CORSICA 2010.-Dnevnik snova

doktor dare

Active member
  Plan za ovogodisnje putovanje je donet jos prosle godine. Odlazak na Corsicu. Imao sam citavu zimu da smislim gde, sta i kako. Od svega, jedno je bilo jasno, ne zelim dva puta proci autoputem BG-ZG. To je predvidjalo da idemo preko Crne Gore do Italije, onda preko Sardinije na Corsicu gde bi se vozili nekoliko dana, pa nazad do Italije gde bi prosli kroz Dolomite u svrhu izbegavanja autoputa, svracanje do Slovenije kako bi dopunili opremu i kuci. Znaci pravimo kruznu turu i malo vise trajekta...
  Prvobitna ideja je bila da se iznajmi neki smestaj koji bi bio baza, i da se odatle kruzi po ostrvu. Ovo je u sustini dobra varijanta jer za vrlo pristojnu lovu moze da se iznajmi odlicna kuca za vise ljudi. Posto nije bilo vise ljudi spremnih za putovanje, mi smo odlucili da ponesemo opremu za kampovanje i tako omogucimo sebi da idemo gde hocemo bez obaveze da se vracamo u bazu. Kampovi su fenomenalni, pored mora, jeftini i ova varijanta je, takodje, super. Medjutim, zbog vremenskih prilika, ni sator nije rastvoren ni jednom.
  Posto nismo rezervisali nikakav smestaj, jedine rezervacije koje sam napravio bile su za 2 od 4 trajekta. Prvi na liniji Bar(MNE)-Bari(IT) i drugi na liniji Civitaveccia(IT)-Olbia(Sardinia, IT). Drugi trajekt je odabran jer iz Civitaveccie ne postoji direktna veza sa Corsicom, vec mora preko Sardinije.
  Neki okvirni plan puta je postojao, ali osim prve dve noci na trajektima, sve ostalo smo udradili spontano i ispostavilo sa da smo pravilno postupili.

  13.05.2010.

  Dosao je i dan polaska.

fotka001.jpg


  Treba doci do Bara u Crnoj Gori, pokupiti karte za ferry, ali pre toga videti se sa nekim drugarima sa V-strom foruma, Goranom i Nikom, i svratiti do Gasha u piceriju. Posto smo ovaj deo puta, do sada, prosli vec vise puta, ne pravimo previse stajanja i brzo smo u Crnoj Gori.

fotka008.jpg


  Dogovorio sam sa Goranom da se vidimo u Puleni, ali u Sutomoru. Stigao je i Niko, bivsi Stromer, ali sada GS-ovac. 

fotka010.jpg


fotka012.jpg


  Malo bikerskih prica, vec je poslepodne i eto nas u Baru. Podigli rezervisane karte i otisli u Pulenu da sacekamo ferry i upoznamo se sa Gashom. Tu nam je on dao malo saveta, popili pice i na ukrcavanje.

fotka014.jpg




 
  14.05.2010.

  Prva noc na putovanju, budim se rano, vec oko 5.00 i izlazim na palubu da gledam izlazak sunca. Predivan osecaj. Sunce koje se uzdize iznad pucine zacinjeno zvukom talasa.

fotka022f.jpg


U Bariju nas je sacekalo lepo vreme.

fotka029.jpg


  Taj dan je planirano stici do Civitaveccie na ferry za Sardiniju. Imamo oko 600km, planiramo ici autoputem kako bi dobili na vremenu da obidjemo Pompeju. Garmin nas je i uz jedno moje krivo skretanje na raskrsnici, vrlo uspesno doveo do ulaska.

fotka038.jpg


fotka042.jpg


  Tu sam motor parkirao pored jedne trafike koja prodaje klopu i pice, zamolio prodavacicu da ostavim kacige, i dao joj 5E. Naravno, ona je odbijajuci pruzila ruka. Ne znam kakvi su obicaji, ipak je Napulj blizu, pa za svaki slucaj.

fotka103.jpg


Pompeja je prica za sebe. Fenomenalno ocuvan grad, koji je bio sadrzajniji od mnogih gradova danas. Zatrpan je erupcijom vulkana Vezuva 79. godine, i do danas je ostalo jos nekoliko delova koji nisu otkopani. Da smo imali vremena, sigurno bi joj posvetili makar jedan ceo dan. Ovako, zbog nedostatka vise vremena, dobili smo dozu na kasicicu, taman da imamo razloga da joj se ponovo vratimo. Na mene je ostavio neverovatan utisak.

fotka048.jpg


fotka054.jpg


fotka060.jpg


fotka062.jpg


fotka066.jpg


fotka067.jpg


fotka068.jpg


fotka069.jpg


fotka071.jpg


fotka072.jpg


fotka074.jpg


fotka075.jpg


fotka079.jpg


fotka081.jpg


fotka082g.jpg


fotka083.jpg


fotka084.jpg


fotka085.jpg


fotka086l.jpg


fotka087.jpg


fotka088.jpg


fotka091.jpg


fotka092.jpg


fotka093.jpg


fotka094.jpg


fotka095.jpg


fotka097.jpg


fotka099.jpg



 
    Izlaz iz Pompeje je predvidjao da omirisemo gradsku guzvu, jedno krivo skretanje, jedno uspesno vracanje na pravi put i idemo dalje. Ovde sam se ja ponasao kao „pravi Garmin user“ tako sto sam ignorisao njegove predloge za put do Civitaveccie. Ovaj deo puta, potpuno je poludeo i sve vreme je predlagao neku toliko suludu rutu, koja je u jednom trenutku isla sa obale Tirenskog preko obale Jadrnaskog mora do Civitaveccie. A vrhunac njegovog ludila je nastupio na petlji za iskljucenje sa kruznog autoputa oko Rima. Istu ovu rutu sam ukucao, kad smo se vratili, u Map source i predlozena ruta je bila potpuno OK, bas ona kojom smo isli, tako da mi je njegovo ludilo ostalo totalna misterija.
  Tog dana sam, na pumpi izmedju Barija i Napulja, iskusio potencijanu mogucnost prevare dok sam sipao gorivo. Dao sam novcanicu od 100E da bih platio gorivo, pumpadzija mi je vratio kusur do 50E i napravio malu pauzu da vidi da li cu u brzini da strpam pare u dzep. Posto sam bio obazriv, sa ispruzenom rukom sam cekao ostatak para, pa sam dobio nazad jos 50E. Naravno, ovo se dogodilo narednih dana jos nekoliko puta i potvrdilo moju sumnju da je u pitanju bila potencijala prevara po sistemu APP(ako prodje prodje).
  Na ulasku u Civitavecciu, pocela je kisica, koja se neckala citavo vece do polaska. Luku smo lako nasli, ali zgradu sa salterima za podizanje karata, jedva. U okviru luke se nalaze razdvojeni dokovi za ukrcavanje, stara marina za ribarske brodove sa ribljom pijacom, kruzni tok sa gomilom izlaza, naplatna rampa za izlaz sa autoputa, gomila putokaza, informacija...A u luci, svasta zanimljivo...

fotka104.jpg


fotka105.jpg


Na kraju smo se, uz par napravljenih prekrsaja, ipak snasli. Brod na koji smo se ukrcali je izgledao impozantno i kabina je bila odlicna. Jedino je kisa koja je napolju padala malo kvarila utisak.

fotka106.jpg


fotka107.jpg


Civitaveccia sa broda

fotka108.jpg


fotka111.jpg


fotka113.jpg


 
15.05.2010.
 
  Kisa je padala tokom cele noci. U Olbiu smo stigli vrlo rano, vec oko 6.30 i docekali puste, neprobudjene  ulice okupane sitnom kisicom i prilicno hladno vreme. I mnogo motora spremnih za iskrcaj.

fotka115.jpg


fotka119.jpg


fotka120.jpg


  Trajekt za Corsicu smo imali iz male luke, Santa Teresa Galura, do koje smo imali oko 85km. Da je bilo lepse i toplije vreme, imali bismo malo vise volje da barem malo osetimo cari Sardinije, ali ovako, samo smo prosli planiranom rutom. Iza tmurnog jutra nazirali su se fenomenalni predeli prosarani odlicnim krivudavim putevima. Vec oko 8.30, stigli smo u port da kupimo kartu za Corsicu. Tu nastupa prvo iznenadjenje, karte za motore za prvi trajekt u 10.00 su prodate i moramo da cekamo sledeci u 11.00. Pogledam na dokove i nigde ni jednog motora, ali ubrzo pocinje da se formira kolona za ukrcavanje.

fotka121.jpg


fotka124.jpg


fotka127.jpg


  Luka u Santa Teresa Galuri, gradic je malo iznad na brdu.

fotka128.jpg


fotka129.jpg


fotka132.jpg
 
  Na trajektu pocinje da pada jaka kisa pracena vetrom. Neveliki brod se jako ljulja na talasima. Pitam se kako ce nas vreme docekati na Corsici. Vec sa broda, pocinje da se vidi Bonifaccio i njegov stari grad, cije zgrade vise sa visoke litice nad morem.

fotka134.jpg


fotka135.jpg


  Docekuje nas lepo vreme, praceno malo jacim vetrom. Kasnije sam saznao da je upravo taj vetar, jedan od zastitnih znakova Corsice. Prvi utisak, koji sam imao kad smo se iskrcali, je da ima toliko puno bikera sa svih strana sveta. Parking u marini, kao i onaj na starom gradu, prepuni su motora svih vrsta.

fotka138.jpg


fotka143.jpg


fotka141.jpg


fotka142.jpg


fotka144.jpg


fotka145.jpg



  Malo smo obisli stari grad, Bonifacio. Sa litice nad kojom stoje zgrade, pruza se neverovatan pogled.

fotka146.jpg


fotka147.jpg


fotka150.jpg


fotka151.jpg


fotka153.jpg


fotka154.jpg


fotka156.jpg


fotka158.jpg


  Parking za motore u starom gradu.

fotka161.jpg


fotka162.jpg


  Imali smo plan da dodjemo do Porto Vecchia, pa odatle u planine.Prvi deo puta je vodio uz more. Vetar je duvao toliko jako da sam imao utisak da ce da nas preturi. Kad smo se odvojili od mora, uzivanje je moglo da pocne.
 
  U Porto Vecchiu smo se malo promuvali i vec je bilo dobro posle podne.

fotka163.jpg


fotka164.jpg


fotka167.jpg


fotka168.jpg


  U medjuvremenu, kisica opet pocinje da sipi i mi odlucujemo da potrazimo hotel, a odlazak u planine ostavimo za sutra. Posto smo setajuci gradom videli da su restorani neobicno skupi, idemo do marketa da kupimo nesto za klopu. Tu nastaje prava misterija, koja traje sve vreme dok smo na Corsici. Marketi ne postoje. Nigde. Ni jedan. Posle mnogo trazenja, lutanje, odlaska na obilaznicu u potrazi za bilo kakvim mega marketom, na ulasku u grad sa jedne strane, vidimo parking trznog centra i konacno, na cilju smo.

fotka170.jpg



  Posle nabavke odlazimo u hotel. Pre ovog, obisli smo nekoliko hotela i svi su bili dosta skupi. Ovaj smo platili 85E/BB za dvoje. Samo jedan je bio jeftiniji, ali je izgledao dosta jadno. Uvece smo prosetali. Stari deo grada je na brdu, a u podnozju je marina i noviji deo grada. Inace, Porto Vecchio je na nas ostavio najslabiji utisak sa citave Corsice.

fotka173.jpg


fotka176.jpg


fotka177.jpg


  Na Corsici se odrzavao nekakav turisticki moto rally, gde ucesnici citaju road book-ove, tj pokusavaju da pronadju pravi put. Posmatrajuci ovu grupu koja je zastala ispred naseg hotela, to ni malo nije lak zadatak.

fotka171.jpg



 
16.05.2010.

  Predivno jutro. Plan je preci cuveni Bavella pass i poznatom metodom planinica-krivinica preci sa istocne na zapadnu obalu pa uz more severno dok se moze. Prvi deo puta je uz more. Svracamo na prvu plazu na koju smo naisli.

fotka178.jpg


fotka181.jpg


fotka182.jpg


fotka183.jpg


fotka184.jpg


  Ubrzo skrecemo na put koji vodi na prevoj. Priroda je sve lepsa, a temperatura sve niza.

fotka189.jpg


fotka193.jpg


fotka197.jpg


  Prolazimo jednu grupu nemaca na motorima. Ubrzo ih vidim u retrovizoru, pustam ih da me prodju i vec na sledecoj serpentini jedan od njih sa Varaderom pada. Na srecu bez posledica i po njega i po motor.

fotka198.jpg


  Uspon na Bavella pass je fenomenalan. Medjutim, u nasem slucaju, bas pri samom vrhu pocinje magla.

fotka205.jpg


fotka206.jpg


fotka207.jpg


fotka211.jpg


fotka212.jpg


fotka213.jpg

 
Sa prevoja idemo nekakvom zamisljenom putanjom. Svracamo u jedno od poznatijih sela na Corsici, Zonza.

fotka215.jpg


  Temperatura koja se na prevoju prilicno spustila, vrlo kolebljivo se vraca u normalu. Predeli oko nas su vrlo lepi. Put je uglavnom mokar jer je kisica upravo prosla.

fotka216.jpg


  Prolazimo kroz jos jedno zivopisno selo, Aulene. Steta sto ga zaticemo mokrog, posle kise.

fotka217.jpg
 

fotka218.jpg


fotka219.jpg


  Sledece mesto na nasem putu je Zicavo. Put nas vodi preko ogoljene planine jako uskim i losim putem, i naravno, sa gomilom zivotinja na putu.

fotka221.jpg


  Na vrhu prevoja se radi put tako da asfalt ni ne postoji. Ubrzo dolazimo u Zicavo, jos jedno tipicno Corsicansko selo. Puno kamenih kuca na obroncima i crkva u sredini.

fotka223.jpg


fotka224.jpg


fotka225.jpg


fotka226.jpg
 
  Lagano napustamo metodu planinica-krivinica, izlazimo na glavni put i dolazimo u Ajaccio. Jos na samom ulasku u grad, radujemo se marketu, jer smo videli putokaz. Ali ovoga puta bezuspesno jer ne radi. Od ovog trenutka, temperatura je pocela da podseca na leto. Grad vec u startu ostavlja impresivan utisak. Pruza se u krug oko zaliva i prilicno je veliki za ostrvske uslove. Poznat je po tome sto se u tom gradu rodio Napoleon Bonaparta. Medjutim, koliko sam uspeo da primetim, tome se ne pridaje neki poseban znacaj. Mislio sam da ce, bar neko napraviti dobar posao, sa prodajom onih poznatih Napoleonovih kapa-sesira turistima. Ali nista od svega. Mi smo tu u suvenirnici napunili bateriju foto aparata, popili pice, malo prosetali...

fotka227.jpg


fotka228.jpg


fotka229.jpg


fotka230.jpg


fotka232.jpg


fotka233.jpg


fotka234.jpg


 
  Krecemo dalje. Ubrzo put izlazi na obalu i vijuga uz more. Iza jedne krivine, nailazimo na plazu i beach bar pored puta. Pauza. Ne zurimo nigde. Tu malo gledamo kartu koju sam kupio odmah prvi dan u Bonifacciu. Izgleda da dobacujemo do Porta.

fotka238.jpg


fotka239.jpg


fotka240.jpg


  Ispred Porta, put se suzava i prolazi kroz oblast crvenih stena sa vidikovcem, Les Calanche. Pogled i citava okolina deluju impresivno, ali foto aparat ne moze da docara ni delic svega toga.

fotka246.jpg


fotka249.jpg


fotka250.jpg


  Spustamo se u Porto. Vec na ulasku vidimo dobar kamp i svracamo da pitamo za bungalove. Cena je 58E sa posteljinom. Odlucujemo da sidjemo u grad i vidimo da ima pregrst hotela za 50E/nocenje za dvoje, pa se za jedan takav odlucujemo.

fotka271.jpg


  Zapravo, citav gradic su skoro sve sami hoteli, mali, porodicni. Ovo mestasce je na nas ostavilo jak utisak. Malo je i neverovatno uredjeno do najsitnijeg detalja. Sa jedne strane grebena je plato oko koga su smesteni hoteli, a sa druge strane grebena, planinska reka se uliva u more. Preko reke je lucni most koji vodi na drugu stranu gde je mala marina i plaza.

fotka251.jpg


fotka253.jpg


fotka259.jpg


fotka262.jpg


fotka263.jpg


fotka264.jpg


fotka267.jpg


fotka269.jpg


 
  17.05.2010.

  Naredni dan smo imali malo vise srece u potrazi za marketom. Nalazimo ga vec na samom izlazu iz grada. Kupujemo namirnice koji cemo da pojedemo na nekom lepom mestu pokraj puta. Idemo prema Calviju. Put ide obroncima planine koja se se svojom nepristupacnom obalom survava u more. Nailazimo na vidikovac, idealno mesto za dorucak.

fotka272.jpg


fotka273.jpg


fotka274.jpg


fotka275.jpg


  Jos neki prevoj, malo dobrog, malo loseg puta i eto nas ispred Calvija.

fotka276.jpg


fotka277.jpg


fotka278.jpg


fotka279.jpg


fotka281.jpg


fotka282.jpg


fotka283.jpg


  Tu smo malo skrenuli sa puta. Na vrhu brda je crkva sa prelepim pogledom na Calvi.

fotka284.jpg


fotka285.jpg


fotka289.jpg


  Calvi je simpatican gradic na severu Corsice. Iskoristili smo priliku da se opustimo na rivi pored mora. Laganica.

fotka290.jpg


fotka294.jpg


fotka295.jpg


fotka298.jpg


  Idemo dalje prema Cap Corseu, poluostrvu na severu Corsice. Naravno, usput prelazimo jos po neki prevoj, uzivamo u voznji.

fotka300.jpg


fotka301.jpg


fotka302.jpg


  St. Florent

fotka303.jpg


fotka306.jpg


  Sipamo gorivo u St. Florent. Uobicajena slika sa pumpi na Corsici, mnostvo motora.

fotka307.jpg

 
Od St. Florenta krecemo u obilazak Cap Corsea. Put vijuga stenovitom obalom iznad mora. Smenjuju se prelepa kamena sela. 

fotka314.jpg


fotka319.jpg


fotka321.jpg


fotka322.jpg


fotka323.jpg


fotka324.jpg


fotka325.jpg


fotka326.jpg


fotka327.jpg


fotka329.jpg


fotka330.jpg


fotka332.jpg


  Sve vreme boravka na Corsici, uobicajeno je da vidite oldtajmere od kojih staje dah. Dok smo pili kafu ispred nas je prosla Alpina s kraja 70-ih i bas sam pomislio kako je ovo retko da se vidi. Nedugo zatim, prosla je jos starija. Imao sam utisak da se vozi po lokalu kao bilo koji drugi auto.

fotka333.jpg


  Na vrhu poluostrva je mnostvo vetrenjaca. Ipak je i vetar zastitni znak Corsice.

fotka336.jpg


fotka339.jpg


fotka340.jpg


  Suprotna strana je dosta pitomija i put je bas uz more. Jedno za drugim, nizu se mestasca sa malom marinom. Idemo prema Bastiji.

fotka344.jpg


fotka345.jpg


fotka347.jpg


  Posto prolazimo kroz Bastiu, planirao sam da kupimo kartu za ferry, dva dana unapred. Vec sam znao da nije dobra ideja kupovati na dan putovanja. Tako se i ispostavilo na salteru. Kad sam zatrazio kartu, prodavacica mi je rekla da nema jer su sva mesta za motore popunjena, ali kad sam rekao da mi treba tek za dva dana, sve je bilo u redu.
 
Dalje nas put vodi istocnom obalom. Izlazak iz Bastie je pravac od jedno 20km nalik na autoput kroz industrijsku zonu. Plan nam je uskoro naci neki smestaj posto je vec vece. Svratili smo u par kampova trazeci neki bungalov, ali bez uspeha.
  Imao sam jedan tip, waypoint, koji su mi dali poznanici iz Hrvatske, mesto gde su oni nocili kad su bili na Corsici. Naravno, Garmin me je malo prosetao. Odveo me je malo dalje od snimljene pozicije-waypointa koji sam dobio. Posto sam ipak uspeo da nadjem trazeno mesto, i ja sam snimio poziciju da bih kod kuce obe pozicije pogledao u Map Sourceu. Pozicija koju sam ja snimio, bila je kod hotela, a ona koju sam dobio, bila je mozda kilometar dalje. Ovo slicno mi je ponovio i u Sloveniji, kasnije.
  Hotel je izgledao prekrasno, kao iz bajke. Medjutim, gazdarica mi je rekla da nema mesta. To je znacilo, trazenje novog smestaja po dosadnoj istocnoj obali. U poslednjem trenutku, setio sam se da pitam gazdaricu za preporuku, dobio sam vizit kartu i objasnjenje. OK, idemo da nadjemo novi smestaj.
  Vec nam se ucinilo da ga necemo naci. Tumarali smo seoskim putem, doduse uredjenim. Kad smo vec bili blizu da odustanemo, jer trazenog smestaja nema, a isto tako nema nikoga da pitamo, ugledah tablu sa imenom. Tu smo. Uzak put je vodio strmo u dvoriste. Nisam bio siguran da li je upste dobra ideja, ovako natovaren, tako strmim putem silaziti po mraku, ali neki unutrasnji glas me je terao da probam. I bingo! Ispred nas se ukazuje hacijenda kao iz bajke. Prelepo dvoriste pored recice. Ovo je najromanticnije mesto gde smo nocili na citavom putovanju. 60E/BB. Gazdarica je nemica, zivi tu sa porodicom i u Nemacku retko ide. Kako i ne bi kad zivi u ovakvom raju.

fotka353.jpg


fotka350.jpg


fotka355.jpg

 
18.05.2010.

  Sutradan nam je spremila dorucak u svojoj trpezariji. Probali smo dzem od mandarina i kivija koji ona sprema. Dobili smo savete oko rute kojom smo taj dan zeleli da idemo, i jedan limun na poklon iz njenog dvorista. Nikada u zivotu nisam video toliko veliki limun.

fotka365.jpg


fotka367.jpg


  Nastavili smo putem koji vodi kroz selo u planine. Taj dan je bas bio pogodak sto se tice puteva i predela.

fotka370.jpg


fotka373.jpg


fotka375.jpg


  Citavo vreme smenjivali su se razliciti predeli i mestasca. Plan je bio otici sa istocne obale na zapadnu bas kroz sredinu ostrva, pa glavnim putem do Cortea, i na kraju ako stignemo cak do severa ostrva, blizu Calvija, da potrazimo bungalov u jednom kampu koji smo videli pre dva dana. Prvi deo puta je po malo podsecao na neke nase predele. Posle toga smo isli kanjonom reke Golo, pa na vidikovac.

fotka378.jpg


fotka379.jpg


fotka387.jpg


fotka388.jpg


fotka389.jpg


    Posle toga smo se preko planinskih puteva spustili na obalu mora. Vreme je za pauzu.

fotka392.jpg


fotka394.jpg


  Onda sam pustio Garmina da me izvede na glavnu magistralu za Corte. Taman kad sam poceo da sumnjam da sam se polakomio, mi smo bili na pravom mestu, i to jos ispred marketa koji radi. Prvo pogodno mesto pored puta i rucak moze da pocne.

fotka397.jpg

 
  Corte je zivopisno planinsko mestasce i prilicno je zivo. Nekadasnji glavni grad Corsice. Iskoristili smo priliku da kupimo neke sitnice na poklon.

fotka398.jpg


fotka399.jpg


fotka405.jpg


fotka408.jpg


fotka410.jpg


  Ipak stizemo da u toku dana pronadjemo kamp koji smo hteli i iznajmljujemo bungalov, 43E. Razlog je bio da u bungalovu, apartmanu spremimo neku kuvanu klopu, posto smo prethodnih dana uglavnom jeli sendvice. Ali tu krece potraga za marketom gde bi kupili namirnice. Jednostavno ga nema nigde. Na kraju smo otisli do samog ulaska u Calvi. Presrecni sto cemo kupiti sve sto nam treba, samo sto smo usli, cujemo sa razglasa da imamo jos pet minuta jer se market zatvara. Kupujemo na brzinu i shvatamo da greska koju smo napravili u dolasku u kamp, izasavsi na jedan deo brzog puta umesto kroz planinu, i nije greska jer bi zakasnili u nabavku i ostali bez klope.

fotka411.jpg


Kamp se nalazi skoro na samoj plazi.

fotka415.jpg


fotka418.jpg

 
19.05.2010.

  Jutro je suncem obasjalo kamp. Tog dana smo samo trebali stici do Bastie i ukrcati se na ferry za Livorno.

fotka419.jpg


fotka420.jpg


  Vec kad smo posli, pocelo je da se oblaci. Imali smo delic poznatog puta do St. Florenta. Malo smo napravili pauzu na trgu.

fotka422.jpg


fotka423.jpg


fotka424.jpg


  Odatle smo preko jednog prevoja dosli u Bastiu.

fotka425.jpg


fotka426.jpg


fotka427.jpg


fotka428.jpg


fotka429.jpg


  Prosli smo ulicama Bastie. To je najveci grad na Corsici.

fotka430.jpg


fotka435.jpg


fotka437.jpg


fotka438.jpg


  Centralni trg u Bastiji je stvarno imresivan. Dok smo ga obisli, pocelo je da se oblaci i da duva vetar pa sam predlozio da se spustimo u luku i sacekamo ukrcavanje da bi imali gde da se sakrijemo ako pocne kisa.

fotka443.jpg


fotka444.jpg


fotka447.jpg


  Naravno, cim smo dosli u luku poceo je pljusak.

fotka453.jpg


fotka454.jpg


fotka455.jpg


  Pogled na Bastiu sa broda. Citav grad je rasut po okolnim brdima. Izgleda veoma zanimljivo. Sigurno bi sve te boje delovale mnogo zivlje i lepse da su obasjane suncem.

fotka459.jpg


fotka460.jpg


fotka461.jpg


fotka463.jpg


fotka465.jpg


fotka466.jpg


fotka467.jpg


fotka468.jpg


fotka469.jpg


fotka470.jpg


fotka474.jpg


  Korzikanska zastava na pramcu broda. Inace, korzikanci su vrlo ponosan narod i pricaju korzikanskim jezikom, koji je neka mesavina francuskog i italijanskog jezika.

fotka476.jpg


 
  Kisa je prestala u trenutku kad smo sa broda ugledali Livorno, a na obali nas je docekalo sunce.

fotka485.jpg


  Posto je brod stizao kasno popodne, nije bilo vremena da nastavimo dalje, pa smo odlucili da u obliznjoj Pisi nadjemo smestaj. Otisli smo do Pise, nekih 20-ak km, obisli krivi toranj i nasli hotel, 70E/BB. Uvece smo malo prosetali kroz grad. Tipican toskanski gradic, pun studenata, cak po malo prljav.

fotka486.jpg


fotka488.jpg


fotka492.jpg


fotka496.jpg


fotka499.jpg


  Ko je bio u Pisi, a nije pridrzavao toranj da ne padne, kao da nije bio...

fotka501.jpg


fotka502.jpg


fotka505.jpg


fotka506.jpg


fotka508.jpg


fotka510.jpg


fotka513.jpg


fotka514.jpg


fotka515.jpg

 
20.05.2010.

  Odmah posle dorucka, krenuli smo prema Cinque Terre, nacionalnom parku od pet gradova na strmoj obali Ligurijskog zaliva. Odlucili smo da posetimo dva.

fotka522.jpg


  Iznad luke La Spezia put pocinje da vijuga iznad mora i ispred nas se vidi prvi od tih gradica, Riomagiorre.

fotka524.jpg


  Strmim putem spustamo se do ulaska u grad, gde se parkiramo i u obilazak idemo peske. U sustini citav grad se satoji od jedne ulice koja se spusta do mora i nekoliko redova zgrada na bocnim padinama. Sve izgleda veoma simpaticno. Povratak je malo tezi, penjemo se uzbrdo.

fotka526.jpg


fotka528.jpg


fotka530.jpg


fotka531.jpg


fotka532.jpg


fotka536.jpg


fotka537.jpg


fotka538.jpg


  Opet voznja krivudavim putem do sledeceg grada koji smo posetili, Vernazza. Parking se ovog puta nalazi dosta izvan grada, ali mi dobijamo mogucnost da sidjemo motorom sve do ulaska u grad i parkiramo se na parkingu za stanare. Od prvog pogleda, ovaj gradic ostavlja neki poseban utisak. Glavna ulica vodi do mora, gde se nalazi mali trg i marina. Sve zgrade su ofarbane zivopisno i to daje poseban smek citavom gradu.

fotka543.jpg


fotka544.jpg


fotka545.jpg


fotka546.jpg


fotka547.jpg


fotka548.jpg


fotka551.jpg


fotka552.jpg


fotka553.jpg


fotka554.jpg


fotka562.jpg


  Inace, za sve one koji mogu malo vise vremena da posvete poseti Cinque Terre, svih 5 gradica spojeni su pesackim stazama sa pogledom na more, kao i vozom, a stanice se nalaze vrlo diskretno ukomponovane u ambijent ovih gradica.

fotka565.jpg

 
Sledeci cilj je jezero Iseo. Lagano ulazimo u zaledje ovih gradica i vozimo se dobrim krivudavim putevima na kojima skoro da nema saobracaja. Put koji vodi pored reke uskoro se penje u planinu i tu dolazimo do prvog prevoja, Passo Cento Croci.

fotka566.jpg


fotka567.jpg


fotka569.jpg


fotka570.jpg


fotka571.jpg


    Posto silazak sa prevoja vodi u ravnicu prema jezeru, ispred Parme izlazimo na autoput i kasno popodne dolazimo do gradica Iseo na istoimenom jezeru.
Malo smo potrazili smestaj, ali odlucujemo da probamo da nadjemo kamp i vidimo da li ima bungalova. Nalazimo tri fenomenalna kampa, svi u redu jedan do drugog, i u poslednjem nalazimo drveni bungalov na par metara od obale jezera, 35E.

fotka572.jpg


fotka576.jpg


fotka577.jpg


    Uvece odlazimo u obilazak peske. Grad nam se veoma svideo.

fotka578.jpg


fotka579.jpg


fotka580.jpg


fotka583.jpg


fotka585.jpg


fotka586.jpg


fotka592.jpg


fotka593.jpg


fotka594.jpg


fotka595.jpg

 
21.05.2010.

  Ovaj dan idemo u Dolomite. U kampu uzivamo u suncanom jutru.

fotka599.jpg


fotka603.jpg


  Na izlasku iz Isea, zaticemo gradski trg zatvoren za saobracaj, jer je pretvoren u pijacu. Odlucujemo da se snabdemo parmezanom za naredni period, naravno omiljene vrste, Parmigiano Reggiano.

fotka605.jpg


fotka606.jpg


fotka607.jpg


  Put sa istocne strane jezera vodi kroz mnostvo tunela i polako pocinjemo da se penjemo u planine. Na vrhovima je prilicno hladno. Obzirom da je sneg tek okopneo, jos uvek nije ozelenelo. Prvi prevoj po planu je Passo Tonale, ujedno i poznati ski resort.

fotka612.jpg


fotka614.jpg


fotka616.jpg


fotka618.jpg


  Sa ovog prevoja idemo na jedan od omiljenijih prevoja medju motoristima, za koga ne vazi pravilo sto vise to bolje, Passo della Mendola.

fotka620.jpg


fotka622.jpg


fotka624.jpg


fotka625.jpg


fotka629.jpg


fotka631.jpg


fotka633.jpg


fotka635.jpg


fotka636.jpg


  Spustamo se u Bolsano, uz malo muke nalazimo pravi put i idemo dalje.

fotka637.jpg