Honda X-ADV

Iz zadnjeg 193. broja Moto Pulsa ;

TEST: HONDA X-ADV

Prošlo je dosta godina otkad smo prvi put testirali X-ADV. Već tada je to bio vrhunski skuter s vizijom koja je obećavala nešto novo, odnosno povremeni prelazak s asfalta na makadam i natrag. Bio je nakrcan modernom opremom i automatskim mjenjačem, kojeg je preuzeo od Hondinih motocikala, ali je uz pregršt prednosti imao i pokoju ozbiljnu manu. Nakon dva redizajna i manjih preinaka, većinom elektronskih, ponovo smo se uspeli u sedlo Honde X-ADV i primijetili jasnu razliku
Prije pet godina imali smo priliku isprobati prvi X-ADV model koji nas je odmah kupio idejom i izvedbom. U redakciji nas ima nekoliko, iako smo u manjini, koji smatramo da su motocikli s automatskim mjenjačem budućnost, a oni hrabriji smatraju i da će maksi skuteri velikog kapaciteta preuzeti dio tržišta putnih motocikala. X-ADV svakako spada među takve.
Redni dvocilindrični agregat koji ga pogoni zapremine je 745 ccm te razvija konkretnih 59 KS pri 6.750 o/min, uz maksimalni okretni moment od 69 Nm pri 4.750 o/min, što je porast od 4 KS i 1 Nm u odnosu na stari model. Ali ono što X-ADV čini specifičnim je automatski mjenjač s dvije spojke, na kojeg se nadovezuje završni prijenos riješen lancem.
I jasno, prvo ćemo se osvrnuti na taj DCT mjenjač. Dakle, u gradskoj ubrzaj-uspori vožnji, kada se vozi između drugog i trećeg stupnja prijenosa, izmjena stupnjeva je popraćena laganim trzajem I glasnim “klak” zvukom. Nakon nekog vremena taj zvuk počne pomalo i smetati, ali vjerujemo da se s vremenom vozač nauči ignorirati ga. Na otvorenoj cesti je izmjena stupnjeva prijenosa bešumna i može se primijetiti tek na pokazivaču broja okretaja te po zvuku rada agregata. Tu je sama izmjena linearna, precizna i bez ikakvih trzaja. Gotovo kao da se radi o CVT prijenosu, samo bolje.
Na prvom X-ADV modelu najviše nas je živcirala nepotrebna i prilično nezgodna izmjena stupnjeva prijenosa pri prolasku kroz zavoj, a posebno serpentinu. Naime, stalno se događalo da se automatsko prebacivanje u niži stupanj nije odvilo tijekom samog kočenja, prije ulaska u zavoj, već pri otvaranju gasa na izlasku iz zavoja, što je bilo loše, jer se pritom uznemirio cijeli skuter. Elektronika jednostavno nije imala taj “osjećaj” da ne mijenja stupanj prijenosa dok je skuter u ozbiljnom nagibu. Kod novog X-ADV modela taj problem više ne postoji, već je promjena stupnjeva prijenosa gotovo idealna, neovisno o stilu vožnje i vrsti ceste. A to posebno vrijedi u Sport modu, u kojem je izmjena stupnjeva prijenosa doista lijepo prilagođena žestokoj vožnji.
Ako bi u nekom trenu svejedno trebali ili samo željeli ubaciti u neki drugi stupanj prijenosa, to je lako trenutno izvesti pritiskom na tipku + ili -. Pritom mjenjač trenutno prebacuje u željeni stupanj prijenosa i zadržava se u njemu sve dok ne prestanete otvarati gas. Tada ponovo prebacuje u optimalan stupanj i nastavlja s automatskim načinom rada. Ova opcija vrlo je praktična, pogotovo zato što se pritiskom na tipke mjenjača samo privremeno mijenja stupanj prijenosa, pa možete pravovremeno prebaciti u nižu brzinu pri, primjerice, nailasku na uzbrdicu.
Doduše, nije da vam nedostaje snage, čak ni na uzbrdici. Dvocilindričan agregat je doista moćan te s iznimno lakoćom pokreće ovaj masivan skuter. Ubrzanja mogu biti i lagana i uglađena, ali X-ADV vas jednostavno mami da dodate gas i uživate u silovitom kretanju s mjesta ili žestokom pretjecanju. U tom dijelu priče svakako podsjeća na motocikle slične zapremine, te je u cjelini doista snažan i gotovo brutalan za jedan skuter.
Vozaču su na raspolaganju četiri unaprijed postavljene mape koje određuju način rada agregata, mjenjača i elektronike. Uz Standard, Rain, Gravel i Sport mod, tu je još i User mapa, u kojoj korisnik može sam podesiti parametre. U svakoj od tih mapa posebno je podešeno pet parametara - ispoljavanje snage (P), intenzitet kočenja motorom (EB), broj okretaja na kojem dolazi do promjene stupnja prijenosa (D), kontrola proklizavanja (T) i način rada ABS-a. Ti parametri se mogu promijeniti samo u User mapi, dok tvorničke mape nije moguće modificirati.
Mape je moguće prebacivati u vožnji i za to je dovoljno tipkom za promjenu odabrati željenu mapu i otpustiti gas do kraja, čime se potvrđuje odabir. Nezgodno je što je tipku za promjenu mape moguće i slučajno pritisnuti kada želimo potrubiti ili promijeniti prikaz informacija na zaslonu, pri čemu nova mapa postaje odabrana kad ju potvrdimo, a to će biti već pri sljedećem otpuštanju gasa. Bilo bi sigurnije da se mapu mora potvrditi u nekom razdoblju, pa da se ona u suprotnom vrati na onu prethodno aktivnu. Ovako se teoretski možete iz kišne mape u dva slučajna pokreta naći u sportskoj mapi, što baš i nije zgodno ako ste na mokroj podlozi i ne očekujete brutalnije oslobađanje snage. Vjerojatno se to za buduće generacije ovog skutera može softverski ispraviti, ako netko u Hondi tako odluči.
Široko sjedalo je udobno i postavljeno na visinu od 820 mm, što ostavlja dovoljno prostora za spustiti noge na tlo… ili ipak ne? Radi se o tome da je podnica za noge poprilično široko postavljena zbog masivnog centralnog mosta, što samo po sebi i ne bi bio neki problem da naš skuter nije bio opremljen i cjevastim štitnicima koji obrubljuju podnice te ih samim time dodatno proširuju. S tako postavljenom zaštitom postaje pomalo nezgrapno automatski spustiti noge na podlogu jednom kada se zaustavimo, jer nam zapinju, a i kad ih spustimo, poprilično su raširene i sve se čini nestabilno. Za vozače koji su viši od 180 cm ovo se lako riješi navikavanjem, ali bi oni niži ipak trebali isprobati kako je voziti X-ADV s bočnim štitnicima prije nego li se odluče na tu dodatnu opremu. To više što je riječ o teškom i dugačkom skuteru, s kojim ionako nije baš lako manevrirati na mjestu, a može biti i dosta zahtjevno probijati se kroz najveću gužvu.
Na otvorenoj cesti vožnja ovog skutera koji podsjeća na motocikl je prava uživancija. Istina, kod jurnjave kroz zavoje nije ni tako agilan ni tako prirodan kao, primjerice, Hondin avanturistički motocikl Transalp 750, da ostanemo kod istog proizvođača i slične zapremine. Isto tako, X-ADV ipak ima osovinski razmak od čak 1.590 mm te mokru težinu od 236 kg i lagali bi kad bi rekli da se to ne osjeti, posebno na ulasku u zavoj, To je nešto na što se morate naviknuti, ali X-ADV je zato miran i stabilan, a uz to se drži pravca koji smo mu zadali i od njega ne odstupa, osim ako vi to ne poželite......
......kompletan tekst pročitajte u aktualnom tiskanom izdanju Moto Pulsa koji se nalazi na kioscima.....
 
  • Like
Reactions: lowrider123