Honda cbf600

Ne znam koliko točno je prošlo, ali nekih cca. 11-12 tisuća. Po knjižici piše da treba svake 24 tisuće. Iridium su unutra.
iridium traju i duplo duže (meni na cbf 1000 su nakon 50000+km bile ko nove).........
mada iste nisu baš prijatelj sa karburatorima, ručnim čokom i povremenim zaljevanjem...... na 600 sa karburatorima su obične bolji izbor.....

ps. bolje ti je ne doljevat aditive..... pokupe iz tanka svakojako smeće......
sa karburatorima ti je najbolje povremeno razvrtit na visokim okretajima..... samočišćenje.....
 
Znači u prijevodu, da ne vozim ko baba i to je to :mrgreen:
Hvala!

A svjećice, prošli vlasnik je stavio NGK iridium, ali budem onda na izmjeni probao sa običnima. Ali otom potom, to neće još bar dvije godine doći na red.
 
  • Like
Reactions: Luke and JosipS
Ja radije obicne NGK promijenim svakih 20 tisuca km cak i manje nego da drzim 50.000 km kako mi prika kaze da mogu durat. Nije neki trosak svako 20 promijenit svjecice...osobno mislim da su iridium porez na budale cestovnih vozila :mrgreen: ne mogu reci da ih nisam imao i osjetio sam ogromno veliko nista sa njima 🤣
 
Ovisi koliko ih je zajebano na čemu promijeniti, na autu zadnje iridijumke izdržale 150 k km, a obične spali nakon 4-5 k km radi plina. A i svijećice stavljam po manualu a ne koje "pašu" i nemam problema.
 
Što sam već pričao, sa motorima sam početnik, sa autima nisam, ali sam prilično siguran da je ista stvar po pitanju svjećica.
Bakrene svjećice (ili ove "niklovane") trebaju niži napon za jednaku iskru pa su samim time i svjećice i bobine/a hladnije, što je dobro kod ganjanja radi samozapaljenja. Ako se pak ne ganja, onda ta niža radna temperatura povećava rizik zaprljanja svjećice. Ali, bakar je mekši od iridija (zato ih se nikluje, da bi malo produljili životni vijek, a ne utjecali na provodljivost/iskru) i samim time se brže troši.

Kod iridija je kontra, tvrđi je, samim time dugotrajniji, no treba veći napon za istu iskru i radi toga mu je radna temperatura viša.

E sad, ako je motor dizajniran oko neke vrste svjećice, treba to koristiti. Može se igrati i eksperimentirati, ali to je trial and error.
U pravilu, kod starih mašina (razvijene prije cca. 2005.), bakrene svjećice ne bi trebale (trebale, znači upitno) škoditi, jedino mogu produljiti vijek trajanja bobine i poboljšati sagorijevanje. Također je dodatni plus što ih se češće odvrće pa je manja šansa da zapeknu u glavi.

Ja ću osobno još razmisliti za CBF, možda bakrene, možda iridij. Ako se dobro sjećam, preporuka i jesu bakrene u servisnom manualu, ali nisam siguran.


EDIT: BTW, sad sam vozio motor, sve pet. Možda je stvarno bio loš benzin.
 
  • Like
Reactions: Nino777
Pozdrav svim vozačima CBFa.

Evo, da ne otežem i odma pitam... CBF 600 NA, karburator, 2007... Ima li ko savjet, jer trebam uzet ubrzo novi ( preferiram DID ) set lanac+lančanici, di je najpovoljnije u nas, kakva akcija ili slično? Ima kakav link? Hvala unaprid.
 
Kod nas ne znam, ali vidi na Louisu, Motointegratoru, FC-Moto. Plaćaš dostavu, ali je i dalje često dosta jeftinije nego kod nas.
 
Imam pitanje.

Danas sam na semaforu (uzbrdica, u sred šume) stisnuo zadnju, normalno se stisnula, pustio ju i motor stoji. Stisnem ju opet, tvrda ko kamen.
Kočnica je blokirala, a kočiona tekućina je curila na spoju lajtunga sa čeljusti.
Sad sam skinuo čeljust, ali mi je pun kurac današnjeg dana (pol sata ranije mi pčela uletila u maramu i ubola me i spustio sam motor i savinuo shifter, ogrebao deklo i ogrebao krilo zadnje) tako da to stoji u garaži sad.
Kad sam ju skinuo, polugica kočnice se normalno dala stisnuti i klip ide van, ali ne unutra.
Pretpostavljam da je povrat blokirao.

Molio bih savjete što dalje. Hvala!


I veliko hvala dečku na Suzukiju, Branimiru i Antoniji na Shadowu, njihovom frendu Nini i Aleksandru koji su stali pomoći!
 
@Tauren, neka si živ i zdrav, motor će se sredit. Da nije pukla ona opruga u kučištu cilindra na ručki, pa nema povrata? Najvjerovatnije su prljavština u kliještima i loše gumice klipova uzrok. Sve raskopat i kontrolirat. Nema druge.

Pitanje... ima li ko iskustva sa INA tekućinama? Upravo sređeno ulje, filter ulja, filter zraka. Mislim minjat i ulje kočnica uz "ispiranje" oba sustava, stavio bi kočionu "INA UKA 5.1", a antifriz "INA antifriz BS 40". Po svemu gledano, ne vidim zašto trošit duple novce na istu stvar, samo šta na drugom pakiranju piše moto ovo ono. Ne vozim trke.
Dosad sam koristija Motul.
 
Last edited:
Ja u svoju staru hondicu sipam delta sint, doduše jest stari motor, ali to ulje koristim 20+ godina, mašina ki nova !
 
  • Like
Reactions: prpa
@Tauren, neka si živ i zdrav, motor će se sredit. Da nije pukla ona opruga u kučištu cilindra na ručki, pa nema povrata? Najvjerovatnije su prljavština u kliještima i loše gumice klipova uzrok. Sve raskopat i kontrolirat. Nema druge.

Pitanje... ima li ko iskustva sa INA tekućinama? Upravo sređeno ulje, filter ulja, filter zraka. Mislim minjat i ulje kočnica uz "ispiranje" oba sustava, stavio bi kočionu "INA UKA 5.1", a antifriz "INA antifriz BS 40". Po svemu gledano, ne vidim zašto trošit duple novce na istu stvar, samo šta na drugom pakiranju piše moto ovo ono. Ne vozim trke.
Dosad sam koristija Motul.
Kvar sam ja prouzročio. Kad sam vraćao zadnji kotač, nisam primjetio da je nosač čeljusti ispao iz osigurača, tako da kad sam kočio unaprijed, osigurač ga je držao, a kad sam zakočio unazad, nosač se zarotirao i preklopio lajtung i zato je blokirala kočnica.
Sramota, ali jebiga, zajebao sam. Sreća pa samo treba novi lajtung.

A kad sam išao skinuti polugu za brzine da ju izravnam, sa vijkom je izašao navoj, aluminij je rupa. Tako da sad imam bušenje i ubacivanje zavojnice za to...
Pretpostavljam da je od pada moment bio dovoljan da zajebe navoj ili je prije netko pretegnuo.

Kad to riješimo ćemo vidjeti hoće li trokirati jer je bio na boku. I vidjet ćemo jel treba što osim lajtunga. Dok čekam novi, stavio sam stari (testiran, izgleda ispravan) da napravim krug po dvorištu da vidim jel sve radi.
 
Ako je prelilo karburatore zbog pada na bok, stisni crijevo od benzine koje ide iz rezervara i zaverglaj par puta da izbaci višak benzine. Ne bi trebalo bit problema.
 
Moja cura spremna za sezonu... novi lanac, lančanici, sve tekućine, samo još uvatit volje za kompletno je oprat, uf!
 
Pozdrav!

Treba mi lanac za moju CBF (PC38, 2006. godina, bez ABS) jer je ovaj gotov. Lančanici izgledaju odlično pa ih ne mislim mijenjati.

Jel imate preporuku lanca i trgovine u kojoj da uzmem?
Hvala :)
 
Moja CBF PC38 već 16 godina vozi na Motul 5100 10W40, jel 7100 vrijedi 20 eura više? U pravilu prođe oko 5000 između izmjena.
 
Ne
R6 2003 u slovenca pa u mene, samo staza.On vozio nešto malo ceste Motul 5100 prodana s 35000 ko urica
 
  • Like
Reactions: Tauren