CRF 250L

Na kraju nisam nikog ni zvao, odlučio da želim probat sam.. pa sad.. ak sam sjebo sam sam sjebo, al generalno mislim da nisam.

Semerinzi SKF KITG-43S x2
Ulje Motul Fork Oil Expert Medium 10W 1L x2
_____________________________________________________
cca 90€ ukupno

1. Skinuo volan
2. Olabavio gornja 4 vijka trokuta koji drži štapove amortizera
3. Olabavio čepove štapova
4. Skinuo kotač i kočna kliješta
5. Izvadio štapove- očistio ih
6. Lijevi štap (uljni amortizer bez opruge): izvadio vijak ispod koji drži unutarnji amortizer, ulje van, skinuo čep i s čepom izvukao unutarnji amortizer (nisam to dvoje razdvajao), ispumpao ulje van, očistio sve, zamjenio semering, vratio unutarnji dio, prišarafio ga koristeći plavi loctite preko 3-4 navoja, ulio ulja količinu po manualu, pumpao opet da se napuni, izmjerio razinu ulja u milimetrima od vrha, zatvorio ga dok je bio maksimalno isturen.
7. Desni štap (samo mala i velika opruga u ulju): skinuo čep, maknuo zeger koji drži preload oprugu, izvukao taj preload dio skupa sa čepom van bez rastava, izvukao glavnu oprugu, očistio sve, napunio uljem, provjerio razinu, vratio oprugu, zeger, čep s preload dijelom, isto dok je bio max hod.

- Zamjena semeringa bez alata za postavljanje semeringa:

Nakon rastava gornjeg od donjeg štapa, očistio benzinom srednji sjajni donji dio, zalijepio izolirke na cca sredinu skoro do debljine novog semeringa (prva slika ispod izolirka je postavljena, s njom ga nabio na mjesto, skinuo izolirku, prebrisao sjajni dio sa novim uljem amortizera, klasični sastav dalje.

SKF semerinzi imaju u paketu plastičnu distancu, dodatni prsten, kod CRF-a ga se treba koristiti jer tvornički semerinzi su 11mm širine, SKF je 9mm (+2mm prsten koji je u paketu).

edit: Prvi dojmovi
Samo sjedanje na motor i sabijanje amortizera, generalno sličan otpor, izuzev što ide glađe. Prije je bilo u prvom dijelu hoda gdje je mali otpor opruge onak stoji fixno dok ne dobije jači poticaj, sad taj dio klizi glatko... zasad..








 
Last edited:
sve si opisa osim mirisa starog ulja 🤣 (y)
 
Budu stenderi na 24MX po 30-40eura
 
Zašto si skida volan i zašto nisi minja metalne vodilice?
 
Zašto si skida volan i zašto nisi minja metalne vodilice?

Volan radi više mjesta jer sam gedorom išao na čepove, nemam tak velik okasti ključ (30) a s viličastim bi možda više sjebo farbu s čepova što ovak nisam uopće.

Metalne vodilice ostavljam za idući put, razmišljao jesam o tome ali odustao kad vidim da većina mjenja samo semeringe. Nema nikakvog lufta, pretpostavljam da su još ok.
 
  • Like
Reactions: Zog
Interval za kontrolu ventila bio 24 000km, CRF sad ima 35 000km, vani pada kiša, godišnji... znači kontrola ventila..

Krajem prošle godine kad sam imao ideju to prek zime odradit naručio od bikerzbitsa brtvu poklopca glave i nekako s predosjećajem nove "čepove" i brtve za namještanje faze da bi se moglo mjerit (TDC). Dodatno u metal-kovisu mjerni listići, obavezno oni koji imaju 0.04-0.05-0.06-0.07-0.08-0.09 ne samo 0.05-0.10-0.15... to je bilo nekih 5€, i 10tak € za brtvilo za motore Victor Reinz REINZOSIL kod tokića najmanje pakiranje.

Napomena:
Ovo sam radio prvi put ikad, slijedeći kolko tolko servisni manual, sami odlučite kolko je pametno radit na isti način, a iskusniji slobodno napišite ispod ispravke.


WhatsApp Image 2023-04-17 at 14.41.55 (3).jpeg


Ideja je bila da ih premjerim reda radi, obzirom da motor nema apsolutno nikakvih zveckanja ventila niti problema s paljenjem hladan/vruć, očekivao sam da će sve bit ok (nadao se). U slučaju da ne bi bilo premjerio bi postojeće pločice, izračunao potrebne, zatvorio sve opet, naručio originalne od bikerzbitsa i tam za koji tjedan ponovio postupak.

Ako netko misli ovo radit sam, prijedlog je slijedit servisni manual u slovo. Ja sam imao ideju da ne treba skidat skoro ništa što manual spominje, a istina je bila negdje između.

Uglavnom, na 35 000km su ventili bili u toleranciji +- 0.01mm dok je dozvoljeno 0.03mm, neke fotke slijede, na kraju posta je postupak ako je netko dovoljno lud da se igra sam s tim, ili mu je baš tolko dosadno.

WhatsApp Image 2023-04-17 at 14.41.54.jpeg


WhatsApp Image 2023-04-17 at 14.41.55.jpeg



WhatsApp Image 2023-04-17 at 14.41.55 (1).jpeg



WhatsApp Image 2023-04-17 at 14.41.55 (2).jpeg



WhatsApp Image 2023-04-17 at 14.41.56.jpeg


I usput zamjena filtera zraka (svake 2 godine tj svakih cca 10-12 000km), a zamjena ulja ostaje za nakon 2-3 vožnje tek toliko radi brtvila eventualno itd..


WhatsApp Image 2023-04-17 at 14.41.57.jpeg


Znači postupak:

- poslikat motor sa svih strana da se vidi ispod kud koje crijevo ide za kasnije
- skinuti plastike sa strana i sic
- konektor (muški i ženski zajedno) izvaditi iz nosača na frameu, onda ih se može rastaviti, tj. ištekat pumpu goriva
- Tank drži jedan dugački šaraf bliže sicu i 2 gore sa strana framea, skinut ih sve
- Manual kaže upalit motor tak dok pumpa ne radi da popije svo gorivo iz crijeva - ovo preskačem jer ne skidam crijeva s tanka
- Tank rotiram za 90 stupnjeva i naslanjam gdje je sic bio - ovo je malo rizik, dalo bi ga se povezat-učvrstit.. inače skidanje jedno malo crijevo i jedno veliko od goriva
- Manual kaže da treba skinut onaj neki ventil za povratne plinove s poklopca ventila, ja sam skinuo samo crijevo s te strane
- Ispuhat i počistit kompletno područje da neko blato ne padne unutra kad se otvori, šta se neda ispuhat, mokrom krpom proć pa se neće trusit
- S lijeve strane crijevo od antifriza koje ide od termostata gore do vrha hladnjaka, skinut to crijevo, iscurit će antifriza očito, kasnije se nadomiri na čep hladnjaka
- S desne strane otšarafit mjesto gdje se žice spajaju na masu na frameu i 2 šarafa koja to drže na frameu, kako bi se cijeli desni sklop gdje je ECM itd mogao malo povisit za 3-4cm ne treba više
- Iskopčat konektor lamba sonde, točno je iznad poklopca ventila na frameu iznutra
- Iskopčat konektor svjećice
- Zabilježit markerom kolko su bila stegnuta 2 šarafa poklopca ako nemate moment ključ pri ruci
- Izvuć poklopac na lijevu stranu
- Skinut 2 čepa na lijevoj strani mašine dolje kod statora, jedan veći jedan manji. Idu jako teško, treba na trzaj ravni šarafciger/čekić ili udarni odvijač
- Gedorom mislim 17, rotirat kroz velku rupu radilicu dok se kroz malu rupu ne pojavi T i poravna crta ispod sa crtom na navojima, provjerit gore na lančanicima bregastih da ide IN-EX-IN-EX
- Premjerit zračnost
----- ako nije OK, otšarafi se šaraf s lijeve strane mašine koji drži osovinicu tih vilica (rocker arm) koje otvaraju ventile, kad se otšarafi, unutra se zavrne šaraf M6 i izvuče ta osovinica van da bi se te vilice tj. rocker arm mogao pomaknut i izvadit pločice za podešenje, izmjerit pločice i izračunat kolika treba za vratit se sredinu tolerancije, stavit nove pločice, naštimat osovinicu nazad, stegnut šaraf izvana ------

- Obzirom da je meni sve bilo OK i nije trebalo podešenje, slijedilo je očistit malo poklopac glave i polumjesec dosjede od stare brtve i montirat novu brtvu na poklopac
- Stavit brtvila na te polumjesece i samo na njih jer je to jedino mjesto gdje sila stezanja odozgo ne radi brtvenost u potpunosti
- Vratit poklopac, stegnut ga opet na crte cca, šarafi idu maltene slobodno non stop i kad dođu do kraja prstima to je još možda 5 stupnjeva stezanja (1kg) i to je to, oba jednako
- Vratit sve poskidano kontra redoslijedom
 
Znači ne triban dirat ništa, meni je 34000km i sve je u redu.🤔👍
 
  • Like
Reactions: BreakM
Pa je đir, nisan odavno.😎
 

Attachments

  • IMG_20230429_122113.jpg
    IMG_20230429_122113.jpg
    2.4 MB · Views: 0
  • IMG_20230429_121943.jpg
    IMG_20230429_121943.jpg
    3.6 MB · Views: 0
  • IMG_20230429_120144.jpg
    IMG_20230429_120144.jpg
    3.2 MB · Views: 0
  • IMG_20230429_114137.jpg
    IMG_20230429_114137.jpg
    3.8 MB · Views: 0
Neznam kud ovo vodi.. još malo pa otkaz i otvaranje servisa za 250/300L :ROFLMAO:

Uglavnom.. krajem prošle godine osjetio na jednoj uzbrdici neku vibraciju, (cijeli motor maltene) više od normalnog.. al nisam mogao ponovit to. Ovo proljeće još koji put, češće. I sad u zadnje vrijeme definirao da ju mogu izazvat najlakše u 6. brzini, cca od 4000-7000 okretaja (kasnije nestane) i to samo nakon što se motor dobro zagrijao, ne prvih 10-15min vožnje.
Dam gas, npr pola gasa, krene vibracija, vratim gas na 20% prestane, opet dam pol gasa opet krene i tak.. stisnem kuplung dam gas nema vibracije.. samo uz opterećenje.

Osjećaj kao da je od lanca ili prednjeg lančanika što sam oboje zamjenio, kontrolirao dotegnutost vijaka mašine i svega.. probao svašta brzinski u roku cca par tjedana jer planiram opet neke duže vožnje a ne želim sjebat nešto u mašini s dopuštanjem te vibracije kolko god mala bila nije normalno stanje..

Da skratim, naručio komplet OEM set kuplunga, na slici ispod, sa logikom da obzirom da nemam vibracije bez opterećenja u bilo kojim okretajima, da mi u zadnje vrijeme zagrijan kuplung lovi nešto višlje, i bilo je situacija 2-3 puta da kad ga puštam da ga pustim a on ulovi onak pol sekunde kasnije kao on-off, i bilo dosta muke sa ubacivanjem u prvu dok stojim osim ako malo pomaknem motor ili klizim na kuplung (normalno do neke mjere al ne baš ovoliko..). Pretpostavio sam da problem nije u mjenjaču ili negdje prije kulunga, radilica, kontrauteg šta sve ima tu, to bi sve vibriralo i bez opterećenja..

Odradim zamjenu, izvadim stare diskove van i gledam ih, u usporedbi sa novima cca 50% potrošenost, bez znakova promjene boje metalnih diskova, judder spring djeluje isto ok.. mislim si nije to problem al ajd.. otvorio sam pa ću stavit sve novo. Poslije zamjene pokušavam dobit tu vibraciju u istom režimu i nema je, niti malo.
Sad zašto.. mislio sam da će neki disk bit savijen od temperature ili nešto tako ali gledam sve potrošene i ne vidim problem, a vibracija je nestala. Tak da CRF ima novi kuplung..

Kog zanima postupak:

Priprema - demontaže extra komponenti:

- polugica kočnice ima jednu oprugu za štop svjetlo jednu da ju vraća u poziciju na strani cilindra, skinut obje
- iza osovine polugice kočnice ima osigurač, samo se izvuče prstima, pazit da se ne izgubi podloška i O-ring
- otšarafit 2 imbusa što drže kočni cilindar stražnje kočnice, izvuć polugicu van i maknut sa strane
- nosač prekidača štop svjetla otšarafit maknut gore na mašinu
- olabavit sajlu kuplunga i izvuć dolje sa polugice kod kuplunga

Antifriz i ulje:

- otšarafit čep na hladnjaku i ispustit antifriz normalno, ne nužno sve, koliko ide, skinut debelo crijevo s vodene pumpe i maknut ga sa strane
- nagnut motor na nogar, ja sam dodao malo daske ispod kotača da dobijem max. stabilni nagib da mi ne iscuri puno ulja van, ak ćete mjenjat ulje baš u ovom postupku, ispustit komplet ulje, ja preferiram neko vrijeme vozit pa onda zamjenit ulje nakon bilo kakvih otvaranja

Demontaža desnog poklopca mašine:

- skinut metalnu cijev koja veže cilindar i poklopac s desne strane motora, prolaz antifriza
- obilježit markerom neki prvi vijak poklopca proizvoljno i skidat ih u smijeru kazaljke na satu i poredat tako jedan uz drugi da se svaki vrati na isto mjesto (iako svi su isti osim jednog koji je očito duži i pozicija uz vodenu pumpu mu je očita)
- skinut poklopac, usput u mašini dolje u dnu ima mrežica koja se izvuče, kao grubi filter za ulje, počistit ga, kod mene nije bilo ničeg na njemu

Zamjena kuplunga:

- otšarafit 5 vijaka koji stišću kuplung oprugama, izvadit njih i opruge
- maknut taj "poklopac" kuplunga, nije poklopac sudjeluje u radu al kak se već zove možda "kapa" neznam..
- cijeli set diskova osim judder springa se da izvadit u komadu van, pazit redoslijed jer se novi naravno isto tako vraćaju
- izvadit judder spring, 2 komada, pazit na kako je okrenuto
- posložit sve novo unutra, originalni diskovi od Honde dolaze u nauljenoj vrećici, nebi se trebalo stavljati suhe kak često dolaze aftermarket verzije, ja sam prstima malo dodao ulja i na ove svejedno
- stavit poklopac/kapu, i nove opruge, stegnuti sve kako je bilo

Finalizacija:

- kod vraćanja poklopca paziti normalno na brtvu, paziti da nisu ispale brtve sa "cijevi" tj prolaza za antifriz itd..
- kod dotezanja kuplunga vjerojatno se mašina malko zarotirala pa se zarotirala i osovinica vodene pumpe, naštimat ju cca kako je na poklopcu prije vraćanja
- vratit poklopac, stegnuti sve vijke, dijagonalno cca, par krugova, ne prejako, kako je i bilo
- obzirom da ja nisam ispuštao komplet ulja, to ostavljam za kasnije jer sam ove godine već jednom mjenjao ulje, a sada je postojala šansa da je koja kap iz prolaza antifriza kapnula u prostor ulja, zamjenit ću ga kasnije, sad sam samo dodao cca 0.3dcl novog kolko sam izgubio otvaranjem poklopca
- dotočit potrebnu količinu antifriza, kod mene cca nekih 0.5L možda malo više
- podesit kuplung, da ne bi bio pretegnut najbolje je kad se podesi provjerit da jednim prstom ruke dolje na mašini možete pomaknut polugicu u smijeru odvajanja kuplunga bar koji milimetar.








 
Evo obećajem zadnji "kišni dani" servis :mrgreen:
(Nije bila potreba za zamjenom nego tek toliko..)



Nakon par kratkih test vožnji za potvrdu da je sve ok s kuplungom, svjećicom, da ništ ne curi itd.. danas prva prava, 150km offa, ceste i sveg između..
Opet na novom setu MT21, s tim da sam s michelin trackerom iza bio jako zadovoljan.. tracker bolji u blatu, mt21 možda bolji na makadamu.

MT21 jer je bio tehnički i jer ljeti imam više "adv" dugih vožnji, pa je i OEM 14T prednji lančanik opet u igri, 13T je osjetno bolji za off, ali pomakne ugodnih 80-90kmh u 6. na 65-80, sve je kompromis..



 
Ima i Rally smisla i opravdanja cijene. U mojim razmišljanjima šta bude iduće, obzirom da se ne vidim baš da dajem 12 000€ za T7 gdje bi me opet bilo frka te težine za teren obzirom da se solo vozim, vjerojatno će biti 300 Rally (bolji za Adv) ili CB500X (odustajanje od terena), a razlozi za dat više za Rally u odnosu na obični:
- malo širi i malo deblji sic
- vjetrobran
- kraće niske brzine ista 5. duža 6 a cca 20% više snage i momenta od mašine u odnosu na moj
- lakši kuplung
- veći tank
- mrvicu višlji/rastegnutiji trokut vozača (ja sam 187cca)
- još sitnice tipa pegsi sa gumenim umetcima, antivibracijski utezi u volanu itd..

Bilo koja stavka zasebno nebitno, sve skupa i u odnosu prema mome, ostavlja slične terenske sposobnosti, dodaje nešto komfornih za duže vožnje kad vozim 300-400km dan u "Adv" stilu.

Jedini nedostatci su činjenica da bi iako imam 77kg + oprema vjerojatno morao zamjenit stražnji amortizer, jer je rating opruge N/mm isti kao i kod mene a duža je znači mekše nego 250L a i ovaj mi sjeda oko 40%. Drugi je dimenzija stražnje gume gdje iako je MT21 dobavljivo i dobra guma, vizualno je uža od tvorničke i puno uža od npr Michelin Tracker koju bi stavio opet 110/100 ili 120/90. MC360 ima verzija u 120/80-18 ali je ta guma pretanka preslaba u usporedbi i sa Trackerom a kamo li MT21.
 
Rally je nezgrapan za offroad, Žumberak i Sljeme.
Pogledaj Slavko You Tube.
Rally jedino po pustinji i cesti.
 
  • Haha
Reactions: diesel power
Rally je nezgrapan za offroad, Žumberak i Sljeme.
Pogledaj Slavko You Tube.
Rally jedino po pustinji i cesti.

Za ovo što sam ja napisao bi bio ok.. ne divljam ja po nekom teškom offu, a kak godine napreduju trebam bar malo više komfora neg obični L uz svjesni kompromis.. Meni on ima smisla ako ne odem skroz kontra do CBX, nekome tko se vozi 99% žumberak i sljeme, apsolutno nema smisla dat više za rally i dobit hrpu tih sitnica koje će u tom okruženju samo smetat..