Gdje kupiti dijelove za motor?

Tauren

Well-known member
Pozdrav,

nadam se da ne postoji već ovakva tema. Ja ju ne nalazim, isprike ako je dupla.

Dakle, imam CBF 600 N (PC38, bez ABS) i trebam zadnje pločice i disk (i ulje i filter, ali to znam gdje nabaviti). Ne razumijem se u moto dijelove, tako da ne znam ni trgovine ni proizvođače. Našao sam sintered TRW (inače mi je TRW preferenca na autima) u impex autodijelovi, ali TRW disk ne mogu nigdje naći. Niti jedan disk ne mogu nigdje naći. Tj. mogu naći TRW (MST338) na Motointegratoru, ali sa uljem i rolicom za auto i dostavom me sve ispadne 170€ pa me zanima gdje mogu potražiti disk u Hrvatskoj i koje proizvođače da gledam.
I općenito ako imate preporuku trgovina koje su pouzdane i imaju dobre cijene.

Hvala :)
 
Uvik gledan nabavit original. Za Hondu imaš Topmoto -- imaju i web trgovinu.
 
Hvala, ali disk je kod njih 2400 kuna. TRW je 500 kuna. A i pločice su 600, a TRW su 200.
Nije mi toliko ni do para, ali koji kurac?
 
Dobrodošao u cijene OEM dijelova, pogotovo japanaca. I onda kad kazes ljudima da je jeftinije odrzavat dukca nego hondu, gledaju te u čudu.

Jel mora bit shop kod nas, ili trazis preporuku i za van?

Filter ulja gledaj uzet OEM, to nije velika razlika u novcima, a zna bit velika razlika u filteru. Pogledaj cijene Brembo dijelova ako nećeš OEM pločice i disk, tu se nađe dobar izbor za OK pare.
 
Zadnji disk se se fakat rijetko mjenja pošto se većinom koči prednjim. Možda da samo pločice zamjeniš .neki trw staviš i bok.mekše su od ebc.
 
  • Like
Reactions: Tauren
Intercars ima dosta dijelova za motore, pogotovo tih potrošnih.
Tokić, Motormania, opcija ti je i Louis - imaš člana tu na forumu koji vozi stvari Louisa..
 
  • Like
Reactions: Tauren
Dobrodošao u cijene OEM dijelova, pogotovo japanaca
Ali koji vrag, 5 puta viša cijena, s tim sam se sretao samo kod oldtimera, i to specifičnih dijelova, a ne za komad čelika koji, koliko sam skužio, koristi nekoliko Hondinih modela.

Jel mora bit shop kod nas, ili trazis preporuku i za van?
Može i vani, ne igra mi ulogu baš.


Filter ulja gledaj uzet OEM, to nije velika razlika u novcima
A HiFlo?

Zadnji disk se se fakat rijetko mjenja pošto se većinom koči prednjim. Možda da samo pločice zamjeniš .neki trw staviš i bok.mekše su od ebc.
E, ali ovaj disk je na granici debljine, tako da mi ne gine mijenjati ga. Pločice su dobre.

Intercars ima dosta dijelova za motore, pogotovo tih potrošnih.
Tokić, Motormania, opcija ti je i Louis - imaš člana tu na forumu koji vozi stvari Louisa..
Hvala. Pogledao sam u Intercarsu, ukupno je skuplje od motointegratora.
Pogledam i ostale, hvala.
 
Možeš pitati a Auto Kreši u moto dućanu, Motormania, Tokić motomike, Hiflo uljni filter mi ok, zračni baš i nije neka kvaliteta bar za kantasaki.
 
Budem pitao u trgovinama da vidim rabat koliki mogu dobit.
Filter zraka neću mijenjati jer je čist. I htio bih nabaviti Diadem Chrome žarulje za žmigavce, ali apsolutno nigdje ih nema.
 
najbolji su mi ovi kaj kukaju kad treba servis radit pa im je sve skupo :rolleyes::rolleyes:
 
Pa ne raste svima lova doma na banani u dvorištu, nije loše provjeriti na više strana pa uštedjeti neku lovu koja može ostati za vožnju.
 
  • Like
Reactions: gagi and Tauren
carpimoto ( Italija ), sportsbikeshop (UK ), motardinn ( Španjolska ), mvh shop ( Njemačka )
Imamo slične mtore i ja kupujem na navedenim mjestima.....zadovoljan
 
  • Like
Reactions: Tauren
najbolji su mi ovi kaj kukaju kad treba servis radit pa im je sve skupo
Meni su tako najbolji oni koji dođu negdje prodavati pamet čisto jer imaju ili viška vremena, ili manjak samopouzdanja, dvije vrlo zavidne karakteristike.

nije loše provjeriti na više strana pa uštedjeti neku lovu koja može ostati za vožnju.
Slažem se, inače sam po struci razvojni inženjer i dam se kladiti da je TRW disk i "original" disk u konačnici ista stvar sa možda par postotaka razlike u testiranjima. Nikako ne vjerujem da original disk vrijedi pet puta više nego TRW. Ne kinez sa aliexpressa, TRW.
carpimoto ( Italija ), sportsbikeshop (UK ), motardinn ( Španjolska ), mvh shop ( Njemačka )
Imamo slične mtore i ja kupujem na navedenim mjestima.....zadovoljan
Hvala, budem pogledao.
 
A koji je to original disk?

Onaj koji je napravio npr TRW i onda isporučio u Japan Hondi pa su ga oni ugradili? I koja je onda to razlika? I zbog toga što ga Honda naručila na svoj lager da im stoji za potrebe distribucije "original" rezervnih dijelova, a onda i 2x shipping pa košta osjetno skuplje nego da naručiš od nekog dilera koji naručuje direktno iz tvornice...

Ta priča o "kvaliteti" OEM (dakle, "original") dijelova je priča za sebe. Ne, nisu najkvalitetniji. Ali da, postoje lošiji na tržištu, koji su uglavnom višestruko jeftiniji. Ako se radi o nekom "manje bitnom" dijelu, tada ne vidim posebnu svrhu stavljati skuplje. Priča kao i s uljem i filterom, jel bolje staviti "super kvalitetno" ulje i mijenjati ga npr. svake druge godine (ili dulje, dok ne napraviš onih famoznih 6000 km), ili neko "jeftino" pa ga mijenjati 2x godišnje?

A kako je ovdje riječ o stražnjem disku, stvarno ne vidim potrebe stavljati bilo što drugo od najjeftinije opcije, jer i ona sama za sebe će biti i više nego dovoljna. Ajd da je riječ o nekoj jurilici, ali "entry level" naked me čudi da je uopće i uspio na njemu netko skuriti disk.
 
Načelno se slažem s tobom, ali vrlo često su OE dijelovi rađeni drugačije nego OEM dijelovi. Proizvođač zna tražiti drugačiji dio (materijal, proizvodni proces, kontrola kvalitete, ...), nego što ga taj isti dobavljač radi za aftermarket.

Recimo Valeo radi kvačila. Radi OE kvačila za Peugeot, samim time postaje OEM, ali između OE i OEM kvačila može postojati razlika.
Također se slažem da je to disk i da se radi o TRW-u, dakle nema sumnje da će biti izvrstan, no u slučaju recimo lanca razvoda, ja bih radije uzeo OE, nego aftermarket jer je možda napravljen "to a higher standard".

Kažem, razvojni sam inženjer i to tako funkcionira :mrgreen:
 
Sve to stoji, ali i ja sam radio u razvoju, a zadnjih 6-7 godina radim u kvaliteti.
Sjećam se jednog profesora na faksu koji je objasnio koja je razlika između "brend" proizvođača LCD (ili LED, svejedno) monitora, i onih "noname". Kaže isti je proizvodni proces, isti su dobavljači, samo ovaj "brend" ima strožu kontrolu kvalitete. Iz perspektive korisnika to znači da je samo manja mogućnost da dobiješ "lošije", a u veeeelikoj većini obični korisnik to niti ne uoči. Iz osobnog iskustva ti mogu poručiti da je tako i u stvarnosti i u ostalim granama industrije.

I ono što je sigurno, nitko neće plaćati razvoj nečega što na tržištu već postoji zadovoljavajuće kvalitete. I taj lanac razvoda opet radi netko drugi, ne Honda ili sl. Jasno da proizvođači motocikala i auta mogu od dobavljača tražiti svašta (da ne pričamo o maltretiranju s 8D izvještajima u slučaju reklamacija) no kad dođemo do toga da sve to poskupljuje proizvodnju, onda im više i nije toliko bitno. U zadnje vrijeme ta OE oprema je čak i lošije kvalitete baš zbog potrebnih ušteda. Naravno, ovisi od proizvođača, neki možda i naplate tu veću "kvalitetu". Standardi su isti za sve proizvođače, a ako dobavljač i "mora" razviti neku posebno bolji tehnologiju za nekog proizvođača auta ili motora, tada je pitanje kako mu se ta ista ne bi isplatila nuditi i na tržištu aftermarket dijelova? Jer povećanjem proizvodnih količina može se dobiti samo ušteda, kako i za dobavljača, tako i za samog kupca (proizvođača).

Za primjer faznog lanca ne treba bolji primjer od BMW N47 motora i njihovog "original" lanca. A nisu niti drugi proizvođači se usrećili baš s lancima, a opet tehnologija prije 20g je bila takva da su lanci bili nepoderivi. Uostalom, pa svi motocikli imaju lanac (ok, nećemo sad u kerefeke tipa Ducati) već "100g" pa ne znam baš da ljudima pucaju lanci i sl.
 
tada je pitanje kako mu se ta ista ne bi isplatila nuditi i na tržištu aftermarket dijelova?
Zabrana. Mi u pravilu zabranjujemo proizvođaču originalnih dijelova raditi dijelove (te iste) pod svojim imenom, osim ako su niže kvalitete. Zabrana traje u pravilu 10 godina.
Honda želi lanac za motor i želi zadržati svoj imidž kvalitetnih motora. Onda nađe proizvođača koji to može zadovoljiti (ne nužno neki popularan aftermarket brend, može biti i neki lijevi, sve dok može zadovoljiti potrebe), proizvođač radi "Honda" lanac, a radi dogovora smije raditi i svoj "BREND" lanac koji "Honda" lancu ne smije konkurirati u kvaliteti.

To što kažeš da generalno kvaliteta pada je istina, ali radi se o tome da je veća šansa dobiti, hmm, ispravan dio ako je brendiran kao "Honda", nego "TRW". No također je bitan faktor da TRW sebi ne želi dozvoliti da krenu nicati teme po forumima da se TRW diskovi motaju, da tresu, da šta ja znam šta. I zato TRW i dalje radi kvalitetne diskove sa konkurentnim procesom prozivodnje i određenom razinom kontrole kvalitete.
Ali ako uzimaš Denckermann (npr., oni mi pali na pamet), onda je veća šansa da ćeš se zajebat, ukratko rečeno, jer Denckermann zna da su low range proizvođač, imaju stoga niske cijene i, ako uopće proizvode sami svoje dijelove, kvaliteta procesa i kontrola kvalitete nisu na razini TRW-a i, sad karikiram, Honda dijela kojeg proizvodi TRW.
Moji diskovi su original, proizvođač je sun nešto, danas sam baš gledao. Njima je minimalna debljina 4 mm, a TRW-ovima je minimalna 4.5.
Zašto? Hrpa mogućih razloga, najvjerojatnije je drugačija legura koja ima niža max opterećenja (ili ne nužno max), ali koja je jeftinija, jeftinija za obraditi, nebitno.
 
Sve ovo kaj si napisao stoji.
ALI... kad smo kod "zabrana" i sličnih "utjecaja" na dobavljače, to mogu prema nekim "manjim" igračima. A opet, sva sila know-how, razvoja, kvalitete (papirologije, testiranja itd.) jednostavno... košta. Tako da ovi mali igrači da bi sve to zadovoljili moraju na kraju uložiti hrpu love. E sad, da li im se to isplati ili ne, to je drugi problem.
Poanta je da se sve vrti oko love, a onda je tu i imidž određenog proizvođača. Sve je to neki "optimum", naravno da će neka bitnija komponenta tipa ležaj, lanac razvoda i sl. biti nešto kvalitetnije (čitaj skuplje), po mogućnosti standardno rješenje, dok će neki potrošni materijal slobodno biti nešto jeftiniji jer se ionako s vremenom mijenja.
A opet, u zadnje vrijeme sve više proizvođača (kako motora, tako i auta) ugrađuje "performance" dijelove od poznatih proizvođača, ali to je više u marketinške svrhe.
 
Koristim Lucas (TRW) sinter pakne već godinama i sve pet, definitivno su bolji nego Trijunf original. Za diskove ima masu dobrih firmi... godinama koristim neke francuske "floating" diskove, ne znam sad napamet marku ali su super u kombinaciji s Lukas paknama. Važno je i da imaju e-oznaku i da su originalne vide za montažu. Dobra kočnica straga je isto važna, bez obzira šta je manje opterećena. Odakle uopće ideja štedit na kočnici? Tu sve mora bit tip top, straga i naprid.
 
Last edited:
Odakle uopće ideja štedit na kočnici?
Pa niti ne štedim, nego ne želim davati višestruko za nešto što vrlo vjerojatno neće opravdati to :)
Jučer je stigao TRW disk i TRW pločice sa motointegratora, to će jedan dan kad uhvatim vremena gore.

naravno da će neka bitnija komponenta tipa ležaj, lanac razvoda i sl. biti nešto kvalitetnije (čitaj skuplje), po mogućnosti standardno rješenje
Što je najbolje, i ne baš. I dalje postoje šrot proizvodi koje ljudi i dalje kupuju jer je logika "prodajem ga za mjesec dana, do tad će durati". I dok je toga, biti će i loših dijelova.
A opet, u zadnje vrijeme sve više proizvođača (kako motora, tako i auta) ugrađuje "performance" dijelove od poznatih proizvođača, ali to je više u marketinške svrhe.
Aha, tipa Brembo čeljusti, K&N filteri na usisu i to? Da, to je zato jer ljudi misle da je to bolje jer piše nešto. Isto tako masa ljudi misli da su Brembo kočnice nešto vau, a u realnosti su isti vrag ko i Textar, TRW, ATE i ekipa. Brembo X.Tra su druga priča, ali ja pričam isključivo o brendu.

Poanta je da se sve vrti oko love, a onda je tu i imidž određenog proizvođača.
Da, i zato u pravilu aftermarket dijelovi jesu lošije kvalitete (budući da si te struke, razumiješ da to ne znači da su govno, nego da ima veći postotak proizvoda s greškom) i samim time jeftiniji jer ne mogu dići cijenu zbog toga što bi se približili "original" dijelovima, a ako netko daje te pare, ići će na original.

Znam po iskustvu (ali ne korisničkom, nego inženjerskom) da original dijelovi zaista jesu mjerljivo bolji od aftermarket (ne u auto-moto svijetu, tj. moje iskustvo nije odatle), no u takvom postotku da će jedva koji korisnik držati to pod tolikim opterećenjem toliko vremena da se pokaže.

Zato sam, kao neiskusan sa motorima, pokrenuo ovu diskusiju jer je kolega gore naveo da uzima samo original dijelove pa nisam znao jel to zato što želi ili zato što su aftermarket moto dijelovi groblje :mrgreen: