XR je po mom osobnom doživljaju motora puno bliži svojom filozofijom onome što je meni kod motocikla bitno i napeto.
No, s testnim kojeg sam lani imao prilike probati nije bilo baš sve u redu, pa ne mogu to uzeti u obzir kao odlučujuće mišljenje o tom motoru. Naime, prilikom isprobavanja stražnje kočnice, ista je blokirala i zapekla stražnji disk, vidi se i na onoj fotografiji što sam stavio u temu o XRu. Koliko god me je pred dvije godine "stari" model Triple Black XRa oduševio, toliko me je novi tada razočarao jer mi se činio znatno ublažen, do 6000 okretaja se gotovo ništa ili malo toga događalo, odziv na gas je bio indirektan s velikom zadrškom, zvuk ispuha je bio podosta utišan, a završna obrada pojedinih plastičnih dijelova je bila ispod razine nekih kineskih skutera. Pretpostavljam da je to bio neki pretprodukcijski stroj, ali je u tom slučaju kardinalna greška od strane Tomića bila uopće dati takav i još k tome nerazrađen stroj ljudima na testiranje. Da se razumijemo, i jučerašnja Multica je imala tek 82 km na brojaču, ali nisam stekao dojam da je prigušena ili u nekom "razradnom" modu. Inače, osobno su mi puno draži V2 i V4 motori od rednih 4 zbog svog karaktera i temperamenta, pa sam tu možda malo pristran, ali visoko frekventne vibracije još uvijek prisutne na XRu, prekratko složeni odnosi brzina (na 130 sam već u 6-oj na 6000 okr/min) su za moj ukus ono što me još uvijek odbija od XRa i naginje više Multistradi. Od ostaloga mi se čini da je XRova ciklistika dosta tvrđe našpanana, bolje leži na cesti i upravljiviji je te daje direktniji osjećaj na kotaču i volanu od Multistrade.
Dakle, u trenutnoj konstelaciji bih rekao da je nova Multistrada touring motor s malo sporta a novi XR sportski motor s malo touringa.
Čekam da izađe Pikes Peak verzija V4 Multistrade krajem godine koja bi trebala biti sa 17 cola, sportskijim podvozjem, ispuhom, ergonomijom i svakako bliže XRu nego GSu, pa da vidimo čija majka crnu vunu prede...