racing street guma - ali sve u svemu u normalnoj primjeni ne čini mi se kao da ima nekih mana.

Motor je još u razradi, nisam prošao 5 k rpm pa ih nisam ni porubio kako tRReba... :mrgreen:

u5VKKCal.jpg

http://i.imgur.com/u5VKKCa.jpg

FBFG4YPl.jpg

http://i.imgur.com/FBFG4YP.jpg



- drugo javljanje, nakon cca. 2.500 km (ili malo više), kraj kolovoza:

Bridgestone Battlax BT 021 R Sport Touring (prva ugradnja) nakon lagane vožnje Grobnikom (zaista lagane, sa suvozačicom na motoru):

vDZa7Xfl.jpg

http://i.imgur.com/vDZa7Xf.jpg

KhV3J4tl.jpg

http://i.imgur.com/KhV3J4t.jpg

Nažalost, zaboravio sam slikati prednju gumu, ali i iz ovoga mislim da se vidi ono bitno.

Ukratko, dojmovi, da se ne ponavljam (pisao sam već nešto u generalnoj temi o gumama, LINK), pozitivno sam se iznenadio jer od sport-touring gume na Grobniku nisam očekivao puno. 20ak minuta smo vozili sasvim normalnim tempom, redovno strugali osloncima za noge vozača, ali i centralnom nogarom u par navrata, a tek nakon toga osjetio sam da se guma počinje lagano pregrijavati i da "klizi" van iz zavoja. Naravno, Grobnik nije mjesto za voziti ove gume, po meni je sve ispod "racing-street" klase guma realno opasno za imalo ozbiljniju vožnju (tom) stazom, ali da su gume uredno "odradile" lagano đirivanje stazom, jesu - samim time mislim da apsolutno nema straha da bi se moglo pregrijati u sportskoj vožnji po cesti. Kao što vidite na slikama, išle su od ruba do ruba, sa obje strane. Ono što može malo zasmetati je to što nisu rekreativne kao gume klase sport, ali zato to nadoknađuju stabilnošću na pravcu (autocesta, natovaren motor, kufer, itd.). Po kiši su zaista vrhunske.

Ako se vozite sa kolegom na istom/sličnom motoru, jedan od vas na sportskoj gumi, drugi na sport-touring, i ako se zaista vozite "kako treba" (npr. Plominkom), mislim da bi tek onda na vidjelo došle razlike između klasa.

Napomenuo bih samo da na stazi nije bilo toliko toplo, kako je za očekivati u ovo doba godine. Druga stvar koju bih napomenuo je da je ovo sport-touring guma dvije generacije unazad, samim time, moderne sport-touring gume vjerujem pružaju još više.

Meni osobno je ovo, čini mi se, drugi kontakt sa sport-touring gumom u životu, ne računajući razna test vozila. Sportske gume, ili čak racing-street su ipak moj prvi izbor, ali isto tako moram priznati da sam ovom gumom toliko iznenađen (pozitivno) da ču je ostaviti na motoru. Zaboravio sam napomenuti i kako je "otporna na autocestu", što nije za zanemariti. Kako mi je u planu malo više putovati u budučnosti, mislim da ću jedno vrijeme pauzirati od extremnih guma, jer sam sa njima kod putovanja vrlo limitiran po pitanju x stvari.

Inače, prva "st" guma mi je bila Pirelli MTR-01 Dragon, davne '08., na novom XT660X. Zadnja "st" guma koju sam vozio je bio Michelin Pilot Road 3, na testnoj Yamahi MT-07, prije par mjeseci.



- treće javljanje, cca. 4.000 km, početak listopada:

Nakon mojih zadnjih javljanja još za toplijih mjesci, evo i svježih "jesenskih" dojmova, tj. nekoliko kratkih komentara vezanih uz Bridgestone Battlax BT-021R Sport Touring - guma sada ima 4.000 km i moram priznati da me vrlo pozitivno iznenadila. Za sport-touring gumu od koje nisam očekivao puno, pruža dosta gripa po zavojima, cijela textura gume je iskoristiva, na pravcu je vrlo stabilna, otporna na trošenje (autocesta, dvoje na motoru, kufer...), vrlo dobra, ako ne i odlična po kiši, itd., zaista nemam nekih zamjerki.

Jedina mana joj je po meni smanjena rekreativnost i određena tromost kod naglih prebacivanja, što je normalno za gumu te klase, te možda ne toliko extremno padanje u nagib - ali za gumu ove klase ovo se ne može uzeti kao mana, već jedino kao mana opčenito u usporedbi sa (pojedinim) sportskim gumama.

eDfJlC1l.jpg

http://i.imgur.com/eDfJlC1.jpg

- slikano nakon touring vožnje po Plominci na putu za dalje, u dvoje na motoru, kufer, stvari, itd.
- zadnja ide "od ruba do ruba", a i prednja iznenađujuće puno pada u nagib
- u nagibu guma stabilna i sigurna, ulijeva potpuno povjerenje
- nema naznaka pregrijavanja (na cesti)


- četvrto javljanje, cca. 4.500 km, kraj listopada i prve ozbiljnije niže temperature:

Nakon mog zadnjeg javljanja, evo još par kratkih dojmova - kako su temperature sve niže, tako se i bitno mjenjaju uvijeti na cesti, a za BT021 imam samo riječi hvale. Grije se relativno brzo, čak i po vlažnom asfaltu pri temperaturi jedva iznad nule drži jako dobro, stvarno nemam zamjerki. Guma za sada ima oko 4.500 km, od čega je 1.600 km razrada motora, ostatak je pretežito normalna cestovna vožnja kombiniranim cestama, samo jedna Plominka malo jačim tempo (sam na motoru), te ima i nekih 7-8-9 krugova na Grobniku. Redovito koristim cijeli profil gume (od ruba do ruba) i guma preko cijelog profila ima isti postojani grip. Jako sam se ugodno iznenadio klasom guma za koju sam mislio da mi nikada neče biti zanimljiva. Naravno da malo zaostaje za sportskim gumama u određenim režimima, ali to nadoknađuje na drugim poljima! :)

----------​

- ukratko, nakon cca. 4.500 km mogu zaključiti da je guma zaista dobra, radi se o gumi jako široke primjene, vrlo dobra je u svemu, od svakodnevne gradske vožnje, preko autoceste do vikend naganjanja po Plominci, stvarno sam jako jako ugodno iznenađen, do te mjere da mi se čak mota po glavi da umjesto Metzelera M7RR kojeg sam planirao za iduću gumu, opet uzmem ovako nešto. Guma oduševljava.

Usporedbe i informacije radi, do sada sam, tokom godina, vozio na svemu i svačemu, od sport-touring guma (Pirelli MTR-01 Dragon, Bridgestone Battlax BT021R Sport Touring, Michelin Pilot Road 3), preko sportskih (Dunlop Sportmax Qualifier više setova, Dunlop Sportmax Mutant, Dunlop Sportmax Qualifier II, Michelin Pilot Power više setova, Michelin Pilot Power 3 "jedan i po" set, itd. tko se sječa svega), hypersport (Dunlop Sportmax Qualifier Race Replica), racing-street (Pirelli Diablo Supercorsa BSB), pa do race (Pirelli Diablo Supercorsa SC0, Metzeler Raceteh K-nešto zaboravio sam, mislim K3). Većinu testnih motora koje sam vozio nisam uračunao. Od motora tu su se našli XT660X, FZ1, R1 RN12, pa razni testni motori MT07, T-Max500, XV950R, Hypermotard 796, ali i drugi motori koje sam imao priliku provozati, tako da neku okvirnu sliku imam. Na svojim sam motorima do sada odvezao ukupno oko 100.000 km ili malo preko.

Kako vrijeme bude prolazilo, napisati ću vjerovatno još pokoji dojam, neznam, mada ono najbitnije je rečeno! Još samo ostaje za vidjeti koliko če trajati.  :mrgreen:

Motor na kojem su gume namontirane je 2014 Yamaha FZ8.

(y)
 
Gume sada imaju oko 6.000 km, od čega je razrada motocikla bila cca. 1.600 km (pa i koji km preko). Ima određenih znakova potrošenosti, vjerujem da neće napraviti preko 10k km. Naime, ova guma je ipak nekoliko generacija starija od aktualnih modela guma koje danas (pa i u sportskoj klasi) uz malo pažnje (i ako se ne koriste isključivo za ceste poput j.magistrale i sl.) ponekad i u određenim uvijetima dobace do te spomenute kilometraže. Možda je bilo za očekivati od sport-touring gume nešto veću trajnost, a možda je dijelom krivac i činjenica da sam prije vozio R1, te sam bio navikao na ipak jači agregat, a možda i to što sam ih bio probao i na Grobniku. Sve u svemu ovo ne uzimam za manu, 10 je dosta, pa i previše :mrgreen: (a uostalom ovo je za sada samo moja procjena).

Ono bitno je pak to što sam primjetio, pogotovo za hladnijeg dijela godine - a na to je i Bimba upozoravao, i zato sada i pišem ovaj post - naime, treba pripaziti na pritisak, jer je ovaj model, čini mi se, posebno osjetljiv na niske pritiske i neodgovarajuće korištenje. Pad pritiska se rezultira u vjerovatno povečanoj potrošnji (pretpostavljam), ili (provjereno jednom prilikom) pri kraćim relacijama čudnoj texturi rubova zadnje gume ("uši"), bar su moja zapažanja takva. Toga nema pri odgovarajučem pritisku. Zamjerke na grip nisam imao ni u kojem slučaju. Sada po zimi ih pumpam na P2.5 i Z2.9 i to funkcionira u redu. Guma je odlična i pri niskim temperaturama i na dobrom se asfaltu može koristiti "od ruba do ruba" maltene stalno, pa i u ovom dobu godine.

Mislim da je sada sve o ovoj gumi rečeno, više manje. Moji dojmovi su pozitivni, guma je dobra u svim režimima, a pri hladnijem dijelu godine treba malo češće kontrolirati pritisak i to je to. Šta ću sljedeće staviti još neznam, možda neku modernu sport-touring gumu, možda M7RR, a možda nešto deseto šta nađem u Veroni ispod cijene, naime sajam je sve bliže. :mrgreen:
 
biker4life said:
Gume sada imaju oko 6.000 km, od čega je razrada motocikla bila cca. 1.600 km (pa i koji km preko). Ima određenih znakova potrošenosti, vjerujem da neće napraviti preko 10k km. Naime, ova guma je ipak nekoliko generacija starija od aktualnih modela guma koje danas (pa i u sportskoj klasi) uz malo pažnje (i ako se ne koriste isključivo za ceste poput j.magistrale i sl.) ponekad i u određenim uvijetima dobace do te spomenute kilometraže. Možda je bilo za očekivati od sport-touring gume nešto veću trajnost, a možda je dijelom krivac i činjenica da sam prije vozio R1, te sam bio navikao na ipak jači agregat, a možda i to što sam ih bio probao i na Grobniku. Sve u svemu ovo ne uzimam za manu, 10 je dosta, pa i previše :mrgreen: (a uostalom ovo je za sada samo moja procjena).

Ono bitno je pak to što sam primjetio, pogotovo za hladnijeg dijela godine - a na to je i Bimba upozoravao, i zato sada i pišem ovaj post - naime, treba pripaziti na pritisak, jer je ovaj model, čini mi se, posebno osjetljiv na niske pritiske i neodgovarajuće korištenje. Pad pritiska se rezultira u vjerovatno povečanoj potrošnji (pretpostavljam), ili (provjereno jednom prilikom) pri kraćim relacijama čudnoj texturi rubova zadnje gume ("uši"), bar su moja zapažanja takva. Toga nema pri odgovarajučem pritisku. Zamjerke na grip nisam imao ni u kojem slučaju. Sada po zimi ih pumpam na P2.5 i Z2.9 i to funkcionira u redu. Guma je odlična i pri niskim temperaturama i na dobrom se asfaltu može koristiti "od ruba do ruba" maltene stalno, pa i u ovom dobu godine.

Mislim da je sada sve o ovoj gumi rečeno, više manje. Moji dojmovi su pozitivni, guma je dobra u svim režimima, a pri hladnijem dijelu godine treba malo češće kontrolirati pritisak i to je to. Šta ću sljedeće staviti još neznam, možda neku modernu sport-touring gumu, možda M7RR, a možda nešto deseto šta nađem u Veroni ispod cijene, naime sajam je sve bliže. :mrgreen:

Ta je pojava normalna, odnosno uobičajena kod svih guma na niskim temperturama, a pogotovo kada je tlak niži. Na niskim tempreturama smjesa gazečeg sloja je uvijek kruća nego na višim temperturama. U tom slučaju, pogotovo kod ubrzanja, asfalt umjesto da "razvlači" gazeći sloj, pošto je krut ga "trga" što dovodi do ubrzanog trošenja i grublje potrošnje. Na nižem tlaku ta pojava pogotovo dolazi do izražaja jer dolazi do veće deformacije karkase što rezultira dodatnim potenciranjem te pojave.
Inače, ta pojava je generalno prisutna i u principu veliki dio potrošnje gume otpada na onaj dio upotrebe kada je guma hladna. Više se potroši gume u 500 metara naglog ubrzanja dok je ista hladna, nego u 500 km vožnje otvorenom cestom kada je ista ugrijana. :wink: (y)
 
bimba said:
Ta je pojava normalna, odnosno uobičajena kod svih guma na niskim temperturama, a pogotovo kada je tlak niži. Na niskim tempreturama smjesa gazečeg sloja je uvijek kruća nego na višim temperturama. U tom slučaju, pogotovo kod ubrzanja, asfalt umjesto da "razvlači" gazeći sloj, pošto je krut ga "trga" što dovodi do ubrzanog trošenja i grublje potrošnje. Na nižem tlaku ta pojava pogotovo dolazi do izražaja jer dolazi do veće deformacije karkase što rezultira dodatnim potenciranjem te pojave.
Inače, ta pojava je generalno prisutna i u principu veliki dio potrošnje gume otpada na onaj dio upotrebe kada je guma hladna. Više se potroši gume u 500 metara naglog ubrzanja dok je ista hladna, nego u 500 km vožnje otvorenom cestom kada je ista ugrijana. :wink: (y)

Ne bi nikada pomislio da je tako nešto moguće,,,vrlo poučna informacija (y) (y)
 
bimba said:
Ta je pojava normalna, odnosno uobičajena kod svih guma na niskim temperturama, a pogotovo kada je tlak niži. Na niskim tempreturama smjesa gazečeg sloja je uvijek kruća nego na višim temperturama. U tom slučaju, pogotovo kod ubrzanja, asfalt umjesto da "razvlači" gazeći sloj, pošto je krut ga "trga" što dovodi do ubrzanog trošenja i grublje potrošnje. Na nižem tlaku ta pojava pogotovo dolazi do izražaja jer dolazi do veće deformacije karkase što rezultira dodatnim potenciranjem te pojave.
Inače, ta pojava je generalno prisutna i u principu veliki dio potrošnje gume otpada na onaj dio upotrebe kada je guma hladna. Više se potroši gume u 500 metara naglog ubrzanja dok je ista hladna, nego u 500 km vožnje otvorenom cestom kada je ista ugrijana. :wink: (y)

Hvala na komentaru! (y)