Gorivo

Malo vezano uz temu, ti aditivi za čišćenje sustava kroz gorivo... Da li je tko probao, ima li smisla?
 
jebes benzin kad otvoriš čep od rezervara a oči ne peku,kad potizeš na gumu iz tanka i malo se zaleti u usta a ono ništa ,nekad bi mi utrnuo jezik i pljuckao bi bar uru vremena 😁
To je bio onaj stari crveni s olovom 😂
 
Oktanski broj ne govori ništa o kvaliteti goriva, već o tome pod kojim pritiskom i temperaturom dolazi do samozapaljenja. Po toj logici ako je stotka teže zapaljiva i voziš motor koji je predviđen za 95 oktanski benzin, sa stotkom možeš teoretski čak i napraviti štetu na motoru jer će se gorivo teže paliti i detonirati trenutak kasnije nego je projektirano.

Čini mi se da predpostavljaš, a predpostavka je majka zajeba!:)
Znači, oktanski broj definira do koje mjere je gorivo(benzin) otporno na samozapaljenje, a to je važno radi izbjegavanja nekontroliranih detonaciju prilikom ubrizgavanja.
U praksi to znači slijedeće: ako imaš npr. motor velike kompresije, visokih tlakova ubrizgavanja s turbo punjačem i koristiš gorivo niskog oktanskog broja, onda postoji mogućnost da se takvo gorivo prilikom ubrizgavanja u cilindar samozapali, a to se kod benzinca ne smije događati jer svijećica mora paliti gorivu smjesu u određenom trenutku.
Takve detonacije dovode do nemirnog rada motora, lošeg izgaranja, povećane potrošnje i eventualno mehaničke štete na motoru
Iz tog razloga proizvođači ugrađuju "knock senzore" koji registriraju detonacije, pa ti bace motor u safe mode i sl.

S druge strane, ako npr imaš neki osrednji atmosferski benzinac, u njega možeš točiti, 95, 100, šta god hoćeš, i ne može se motor oštetiti jer se izgaranje uvije pokreće iskrom iz sjećice.nema turba, nema visoke kompresije...
Točiti 100 oktana u takve mašine je bacanje novaca.:)
LP
 
  • Like
Reactions: Luke
Malo vezano uz temu, ti aditivi za čišćenje sustava kroz gorivo... Da li je tko probao, ima li smisla?

Jesam,od Liqui Molyja, mislim da se zvao MTX nešto. Mrzim čistiti karburatore, a pojavljivali su se simptomi začepljenosti neke od dizni. I tada sam riješio problem. Ali, simptomi nisu bili ekstremni. Čisto sumnjam da bi u tom slučaju pomoglo.
 
Uh...već vidim kud ova tema vodi :mrgreen:. Još malo...:mrgreen::mrgreen:
 
Baš sam jučer pogledao taj video. Napravio je sličan video i o proizvodima za njegu lanca.
 
Malo vezano uz temu, ti aditivi za čišćenje sustava kroz gorivo... Da li je tko probao, ima li smisla?
Nisam probao ali si razmisljam..pa prakticki bi bilo ok uzeti..dozirati na pun rezeorvar obicne 95ice i to je to..bar znam onda da je aditiv unutra
 
Bacanje Sholdi ... :)
 
Omv pripada lukoilu.
Mada ja ne vjerujem da i jedan i drugi ne uzimaju inino gorivo.
Mozda ga dovoze iz schwechat-a, ali to bi bilo suludo.
 
Ulijen Motul fjuel stabilajzer prije zimskog sna [2-3 miseca], evo vec 13-ta godina. Zasad bez primjedbi, sigurno ne škodi jer su i rezervar i karburator u jako dobrom stanju.

Za gorivo ulivam 95 i svaki 3.-4. put OMV ili Total, onaj najskuplji 100, bez etanola.. mislim da je etanol u gorivu veći problem nego oktanski broj.

... ali kad vidin šta žena ima od bočica, po kojima bi tribala izgledat ka da joj je 20 godina, jos san i dobar
 
Evo jedan friški primjer, frend ima nekog BMW-a kojeg je išao dići na cca 500+ KS. Mogu pitati za detalje ali nije ni bitno. Uglavnom, kako se to sve danas radi online, nakon plaćanja se spajaš na net i lik iz Engleske napravi podešavanja. Uzimaju u obzir sve, od vanjske temperature, nadmorske visine do vlage i ostalih điđa baja međutim nikako nije mogao dobiti tražene vrijednosti i to isključivo zbog našeg goriva. A znam da toči 100.
Osobnih iskustava sa našom 100-tkom baš i nemam previše jer točim jefiniji 95 nakon što nisam primjetio bitne razlike za razliku od tankanja dizela na Shell pumpama u Italiji, gdje je cijena bila debelo viša od konkurentnih pumpi, pri čemu je svaki auto radio osjetno mirnije i tiše, išao je bolje i brže a trošio manje. Koliko bi to bilo u konačnoj kalkulaciji kroz životni vijek vozila bilo isplativo, ne ulazim. Isti ti auti tankani u HR ne rade ispravno prvenstveno zbog kombinacije našeg goriva i kratkih relacija. O DPFu i EU normama odnosno njihovom stvarnom utjecaju na agregate bolje da ne govorimo.
 
Evo jedan friški primjer, frend ima nekog BMW-a kojeg je išao dići na cca 500+ KS. Mogu pitati za detalje ali nije ni bitno. Uglavnom, kako se to sve danas radi online, nakon plaćanja se spajaš na net i lik iz Engleske napravi podešavanja. Uzimaju u obzir sve, od vanjske temperature, nadmorske visine do vlage i ostalih điđa baja međutim nikako nije mogao dobiti tražene vrijednosti i to isključivo zbog našeg goriva. A znam da toči 100.
Osobnih iskustava sa našom 100-tkom baš i nemam previše jer točim jefiniji 95 nakon što nisam primjetio bitne razlike za razliku od tankanja dizela na Shell pumpama u Italiji, gdje je cijena bila debelo viša od konkurentnih pumpi, pri čemu je svaki auto radio osjetno mirnije i tiše, išao je bolje i brže a trošio manje. Koliko bi to bilo u konačnoj kalkulaciji kroz životni vijek vozila bilo isplativo, ne ulazim. Isti ti auti tankani u HR ne rade ispravno prvenstveno zbog kombinacije našeg goriva i kratkih relacija. O DPFu i EU normama odnosno njihovom stvarnom utjecaju na agregate bolje da ne govorimo.
E a koji 100
Lipo u LukOila Ecto 100 i nema problema
10,15 kn po tanku razlike me nece upropastit
 
Neznam za HR Ali u engleskoj su napravili komparaciju svia benzina i dizela koji se prodaju. Dalke Shell, BP, Total I goriva sa pumpi od shopping centara kao Tesko, Morrison,
Sva su goriva bila priblizno iste kvalitete bez vecih razlika. Jedna razlika je bila u kolicini aditiva koja je u jeftinim gorivima bila po njihovom propisu dok je u skupljim aditiva bilo nesto vise.
potpino nepotrebno placati vise.
Jedino gorivo vise kvalitete je bilo za v8 motore.
Aditivi nisu potrebni dodavat o sim ako gorivo nece stajat 4,5 ili vise mjesec. Onda treba dodat stabilizator.
I da mjerili su snagu motora I doseg. Nije bilo razlike bar ne tolike da bi se skuplje isplatilo.
A prije 20ak godina sam radio na tankerima, prevozili gorivo, benzin i dizel, tada je jos bilo s olovom i bezolovno, krcali u Gruziji I rusiji, iskrcavali po evropi za shell, bp, total, it’d.
jedini koji su radili svoj a goriva su bili Statoil, sve drugo je u Eu dolazilo iz turnkey, gruzija i rusija.
 
Ulijen Motul fjuel stabilajzer prije zimskog sna [2-3 miseca], evo vec 13-ta godina. Zasad bez primjedbi, sigurno ne škodi jer su i rezervar i karburator u jako dobrom stanju.

Za gorivo ulivam 95 i svaki 3.-4. put OMV ili Total, onaj najskuplji 100, bez etanola.. mislim da je etanol u gorivu veći problem nego oktanski broj.

... ali kad vidin šta žena ima od bočica, po kojima bi tribala izgledat ka da joj je 20 godina, jos san i dobar
Nisam znao da kod nas ima gorivo bez etanola.