Diskusije oko skidanje hrđe iz rezervoara - princip elektrolize

hondimir said:
Ovo je teoretsko pitanje :misli:,sto mislite bi li se mogla ovom metodom odstranit i hrdja s lanca?
Vjerojatno bi, no nemoj zaboraviti da elektroliza skida i čestice metala (u ovom slučaju lanca) pa to baš nije preporučljivo  (y)
 
hondimir said:
Ovo je teoretsko pitanje :misli:,sto mislite bi li se mogla ovom metodom odstranit i hrdja s lanca?

KOjeg lanca ???

Ako ima o ringove onda ne jer to a izolira. A između ostalog šta nije lakše kupit novi lanac  :misli:
 
Icek said:
KOjeg lanca ???

Ako ima o ringove onda ne jer to a izolira. A između ostalog šta nije lakše kupit novi lanac  :misli:

Ma sekiracija bez veze, treba se podmazati i voziti, nista vise :wink:
 
hm..imam i ja pitanjce
kad se to pokrene...i ta soda se zapjeni? jel to curi na sve strane? il samo dimi?
e i jos nesto..di ima za kupit sode bikarbone? :oops:
 
Daemona said:
hm..imam i ja pitanjce
kad se to pokrene...i ta soda se zapjeni? jel to curi na sve strane? il samo dimi?
e i jos nesto..di ima za kupit sode bikarbone? :oops:


gdje si ti pročitala da se radi o sodi bikarboni :misli:
ono što ti treba je kristalna soda koja služi za čišćenje inox bačava a ima je za kupiti u svakoj agrokući, poljoapoteci i sl. dućanima za vinogradare i poljoprivredu....
kad se to pokrene u početku se malo zapjeni a u slučaju ako je otvor rezervoara ispod najviše točke rezervoara može istjeći malo otopine jer ju potiskuje plin koji se stvara prilikom reakcije.
 
kruns said:
gdje si ti pročitala da se radi o sodi bikarboni :misli:
ono što ti treba je kristalna soda koja služi za čišćenje inox bačava a ima je za kupiti u svakoj agrokući, poljoapoteci i sl. dućanima za vinogradare i poljoprivredu....
kad se to pokrene u početku se malo zapjeni a u slučaju ako je otvor rezervoara ispod najviše točke rezervoara može istjeći malo otopine jer ju potiskuje plin koji se stvara prilikom reakcije.
aj..fulala sam za molekulu vodika
nesto sam pobrkala jer sam citala jos neki post na ovu temu :oops:
 
hondimir said:
Ovo je teoretsko pitanje :misli:,sto mislite bi li se mogla ovom metodom odstranit i hrdja s lanca?
Stavi neko kvalitetno ulje protiv korozije i hrda bi trebala nestati.
 
imam jos jedno pitanje
a sto ako je tank nekad bio plastificiran

lose plastificiran
?
 
kruns said:
Bilo je prije puno tema otvoreno o čišćenju hrđe iz rezervoara i koliko sam uspio vidjeti svi postupci su bili ili skupi ili mukotrpni a rezultat je bio upitan pa ću ovdje pokušati pokazati kako sam ja to riješio a vi procijenite da li je uspješno ili ne. Radi se o tome da sam nakon čišćenja starih karburatora u svakoj čašici našao hrđe skoro za jednu čajnu žličicu i to one fine hrđe kao soc od kave. Hrđe je bilo i u diznama i pitanje bi bilo što bi se dogodilo da to nisam pogledao i očistio! Svi vi koji imate malo starije motore vjerujem da imate problem sa hrđom pogotovo kod rezervoara koji nisu održavani, tj. koji su dugo vremena bili poluprazni. Problem kod tih starih motora, a to je i kod mene, što filtar, tj. sito u rezervoaru koje bi trebalo filtrirati smeće je pregrubo pa takva sitna hrđa ipak uđe u motor ili do karburatora. Teoretski se može staviti još jedan filtar za benzin prije karburatora ali onda se događa da motor lošije radi jer takvi filtri usporavaju protok pa motoru može ponestati goriva pogotovo nakon dužeg i jačeg opterećenja. Znači trajno saniranje hrđe u rezervoaru je jedini način na koji se taj problem može riješiti.


Da dalje ne duljim počet ću sa onim što vam je potrebno:
1. Kristalna soda – može se kupiti u svakoj agrokući. Služi za čišćenje bačava a ona će u otopini poslužiti kao elektrolit. Jeftina je, kilogram košta oko 15 kuna a po mojem iskustvu za jedan jako hrđav rezervoar treba 3-4 jušne žlice.
2. Žica promjera 3-5 mm, ne smije biti pocinčana ili od inoxa, ja sam koristio paljenu žicu ali može poslužiti i bilo kakav komad željeza, npr. flah koji se može ugurati u rezervoar,
3. Pluteni čepovi
4. Izvor istosmjerne struje – punjač za akumulator
5. Par gumenih rukavica



Prvo trebate zabrtviti otvor na rezervoaru gdje se nalazi pipa a za to sam koristio željeznu pločicu i gumu od zražnice za bicikl. onda treba pripremiti otopinu kristalne sode. U neki kanistar jednostavno ulijete vodu, dodate sodu i miješajte dok se soda ne otopi. Po nekim napucima sa interneta dodaje se 1 jušna žlica na galon vode (3,78 litara). Tu otopinu ulijete u rezervoar a ja sam ga još dodatno zaštitio tako da sam ga umotao u plastičnu foliju jer nisam znao kako će otopina reagirati u kontaktu sa airbrushom a i da ne oštetim lak kod manipulacije sa tankom. Važno je napomenuti da je otopina agresivna za kožu pa bi bilo dobro da koristite gumene rukavice.
Na red dolazi žica, flah ili neki drugi komad željeza koji moramo staviti u rezervoar da bude uronjen u elektrolit (otopinu kristalne sode) ali ne smije se nikako dodirivati sa rezervoarom!!! Da budem siguran u to ja sam plutene čepove stavio na žicu kao na slici. Na taj sam način bio siguran da neće doći do kratkog spoja. Sve što je potrebno dalje je da punjač akumulatora, tj. njegov minus pol (crna žica) spojite na rezervoar a plus pol (crvena žica) spojite na žicu u rezervoaru. Na taj način rezervoar služi kao katoda a a žica je anoda, otopina sode je elektrolit a kako to shematski izgleda može se vidjeti na prvoj slici. Ako ste sve dobro napravili možete čuti kako u rezervoaru otopina šumi, to željezni oksid u otopini reagira i kemijski se razlaže. Kod reakcije se oslobađa vodik (mala količina) koji je zapaljiv pa nije uputno pokraj pušiti. Bilo bi dobro da to radite na nekom prozračnom mjestu gdje djeca, ljubimci ili nešto slično neće moći do toga. Ja sam to radio u garaži i bilo je sve ok ali nikad se ne zna ;) Nemojte biti razočarani ako ne uspijete skinuti hrđu do kraja nakon prvog „tretmana“. Meni je uspjelo potpuno očistiti rezervoar nakon 4 puta ali moj je bio i jako hrđav a i bio sam nestrpljiv pa sam prekinuo elektrolizu prijevremena. Prednost metode je da nema skoro nikakvog posla jer sve što trebate je da pripremite rezervoar i pustite da struja radi za vas. Sljedeća prednost je što je ova metoda uklanjanja hrđe jeftina jer je kilogram sode oko 15 kuna a ne rabe se neke druge kemikalije koje su puno štetnije za okoliš od sode.


Napomena: ako ćete skidati hrđu ovim postupkom ograđujem se unaprijed od svih mogućih i nemogućih posljedica!!

Meni je pomoglo a nadam se da će i vama.

Isprobao na KL-u iz 91. zahvaljujem na info, za nepovjerovat kako je očistilo sve  (y)
 
limit said:
Nisam siguran ali mislim da ti jedino aceton skida unutarnju zaštitu kod tankova  :misli:
ne znam
izgelda da je prije bilo plasitificirano..il nesto..ali vidi se hrdja..
tako da nemam pojma sto napravit
 
Svaka čast !  (y)
Admini, označite ovu temu jer sigurno će trebati !!!
 
Da i ja nešto napišem jer koliko sam problema imao sa rezervoarom da sam i karburator raštelao pa poslije naštelavao samo iz glupog razloga -nepažnje-promijenio sam rezervoar i stavio drugi ne gledajući (jer je motor već bio uređen) ulio gorivo i nakon par minuta su počele muke,promjenila mašina zvuk,rikne jedna svićica,druga i na kraju se sitim da nisam čistio taj drugi rezervoar nego onako u originalnoj boji ga samo stavio i ulija gorivo-iza toga mi je trebalo vrimena da sve to nazad vratim na svoje mjesto i da mašina radi kako je i radila samo zbog nepažnje a Čišćenje je Počelo odmah tako da je ova tema stvarno efektna jer se iako je to bilo davno još se sjećam da se 80-tih učilo u školi na satu kemije nešto isto ali sva srića da je to neko isproba u praksi i što je Gixer napisa ovo bi trebalo označiti jer kad mi stariji na to zaboravimo bar mlađi kad kupe stariji motor ili prvi motor nemaju muke,neko bi rekao "nek se muče i mi smo" ali ja sam za svaku pomoć jer nekad ti sitnica odnese i živaca i vrimena a riješiš je pogledom na ovakve teme a ne tužno gledajući motor i razmišljati što sad da radim ? Svaka čast za ovakve prijateljske podjele iskustava  (y)  (y)
 
Ima neka tekućina, košta 115kn i nju naliješ u rezervoar i onak ko palačinku razliješ po rezervoaru i kad se stvrdne ko da je od plastike.
Neznam kak se zove, moram buraza pitati, ali on je naručil i ima za 3-4  rezervoara pa se bumo dogovorili.
kad mu dojde javim, ni bed.
 
jolly the roger said:
superiška (y)
Nazovi 098/508-972, Božo, i reci da sam ti ja dal broj .
To mi je buraz i stigla mu je ona tekućina za rezervoarpa se probajte dogovoriti šta i kako. (y)
 
evo jos jedna zanimljiva stvarcica za skidanje ruzine Expro-32:
http://www.youtube.com/watch?v=MPnROgk1VA4

neznam sta je al djeluje efikasno
 
Tank napuniti otopinom za skidanje korozije, isparti vodom, uliti otopinu Rust Converter, isprati vodom, ulito otopinu za trajnu zastitu od korozije.
Sva tri proizvoda uzet kao set na linku:
http://www.moto-classics.de/index.php?cPath=2&gclid=CLDj6JqJw54CFcmOzAodx10lsQ
Proizvod i video od konkurentske firme, postupak obrade je isti u oba slucaja.
http://www.horex-ammon.de/index.php?cat=80