GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

bimba

Well-known member
Evo pokušati ću vam ukratko predstaviti sve važne novosti po pitanju novih modela guma u 2010 g. Neću nabrajati suhoparne podatke o upotrebljenim tehnologijama i slićno, jer kada se gledaju tvornički press materijali to sve izgleda svemirsko, a praksa u biti pokaže kakva je guma. Staviti ću samo neke moje komentare i mišljenja na osnovu tih materijala.

Pa krenimo redom:

MICHELIN

Kod Michelina imamo dvije novosti, koje su dosta obečavajuće:

1. MICHELIN POWER PURE

Ovu novost kod Michelina smatram veoma zanimljivom iz sljedečeg razloga. Ne radi se o nikakvoj cesta/ staza gumi, nego o čistoj cestovnoj sportskoj gumi top performansi. Ne mijenja Pilot Power , nego je nadopuna u ponudi. Naime, dosada je kod svih bio slučaj da su u ponudi imali ili klasićne sportske gume ( Pilot Power, Bt-016, Rosso, Qualifier&Qualifer 2,itd.) , ili Race gume sa homologacijom za cestovnu upotrebu u dvije varijante. Racing Street ( cesta i povremeno staza ) te isključivo za stazu. Problem Racing Street guma je taj što su izvedene iz Race guma, pa ovisno o modelu  i proizvođaću sa sobom nose i određene mane kod upotrebe na cesti kao što su teško grijanje, loše na mokrom, nervozan prednji kraj itd.

Zašto sve ovo pišem. Postoji puno vozaća kojima su kada govorimo o cestovnoj upotrebi, klasićne sportske gume na određeni naćin preslabe, a Racing Street gume, iako vrhunske zbog određenih mana i cijene u neku ruku neprihvatljive.

Po specifikacijama Power Pure-a, mislim da bi ova guma mogla biti riješenje a da li sam u pravu pokazati će vrijeme. To mislim iz razloga što se radi o isključivo cestovnoj gumi , ali ekstremnih performansi. Nije nastala iz Power Ona nego je razvijana kao kompletno novi proizvod sa samo jednom namjenom. Pružiti što bolje performanse u ekstremnoj vožnji na cesti. Trebala bi pružiti ono najbolje iz dva svjeta, dobro trajanje, prihvatljivu cijenu i relativno široku upotrebljivost sportskih guma, te vrhunski grip i voznost race guma.

Najbitnije karakteristike su:

1. Ne mijenja Pilot Power i Pilot Power 2CT, nego je nadopuna u tom segmentu, dok se Pilot Sport izbacuje iz ponude
2. Dvokomponentna tehnologija, s tim da je udio mekše smjese u boćnom dijelu puno veći nego kod PP 2CT-a
3. Koliko je meni poznato, kod cestovne legalne gume, prvi put je pri izradi karkase korišten Kevlar, što ima za posljedicu sljedeće. Oko cca 1 do 1,5 kg lakše gume ( po setu ) u odnosu na bilo koje druge, što veoma utječe na dinamičke karakterstike samog motora u vožnji
4. Prva ugradnja na Yamahi R1 , specifikacija "A" za 2010 g.

Dostupne dimenzije će biti 120/60-17 i 120/70-17 za prednju gume, te 160/60-17 , 180/55-17, 190/50-17 te 190/55-17 za zadnju gumu.
U prodaji bi se trebala pojaviti tokom veljaće.



_________
EDIT: Korigiran naslov, obzirom da se tema koristi kao generalna tema o gumama. (y)
 
Druga novost od strane Michelina dolazi nam u obliku CITY GRIP-a. Radi se o skuterskoj gumi koja će biti dostupna u svim klasićnim dimenzijama, kao i u Piaggio-ovim dimenzijama. Pri tom mislim na 110/70-16, 140/70-16, 150/70-14, 120/70-14 i 140/60-14. Da li je zamjena za dosadašnji Pilot City nigdje nije potvrđeno ali moje je mišljenje da je.
 
Po pitanju Bridgestona, najveća novost je BT-023, sport-touring guma, zamijena za uspiješni model BT-021. Pod pretpostavkom da će biti bolja od modela kojeg mijenja, moglo bi se raditi o izvrsnoj gumi. Biti će raspoloživa u svim standardnim dimenzijama, a u prodaji bi se po informacijama koje sada imam trebala pojaviti sredinom godine. I dalje je tu prisutna dvokomponentna tehnologija kao i kod predhodnika, s tim da su neki elementi preuzeti od sportskog modela BT-016.
 
Kod Dunlopa se nešto kuha, ali još nisam siguran što. Dolazi nasljednik GP Racer-a D209, GP Racer D211. Dakle, race guma namijenjena prvenstveno amaterima, ima homologaciju za cestovnu upotrebu i može se koristiti na cesti. Biti će dostupna u soft, medium i endurance mješavini, a možda je najzanimljivije to da se za izradu karkase koristi N-TECH tehnologija preuzeta od poznate " Grobničke " profi gume D211 GP, što zvući dosta obešavajuće.

Osim ovoga, šuška se o još nekim novim modelima, ali u ovom trenutku pouzdanih informacija nema. Spominje se SportSmart i još neki modeli ali ništa konkretno.
 
Kod Continentala je novost ContiRoadAttack 2, dakle novi model sport-touring gume kao i kod Bridgestona.
 
Šta se tiče Pirelli-a, najveća i za sada jedina novost je Pirelli Diablo Rosso Corsa. Evolucija modela Rosso, po tehničkim specifikacijama guma na tragu novog Michelina Power Pure, ali je zbunjujuće to što se u službenim materijalima spominje staza. Dakle, opet se radi o modelu koji ima dvostruku namijenu, što po meni gledajući Pirelli-ev asortiman stvara veliku gužvu i po mutnju. Realno gledajući , ta guma bi trebala biti nasljednik kod nas slabo rasprostranjenog modela Diablo Corsa III.

Da bi ovo gore bilo jasnije, evo usporedba asortimana Michelina i Pirelli-a:


                                Michelin                                  Pirelli
Cesta:

1. Sport-Touring          Pilot Road 2                        Angel ST

2. Sport                    Pilot Power                          Diablo                                         
                                Pilot Power 2CT                    Diablo Rosso

3. HyperSport            Power Pure                          Diablo Rosso Corsa  sam proizvođać je svrstava u obje kategorije


Staza/Cesta              Power One Street                  Diablo Rosso Corsa
                                                                        Dragon Supercorsa Pro
                                                                        Diablo Supercorsa SP


Staza                        Power One A,B,C                  Diablo Supercorsa SC
                                                                        Dragon Supercorsa Pro SC


Općenito gledajući,Bridgestone i Metzeler imaju dosta jednostavnu i realnu ponudu modela, s tim da Michelin uvođenjem Power Pura ima laganu prednost kao i Dunlop jer ima u sport segmentu dobru ponudu kako modela tako i cijena ( Qualifier, Qualifier 2, Qualifeir RR ), dok je Pirelli sa Corsom malo zakomplicirao stvari.


 
Je li imas neku "promotivnu" cijenu za Power Pure kao i vani, vjerujem da kod nas mora biti skuplje ali 260$ je set vani po promotivnoj cijeni  :slinavac: :slinavac:

260€ u svabiji  (y)

I kada ce biti dostupne ?
 
Meni zvuci predobro, lakse za skoro 1kg od konkurencije i jos veca povrsina mekanog sloja sa strana od vec odlicnog 2ct-a samo cekam cijenu, valjd budu dostupne prije pocetka sezone  (y)
 
meni je cudno kako se uvijek govori o tom mekom bocnom dijelu gume ... a u biti je to onaj glavni dio ... bas me briga koliko je trvđi i kako drži srednji dio ...  :misli:
 
cRuNk said:
Meni zvuci predobro, lakse za skoro 1kg od konkurencije

Neovjesena masa toliko laksa od konkurencije? To se zove revolucija i realno bi bilo ocekivat da konkurencija promptno reagira jer tu pricamo o zaista velikim razlikama
 
Da, to je skoro kao da stavis carbonske felge a znamo koliko one kostaju  (y)
 
cRuNk said:
Meni zvuci predobro, lakse za skoro 1kg od konkurencije i jos veca povrsina mekanog sloja sa strana od vec odlicnog 2ct-a samo cekam cijenu, valjd budu dostupne prije pocetka sezone  (y)

120/70-17 & 190/50-17  9,59kg, dok težina seta kod konkurencije ( uključujući i Pilot Power ) ide od 10,50 do 11 kg.

Gume će biti dostupne u prodaji krajem veljaće, početkom ožujka. Još nemam toćne cijene, ali bi trebale Mpc trebala biti na razini PP 2CT možda malo skuplje.

Čim budem imao toćne cijene biti ćete obaviješteni.  (y)
 
Ja hocu prvi set cim bude dostupan na mom pragu u dim. 120/180 nista me drugo ne zanima  :mrgreen: (y)
 
A ne, prvi set ide meni :mrgreen:
 
The customer is king  :moli:  :mrgreen:
 
legajuana said:
Bimba, šta je sa asortimanom Shinko? ili se odustaje od njega

Ne odustaje se od njega. Problem je kod Shinka što dolazi direktno iz Koreje, što u prijevodu znaći da se treba napuniti pun kontejner, roba dolazi brodom itd.itd. Dakle, isporuke su rijetke ( 1 do 2 godišnje ), dugo se čeka da roba stigne. To je i dalje relaativno novi proizvod na tržištu, i dok se na određeni naćin ne iskrastilizira potražnja ( modeli , dimenzije itd ), mogući su problemi sa dostupnošću guma i lagerom. Dakle, ako određeni model ide bolje nego je planirano, dolazi do problema sa isporukama i slićno. Treba po meni još sezona do dvije da se sve uhoda i da nema većih problema oko lagera. (y) Iduća isporuka Shinka stiže krajem veljače, barem je za sada takva informacija.

Šta se tiče nekih novosti u ponudi, sigurno će doći neki novi modeli koji nisu bili dostupni kod nas prošle godine, pogotovo u enduro i skuter programu, ali ako pričamo o samom Shinku, nekih novina u ponudi za 2010 za sada nema.