Gume - Indeksi nosivosti i brzine - malo teorije

moover

Active member
Index nosivosti (load index-LI)

Indeks nosivosti (LI) određuje najveće dozvoljeno opterećenje pneumatike kod odgovarajućeg tlaka zraka za ispunu pri najvećoj dozvoljenoj brzini vožnje s ovom pneumatikom.



E, sad ovako... dvije gume istih dimenzija (recimo 160/60/17), oboje imaju indeks brzine W (270km/h), al jedna ima indeks nosivosti 69 (325kg), druga 73 (365kg)....

Koje su teorijske i praktične razlike u te dvije gume? Preporučeni tlak zraka im je drugačiji? Prva (s oznakon 69w) je malo mekša?

Vidim da većina sport i sport-touring guma ima 69W oznaku (zadnja guma)... ako pretpostavimo da sport gume imaju mekšu smjesu od sport-touring gume, ne bi li onda trebale imati i manji indeks nosivosti? Ili mi je totalno kriva logika?

 
Te oznake ne daju informaciju o smjesi gume (makar ne direktno) nego u ovom tvojem slučaju znači da si s 300 km/h, sa suvozačicom na Hayabusi, sigurniji da se neće rasprsnuti guma ako koristiš onu gumu koja ima veći indeks nosivosti, uz istu (slovnu) oznaku brzine.
 
Pec said:
Te oznake ne daju informaciju o smjesi gume (makar ne direktno) nego u ovom tvojem slučaju znači da si s 300 km/h, sa suvozačicom na Hayabusi, sigurniji da se neće rasprsnuti guma ako koristiš onu gumu koja ima veći indeks nosivosti, uz istu (slovnu) oznaku brzine.
Znam da ne daju direktnu informaciju o smjesi, ali mora imati veze sa smjesom jer sport guma ipak traje i duplo kraće od sport touring gume, a obje imaju iste indekse....
 
moover said:
Znam da ne daju direktnu informaciju o smjesi, ali mora imati veze sa smjesom jer sport guma ipak traje i duplo kraće od sport touring gume, a obje imaju iste indekse....
Indeks nosivosti direktno ovisi o karkasi gume - nosečem sloju koji je ispod gaznog, površinskog dijela gume. Za lagane R-ove nema smisla imati gume prevelikog indeksa nosivosti jer takva guma ima pojačanu (čitaj težu) konstrukciju karkase. Za R-ove ( i to tisućice) je dovoljno da imaju indeks 69 jer tih 325 kg na kotaču ne mogu dosegnuti ni pod razno. Jedino bi vožnje iznad 240 km/h sa težim suvozačem bile neprihvatljive. Tvrđe gume (trajnije i izdržljivije) su potrebne za sport turing mrcine velike snage, brzine i težine.
 
moover said:
Index nosivosti (load index-LI)

Indeks nosivosti (LI) određuje najveće dozvoljeno opterećenje pneumatike kod odgovarajućeg tlaka zraka za ispunu pri najvećoj dozvoljenoj brzini vožnje s ovom pneumatikom.



E, sad ovako... dvije gume istih dimenzija (recimo 160/60/17), oboje imaju indeks brzine W (270km/h), al jedna ima indeks nosivosti 69 (325kg), druga 73 (365kg)....

Koje su teorijske i praktične razlike u te dvije gume? Preporučeni tlak zraka im je drugačiji? Prva (s oznakon 69w) je malo mekša?

Vidim da većina sport i sport-touring guma ima 69W oznaku (zadnja guma)... ako pretpostavimo da sport gume imaju mekšu smjesu od sport-touring gume, ne bi li onda trebale imati i manji indeks nosivosti? Ili mi je totalno kriva logika?

Prvo , za svaku dimenziju , za određena tržišta , postoji toćno određeni standardi kada je u pitanju nosivost i maksimalna brzina.
Dakle , sve gume radijalne konstrukcije u sljedećim dimenzijama imaju sljedeće indekse za brzinu i nosivost

160/60-17 69W
180/55-17 73W
190/50-17 73W
190/55-17 75W

To su standardi koji su određeni prema vrstama i performansama motora koji imaju te dimenzije.

Na gumama ne postoji oznaka za preporučeni pritisak, nego za maksimalni dozvoljeni pritisak na koji se ta guma smije pumpati, i pri tom pritisku guma ima deklariranu nosivost i to do brzine od 240 km/h. Pri manjem pritisku od toga, te na brzinama većim od 240 km/h nosivost gume je bitno manja, i smanjivanjem pritiska te povećanjem brzine drastićno pada.

Nosivost i maksimalnu brzinu gume određuje konstrukcija karkase, a sama namjena gume, i smjesa gazećeg sloja nema apsolutno nikakve veze s tim.