Gorivo

95 ili 100 oktana znači da gorivo ima minimalno 95 ili 100. Uz svaku cisternu dolazi i kontrolni list na kojem je navedeno koliko oktana, sumpora itd. dovezeno gorivo ima, i to nikad nije bilo ispod 95 (za 95 sam znao vidjeti da ima i 96 oktana).

E sad, koliko se može vjerovati tim atestima, jebiga :mrgreen:
 
Ne, oktanski broj, označava postotak otpornosti na stvaranje superoksidnih/superugljikovodičnih spojeva koji bi se mogli zapaliti bez prisutnosti svjećice... nekada su i avioni vozili na 86 oktana, a čuda su gore imali...
Prikazani oktanski broj je minimalna otpornost, tako da, da, na razliku u kemijskom sastavu baznog goriva i tip postrojenja koji ga prerađuje, uvijek će malo plesati.
Isto kao i kad imaš ampermetar, ima svoju klasu...

Kaj se tiče "loših" dizela, stvar je tipa parafina i količini istoga.. taj dio je u regulativama lošije kontroliran... ono kaj je bitno je cetanski broj, to se uvijek pazi...

Etanol u malim postocima ne bi smio smetati motoru na dugotrajnost, jer ni benzin nije "masno" gorivo, a etanol ima manje energije a gori na tek nešto višoj temperaturi (ako se sjećam, radi se o kakvih 150-250 celzijusa), ali ima veću brzinu gorenja (s obzirom da se radi o volumetrijskom stroju, ne bitno više...)

i tak... tu onda još i zavisi od regionalnig razlika gdi i s kakvim gorivom, a i uljem je motor bio testiran... koji su kutevi otvaranja, porasti/padovi tlakova... itd. itd... sve ima svoje, a svi moraju napravit za sve dobro :)
 
Nisam znao da kod nas ima gorivo bez etanola.

Kod nas ima :mrgreen: Etanol nije problem za motor, nego za brtve i membrane a navodno nije dobro da stoji dugo u rezervaru. Zato stavim motul jer piše da ima taj stabilizator, a inače mi s motul uljem motor vrti najbolje. Nisam stručnjak , samo primjećujem da su mi rezervar i karburator zahvalni na toj bočici koju dobiju krajem jeseni. Pun rezervar i ispraznjen karburator.
 
Ja svoj motor nekad pocastim Classom jer je zasluzio koliko ga volim a i krivo parkiram na aparat jer neki aparati imaju samo class a nikad ne zapamtim gdje pa mi ljeno se preparkiravat. 😄
 
  • Haha
Reactions: bricksrheavy
Osim ako vam u manualu/na rezervoaru nije drukčije naznačeno, možete koristiti i običnu 95icu bez ikakvih problema. Naravno, ukoliko na motoru nije bilo nikakvih preinaka i ako se sve koristi unutar propisanih okvira (ulja, dodaci, neki zaporni elementi itd itd)...

Neće ići brže sa 100kom, niti će mirnije raditi, šta god vam tko tvrdio... Ono što zbilja je slučaj u našoj maloj državi je da se skladišni i transportni dijelovi benzinskih postaja jako loše održavaju, tako da, da, na nekim bengama će biti nečistoća u gorivu, ali to nema veze s markom goriva, tipom ni uvoznikom već sa tim konkretnim rezervoarom i cijevima...


Kod nas ima :mrgreen: Etanol nije problem za motor, nego za brtve i membrane a navodno nije dobro da stoji dugo u rezervaru. Z
Slažem se da etanol zna biti škakljiv, ali opet vamo-tamo... Većina propisa po svijetu drži da gorivo smije sadržati 10% volumnog udjela etanola, i većina proizvođača testira sa tom ili većom razinom etanola... da, razina etanola će se vjerojatno povećavati s vremenom zbog uporabe motora koji podnose veća termička opterećenja i porasta oktanskog broja goriva. Tu problematično zna biti korištenje loših denaturanata koji su dosta previđeni u većini skupnih zakona, a zbog cijene sadrže kojekakve kemije...

A što se tiče konkretno tvog motora, s obzirom da ima karburator, pretpostavit ću da je Euro 2 tipa, i shodno tome testiran je s 95icom sa 5% sintetičkog etanola... Toči 95icu i svake 2 godine ispuši karbiće i malo macni brtve dihtunge i slično sa kapljicom dvotaktnog motornog ulja, pusti da se upije i to je to ;)
 
Ja kad sam točio po Italiji bajk je trošio apsurdno manje benze, u biti u svojoj evidenciji točenja koju vodim od prvog dana, nikad manja potrošnja nije bila nego tamo, mjereno naravno čep-čep metodom. Mislim da negdje ravno 5 litara ali pun tank vožnje, nešto nevjerojatno...a to znači da u Italiji je špirit na pumpi čist, a kod nas je cca 50% etanol, 30% voda i ostalo benzin, to je moje neko mišljenje.
 
Moje je misljenje da si po Italyji vozio normalno ... :)
 
  • Like
Reactions: cadjo
ne, nego je po Italiji vozio samo ravno, jer se zna da se vozio dolinom rijeke Po, a Rijeka je brdovita pa zato motor troši više benzine.
 
  • Haha
Reactions: Feis123
a Rijeka je brdovita pa zato motor troši više benzine.

Potrošnju u Rijeci mi sjebe odlazak prema Grobniku, onaj bok kod Svilnog satare svaki ekonomski kilometar koji sam prethodno odvozio, od Konta do Bonace savladava se gravitacija troše se litre gorivnog materijala.
 
Potrošnju u Rijeci mi sjebe odlazak prema Grobniku, onaj bok kod Svilnog satare svaki ekonomski kilometar koji sam prethodno odvozio, od Konta do Bonace savladava se gravitacija troše se litre gorivnog materijala.
Točno te razumijem, ja sam jedno vrijeme testirao i obilazne puteve do Grobnika, ono povratak sa posla me financijski dotuče, uvijek tražim neki auto da mi radi slipstream da manje trošim, ali teško.
Mislio sam možda napravit neku posebnu mapu paljenja, ali nisam još 100% na čisto sa time, jer ne bi htio zajebat engine braking na onoj famoznoj S dionici zavoja pred Orehovicu.
 
  • Haha
Reactions: SpoRRi
Meni je motor najmanje trosio iz Ogulina s bajkera za doma 4.36l. 80km/h i nizbrdo.
Inace oko 5-5.5l sad su dignute igle..
 
Moj već tri mjeseca troši manje oddvije litre mjesečno očekujem sada puno veću potrošnju istekla kazna od presretača :mrgreen:
 
Neznam sta su napravili ovom novom Stromu,ali nece priko 5 da trosi,i to sa dvi osobe i prtljagom,a kad sam sam do 4 l.,a ide ka zvrk... :unsure:
 
Potrošnju u Rijeci mi sjebe odlazak prema Grobniku, onaj bok kod Svilnog satare svaki ekonomski kilometar koji sam prethodno odvozio, od Konta do Bonace savladava se gravitacija troše se litre gorivnog materijala.
Onaj bok, hmmm da stvarno je kompliciran što se potrošnje tiče.
Meni je tamo motor potrošio svo gorivo. Dobro pa sam išao starom cestom.
Potrošio mi je zadnju kap 100m prije pitura Danila.
:confused:
 
Neznam sta su napravili ovom novom Stromu,ali nece priko 5 da trosi,i to sa dvi osobe i prtljagom,a kad sam sam do 4 l.,a ide ka zvrk... :unsure:
Pokažem ti ja kak troši i 10-ku, bez prtljage i samo sa jednom osobom, i k tome sam još veoma lagan, samo ga treba držat blizu onog crvenog ;)
 
  • Like
Reactions: prpa
Pokažem ti ja kak troši i 10-ku, bez prtljage i samo sa jednom osobom, i k tome sam još veoma lagan, samo ga treba držat blizu onog crvenog ;)
i sta je bilo kad si se probudia ... :)
 
i sta je bilo kad si se probudia ... :)
Nema veze s time, nego s time da za proivest cca 80ak konja koliko tvoj motor ima treba neka minimalna količina goriva, ne manje... Subjektivno čuđenje maloj potrošnji ide s tehnološkim napretkom, dobrim gumama, novom ulju bla bla... naravno da će motor iz 2018 trošit manje od svog prethodnika iz 06...