exup, pitanje za znalce!

sergej

Member
freza1000 '05., kad dam kontakt servomotor exup-a lagano šrota (k'o hard disk na starom kompu) i na dodir vibrira. Do sada nije ispuštao slične zvukove, a kad upalim motor vibracije prestanu, servomotor normalno radi i vrti exup ventil, znači nije blokiran. Što mi slijedi, nova sezona - novi servomotor???? :misli:
 
sergej said:
freza1000 '05., kad dam kontakt servomotor exup-a lagano šrota (k'o hard disk na starom kompu) i na dodir vibrira. Do sada nije ispuštao slične zvukove, a kad upalim motor vibracije prestanu, servomotor normalno radi i vrti exup ventil, znači nije blokiran. Što mi slijedi, nova sezona - novi servomotor???? :misli:

      ...ako ti se da petljati s njemačkim, pošaljem ti upute za testiranje exupa.
 
OldBoy said:
       ...ako ti se da petljati s njemačkim, pošaljem ti upute za testiranje exupa.

daj da probam, makar nemam pojma što bi moglo biti, zuji ko trafo stanica.....ali radi.
 
      Pročitao engleski tekst i više ti ne treba ako ćeš rastavljati EXUP. Ja ti šaljem opis kako sistem električki testirati.
 
OldBoy said:
       Pročitao engleski tekst i više ti ne treba ako ćeš rastavljati EXUP. Ja ti šaljem opis kako sistem električki testirati.

...rastavio EXUP ventil i sve radi, kad dignem okretaje na 6000 sevomotor ga otvara i zatvara kad pustim gas. Kada se direktno spoji na "+" i "-" servomotor normalno radi. Međutim i dalje šrota kad dodam kontakt, a skonto sam da kad ugasim motor s kontakt ključem, kad ponovo dodam kontakt, servomotor počne šrotat tek kada klikne neki relej kod centraline ili pumpe za gorivo, ne mogu pronaći koji. Freza ima self-diagnosis system na obrtomjeru, ali ništa ne pokazuje, sve kao valja, ali je super glupo i neugodno kad dodam kontakt, a ono ispod rezervoara zuji i šrota ko da je nešto u kratkom spoju sve dok ne upalim motor. Inače motor je O.K. i u dobrom stanju, akumulator je ispravan i napunjen, kontakti nisu oksidirali niti su žice u prekidu.

Za OldBoy: FZS1000 ima drugačiji konektor (četvrtasti) i druge vrijednosti otpora za ispitivanje servomotora pa sam skinuo service manual na netu i ispitat ću ga poslije ručka iako mislim da nije do servomotora. Svejedno hvala na slikama. Ima li netko kakvu ideju :(....

 
sergej said:
...rastavio EXUP ventil i sve radi, kad dignem okretaje na 6000 sevomotor ga otvara i zatvara kad pustim gas. Kada se direktno spoji na "+" i "-" servomotor normalno radi. Međutim i dalje šrota kad dodam kontakt, a skonto sam da kad ugasim motor s kontakt ključem, kad ponovo dodam kontakt, servomotor počne šrotat tek kada klikne neki relej kod centraline ili pumpe za gorivo, ne mogu pronaći koji. Freza ima self-diagnosis system na obrtomjeru, ali ništa ne pokazuje, sve kao valja, ali je super glupo i neugodno kad dodam kontakt, a ono ispod rezervoara zuji i šrota ko da je nešto u kratkom spoju sve dok ne upalim motor. Inače motor je O.K. i u dobrom stanju, akumulator je ispravan i napunjen, kontakti nisu oksidirali niti su žice u prekidu.

Za OldBoy: FZS1000 ima drugačiji konektor (četvrtasti) i druge vrijednosti otpora za ispitivanje servomotora pa sam skinuo service manual na netu i ispitat ću ga poslije ručka iako mislim da nije do servomotora. Svejedno hvala na slikama. Ima li netko kakvu ideju :(....

      Rastaviš li servo motor (koji je ustvari sklop motor-reduktor) vidit ćeš da su zubci na zvelikom zubčaniku reduktora malo istrošeni, jer proces regulacije uvijek počinje iz istog osnovnog položaja. Kod tokara sam sam odvojio vijenac od osovinice, pomakao ga u smjeru izbjegavanja istrošenog dijela i zakovao ga u novom položaju. A simptomi su bili isti...
 
OldBoy said:
       Rastaviš li servo motor (koji je ustvari sklop motor-reduktor) vidit ćeš da su zubci na zvelikom zubčaniku reduktora malo istrošeni, jer proces regulacije uvijek počinje iz istog osnovnog položaja. Kod tokara sam sam odvojio vijenac od osovinice, pomakao ga u smjeru izbjegavanja istrošenog dijela i zakovao ga u novom položaju. A simptomi su bili isti...

....do maloprije sam čačkao po motoru i ništa. Kad na konektoru mjerim napon po uputi iz service manuala (na slici vodiči 1 i 2) i kad dam kontakt pojavi se napon od 12V, ali samo na sekundu-dvije i onda padne na neku vrlo malu vrijednost. Ne znam da li tamo treba biti stalni napon od 12V ili da skidam servomotor i rastavljam reduktor. Znam da sam dosadan, ali ako treba biti stalni napon onda je problem u nečem drugom i vuče sve do centraline.... :?
 
sergej said:
....do maloprije sam čačkao po motoru i ništa. Kad na konektoru mjerim napon po uputi iz service manuala (na slici vodiči 1 i 2) i kad dam kontakt pojavi se napon od 12V, ali samo na sekundu-dvije i onda padne na neku vrlo malu vrijednost. Ne znam da li tamo treba biti stalni napon od 12V ili da skidam servomotor i rastavljam reduktor. Znam da sam dosadan, ali ako treba biti stalni napon onda je problem u nečem drugom i vuče sve do centraline.... :?

      Nadajmo se da je problem mehaničke prirode, što bi značilo da ga možeš riješiti sam za razliku od elektroničkih kvarova u centralini. Dakle rastaviš servo motorić-reduktor i pogledaš veliki teflonski zubčanik, kao što sam ti opisao. Kod mene na FZRu 1000 (mislim da je oblik redukcije isti kao kod tebe) se uz iste "simptome" radilo o nekoliko istrošenih zubi u nizu. 
 
sergej said:
freza1000 '05., kad dam kontakt servomotor exup-a lagano šrota (k'o hard disk na starom kompu) i na dodir vibrira. Do sada nije ispuštao slične zvukove, a kad upalim motor vibracije prestanu, servomotor normalno radi i vrti exup ventil, znači nije blokiran. Što mi slijedi, nova sezona - novi servomotor???? :misli:

to ti je kod freze normalna pojava, prije paljenja on obavi samotestiranje i postavi se u početni položaj, kada ne radi kako treba javi ti to tako da se obrtaljka pomakne na neku vrijednost i tamo stoji par sekundi i onda se vrati nazad,, jedna od pojava i znakova da treba podmazivanje ti je cviljenje iz smjera klapne u grani kadi se exup ventil nalazi..ja sam svoga podmazivao tek kada bi to cvililo, i bilo je sve ok.. nikakvo rastavljanje servo motora ili slično nemoj raditi jer tamo nemaš što gledati, pogotovo ako je motor 2005 godina.. i bitno je da su sajlice pravilno našpanate, jer ako nisu javlja tu grešku sa obtaljkom..

pozdrav..
 
za OldBoy i Janka:

...dečki, hvala na trudu i informacijama. Svakako ću zasad ostavit servomotor na miru još neko vrijeme jer radi i vrti EXUP, a ako počne jače šrotati ili počne javljati grešku na obrtomjeru rastavit ću ga pa javim kako je stanje...


pozdrav...
 
ah da...nije mi vrag dao mira pa sam rastavio servomotor i zaključio da je podmazan, čitav, radi i vrti, ali motorić i dalje šrota kad dam kontakt i nastavi mljeti i nakon što odradi svoje i postavi se u početni položaj, a ne prestaje sve dok ne upalim motor. Izmjerio sam otpor elementa na servomotoru i prilikom zakretanja iznosi od 0 - 6,6 kiloohma, a po service manualu trebao bi biti od 0 - 7,5 kiloohma. Sad ne znam koliko je to odstupanje značajno, ali je sigurno da do sada nije proizvodio takve zvukove. E sad jeb'ga, jel' to u yamahe spada pod "normalno" ili što....pomoooooć meštri.... :?
 
      Može ti zvučati bedasto, ali ima logike... Nađi nekoga sa frezom 1000 ili R1 2004 (predpostavljam da na ta dva motora ide isti servo-motor), pa probaj sa njegovim. Ako taj drugi ne šrota na tvom motoru, a tvoj na njegovom šrota, onda je kvar lociran i ona razlika u kohmima ima utjecaja (usput izmjeriš i koliki je otpor na njegovome motoriću). Ako drugi motorić šrota kao tvoj, a tvoj na njegovome radi normalno, onda je kvar u sistemu koji testira ispravnost nakon davanja kontakta na tvom motoru. Nemoj samo odustati i pomiriti se sa "mlincem" ispod rezervoara, već si otišao dosta daleko i ide ti dobro. Riješi do kraja. 
 
samo da dodam nije vezano s ovom temom ali ima veze s exupom. na yzf 750 nisam imao exup niti ventil niti motor. kad bi dao kontakt ili stalno u voznji obrtomjer bi pokazivao sljedece; ugasen 0-7-0-9-0 upaljen sve to isto ali je jos u dodavao stvarne okretaje. po mojem on je pokazivao da se tu javljaju dvije greske znaci 7 i 9? :misli:
 
      Evo kako je to kod fazera1000, samo na mom motoru kad dam kontakt ili kad motor radi dijagnostika ne prijavljuje nikakvu grešku, a ovaj šrota li šrota.Kad odspojim konektor sa servomotora EXUP-a i dam kontakt obrtomjer uredno pokazuje 0 - 7 - 0 - 7......znači da dijagnostika radi!
 
dobiva krive impulse od elektronike koja kontrolira ex-up solenoidni motor. Nije to nista....vjerojatno je koji otpornik probio na masu...Ako ventil normalo radi u nizim i visim okretajima nema razloga za brigu....
 
pozzdrav m5. nisi upoznat s mojom pricom na srecu :D. prije sam imao 750 bez ventila i servo motora znaci bio je otkopcan i skinut. i pokazivao je 0-7-0-9-0-7-0-9-0 sada kada sam stavio 1000 ccm agregat od thunderace i elektroniku od exupa auspuh sa exup ventilom imam problem znaci exup NE RADI opce nema znakova i pokaziva 0-8-0-8-0 znaci drukciju gresku nego prije.