Free piston engine

shonyo

Active member
Jun 13, 2002
9,305
0
36
47
Di sam bio prije.
Ajde fino, pošto se ja s engleskim nikak dogovorit, nek mi neko objasni princip ove mašine. Skužio sam da radi nešto kao dvotaktna, ali mi ovi namotaji i magneti tu nikak ne pašu. :mrgreen:




Sandia National Laboratory led by Sandia researcher Peter Van Blarigan that has been testing physical components of free-piston engines which could be 50% efficient. This is about twice as good as current gas combustion engines and about as efficient as fuel cells. Fuel cells are too expensive. He is assembling a complete free-piston engine prototype, a project that he expects to complete within a year. There are two working ends instead of current single active end pistons. It would use two combustion chambers at the of a dumb-bell [see pictures]. Each movement would drive a double two stroke combustion process.

 

svakak

Active member
Jun 2, 2005
1,830
2
38
39
Oslo
togs.biz
Zavojnice i magneti su tu radi indukcije struje (magnet koji se giba stvara promjenjivo magnetsko polje, a u zavojnici se poradi toga inducira struja), valjda misle napraviti sistem kao dizel lokomotive kojima dizel motor služu za pravljenje struje, pa onda ta stuja pokreće elektromotor koji pokreće vlak.
 

High 46

Active member
Nov 30, 2005
2,363
0
36
57
nova vas-medulin
svakak said:
Zavojnice i magneti su tu radi indukcije struje (magnet koji se giba stvara promjenjivo magnetsko polje, a u zavojnici se poradi toga inducira struja), valjda misle napraviti sistem kao dizel lokomotive kojima dizel motor služu za pravljenje struje, pa onda ta stuja pokreće elektromotor koji pokreće vlak.
ja to ništa ne vjerujem, dok ne dođe moj sused  8)

shonyo said:
Tog me i strah :eek:hne:
i mene  :shock:
 

flugo

New member
May 5, 2007
964
0
0
42
Karlovac
svakak said:
Zavojnice i magneti su tu radi indukcije struje (magnet koji se giba stvara promjenjivo magnetsko polje, a u zavojnici se poradi toga inducira struja), valjda misle napraviti sistem kao dizel lokomotive kojima dizel motor služu za pravljenje struje, pa onda ta stuja pokreće elektromotor koji pokreće vlak.

jedino objasnjenje jer ne vidim sistem kak pretvara pravocrtno gibanje u kruzno
 

shonyo

Active member
Jun 13, 2002
9,305
0
36
47
Di sam bio prije.
svakak said:
Zavojnice i magneti su tu radi indukcije struje (magnet koji se giba stvara promjenjivo magnetsko polje, a u zavojnici se poradi toga inducira struja), valjda misle napraviti sistem kao dizel lokomotive kojima dizel motor služu za pravljenje struje, pa onda ta stuja pokreće elektromotor koji pokreće vlak.
A jel se time dobiva manja potrošnja goriva (benzina/diesela), ili samo radi ekologije?
 

svakak

Active member
Jun 2, 2005
1,830
2
38
39
Oslo
togs.biz
shonyo said:
A jel se time dobiva manja potrošnja goriva (benzina/diesela), ili samo radi ekologije?

Kod vlakova se to ne radi radi potrošnje ili ekologije, nego radi konstantnog momenta koji elektromotori imaju, kažu da ovaj free-piston engine ima 50% bolju iskoristivnost goriva od klasičnih SUI motora, pa valjda ima nešto i u tom ekološkom smislu.
 

strasilo

Motorator
Jul 11, 2005
22,795
145
63
pripizdina u Podravini
svakak said:
Zavojnice i magneti su tu radi indukcije struje (magnet koji se giba stvara promjenjivo magnetsko polje, a u zavojnici se poradi toga inducira struja), valjda misle napraviti sistem kao dizel lokomotive kojima dizel motor služu za pravljenje struje, pa onda ta stuja pokreće elektromotor koji pokreće vlak.

tako nekako sam i ja shvatio ovo....

na slici stoji i "power unit" i "battery" ... pa pretpostavljam da je to ustvari pogonska snaga

Najveću primjenu ovoga vidim ustvari kod agregata...  :misli:
 

mico

Active member
May 8, 2008
267
122
43
TG
flugo said:
jedino objasnjenje jer ne vidim sistem kak pretvara pravocrtno gibanje u kruzno
koliko vidin po ovome nije namjera kruzno gibanje jer i nebi trebalo, radi na principu titrajnog ili pravocrtnog gibanja. pokretanjem klipnjace stvara se indukcija struje koja ide na pretvarac i daje izmjenicnu ili ide na bateriju-je koja dalje ide na potrosac. moze sluzit kao punjac
na brodu je isti princip kao i kod lokomotive, dizel motor pokrece generator koji daje struju za brod (rasvjeta,pumpe itd- potrosace).
 

Karabaja

Active member
Apr 4, 2003
1,611
0
36
35
MeđimuRRje-Zagreb (vRRapče)
Meni se čini da je ovo kao neki sklop SUI motora i generatora struje, ali aj mo to nazvat "linearne" izvedbe (obično je rotacijska). samo neidemi u glavu kako se to ponaša o mrtvi točkama, imam osjećaj da bi to lupalo...  :?

mico said:
koliko vidin po ovome nije namjera kruzno gibanje jer i nebi trebalo, radi na principu titrajnog ili pravocrtnog gibanja. pokretanjem klipnjace stvara se indukcija struje koja ide na pretvarac i daje izmjenicnu ili ide na bateriju-je koja dalje ide na potrosac. moze sluzit kao punjac
na brodu je isti princip kao i kod lokomotive, dizel motor pokrece generator koji daje struju za brod (rasvjeta,pumpe itd- potrosace).
Nebih rekao, kod brodova glavni pogon ide s dizel motora direktno na brodski vijak (propeler), a generator služi za napajanje pomoćnih sustava (rasvjeta, pumpe itd itd). Kod lokomotiva glavni pogon ide preko dizel motor-generator-elektromotori. Za pomoćne uređaje postoji poseban generator.

strasilo said:
tako nekako sam i ja shvatio ovo....

na slici stoji i "power unit" i "battery" ... pa pretpostavljam da je to ustvari pogonska snaga

Najveću primjenu ovoga vidim ustvari kod agregata...  :misli:
Ja bih rekao da je to pretvarač struje.
 

giantMC

Active member
Jul 5, 2007
2,577
5
38
39
Zagreb
Karabaja said:
Nebih rekao, kod brodova glavni pogon ide s dizel motora direktno na brodski vijak (propeler), a generator služi za napajanje pomoćnih sustava (rasvjeta, pumpe itd itd). Kod lokomotiva glavni pogon ide preko dizel motor-generator-elektromotori.

upravo tako.. motor ide direktno na vijak.. generator a moze ih bit vise ospkrbljuju sve ostale sustave..


ovaj koncepr mi lici na obicni fazni (na slici se vidi kod power unit-a da su tocke na sinusoidi na razlicitim pozicijama) elektromotor samo sto zavojnice nisu postavljene u krug nego u ravninu pa se umjesto rotacije osovine dobije klizac.. iskreno neznam kolko je to sve ucinkovito ali strujom i magnetima se moze puno tog postic a tek se pocelo


jedan detalj mi nije jasan.. ocito ima direktno ubrizgavanje kakvo se koristi na kotlovima, gorivo i zrak.. koji vrag ce mu onda usis i ispuh u takvoj konfiguraciji kao 2T, mogli su samo pri vrhu smjestit jedan ispuh i kraj price
 

svakak

Active member
Jun 2, 2005
1,830
2
38
39
Oslo
togs.biz
Karabaja said:
Meni se čini da je ovo kao neki sklop SUI motora i generatora struje, ali aj mo to nazvat "linearne" izvedbe (obično je rotacijska). samo neidemi u glavu kako se to ponaša o mrtvi točkama, imam osjećaj da bi to lupalo...  :?

To je najveća mana takvog stroja, ali da se taj problem riješiti dobrim dizajniranjem i proračunima.
 

mico

Active member
May 8, 2008
267
122
43
TG
nisan ni spominja glavni motor nego pomocne. princip je isti glavni vrti propelu a pomocni generatore koji daju struju za sve potrebno na brodu tako i tad vec spminjes pumpu goriva, mora, balasta,vode, kompresore za zrak (za paljenje glavnog motora) vinceve, struju za rasvjetu itd itd

to:strasilo
baterija je glavni izvor napajanja ovo je samo "punjac" (tako izgleda na shemi)


 

flomaster

Member
May 7, 2008
136
0
16
piroman said:
issss koje vibracije negdje stvara ta masina dok mlatara sim tam u punoj snazi...  :?

definitivno!!
ne vidim zasto je ovo rijesenje bolje od toga da se oba klipa spoje zajedno na jedno koljenasto i na rotacijski generator?
 

pak

New member
Oct 29, 2004
995
0
0
nisam čitao...al ovako u grubo komentar slike bi bio....klipovi rade normalno a na osovini tj klipnjači su magneti i ako klip ide desno,i magnetsko polje ga pogura desno....a ako ide ljevo magnetsko polje ga pogura ljevo....izgleda mi kao jako dobra stvar jer kombinira klasičan i elektro motor,a s malom potrošnjom struje tu se puno dobiva na snazi....tj momentu....a elektro dio je maksimalno jednostavan....