Dijagnoza Kawasaki KZ 550

kubik

Active member
http://www.youtube.com/watch?v=YU2rQcvmy7g

Stari kz550.
Na filmu je plavi dim iz auspuha. Pitanje za znalce - da li je veća vjerojatnost da su otišle karike ili pušta ulje kod ventila?

Iz početka je dim bio crn, i nije bilo zračnog filtera, usis bio iskemijan do bola (prirubnice od kamenja dečki stavili samo da stoje otprilike).

Ja nabavio original zračni filter i prirubnice, sada više nije crni dim nego plavi :mrgreen: e još da riješim plavi dim pa sam na konju :mrgreen:

Skinio sam svječice, 1,3,4-ta su boje bijele kave, kakve i trebaju biti.
Svječica 2 cilindra je crna. Ne masno crna nego čađava. Znači da i nije neka velika količina ulja koja izgara u cilindru. Zato mi je cijela situacija sumnjiva......
Nemam čime izmjeriti kompresiju, a i onda je pitanje da li su karike ili ventili nemaju dobar dosjed.
Motor ide OK, vuče od niskih okretaja i sve je super dok ne nahvata čađe na 2 svječicu pa počne trokirati. Malo ispuhivanja (open road) pa je problem riješen sve do ponovne gradske vožnje kad se motor jako grije.
Troši dosta ulja, ali svi koji su vozili stare kawe vele da je to za njih normalno....(i šrotanje u leru  :mrgreen:)

U jednoj od starih tema sam pročitao da te stare kawe puštaju ulje kraj vodilica ventila.
Komplet brtvi uopće nije ni skup, i ako je samo problem u glavi, to se lako riješi. Ako je problem u karikama koje je gotovo nemoguće naći......

Mišljenja  :misli:
 
ocito da taj cilindar ne radi kako treba...Trebao bi izmjeriti kompresiju...je rmoguce je da i taj karburator zajebava. Plavi dim....? Kad das...ili kad u voznji otpustis gas ?
 
kada ti mašina bude na radnoj temperaturi (zajedno sa getribom), stavi motor u ler i malo jače turiraj motor.
ako ti tada dimi plavo onda su ti gumice u pitanju.
 
bmw m 5 said:
ocito da taj cilindar ne radi kako treba...Trebao bi izmjeriti kompresiju...je rmoguce je da i taj karburator zajebava. Plavi dim....? Kad das...ili kad u voznji otpustis gas ?

Ma nemam kako sada izmjeriti kompresiju. Moram si nabaviti nareznicu M12x1.25 pa napraviti priključak.

Karburator nije sigurno, jer sam ih rastavio, očistio i sinkronizirao.

Plavi dim ujutro kad upalim hladan motor. Recimo dok radi na leru i počnem turažu prvih 10-tak sekundi se ne događa ništa....i tek onda počne bacati. Pustim ga da radi na leru i prestane. Opet ga mogu turirati pa za 10s krene.
Motor stvarno fino ide i mirno radi dok je svječica čista. zaguši se samo u gradu kad je mašina vruća i kad se kobeljam u koloni. Na otvorenoj cesti nema problema.
 
limit said:
Meni je bacao bijeli dim kad sam ga palio na hladno. Kad bi bio ugrijan zadimio bi samo pri najvišim okretajima.
Od kad sam sredio glavu, nema više bijelog dima. Znači meni je bilo do gumica ventila i sjedišta ventila.

E, pa meni je nešto slično.

Da su barem samo brtve. To nije skupo i može se srediti za 1-2 dana.
Strah me samo od karika/klipova, i ne bi sada u sezoni rastavljao motor zbog toga. Dosta ih je teško naći,  a dok se to sve posloži...pa i košta. I uvijek ima "još nešto" za promijeniti.
 
mada mi se cini iz ovoga sto si ti opisao da se ipak radi o klipnim prstenovima....jer da su gumice ventila dimio bi najvise kad bi u voznji nakon ubrzanja...naglo spustio gas...tada bi uslijed vakuma koji nastaje u usisnom traktu dio ulja prosao izmedu gumice ventila i samoga tijela ventila..i cudno je da samo taj jedan cilindar ne radi kako treba..... :misli:
 
bmw m 5 said:
mada mi se cini iz ovoga sto si ti opisao da se ipak radi o klipnim prstenovima....jer da su gumice ventila dimio bi najvise kad bi u voznji nakon ubrzanja...naglo spustio gas...tada bi uslijed vakuma koji nastaje u usisnom traktu dio ulja prosao izmedu gumice ventila i samoga tijela ventila..i cudno je da samo taj jedan cilindar ne radi kako treba..... :misli:

Probam i to danas. Valjda se neću polupati negdje  :mrgreen:
 
prsteni su iz opisanog..da su gumice vise bi vuklo na bijelo, pogotovo kod kocenja motorom pa ponovnog dodavanja gasa
 
Eto probao sam foru s otpuštanjem gasa u voznji..... :LOL:

Nema dima, samo plamenčina od pola metra iz auspuha sijeva  :mrgreen: (čuo jesam da puca ali nisam znao da i plamen izbije skroz iz auspuha  :LOL: a ne samo unutar topa).

Znači ne gine mi generalka kako god okrenem  :palacdolje:
 
kubik said:
Eto probao sam foru s otpuštanjem gasa u voznji..... :LOL:

Nema dima, samo plamenčina od pola metra iz auspuha sijeva  :mrgreen: (čuo jesam da puca ali nisam znao da i plamen izbije skroz iz auspuha  :LOL: a ne samo unutar topa).

Znači ne gine mi generalka kako god okrenem  :palacdolje:
koliko ti ulja trosi ? I koje ulje koristis....Za ove starije zracnjake odgovara gradacija 20w-50....i to mineralno.
 
bmw m 5 said:
koliko ti ulja trosi ? I koje ulje koristis....Za ove starije zracnjake odgovara gradacija 20w-50....i to mineralno.

Ulja troši previše, a sipao sam jedino koje sam mogao nabaviti kada sam kupovao - 5100 10w40 .
Mislio sam uzeti 15w-50 ali ga nije bilo.

Ma ide on na stol, pa ćemo vidjeti da li mi se isplati popravljanje, ili će neki gpz biti donor mašine za malo novaca.
 
Ipak su karike/cilindar. Tako da znate tko je bio u pravu  (y)

Cilindar ima manje riseve, i obod klipa je kompletno mastan.......
Evo slike.....








 
Imam KZ500 (koji je sada KZ550 jer sam morao staviti cilindre i klipove od 550) koji je prije mjesec-dva došao iz KMS-a. D. Pavelić je na moje pitanje "dal je normalno da troši ulje (više od slinjenja nego što ga "spali") i da se čuje jako lanac na ler-u" (za što svi govore da je normalno) je rekao da to nije točno.

Ako je motor u redu, treba zamjeniti španere i vodilice razvodnog lanca i dihtunge zamjeniti originalnima (zamjenski počnu sliniti nakon mjesec-dva).

Kak sad dela, ne znam jer nemam vremena složiti motor niti para za regu ali bi trebalo raditi kak novi s obzirom kolko sam platil popravak (zato nemam sad za regu).

P.S. Ak trebaš ventile ili bregaste - slobodno se javi.
 
Vodilice i fazni lanac su OK. Dapače iznenadio sam se  :shock:

Jedan ventil mi je razvaljen, pa ćemo se možda i čuti oko toga, moram ovih dana posjetiti jednog meštra koji mi je bliži.
Koliko si dao za cilindre, klipove/karike ?
 
kubik said:
Vodilice i fazni lanac su OK. Dapače iznenadio sam se  :shock:

Jedan ventil mi je razvaljen, pa ćemo se možda i čuti oko toga, moram ovih dana posjetiti jednog meštra koji mi je bliži.
Koliko si dao za cilindre, klipove/karike ?

EDIT: Oprosti, krivo sam "pročitao". Daj mi pošalji mi svoj mejl na PM.