highway parts

Paf

Well-known member
dali je dozvoljeno stavljati nogare na stender,uzeo bi na ebay,i montirao,jer sam primjetio da prilikom duze voznje,dobro bi doslo ispruziti noge,promjeniti polozaj,pogotovo autoputem ako se ide neka dionica,iako ne volim auto put...interesira me dali je to dozvoljena ugradnja,prolazi li na tehnickom ili treba skinuti,te dali je to OK...
 
Highway foot-pegs......

Sto nebi bilo dozvoljeno?
"Prolazili li na tehnickom"..... da. Zasto nebi prolazilo.
... a i da treba skinuti to je minut posla.

Jedini stender koji imas na motoru moze biti centralni stender pa nevidim logiku da bi to tu ugradio a ako bi - radje nemoj.
Vjerovatno si mislo na zastitni crash-bar - da, to se moze tu ugraditi.

Koliko si visok?
 
Maa soory...naravno da e crash-bar,malo dok se snadjem...inace visok sam 198...ali very Slang...
 
Vidim da vozis Strom 650 XT.

To je vrlo nizak motor za tebe.
Sic je "ulegnut" i odatle ti pocinju problemi.

Glede ergonomicnosti gotovo je identicna situacija kod bicikala i motocikala.
Kod bicikla i motocikala postoji geometrijski termin "ergonomski/ergonomicni trokut".

Za sve vozace taj trokut bi trebao biti proporcionalan.
To zanci da trokut moze biti veci ii manji ali unutrasnji kutevi bi trebali biti isti.
Ako bi bili isti za vise i nize vozace znacilo bi da za nas od 2m visine treba proizvesti imati vecu ramu motocikala.

Naravno, to ne postoji kod motocikla (osim u nekim iznimnim situacijama, nekakva "varijacija na temu" pa proizvodjac izbaci malo visi ili nizi motocikl).
Kod bicikala kupujes ramu po mjeri (inchima), potom podignes sic bicikla i stavis novi visi "stem" (nosac volana) i dobijes jednak ergonomski trokut ko sto je za nize vozace.

1600595166146.png


Posto si visok a sic ti je nizak ocito ti koljna dodju u špic i ispod koljena se zaustavi protok krvi (narocito zimi kad imas deblju odjecu).
Takodjer ti je problem kut skocnog zgloba (tj. kut izmedju stopala i potkoljenice).
Sigurnosi morao malo spustiti polugu mjenjace i polugu kocnice.

E sad,
Da bi dobio ergonomiju kakvu imaju vozaci visine 1.7, 1.8, ili nizi trebas proporcionalno povecati taj trokut.
Iz slike se vidi da to mozes tako da podignes sic (ili ga fizicki dignes ili nadozuntas spuzve i spuzve i spuzve).
Zatim spustis foot-pegse za 1cm ili sl.
I da podignes volan za 1-2 inch (2.5-5cm) (obicno podizaci volana imaju tu neku mjeru u inchima).

.... ili stavis highway footpegs da odmoris noge.

Jedino.... highway foot-pegs ce ti zadovoljiti to odmaranje samo neko vrijeme.

Da nemislis da pricam gluposti....
Ja sam visok 2m i na KTM 990 Adv podigao volan 5cm, foot-pegs spustio 1.5cm i podigao sic cca. 11.5cm
Sad mi je donekle ergonomija ok.

Nizi vozaci kao i okolina te nece dozivljavati ozbiljno kad spomenes te probleme :mrgreen:

A nas dvometrasa u Dalmaciji ima koliko oces :mrgreen:
 
  • Like
  • Love
Reactions: Paf and chasingdog
Ovako sam ja sebi napravio:

1600596880709.png


1600596924879.png


Nakon preinake sica, fusica i podizanja volana rijetko kad koristim highway-footpegs iako mi stalno stoje na motoru.
 
Aaa...jesi ga napisao povijest,iako se ne slazem bas,Strom je dovoljno visok,pa i za mene,sjedim udobno i sve je OK,probaj vozit Stroma,pa ces se i uvjeriti,preinake me ne interesiraju,jer original je OK...Jeedinoo sto bi mogao mozda napraviti je pretapecirati sic da se podigne 5 cm,a mogao bi se s nekim i mjenjati od Stroma 1000,jet su sicevi isti...eto...
 
I cini mi se da su te tvoje highway malo nisko...tj.opasno u zavoju...
 
I cini mi se da su te tvoje highway malo nisko...tj.opasno u zavoju...

Fotografija vara.
Uglavnom kad dodju zavoji tipa "kolino do poda" neces noge drzati na tim osloncima.

Zato kupi te dodatne oslonce koje mozes lako i brzo zaklopiti.

Ako ti pase Strom samo naprijed ;)(y)
To je izvrsan all-raounder touring motor.
 
Thx...pozdrav di god bio...
 
evo narucio sam na e bay.de... 60 eura...original,moglo se i praviti,al sta se zafrkavati za to...
 
Profesore kk valjda si htio reći da si sic podigao 1.5 cm, a ne 11.5 kako si napisao? 🤔


E e i još jedno pitanje. Šta osvjetljavaju/kud gledaju one maglenke?
 
paa mozda i je pretapecirao sjedalo i podigao 11,5 cm...mislim da je 5-8 cm OK,al valjda more i vise...
 
Profesore kk valjda si htio reći da si sic podigao 1.5 cm, a ne 11.5 kako si napisao? 🤔


E e i još jedno pitanje. Šta osvjetljavaju/kud gledaju one maglenke?
Profesore Ivane,
ti najbolje zans sto je tko htio kazati.

Sto ti tocno nije jasno?

1600649738878.png


Jesu li to maglenke? Nisu.
Jel to gleda "ravno" ili "baca" malo sastrane? Pa baca malo sastrane.
Jel mozes sada zakljuciti cemu sluze i kada se pale?

Maglenke na motoru? Pa ne vozim ja BMW. :ROFLMAO:
 
Last edited:
paa mozda i je pretapecirao sjedalo i podigao 11,5 cm...mislim da je 5-8 cm OK,al valjda more i vise...

Tapeciranjem nece ici vise od 1-2-2.5cm (kad se na postojeci sic dodaje materijal/spuzva).
I problem je naci izradjivaca siceva jer rijetko koji tapetar kuzi problematiku sica motora (bilo bi dobro da nije ali nazalost tako je).

Za vecu visinu treba laminirati sic s krutim medjuslojevima itd.
... ili se moze napraviti nova, nazovimo to "podkonstrukcija" sica pa ostane i mali spremnik u sicu.
To sve trazi puuuno vrimena i materijala pa bi tapetari to masno naplacivali a nitko to nebi htio/mogao platiti.

Podici samo cenat dva nije toliko velik problem pa svaki tapetar to moze izvest .. i ponekad usrati sic.
Al tako je - kako je. ;)

Evo za KTM 990:

1600649571844.png


1600649634179.png
 
Last edited:
evo narucio sam na e bay.de... 60 eura...original,moglo se i praviti,al sta se zafrkavati za to...

Izvrsno!

Napisi osvrt kad ih montiras i probas.

Netreba meni al naci ce se tu i tamo netko ko ce imati ove nase "visinske" probleme pa da procita i tako mu pomognemo.(y);)
 
Znači funkcija je cornering lighta? Složio si da se pale/gase automatski?
 
Ovo za preinaku siceva se ne slazem bas...pa ima majstor u Zagrebu,kazu veliki strucnjak,radi samo sjedala od motora ,napravi ti sta-hoces...ali i dodje 1.500-2.000 kn.
 
Ovo za preinaku siceva se ne slazem bas...pa ima majstor u Zagrebu,kazu veliki strucnjak,radi samo sjedala od motora ,napravi ti sta-hoces...ali i dodje 1.500-2.000 kn.

Znaci slazes se samnom :)

Tocno onako kako sam napisao da treba naci tko se konta u siceve i nije "samo tapetar" i da to sve kosta vise nego je prosjecan motorist spreman platiti.
Tapeciranje je (barem na Splitskom podrucju) cca. 300-500 HRK-a.

... i vjerovatno spominjes mestra cije sam uratke vidio.(y)

Nadjoh:
 
Last edited:
Znači funkcija je cornering lighta? Složio si da se pale/gase automatski?

Prvotna namjena je to, cornering light.
Druga namjena je da prosiri snop svjetla i sastrane ceste jer kad udjem u sumu i krene mi srna, pas, divlja svinja ili ko jednom jelen od par stotina kila preko ceste da ga prije uocim.
... i kad mi crkne zarulja glavnog fara (dogadjalo se) samo zakrenem ta svjetla put naprijed i nastavim voznju bez problema.

KTM ima dosta visoko postavljeno svjetlo i uzak snop i kad se nagnes ostane mrak a ja gledam preko zavoja kad ulazim u zavoj.
Kod novijih svjetla su bolje rijesili.

Kod DRZ-a se npr far okrece s volanom pa kad udjem u zavoj jos uvijek ima svjetla.

Nakon isprobavanja ta sam svjetla postavio u taj polozaj i izvrsno se ponasaju.
Nisu vise ta sa slike nego imam LED ali isto gledaju u stranu.

Sad se na prekidacu direktno pali ili preko dugog svjetla.
Htio sam napraviti "roll" senzor jer kupovni roll senzor tek blizu horizontale okida ... ali danas cu, sutra cu i ode vrime.
Mozda jednom napravim roll senzor, ono kad Dalmaciju zatrpa snig pa se nebudemo mogli voziti cilu godinu pa da ubijem vrime :mrgreen:
 
Last edited:
Znači u tebe je dosta noćne vožnje.... Kod mene je to vrlo rijetko pa ni ne razmišljam toliko o tome...

Nego vratimo se na sic. Pošto si ga onoliko povisija kako je to utjecalo na ciklistiku?