Free piston engine

mico said:
nisan ni spominja glavni motor nego pomocne. princip je isti glavni vrti propelu a pomocni generatore koji daju struju za sve potrebno na brodu tako i tad vec spminjes pumpu goriva, mora, balasta,vode, kompresore za zrak (za paljenje glavnog motora) vinceve, struju za rasvjetu itd itd

generator najcesce vrti parna turbina
 
mico said:
kod lpg, lng, kod nekih tankera, vecinom laki i teski dizel


postoji i to.. uglavnom manje iskoristivo od pare.. u svakom slucaju ne vidim pretjeran smisao ovog free piston koncepta
 
giantMC said:
postoji i to.. uglavnom manje iskoristivo od pare.. u svakom slucaju ne vidim pretjeran smisao ovog free piston koncepta
manje pokretnih dijelova manje gubitaka ....
piroman said:
issss koje vibracije negdje stvara ta masina dok mlatara sim tam u punoj snazi...  :?
normalno da iuma vibracije ali sve se to da rijesiti.

Karabaja said:
Meni se čini da je ovo kao neki sklop SUI motora i generatora struje, ali aj mo to nazvat "linearne" izvedbe (obično je rotacijska). samo neidemi u glavu kako se to ponaša o mrtvi točkama, imam osjećaj da bi to lupalo...  :?
Nebih rekao, kod brodova glavni pogon ide s dizel motora direktno na brodski vijak (propeler), a generator služi za napajanje pomoćnih sustava (rasvjeta, pumpe itd itd). Kod lokomotiva glavni pogon ide preko dizel motor-generator-elektromotori. Za pomoćne uređaje postoji poseban generator.
Ja bih rekao da je to pretvarač struje.
nemora lupati kad jedna strana dodje do mrtve doljnje mrtve tocke ona druga ima eksanziju tako da ne stigne lupnut, zato i je koncept dvotaktni da rade jedan pa drugi  jedan baca lijevo jedan desno... (y)

uglavnom nevidim ni ja bash neki smisao osim sto je konstrukcija jednostavna, odnosno jeftinija, i sa manjim unutarnjim gubicima, jedino je problem ako jednma strana zakaze onda ovu drugu zabije ..

a i to se moze rijesit sa n ekim bumperima!
 
svakak said:
To je najveća mana takvog stroja, ali da se taj problem riješiti dobrim dizajniranjem i proračunima.
Teško, treba odrediti koliko će plina biti komprimirano, a s druge strane ekspandirano, da se klip zaustavi u GMT, da nebi lupao...  :?

strasilo said:
pa baterija bi trebala biti ustvari glavni izvor napajanja... ili ?
Bitno je samo da ima onaj power unit, ili pretvarač, koji će onu smotanu izmjeničnu struju ispraviti u istosmjernu. Ako gledamo primjenu ovoga na motociklima, umjesto akumulatora možeš zamisliti elektro motor... I naravno između ispravljača i elektromotora neki regulacijski uređaj.  Jedino ako idemo na onu tehnologiju da se kod kočenja elektromotorom (koji je u tom slučaju zapravo generator), onda bi trebala baterija (akumulator). Pa će se pohranjena energija koristiti kasnije kod ubrzanja.

Uglavnom, meni se čini da ovo neće imati primjenu na motociklima. Barem ne uskoro.

pak said:
nisam čitao...al ovako u grubo komentar slike bi bio....klipovi rade normalno a na osovini tj klipnjači su magneti i ako klip ide desno,i magnetsko polje ga pogura desno....a ako ide ljevo magnetsko polje ga pogura ljevo....izgleda mi kao jako dobra stvar jer kombinira klasičan i elektro motor,a s malom potrošnjom struje tu se puno dobiva na snazi....tj momentu....a elektro dio je maksimalno jednostavan....
Krivo, magnetsko polje djeluje suprotno od gibanja klipa i nastoji ga zaustaviti, baš kao što generator nastoji zaustaviti pogonski stroj.
 
nixy said:
manje pokretnih dijelova manje gubitaka ....


to je jasno.. ali isto tako i puno elektronike koja to treba kontrolirat.. a to je uvijek problem
 
mozda da stave jos 2 cilindra tak pa da rokaju u kontra smjeru... mozda bi to vibracije smanjilo... tj... doslo bi na nulu..
 
flomaster said:
definitivno!!
ne vidim zasto je ovo rijesenje bolje od toga da se oba klipa spoje zajedno na jedno koljenasto i na rotacijski generator?
imas vece gubitke. ovako se sva snaga proizvedena u jednom cilindru usmjeri na pomicanje statora kroz "rotor" , za razliku od obicnog klipnog mehanizma di klip gura klipnjacu (opterecuje se jedan lezaj pa se tu gubi snage), klipnjaca gura radilicu(drugi lezaj i gubitak snage) a onda radilica preko kakve hidro spojke goni generator(opet gubici)
a ovo samo spojis na kablove i vozi miško
 
Karabaja said:
.
Krivo, magnetsko polje djeluje suprotno od gibanja klipa i nastoji ga zaustaviti, baš kao što generator nastoji zaustaviti pogonski stroj.

pa kako ćeš dobiti 50 posto više momenta ako ti magnetsko polje usporava klip?????????

 
Karabaja said:
Teško, treba odrediti koliko će plina biti komprimirano, a s druge strane ekspandirano, da se klip zaustavi u GMT, da nebi lupao...  :?

Nije tu nista tesko, sve se lijepo proracuna i simulira, ne vidim u cemu bi bio problem...
 
Tommee said:
Nije tu nista tesko, sve se lijepo proracuna i simulira, ne vidim u cemu bi bio problem...
ajde ti nama to objasni dr. mr. gejko :jesus:
 
GSX 1402 said:
ajde ti nama to objasni dr. mr. gejko :jesus:

Zasto, prvi glavni stavak u tom slucaju govori sve.. Lijepo ga prouci i naci ces odgovore i o ekspanziji i koliko plina i kojega plina i bilo sto... Da je lagano onda bi to svi radili  :jesus:
 
pak said:
pa kako ćeš dobiti 50 posto više momenta ako ti magnetsko polje usporava klip?????????
Pa i kod običnog motora radilica preko klipnjače usporava klip, tako se i prenosi snaga....  :? Zašto motor u leru ode u okretaje, a kod vožnje ne (ne tako jako, točnije rečeno)? Zato jer se klip nemože toliko ubrzat jer mora pokrenut motor.


Tommee said:
Zasto, prvi glavni stavak u tom slucaju govori sve.. Lijepo ga prouci i naci ces odgovore i o ekspanziji i koliko plina i kojega plina i bilo sto... Da je lagano onda bi to svi radili  :jesus:
Ok odustajem od ove rasprave, nisam toliko upućen u termu... (Za sada)  :mrgreen:
 
Karabaja said:
Krivo, magnetsko polje djeluje suprotno od gibanja klipa i nastoji ga zaustaviti, baš kao što generator nastoji zaustaviti pogonski stroj.

(y)
kad se već detaljizira postoji tu malo više magnetskih polja!  magnetsko polje permanentnog magneta koji se giba,  magnetsko polje stvoreno od struje koja je posljedica induciranog napona u svitku i magnetsko polje nastalo uslijed samoindukcije. 
kad permanentni magnet projuri uz svitak i time na njega djeluje promjenjivim magnetskim poljem na krajevima svitka se javlja inducirani napon koji kroz taj svitak protjera struju ako su njeni krajevi spojeni na neko trošilo.
ta struja stvara vlastito magnetsko polje svitka. nadalje, kako se magnatsko polje permanentog magneta udaljuje od zavojnice/svitka inducirani napon na njenim krajevima slabi a samim time slabi i struja kroz nju odnosno njeno vlastito magnatsko polje.     ..ali to nije sve :shock:    promjena vlastitog magnetskog polja zavojnice u toj istoj zavojnici inducira novi napon koji je suprotnog smjera od onog prvobitno induciranog.  budući da tu indukciju uzrokuje vlastito magnetsko polje same zavojnice, ona se naziva samoindukcija i baš to magnetsko polje nastalo uslijed samoindukcije se suprotstavlja onom prvobitnom magnetskom polju permanentnog magneta  :jesus:



 
http://www.youtube.com/watch?v=EIuFjNKSj0s

opaaaa radi :)

http://www.youtube.com/watch?v=D7NV38Ymep0&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=hLguiuYM-Do&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nq6iCO9KLKA&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=_4OUO93RsvA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7p_1QO1iG9M&feature=related
 
pak said:
http://www.youtube.com/watch?v=EIuFjNKSj0s

opaaaa radi :)

http://www.youtube.com/watch?v=D7NV38Ymep0&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=hLguiuYM-Do&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nq6iCO9KLKA&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=_4OUO93RsvA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7p_1QO1iG9M&feature=related
To su experimentalni motori koji nemaju bas jako veze s onim generatorom,ali u svakom slucaju jako zanimljivi.  (y)
 
Tommee said:
Nije tu nista tesko, sve se lijepo proracuna i simulira, ne vidim u cemu bi bio problem...

Tommee said:
Zasto, prvi glavni stavak u tom slucaju govori sve.. Lijepo ga prouci i naci ces odgovore i o ekspanziji i koliko plina i kojega plina i bilo sto... Da je lagano onda bi to svi radili  :jesus:

daj se odluči jebote ...  :jesus:
 
strasilo said:
daj se odluči jebote ...  :jesus:


Jebote ja sam se davno odlucio  :jesus:  Meni je lagano, al drugima nije  :LOL: