GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

Prvi put u životu probao sportske gume i stvarno sam ostao oduševljen. Naime u zadnjih 6 godina imao sam samo sport touring gume na motorima i to:

1. Mitas touring force ( 4 seta)
2. Bridgestone t32
3. Michelin pilot road 4
4. Michelin pilot street radial
5. Continental road attack 2
6. Pirelli angel st
7. Pirelli diablo strada

Sa svima sam bio više manje zadovoljan (s mitasom najviše) ali uvijek sam htio više gripa u zavojima pa sam tako kupio set mitasa sf+

Guma pruža nevjerojatan grip i vrlo lako pada u zavoje. Tek sam napravio 100 km ali za sada sam oduševljen.

Probao sam ju voziti na tlaku 2.4 2.7 kao i sve ostale sport touring gume koje sam imao ali to joj je previše jer se pritisak nakon 15 km plominke povećao na 2.65 i 3.2. Izgleda da će mi idealno biti 2.3 i 2.5 😁

Mozes li malo (ili neko drugi) pojasniti tu racunicu oko pritiska ? Onako me zanima.
Zar ne bi trebalo povecati pritisak u gumama na hladno ako su na vruce previsoko otisle ?
Sto sam onako citao, cilj je da na vruce imas skok do 0,3 bar. Ako idu preko, onda gumu treba dopumpati, a ako idu ispod, onda je treba ispuhati. Pa bi tom logikom ti trebao pumpati 2.3/2.9
A mozda valjam gluposti, ne igram se sa pritiscima, uvijek vozim 2.5/2.9 :) Ali stvarno bi volio da neko pojasni (y)
 
Last edited:
Stavio supercorse na k5 preporodio se😍😍
Jesi se preporodio zbog bolje gume ili ciklistike? Pirelli gume su uvijek više "spicaste" i logicno bolje idu u zavoj, ali drugi proizvođač zahtjeva i promjenu na ovjesu jer razlike u promjeru guma su velike makar ostao u istoj dimenziji.
 
  • Like
Reactions: s2r
Mislim da jedinstvenog pravila za pritisak guma nema i da će to teško netko objasniti.
Previše je tu različitosti u pitanju.
 
Mislim da jedinstvenog pravila za pritisak guma nema i da će to teško netko objasniti.
Previše je tu različitosti u pitanju.
Ma jasno da svako ima svoju postavku koja mu odgovara, nego me zanima ima li ova teorija koju sam napisao imalo smisla u praksi.
 
Mozes li malo (ili neko drugi) pojasniti tu racunicu oko pritiska ? Onako me zanima.
Zar ne bi trebalo povecati pritisak u gumama na hladno ako su na vruce previsoko otisle ?
Sto sam onako citao, cilj je da na vruce imas skok do 0,3 bar. Ako idu preko, onda gumu treba dopumpati, a ako idu ispod, onda je treba ispuhati. Pa bi tom logikom ti trebao pumpati 2.3/2.9
A mozda valjam gluposti, ne igram se sa pritiscima, uvijek vozim 2.5/2.9 :) Ali stvarno bi volio da neko pojasni (y)
Mogu pojasniti ali možda nisam u pravu. Za to treba pitati bimbu :)

Ako su na vruće otišle previsoko s dodatnim povećanjem pritiska na hladno otići će na vruće još više.
Što se više guma opterećuje a s time i zagrijava treba pritisak na hladno smanjiti. To znači da onaj koji vozi "lagano" može pritisak na hladno staviti na 2.5 i 2.9 jer mu neće previše narasti ( iako mislim da je to za SF+ svakako previše, to može biti za sport touring gume jedino).
Ja da stavim zadnju na 2.9 onda bi mi nakon samo 15 km plominke došla na cca 3.4 a to bi bilo nevozivo ...
 
  • Like
Reactions: zrakoplovac
Mogu pojasniti ali možda nisam u pravu. Za to treba pitati bimbu :)

Ako su na vruće otišle previsoko s dodatnim povećanjem pritiska na hladno otići će na vruće još više.
Što se više guma opterećuje a s time i zagrijava treba pritisak na hladno smanjiti. To znači da onaj koji vozi "lagano" može pritisak na hladno staviti na 2.5 i 2.9 jer mu neće previše narasti ( iako mislim da je to za SF+ svakako previše, to može biti za sport touring gume jedino).
Ja da stavim zadnju na 2.9 onda bi mi nakon samo 15 km plominke došla na cca 3.4 a to bi bilo nevozivo ...

Ja mislim da si ipak ti pobrkao, ali valjda dodje Bimba ili neko iskusniji pa razrijesi dilemu. :)
Manji pritisak u gumi = guma vise zvace i “radi”, a sve to generise toplinu i dize pritisak.
Sa druge strane vise napumpana guma ce manje zvakati pa samim tim ce se i manje grijati = manji porast pritiska. Naravno, treba uzeti u obzir i vanjsku i temperaturu asfalta
Moj savjet, onako iz iskustva, nisam strucnjak, svaku gumu krenuti sa fabricki preporucenim pritiskom, dobro zagrijati i vidjeti koliko je skocio pritisak. Ako je skocilo vise od 0,3bar, gumu malo dopumpati. Ako nije nikako skocilo ili je skocilo manje od 0,3bar, gumu malo ispuhati.
I kada potrefis da imas naprijed/nazad skok 0,3 bar sa hladnog na vruce, pogodio si zlatnu sredinu. Onda mozes dodatno da se igras onako po individualnom ukusu (y)
Posto ti lovis tu 0,3 bar razliku, barem sam tako shvatio, hajde probaj napumpati 2.3/2.9 ili 2.3/2.8 pa isprobaj kako ti se cini
 
Last edited:
  • Like
Reactions: b0du1
Jesi se preporodio zbog bolje gume ili ciklistike? Pirelli gume su uvijek više "spicaste" i logicno bolje idu u zavoj, ali drugi proizvođač zahtjeva i promjenu na ovjesu jer razlike u promjeru guma su velike makar ostao u istoj dimenziji.
I jedno i drugo. Već sam znao da ću ih stavit pa sam unaprijed bio namjestio ovjes za njih.
 
Ja pumpam godinama 2.2,2.3-2.5 na d8... ali ja nisam rrejser
Ja sam sport gume pumpao 2.3/2.5. Nisam nikada gledao koliko skoce kada su vruce, jednostavno su mi po osjecaju lezale na tom pritisku.
ST gume pumpam 2.5/2.9, opet ne gledam koliko idu na vruce. Nisam ni ja rejser, ali vecinu onih koji jesu (ili misle da jesu) uglavnom pratim na javnim cestama, ukljucujuci i D8.
ST gume su dosta napredovale u posljednje vrijeme i misljenja sam da jako dobro mogu parirati sport gumama, barem na javnim cestama. Staza je vec druga prica
 
Last edited:
koliko ja znam fiziku, a ne znam puno, tlak zraka se povećava se temperaturom, ako me pamćenje služi 0,1bar svakih 10 stupnjeva. Pa prema tome, u teoriji tlak bi se trebao pumpat prema vanjskoj temperaturi, jer je cilj postić radnu temperaturu gume i radni tlak gume, nije isto da li je vani 35 ili 10, a nije ista razlika sa 10 na radnu temperaturu od 80, ili sa 35 na 80 (+0,7bar/+0,45bar).
Cestovne gume (sport, ST) imaju širok radni tlak i temperaturu pa nije tlak ni bitan toliko, osim zbog osjećaja u vožnji
Po meni taj tlak nema toliko veze sa gripom, osim sa budućom potrošnjom (cestovna vožnja), za nekoga tko vozi stvarno jebački brzo, kod njega je bitno da ne razjebe gumu (previše potroši) npr na stazi, famozni grip je drugi par rukava.
Za nas amatere, samo igraju osjećaj i potrošnja, to što neki misle da kad stave racing gumu, ili spuste tlak na cesti na razini tlaka za stazu pa misle da su brzi, je drugi par rukava, čast izuzetcima.
 
Ja sam sport gume pumpao 2.3/2.5. Nisam nikada gledao koliko skoce kada su vruce, jednostavno su mi po osjecaju lezale na tom pritisku.
ST gume pumpam 2.5/2.9, opet ne gledam koliko idu na vruce. Nisam ni ja rejser, ali vecinu onih koji jesu (ili misle da jesu) uglavnom pratim na javnim cestama, ukljucujuci i D8.
ST gume su dosta napredovale u posljednje vrijeme i misljenja sam da jako dobro mogu parirati sport gumama, barem na javnim cestama. Staza je vec druga prica
St gume pariraju sportskim gumama do odredene granice ... meni svaka sportska guma pusta na gasu i sklize u zavoju . Nasao sam se na race gumama , mogu se opusteno voziti .