Gdje na valjke i novu mapu u Zagrebu?

A neznam jedino me interesiralo mapiranje da ne radi ko prase na nižim okretajima,takav je i tvornički ali otkad sam stavio sve ovo još je gore,naviknuo sam se ali ako može bit bolje zašto ne dat 200 eura...Motor ovak i onak mislim vozit dok mu getriba ne padne na cestu
gle,ako bas to zelis napraviti,onda se javi zdravku,nazovi ga i pitaj,on ce ti najbolje znati i objasniti,sta se moze napraviti,ja ti mogu sve najbolje za njega reci,jako je strucan i napravit ce ti to kako bog zapovijeda,kazem nazovi ga i pitaj.

ove motofrikove kurce,palce zaboravi to....
 
Pa dajte suvislo objasnite što napravi majstor u Vinkovcima, a ne mogu/znaju ostali u HR. Iskreno me zanima jer primjetim da mi vozilica ima “rupu” oko 4000 okretaja i htio bih to “popeglati” bez štetnih posljedica. Kod motofreaka sam mijenjao samo guma i rekao je da ne radi KTM-ove.
 
Pa dajte suvislo objasnite što napravi majstor u Vinkovcima, a ne mogu/znaju ostali u HR. Iskreno me zanima jer primjetim da mi vozilica ima “rupu” oko 4000 okretaja i htio bih to “popeglati” bez štetnih posljedica. Kod motofreaka sam mijenjao samo guma i rekao je da ne radi KTM-ove.
Nema se tu šta objašnjavat'.
Jednostavno čovik jedini u regiji, i šire, napravi posa' kako triba.
 
Kod motofreaka sam mijenjao samo guma i rekao je da ne radi KTM-ove.

Radio je Dyno na KTM 1190 RC8 i Duke 390. Ne razumijem ga?

1599739204009.pngKTM 1190 RC8 Dyno.jpgKTM 1190 RC8 Dyno 2.jpg14212594_516122051925467_6280541651917248161_n.jpg14141631_516121781925494_4245713081910616360_n.jpg14183950_516122461925426_3043215857672784701_n.jpg14199759_516114721926200_8383908606805121112_n.jpg14224929_516120018592337_5325678904922650626_n.jpg
 
Last edited:
Pa dajte suvislo objasnite što napravi majstor u Vinkovcima, a ne mogu/znaju ostali u HR. Iskreno me zanima jer primjetim da mi vozilica ima “rupu” oko 4000 okretaja i htio bih to “popeglati” bez štetnih posljedica. Kod motofreaka sam mijenjao samo guma i rekao je da ne radi KTM-ove.


Tomo... cijela poanta oko mapiranja se vrti oko stehiometrije tj idealnog omjera smjese zraka i goriva pri kojoj dolazi do idealnog sagorijevanja... dakle poanta svega je dobiti da kroz cijeli raspon okretaja i pri svakom postotku otvorenosti gasa dobiješ idealnu smjesu - iz toga proizlazi sve, snaga, moment, odgovor na gas... dakle snaga i moment su samo nusprodukt ispravnog omjera tj ispravne smjese... sa svim drugim parametrima na krivulji snage i momenta možeš manipulirati ali sa krivuljom omjera zraka i goriva ne... ona bi zapravo trebala kada je motor ispravno mapiran ličiti na pravac, a ne ispis ekg-a... za to dobiti treba puno truda, znanja i iskustva... ponovit ću, sa krivuljom snage i momenta se lako manipulira na stolu da bi konačan ispis bio "vau dobili smo 200ks" ali sa lambdom ne - time sam mislim objasnio graf od prije dvije stranice koji je svakome tko se imalo razumije smiješan, dovoljno je pogledati lambdu ili pad snage u visokim okretajima i sve ti je jasno

Određeni motori tvornički imaju rupe koje su prisutne zbog raznih razloga, u novije vrijeme sve strožih eko normi i sl. i one se mogu popeglati ako čovjek koji mapira zna šta radi i razumije tematiku, u protivnom mogu biti dva scenarija; prvi scenarij svete vodice - ništa se nije promjenilo ili gori scenarij u određenom rasponu je motor "presuh" i mašina ode u papar

to je scenarij koji vjerujem tebe muči - motor tvornički ima rupu i/ili grubo reagira na gas ili ima malu zadršku kad se gas otvori tj. ne šljaka kako treba, drugi scenarij je kada se promijene komponente usisa i ispuha ili u ekstremnijim preradama dorađuje se glava ili se ugradi neka vrsta puhala tipa kompresor ili turbina... tada dolazi do toga da je serijska smjesa u potpunosti neprilagođena izvršenim doradama i iz motora se ne izvlači maksimum što je i svrha nego radi podkapacitiran dakle ili prelijeva gorivom ili je presuh što kao što sam napisao u konačnici dovodi do toga da se mašina razleti jer se pregrijava... najblaži oblik izmjene dakle samo slip on u principu ne zahtijeva mapiranje jer je promjena minimalna i danas je taj slip on većinom samo ukras nakon katalizatora... izmjena komplet grana sa npr dodatkom otvorenog filtera je već itekako povod za novu mapu

Nadam se da sam bio bar malo suvisao, dalje u širinu više nebi išao zbog pametnjakovića tipa majmun i gogo... možemo nastaviti preko privatnih poruka ili ti dam svoj broj pa me slobodno zovni da ti objasnim sve što te još zanima... ili najbolje dam ti broj od Zdravka pa sve vidiš direktno s njim (y)
 
Eto, zahvaljujem na detaljnom odgovoru.
 
Da, za popeglat "rupe" - podesit smjesu na raznim otvorima gasa i okretajima dusu dalo. Idealno kad su vremenski uvjeti najslicniji najvecem broju dana u godini kad se vozi (temperatura, vlaga, tlak)
Ali ima jos stavki, recimo, kut paljenja se moze mijenjat, moze se u ECU-u podesit i da ne zatvara skroz dotok goriva kod abgasa kako bi davanje gasa bilo "njeznije" (noviji motori su trzavi kad se u voznji skroz oduzme gas i onda otvori zbog eko normi - ko i auti skroz oduzimaju dotok goriva kad je gas "na nuli" u voznji) , manipulacija limiterom okretaja, gasenje nekih parametara ako nekih komponenti vise nema na motoru, a ECU ih nadzire itd....
noviji motori isto tako vole zatvarat usisne leptire na najvisim okretajima i tu se moze snaga bitno povecat u tom rezimu.

Ali da, popeglat smjesu je najcesce, pogotovo nakon preinaka na usisu/ispuhu.

Btw, bolje manipulirat ECU direktno ako je moguce nego Powercommanderom - vise parametara je dostupno, a i jeftinije je jer ne placas hardware i instalaciju istog nego samo posao.
 
Da, za popeglat "rupe" - podesit smjesu na raznim otvorima gasa i okretajima dusu dalo. Idealno kad su vremenski uvjeti najslicniji najvecem broju dana u godini kad se vozi (temperatura, vlaga, tlak)
Ali ima jos stavki, recimo, kut paljenja se moze mijenjat, moze se u ECU-u podesit i da ne zatvara skroz dotok goriva kod abgasa kako bi davanje gasa bilo "njeznije" (noviji motori su trzavi kad se u voznji skroz oduzme gas i onda otvori zbog eko normi - ko i auti skroz oduzimaju dotok goriva kad je gas "na nuli" u voznji) , manipulacija limiterom okretaja, gasenje nekih parametara ako nekih komponenti vise nema na motoru, a ECU ih nadzire itd....
noviji motori isto tako vole zatvarat usisne leptire na najvisim okretajima i tu se moze snaga bitno povecat u tom rezimu.

Ali da, popeglat smjesu je najcesce, pogotovo nakon preinaka na usisu/ispuhu.

Btw, bolje manipulirat ECU direktno ako je moguce nego Powercommanderom - vise parametara je dostupno, a i jeftinije je jer ne placas hardware i instalaciju istog nego samo posao.
Dario iz kms a misli da je za kawe najbolje powercommander stavit .....
 
Dario iz kms a misli da je za kawe najbolje powercommander stavit .....

nebi znao, nisam interesent, ali, za Z900 je globalno (USA najvise) preinaka postavki na ECU prvi izbor, vise mogucnosti, a i jeftinije: win-win.
Btw, kad sam sa Dariom pricao Powercommanderu opcenito, ne vezano uz specificni model motora (ima nekih 5-6-7 godina), nije imao dobro misljenje o njemu, dapace, rekao je da je motor isao dobro u KA, lose u Gorskom kotaru, bolje na moru....... Ocito tlak zraka i temperaturne razlike, a on je picajzla pa je to primjetio (isto bi se desilo i da je mapa mijenjana u ECU-u, ne vidim kako bi tu bila razlika). Prvo mi (totalno laicki, jer nije moja bransa) pada na pamet da bi neka lambda sonda koja bi pratila sve rezime rada bila rjesenje, ali, to vec postoji, pa ipak se ljudi zale na takva rjesenja (autotune)
 
Last edited:
nebi znao, nisam interesent, ali, za Z900 je globalno (USA najvise) preinaka postavki na ECU prvi izbor, vise mogucnosti, a i jeftinije: win-win.
Btw, kad sam sa Dariom pricao Powercommanderu opcenito, ne vezano uz specificni model motora (ima nekih 5-6-7 godina), nije imao dobro misljenje o njemu, dapace, rekao je da je motor isao dobro u KA, lose u Gorskom kotaru, bolje na moru....... Ocito tlak zraka i temperaturne razlike, a on je picajzla pa je to primjetio (isto bi se desilo i da je mapa mijenjana u ECU-u, ne vidim kako bi tu bila razlika). Prvo mi (totalno laicki, jer nije moja bransa) pada na pamet da bi neka lambda sonda koja bi pratila sve rezime rada bila rjesenje, ali, to vec postoji, pa ipak se ljudi zale na takva rjesenja (autotune)
Ja sam to htio lani napraviti pa me odgovorio , samo pc, da ne idem u širinu .
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
najjače mi je ono ima tvorničku rupu, pa će meho naštelat smjesu..
da je to tako jednostavno onda bi i japanci imali tvorničke mape za otvorene auspuhe, kao što talijani imaju tvorničke race mape, pa bi ti to odradili u ovlaštenom servisu..da ne idem u širinu :mrgreen:
 
  • Like
Reactions: MOONSHIELD
E, dolazimo na to da nikad japanac neće bit toliko dobar i napredan ko talijan ili švabo, da ne idemo u širinu :mrgreen:
 
a vidiš da se čovjek hvali, a ni nezna sa čim :mrgreen:
Koji ste vi igrači... Nema vas Europa. Jedini koji se ovdje smiju su oni koju znaju pozadinu priče toga grafa i kod koga je prvo motor bio na mapiranju i kako je motor radio poslije mapiranja.
Prije nego nekoga hvalite i pljujete javno saznajte cijelu priču. Ja ću vam samo reci, da savršen majstor ne postoji ma koliko god ga vi hvalili 🙂 možda ste sa onim grafom upravo popljuvali svog najboljeg majstora jer je izmjeren njegov posao? Ili možda nije? Lako vam je uvaliti patku jer forum je pun stručnjaka.

To me podsjetilo kako su određeni ljudi u auto sceni hvalili tuner-a da ga sam Bog osobno nebi toliko dobro napravio. I ja sam nasjeo i popusio mašinu na bmw-u. Dva prijatelja na golfu. Jedan na subaru... Itd. A nahvalise se forumski stručnjaci.

A što se tiče peglanje mape od strane tvornice i ovlaštenih servisa. Nikad im nije to bio cilj niti će biti. Euro norme im ne dozvoljava. Druga stvar, niti jedan proizvođač ne daje ikakvu garanciju za ništa što nije cestovno legalno. Odite kupite trkači motor sastavljen u tvornici i nećete dobiti nikakvu garanciju bez obzira na cijenu. Oni će ga ispeglati do jaja ali ako crkne, nisi imao sreće. Moraju imati rezervu radi pouzdanosti mašine.
 
To me podsjetilo kako su određeni ljudi u auto sceni hvalili tuner-a da ga sam Bog osobno nebi toliko dobro napravio. I ja sam nasjeo i popusio mašinu na bmw-u. Dva prijatelja na golfu. Jedan na subaru... Itd. A nahvalise se forumski stručnjaci.
Koga da izbjegavamo?