Gume MITAS SPORT FORCE PLUS

Koje MOTO-GUME DA STAVIM... mozda ovaj text malo pomogne...


Sport

Sportske gume omogućuju najveće nagibe (do 55 stupnjeva). Podnose velika opterećenja, tj. isporuku ogromne snage koju sportski motori isporučuju, kao i velike brzine koje isti znaju da razviju. U zadnje vrijeme je uobičajno da se gazna površina pravi sa različitim masama, odnosno po sredini je tvrđa, a po bokovima mekša kako bi pružila najbolje prijanjanje dok je motocikl u nagibu, kao i da drže motocikl u zadatoj putanji pri ,,otvaranju'' gasa na izlazu iz grivine. Zbog tih karakteristika trajnost gume je manja. Naravno, i ovdje ima ekstremnih guma koje su vrlo brzo gumama predviđenim za trke (prije svega jer neka pravila, npr Supersport, ne dozvoljavaju upotrebu trkačkih guma, već samo cestovnih) no njima je trajnost znatno kraća. Ovdje sam nabrojao neke sportske gume pojedinih proizvođača koje zadovoljavaju propise što se tiče cestovne upotrebe:

Avon VP2 Sport
Avon VP2 Supersport
Brigestone Battlax BT-011
Brigestone Battlax BT-012
Brigestone Battlax BT-014
Brigestone Battlax BT-015
Brigestone Battlax BT-016
Brigestone Battlax BT-019
Brigestone Battlax BT-090
Continental RaceAttac
Continental SportAttac
Continental Force Max
Dunlop Spotmax Q2
Dunlop Qualifier
Metzeler Racetec K3
Metzeler Sportec M3
Metzeler Sportec M1
Michelin Pilot Power 2CT
Michelin Pilot Power
Pirelli Dragon Supercorsa
Pirelli Phantom Sportscomp
Pirelli Diablo Corsa III
Pirelli Diablo Rosso
Pirelli Diablo Supercorsa
Pirelli Diablo

SPORT-TOURING

Za razliku od sportskih guma nude nešto manje kutove nagiba (od 40 do 50 stupnjeva u zavisnosti od gume) što je opet i više nego dovoljno za veliku većinu vozača. Takođe znaju da se prave u dvokomonetnim masama gazećeg sloja no za to je razlog nešto drugačiji nego na sportskim gumama, naime kako su konstruktori predvidjeli da će se motocikli opremljeni ovim gumama voziti i po auto-putu i po pravim dionicama srednji sloj je čvršći da bi imao dužu trajnost u odnosu na bokove. Nisu toliko ekstremne kao predhodne gume, no se zato na njima može prevaliti više kilometara. Osim po smjesi mogu se razlikovati i po šari te pojedini modeli tako pružaju dobro držanje i na mokrom asfaltu te pojedini proizvođači nude više modela u zavisnosti od smjese ili u zavisnosti od šare. Kao i u predhodnom slučaju evo ovdje spiska koje gume u ovoj kategoriji nude pojedini proizvođači:

Avon Azaro-ST
Avon Storm-ST
Brigestone Battlax BT-20
Brigestone Battlax BT-021
Brigestone Battlax BT-45
Brigestone Battlax BT-54
Brigestone Battlax BT-57
Brigestone Battlax BT-92
Continental RoadAttac
Continental RoadAttac
Continental Motion
Continental Force
Dunlop Roadsmart
Metzeler Roadtec Z6 Interact
Metzeler Roadtec Z6
Metzeler ME Z4
Metzeler Lasertec
Michelin Pilot Road 2
Michelin Pilot Road
Pirelli Diablo Strada
Pirelli Angel ST
Pirelli Scorpion SYNC

ENDURO-TOURING

Po karakteristikama dosta slične kao sport-touring gume s' tim da se nude u širem rasponu dimenzija jer enduro motori mogu imati različite točkove. Takođe imaju i izraženije šare pa imaju bolje držanje po mokrom ili lošem asvaltu. Neke imaju i slične šare kao enduro guma pa djeluju kao prava terenska guma, ipak prevashodno su namjenjene za asfalt. Podnose veliku težinu motocikla i imaju dobru trajnost, no nisu za ekstremna korišćenja. Izbor guma i u ovoj kategoriji je dosta veliki, a evo šta nude zvučna imena iz te branše:

Avon Distanzia
Avon Gripster
Continental TrailAttac
Continental Escape
Dunlop D607
Metzeler Tourance EXP
Metzeler Tourance
Metzeler Eunduro 1
Metzeler Enduro 2
Michelin Anakee 2
Pirelli Scorpion Trail
Pirelli Scorpion MT 90 S/T
Pirelli MT 60
Pirelli MT 60 RS Corsa

ENDURO ON/OFF

Za one koji vole da siđu sa asvalta. Imaju izražene šare, dok neke podsječaju na prave enduro gume sa kramponima. Ipak nisu toliko ekstremnih karakteristika pa posjeduju homolagaciju da se mogu montirati na registrovanim motociklima i sa takvim guma legalno se može učestvovati u saobraćaju, zato se često proizvočaći na ovim gumama imaju često oznaku on/off što bi značilo i za on road i za off road (i za put i za van puta) s' tim što se bolje ponašaju van puta. Opet, nekim gumama je bolje na kamenjaru, nekima u blatu, nekima u pjesku. Ne nude uzorno držanje na asfaltu, ali zato znaju da pruže zabavu na u terenskoj vožnji uz veliku dozu sigurnosti. I ovdje se nudi popriličan izbor u zavisnosti od smjese ili šare, a evo šta renomirani proizvođaći nude u ovom segmentu:

Brigestone Trail Wing 18
Brigestone Trail Wing 24
Brigestone Trail Wing 25
Brigestone Trail Wing 26
Brigestone Trail Wing 301
Brigestone Trail Wing 302
Continental TKC 80
Dunlop D606
Metzeler Enduro 3 Sahara
Metzeler Karoo T
Metzeler Karoo
Michelin T 63
Michelin Desert
Pirelli MT 21 Rellycross
Pirelli Scorpion MT 90 A/T

STREET

Ove gume su zapravo najbliže sport-touring gumama s' tim da nude nešto malo mekšu mješavinu te ne nude toliku trajnost, no opet kako je predviđeno da se montiraju na lakšim motociklima uglavnom traju dosta dugo, ako ne i više od sport-touring guma na nekom ,,teškašu''. Pružaju više zabave na asfaltu i zapravo su najbolji kompromis za motocikle koji ,,ne pucaju od snage'' za one koji žele trajnu gumu uz dobro držanje.

Avon Roadrider
Continental Go!
Continental Avenue
Dunlop D616
Dunlop Elite 3 Radial
Pirelli Sport Demon
Pirelli MT 75

CUSTOM

Karakteristika ovih guma je da mogu da se nose sa velikom težinom i sa velikim obrtnim momentom. Ne pružaju velike nagibe u krivinama i imaju tvrđu smesu. Često jedan isti proizvođać pravi posebno gumu za prednji točak, posebno na zadnji pa se dešava da pojedini model nema u dimenzijama za zadnji, odnosno u dimenzijama za prednji točak. Pojedini proizvođaći nude i gume koje imaju bijele bokove. Smjese i konstrukcije su uglavnom slične predodređene za nosivost i trajnost dok je izbor šare šarolik, od sportskog do klasičnog stila. Izbor kod renomiranih proizvođaća je veliki:

Avon Cobra
Avon Venom
Avon Venom-R
Avon AM20/AM21
Brigestone Exedra
Continental Milestone
Continental TK 16/17
Continental TKH
Dunlop American Elite
Dunlop Elite 3 Bais
Dunlop GT501
Dunlop D404
Metzeler ME 880 Marathon
Metzeler ME 88 Marathon
Metzeler Marathon ML2
Michelin Scorcher 31
Michelin Commander
Michelin Macadam 50
Michelin Pilot Activ
Pirelli Night Dragon
Pirelli MT 66 Route

CLASSIC

Ove gume su projektovane tako da odgovaraju većini starih motocikla uglavnom imitirajući i starinske šare. Ipak tehnologija je daleko modernija nego kod guma koje su se proizvodile u vrijeme proizvodnje tih starih motocikla pa nude veliku dozu sigurnosti vožnje strih motocikala. Kako oldtimeri nemaju neku ogromnu snagu tako ni ove gume uglavnom nisu projektovane da izdržavaju veliku snagu. Mogu se i montirati i na nove motocikle ako nemaju veliku snagu, a želi se imati klasičan stil. Kada je stil u pitanju ima ga u više pravaca i uglavnom se ove gume razlikuju po dizajnu nego po smjesi i karakteristikama. Izbor među renomiranim proizvođaćima postoji i evo ga spisak:

Avon AM9 Unirvesal
Avon AM9 Gangster
Avon Safety Mileage MkII
Avon Speedmaster MkII
Brigestone Mag Mopus
Continental TKV
Continental TK 22/44
Continental RB 2
Continental K 112
Dunlop SX
Dunlop F11
Dunlop K
Metzeler ME 22
Metzeler Perfect ME 77
Metzeler Perfect ME 11
Metzeler Block K
Metzeler Block C
Michelin M62 Gazelle
Pirelli Mandrake MK 15

SUPERMOTO

Ova guma je po karakteristikama bliska sportskoj gume te pruža nagibe od 55 stepeni, veliku dozu prijanjanja u bulo kojem položaju, no za razliku od sportske gume ova guma ,,drži'' i na oštećenom asfaltu ili asfaltu koji je posut pjeskom. Zvuči kao idealna guma, no, kako sam rekao sve je sačinjeno od kompromisa. Pa gdje je ova guma uskračena? Nime, ne podnose velike brzine i ne podnose veliku snagu te se zato na velikim supermoto motociklima montiraju sportske gume. Za razliku od sportske gume, supermoto guma ima izraženije šare. I i ovoj klasi među renomiranim proizvođaćima postoji izbor:

Avon Distanzia Supermoto
Continental Force SM
Continental Twist SM

Pored ovih pobrojanih guma postoje sportske gume predviđene za pistu, ili za supermoto takmičenja. Također postoji i veliki izbor guma za teren koje ni pod razno ne mogu na asfalt. Osim tih postoje i usko specijalne gume, recimo za speedway trke. Zato se nisam bavio tim gumama jer bi otišao preširoko već sam se, kako sam napomenuo, držao guma koje imaju homologaciju za cestovnu upotrebu.
 
Last edited:
Koje MOTO-GUME DA STAVIM... mozda ovaj text malo pomogne...


Sport

Sportske gume omogućuju najveće nagibe (do 55 stupnjeva). Podnose velika opterećenja, tj. isporuku ogromne snage koju sportski motori isporučuju, kao i velike brzine koje isti znaju da razviju. U zadnje vrijeme je uobičajno da se gazna površina pravi sa različitim masama, odnosno po sredini je tvrđa, a po bokovima mekša kako bi pružila najbolje prijanjanje dok je motocikl u nagibu, kao i da drže motocikl u zadatoj putanji pri ,,otvaranju'' gasa na izlazu iz grivine. Zbog tih karakteristika trajnost gume je manja. Naravno, i ovdje ima ekstremnih guma koje su vrlo brzo gumama predviđenim za trke (prije svega jer neka pravila, npr Supersport, ne dozvoljavaju upotrebu trkačkih guma, već samo cestovnih) no njima je trajnost znatno kraća. Ovdje sam nabrojao neke sportske gume pojedinih proizvođača koje zadovoljavaju propise što se tiče cestovne upotrebe:

Avon VP2 Sport
Avon VP2 Supersport
Brigestone Battlax BT-011
Brigestone Battlax BT-012
Brigestone Battlax BT-014
Brigestone Battlax BT-015
Brigestone Battlax BT-016
Brigestone Battlax BT-019
Brigestone Battlax BT-090
Continental RaceAttac
Continental SportAttac
Continental Force Max
Dunlop Spotmax Q2
Dunlop Qualifier
Metzeler Racetec K3
Metzeler Sportec M3
Metzeler Sportec M1
Michelin Pilot Power 2CT
Michelin Pilot Power
Pirelli Dragon Supercorsa
Pirelli Phantom Sportscomp
Pirelli Diablo Corsa III
Pirelli Diablo Rosso
Pirelli Diablo Supercorsa
Pirelli Diablo

SPORT-TOURING

Za razliku od sportskih guma nude nešto manje kutove nagiba (od 40 do 50 stupnjeva u zavisnosti od gume) što je opet i više nego dovoljno za veliku većinu vozača. Takođe znaju da se prave u dvokomonetnim masama gazećeg sloja no za to je razlog nešto drugačiji nego na sportskim gumama, naime kako su konstruktori predvidjeli da će se motocikli opremljeni ovim gumama voziti i po auto-putu i po pravim dionicama srednji sloj je čvršći da bi imao dužu trajnost u odnosu na bokove. Nisu toliko ekstremne kao predhodne gume, no se zato na njima može prevaliti više kilometara. Osim po smjesi mogu se razlikovati i po šari te pojedini modeli tako pružaju dobro držanje i na mokrom asfaltu te pojedini proizvođači nude više modela u zavisnosti od smjese ili u zavisnosti od šare. Kao i u predhodnom slučaju evo ovdje spiska koje gume u ovoj kategoriji nude pojedini proizvođači:

Avon Azaro-ST
Avon Storm-ST
Brigestone Battlax BT-20
Brigestone Battlax BT-021
Brigestone Battlax BT-45
Brigestone Battlax BT-54
Brigestone Battlax BT-57
Brigestone Battlax BT-92
Continental RoadAttac
Continental RoadAttac
Continental Motion
Continental Force
Dunlop Roadsmart
Metzeler Roadtec Z6 Interact
Metzeler Roadtec Z6
Metzeler ME Z4
Metzeler Lasertec
Michelin Pilot Road 2
Michelin Pilot Road
Pirelli Diablo Strada
Pirelli Angel ST
Pirelli Scorpion SYNC

ENDURO-TOURING

Po karakteristikama dosta slične kao sport-touring gume s' tim da se nude u širem rasponu dimenzija jer enduro motori mogu imati različite točkove. Takođe imaju i izraženije šare pa imaju bolje držanje po mokrom ili lošem asvaltu. Neke imaju i slične šare kao enduro guma pa djeluju kao prava terenska guma, ipak prevashodno su namjenjene za asfalt. Podnose veliku težinu motocikla i imaju dobru trajnost, no nisu za ekstremna korišćenja. Izbor guma i u ovoj kategoriji je dosta veliki, a evo šta nude zvučna imena iz te branše:

Avon Distanzia
Avon Gripster
Continental TrailAttac
Continental Escape
Dunlop D607
Metzeler Tourance EXP
Metzeler Tourance
Metzeler Eunduro 1
Metzeler Enduro 2
Michelin Anakee 2
Pirelli Scorpion Trail
Pirelli Scorpion MT 90 S/T
Pirelli MT 60
Pirelli MT 60 RS Corsa

ENDURO ON/OFF

Za one koji vole da siđu sa asvalta. Imaju izražene šare, dok neke podsječaju na prave enduro gume sa kramponima. Ipak nisu toliko ekstremnih karakteristika pa posjeduju homolagaciju da se mogu montirati na registrovanim motociklima i sa takvim guma legalno se može učestvovati u saobraćaju, zato se često proizvočaći na ovim gumama imaju često oznaku on/off što bi značilo i za on road i za off road (i za put i za van puta) s' tim što se bolje ponašaju van puta. Opet, nekim gumama je bolje na kamenjaru, nekima u blatu, nekima u pjesku. Ne nude uzorno držanje na asfaltu, ali zato znaju da pruže zabavu na u terenskoj vožnji uz veliku dozu sigurnosti. I ovdje se nudi popriličan izbor u zavisnosti od smjese ili šare, a evo šta renomirani proizvođaći nude u ovom segmentu:

Brigestone Trail Wing 18
Brigestone Trail Wing 24
Brigestone Trail Wing 25
Brigestone Trail Wing 26
Brigestone Trail Wing 301
Brigestone Trail Wing 302
Continental TKC 80
Dunlop D606
Metzeler Enduro 3 Sahara
Metzeler Karoo T
Metzeler Karoo
Michelin T 63
Michelin Desert
Pirelli MT 21 Rellycross
Pirelli Scorpion MT 90 A/T

STREET

Ove gume su zapravo najbliže sport-touring gumama s' tim da nude nešto malo mekšu mješavinu te ne nude toliku trajnost, no opet kako je predviđeno da se montiraju na lakšim motociklima uglavnom traju dosta dugo, ako ne i više od sport-touring guma na nekom ,,teškašu''. Pružaju više zabave na asfaltu i zapravo su najbolji kompromis za motocikle koji ,,ne pucaju od snage'' za one koji žele trajnu gumu uz dobro držanje.

Avon Roadrider
Continental Go!
Continental Avenue
Dunlop D616
Dunlop Elite 3 Radial
Pirelli Sport Demon
Pirelli MT 75

CUSTOM

Karakteristika ovih guma je da mogu da se nose sa velikom težinom i sa velikim obrtnim momentom. Ne pružaju velike nagibe u krivinama i imaju tvrđu smesu. Često jedan isti proizvođać pravi posebno gumu za prednji točak, posebno na zadnji pa se dešava da pojedini model nema u dimenzijama za zadnji, odnosno u dimenzijama za prednji točak. Pojedini proizvođaći nude i gume koje imaju bijele bokove. Smjese i konstrukcije su uglavnom slične predodređene za nosivost i trajnost dok je izbor šare šarolik, od sportskog do klasičnog stila. Izbor kod renomiranih proizvođaća je veliki:

Avon Cobra
Avon Venom
Avon Venom-R
Avon AM20/AM21
Brigestone Exedra
Continental Milestone
Continental TK 16/17
Continental TKH
Dunlop American Elite
Dunlop Elite 3 Bais
Dunlop GT501
Dunlop D404
Metzeler ME 880 Marathon
Metzeler ME 88 Marathon
Metzeler Marathon ML2
Michelin Scorcher 31
Michelin Commander
Michelin Macadam 50
Michelin Pilot Activ
Pirelli Night Dragon
Pirelli MT 66 Route

CLASSIC

Ove gume su projektovane tako da odgovaraju većini starih motocikla uglavnom imitirajući i starinske šare. Ipak tehnologija je daleko modernija nego kod guma koje su se proizvodile u vrijeme proizvodnje tih starih motocikla pa nude veliku dozu sigurnosti vožnje strih motocikala. Kako oldtimeri nemaju neku ogromnu snagu tako ni ove gume uglavnom nisu projektovane da izdržavaju veliku snagu. Mogu se i montirati i na nove motocikle ako nemaju veliku snagu, a želi se imati klasičan stil. Kada je stil u pitanju ima ga u više pravaca i uglavnom se ove gume razlikuju po dizajnu nego po smjesi i karakteristikama. Izbor među renomiranim proizvođaćima postoji i evo ga spisak:

Avon AM9 Unirvesal
Avon AM9 Gangster
Avon Safety Mileage MkII
Avon Speedmaster MkII
Brigestone Mag Mopus
Continental TKV
Continental TK 22/44
Continental RB 2
Continental K 112
Dunlop SX
Dunlop F11
Dunlop K
Metzeler ME 22
Metzeler Perfect ME 77
Metzeler Perfect ME 11
Metzeler Block K
Metzeler Block C
Michelin M62 Gazelle
Pirelli Mandrake MK 15

SUPERMOTO

Ova guma je po karakteristikama bliska sportskoj gume te pruža nagibe od 55 stepeni, veliku dozu prijanjanja u bulo kojem položaju, no za razliku od sportske gume ova guma ,,drži'' i na oštećenom asfaltu ili asfaltu koji je posut pjeskom. Zvuči kao idealna guma, no, kako sam rekao sve je sačinjeno od kompromisa. Pa gdje je ova guma uskračena? Nime, ne podnose velike brzine i ne podnose veliku snagu te se zato na velikim supermoto motociklima montiraju sportske gume. Za razliku od sportske gume, supermoto guma ima izraženije šare. I i ovoj klasi među renomiranim proizvođaćima postoji izbor:

Avon Distanzia Supermoto
Continental Force SM
Continental Twist SM

Pored ovih pobrojanih guma postoje sportske gume predviđene za pistu, ili za supermoto takmičenja. Također postoji i veliki izbor guma za teren koje ni pod razno ne mogu na asfalt. Osim tih postoje i usko specijalne gume, recimo za speedway trke. Zato se nisam bavio tim gumama jer bi otišao preširoko već sam se, kako sam napomenuo, držao guma koje imaju homologaciju za cestovnu upotrebu.
Možeš u novinare,oni isto rade c/p članke 😅
 
nostalgic...

brat je bil piJonir sport forsa...

još dok je bila Sava

a ak kod njega nije bio hard test... nigdje nije bio....
 

Attachments

  • sava.jpg
    sava.jpg
    187.9 KB · Views: 0
  • Love
  • Like
Reactions: pikacu79 and Dene
također vozio savu, prvu seriju koja je bila opoziv, prodao motor, čovjek dobio nove gume đaba
 
a...je ko nesto sta reka... pa ovi mladji i ne znaju za neke gume...moracu sastaviti za njih ove malo novije... :mrgreen:, ebo vas text...on je skoro uvik isti, samo se gume moderniziraju...al i to je djabe, ka su vozaci sve gori...
 
Napokon se upisujem se na temu presvetog Mitasa. Mitas SF EV 192€ Dom Križevci. Običan Mitas 171€ pa za razliku od 21€ reko da probamo EV.
 

Attachments

  • MITAS.jpg
    MITAS.jpg
    134.8 KB · Views: 0
  • Like
Reactions: s2r