Ducati 800 Super Sport

motoklasik

Member
Prosle godine kupim Guzzi V11 LeMans i nekako mi italijani, posle vise decenija na motoru, tek sada udju pod kozu.
Sto bi se reklo, udjem u italijansku fazu. :D
Ove godine dobijem zelju da nabavim Ducati, ali neki klasicniji, sa vazdusnim hladjenjem.
Nasao sam Monster S2R 1000, ali bilo je nekih problema sa papirologijom u sta nisam hteo da se upustam.

I onda iskrsne 800 SS, sa predjenih 4800 milja u gotovo besprekornom stanju, odavno uvezen iz Amerike, jednom registrovan i kasnije vozen po par desetina kilometara godisnje. Guzzi, naravno, nisam prodao...

Odvikao sam se vec od niskog polozaja rucica upravljaca, ali sve sto sam mogao da uradim je da kupim 30mm povisene heblove (vise ne moze zbog sipki koje nose vetrobran) i polozaj sedenja mi je bio donekle prhvatljiviji.

Motor je jako zanimljiv za voznju a subjektivni utisak na motoru, s obzirom na relativno malu deklarisanu snagu, znatno prevazilazi ocekivano. Tu valjda dolazi do izrazaja prica da covek na motoru ne oseca snagu, nego obrtni momenat i njegovu dostupnost u rasponu broja obrtaja. To je i normalno, jer je snaga racunski izveden podatak a mi stvarno osecamo jacinu udara klipnjace po kolenu radilice...









Nisam jos stigao ni da ga registrujem (trajala mi je registracija od Guzzija V11) a drug sa kojim sam cesto zajedno u voznjama nadje jako dobar primerak istog takvog ali 750 isto u izvrsnom stanju i sa malom kilometrazom, plus tek namontirani Marving izduvi sa jakim dubokim zvukom. Doduse, nije crveni... :mrgreen: :mrgreen:

Razlika izmedju 800SS i 750SS je u 10KS snage, drugacijim satovima, sesto-brzinskom menjacu i za 1 col siroj zadnjoj felni.


url=http://fodi.frubar.net/files/DA879886-624C-2445-B929-98F41BC6002F.jpg]
DA879886-624C-2445-B929-98F41BC6002F_thumb.jpg
[/url]






 
Moj 800SS je bio za kalifornijsko trziste, znaci, maksimum ekologije.
Izmedju ostalog imao je jednu zalivenu plasticnu kutiju oblika konzerve koka kole, u koju su isla dva tanja creva spojena sa druge strane na usisne flansne (izmedju ubrizgavanja i usisnog kanala na glavi). Tu se inace spajaju creva od instrumenta kada se usaglasava rad ubrizgavanja na oba cilindra (vakumiranje).

Trece deblje crevo je islo u rezervoar i predstavljalo je odusak za benzinska isparenja.
Znaci, nekakav vakum ventil koji se otvara samo kad motor radi, za sta koristi potpritisak iz usisnih flansni. Valjda, da ne bi benzinske pare iz rezervoara izlazile u atmosferu kada vozilo nije u upotrebi...
Procenio sam da je bolje da se sav potpritisak koristi na jedini pametan nacin - na usisavanje smese  :wink:, a ne na kojekakve ventile i skinem tu skalameriju a otvore na flansnama zatvorim odgovarajucim srafom kao sto je na evropskim modelima.

I pre toga mi se cinilo da se motor dosta grejao (svecice skoro bele), proverimo preko dijagnostike, i ustanovi se da je smesa jako posna, povecamo sa 12 na 15 (na tom instrumentu skala je do 35) i svecice dobiju normalnu boji a motor nesto nizu radnu temperaturu.
Valjda bi po tim kalifornijskim standardima najbolje bilo da moze da se udise vazduh iz auspuha, da benzina nema ni malo... :D


 
Odmah mi se ucinilo da bi motor lepse izgledao sa poluoklopima, da se vide karakteristicni Dukatijevi cilindri (proizvodili su se SS modeli i u toj izvedbi).
Skinem srednji i donji deo oklopa, iz Nemacke porucim druge bocne plastike, after market, radjene prema originalu i to jako kvalitetno, lagane, sa karbonskim ojacanjima na mestu gde idu srafovi - i pritom relativno jeftine...
Majstor mi ofarba i namontiram na motor.
Meni tako lepse izgleda, a i motor je dobio bolje prostrujavanje vazduha oko cilindara i nesto manju radnu temperaturu.








Nedavno je dosla i ralica (od istog proizvodjaca), ostaje jos samo da se ovih dana ofarba...








 
Jadan ti, ali se patiš s tim Ducatijem!  :mrgreen:


Ne kužim, skineš oklop i onda staviš ralicu? Ako govorimo o estetici poluoklop je dovoljan i ralica mu ne leži jer ljepota cilindara opet biva skrivena.


Motor je lijep, vidi se da je očuvan, no ono što nisi napisao je da li sad kad si brljao po mašini ide bolje ili lošije, troši li više ili manje ili se u biti ništa ne primjeti?

Ja sam vozio 750 s model, dakle s poluoklopom i iznenadio se kako je motor dobro išao. Vozio sam i montera 750 - i iznenadio se kako je dobro išao. Sad vozim zračnjaka 1000 i - iznendi se svako kako dobro ide. Vozio sam i jednog monstera 1000 s termigninijem i ostalim što ide uz njega - nisam vjerovao kako to ide.  (y) (y) (y)

 
miro said:
Ne kužim, skineš oklop i onda staviš ralicu? Ako govorimo o estetici poluoklop je dovoljan i ralica mu ne leži jer ljepota cilindara opet biva skrivena.


Motor je lijep, vidi se da je očuvan, no ono što nisi napisao je da li sad kad si brljao po mašini ide bolje ili lošije, troši li više ili manje ili se u biti ništa ne primjeti?

Ne, ralica na sakriva cilindre, sakriva samo izduvnu granu horizontalnog cilindra i deo uljnog filtera koji viri iz kartera.





I nije nista brljano po masini nego je samo omoguceno da se sav potpritisak koji se stvara u cilindrima koristi za ono za sta i treba - za usis smese.
Cini mi se da motor sada "veselije" reaguje na odvrtanje gasa, ali taj zahvat je radjen zajedno sa malim obogacivanjem smese, pa ne mogu tacno da znam koliko je jedno a koliko drugo doprinelo tome.



miro said:
Ja sam vozio 750 s model, dakle s poluoklopom i iznenadio se kako je motor dobro išao. Vozio sam i montera 750 - i iznenadio se kako je dobro išao. Sad vozim zračnjaka 1000 i - iznendi se svako kako dobro ide. Vozio sam i jednog monstera 1000 s termigninijem i ostalim što ide uz njega - nisam vjerovao kako to ide.  (y) (y) (y)

I S i SS su se pravili i sa oklopom i sa poluoklopom. u Americi je razlika u ceni oklopa i poluoklopa bila 630 dolara. S je imao jedan disk napred i po tome su se na prvi pogled razlikovali...

Vec sam napisao u prvom postu, i slazem se sa tobom da motor ide znatno bolje nego sto bi se moglo ocekivati od deklarisane snage. Mislim da je uzrok tome dobar raspored tj. dostupnost obrtnog momenta, raspored cilindara u odnosu na radilicu, a mozda i odsustvo unutrasnjih otpora usled eliminisanih opruga ventila kojih kod ostalih motora ima i do 16 pa i do 20, na cije sabijanje mora da se trosi odredjena snaga tokom rada.


Inace, uradio sam ja jos neke estetske zahvate na njemu  :mrgreen: :mrgreen:

Napravio sam providne poklopce kaiseva. Naravno, prvo sam kupio jos jedan par polovnih poklopaca, da ne upropastim svoje ako posao ne uspe  :D a i da uvek mogu da vratim serijske.
Ako nekog interesuje da radi isto to, mogu u posebnom postu da objasnim na sta treba obratiti paznju i koji problemi se javljaju pri tom zahvatu.

Sada to izgleda ovako:






A evo i u video prikazu kako to izgleda -
kao ringispili u luna-patku  :D

https://www.youtube.com/watch?v=eOwo4-zrMnI



 
Kupija si i zadnji blatobran. :misli:
 
Zog said:
Kupija si i zadnji blatobran. :misli:

Da, prethodni vlasnik ga je imao, skinuo ga, i nije mogao da ga pronadje, tako da sam ga kupio u Ducatiju, a majstor je samo sfernu povrsinu ofarbao u boju motora, ostatak je ostao crn, tako da vizuelno sada ne izgleda tako kabast  :D
 
Nemoj vise pisati i postati slike Mate ce postati ljubomoran  :mrgreen:

Sto se tice ralice ostajem pri svome jer drzim da se sav taj mehanizam treba vidjeti, pogotov taj donji dio nekako djeluje mocnije i vise muski  :LOL: (y)


Ipak ljepota je u oku promatraca pa moram uvaziti i tvoj ukus. Super bajk izgleda.
 
Evo na ove dve slike iz istog ugla pre i posle montaze se vidi koliko pokriva ralica... samo deo
izduvne grane i ispupceni deo kartera sa filterom za ulje...







A stigli su i novi izduvni lonci (sa prikljucnim granama).
Malo kraci, malo vise uz zadnji tocak od originalnih i sa jacim i dubljim zvukom...





 
Na dobrom si putu. Ralica ne liči na ništa, a i to je motor za vožnju a ne prtiti snijeg  :mrgreen:
 
Ja bih skinuo ralicu i zadnji blatobran bacio u mat crno, ovako mi je preuočljiv.

I obavezno zadnju felgu 5.5J sa 180 gumom. (y)
 
sta vas boli da nekazem sta,vazno je da se njemu tako svida,a sta cu ja ili neko drugi,treci misliti to je nebitno u cijeloj prici.

 
miro said:
Na dobrom si putu. Ralica ne liči na ništa, a i to je motor za vožnju a ne prtiti snijeg  :mrgreen:
Ralica još i najbolje izgleda na cijelom motoru.
 
jedan od najružnijih ducatija, u rangu stare multistrade, nema tu pomoći, što god dodao, oduzeo, ofarbao..
 
Ili napunit tank i vozit se  :LOL: