Istekao tehnicki...smijem li voziti??

Tomica said:
Prema članku 29. st. 1. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (NN br. 151/05) oštećena osoba kojoj je šteta nanesena uporabom motornog vozila čiji se vlasnik nije osigurao od automobilske odgovornosti svoj odštetni zahtjev podnosi Hrvatskom uredu za osiguranje.
Prema članku 29. st. 5. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu Hrvatski ured za osiguranje ima pravo na naknadu iznosa od osobe koja je odgovorna za štetu nastalu od neosiguranih motornih vozila i to za isplaćeni iznos štete, kamate i troškove.

U takvom je slučaju dakle, vlasnik odnosno vozač neosiguranog motornog vozila dužan vratiti cjelokupni potraživani iznos, a za ispunjenje svoje zakonske obveze jamči svojom cjelokupnom imovinom, često mora dati svoju višegodišnju ušteđevinu, prodati auto, stan, kuću, odbija mu se od plaće...

mislim da iznos regresa o kom govoriš ne može premašiti 12 prosječnih netto plaća u RH...što bi otprilike bilo oko 60.000 kn +/-....znači max iznos koji se može potraživati putem regresnog zahtjeva kojeg osig.kuća upućuje vozaču štetniku ne može premašiti taj iznos.....to se odnosi i na neosigurana vozila i na vožnju pod utjecajem alkohola preko 0,5 promila, vožnju pod utjecajem opojnih droga....itd
 
E to me zanima gdje je propisano tih 12 osobnih dohodaka. Našao u ZOOP na jednom mjestu, ali to se odnosi na nešto drugo kako sam ja shvatio.
Pa bih sada volio da me Lastan prosvijetli! :mrgreen:
 
Hrvoje said:
E to me zanima gdje je propisano tih 12 osobnih dohodaka. Našao u ZOOP na jednom mjestu, ali to se odnosi na nešto drugo kako sam ja shvatio.
Pa bih sada volio da me Lastan prosvijetli! :mrgreen:

stavak 5.  :mrgreen:

UVJETI ZA OBVEZNO OSIG. OD AO U RH

Gubitak prava iz osiguranja

Članak 3.

(1)  Osiguranik gubi svoja prava iz osiguranja u slučajevima iz članka 24. stavak 1. točka 1. do 6. Zakona.

1)    Iznimno, u slučaju članka 24. stavak 1. točka 2. Zakona ako vozaču nije produžena vozačka dozvola po isteku roka valjanosti a do dana štetnog događaja nije izgubio pravo na produljenje valjanosti, smatra se da vozač ima odgovarajuću vozačku dozvolu za upravljanje vozilom.

2)    ako je u vrijeme prometne nezgode, vozač osiguranog vozila, bio pod utjecajem alkohola ili pod utjecajem opojnih droga te psihoaktivnih lijekova ili drugih psihoaktivnih tvari iz članka 24. stavak 1. točka 4. Zakona osiguranik gubi svoja prava iz osiguranja:

a)    ako se analizom krvi ili drugom metodom mjerenja količine alkohola u organizmu vozača utvrdi da udio alkohola u krvi iznosi 0,5 g/kg i više (0,5‰ i više);

b)    ako se vozač nakon prometne nezgode odbije podvrći ispitivanju alkoholiziranosti ili utjecaja opojnih droga te dugih opojnih sredstava.

(2)  Prava iz osiguranja gubi osiguranik koji omogući da vozilom upravlja osoba u okolnostima iz točke 1) i 2) prethodnog stavka ovog članka.

(3)  Prava iz osiguranja gubi osiguranik ako omogući da se vozilom prevoze osobe na mjestu koje nije predviđeno za prijevoz osoba, za odštetne zahtjeve koje te osobe postave, osim za odštetne zahtjeve osoba koje se prevoze u skladu s propisima;

(4)  Osiguranik ne gubi svoja prava iz prethodnih odredaba ovog članka:

1)    ako dokaže da nije kriv za postojanje okolnosti koje dovode do gubitka prava iz osiguranja;

2)    ako dokaže da štetni događaj nije u uzročnoj svezi sa činjenicom da je vozač u trenutku prometne nezgode bio pod utjecajem alkohola, opojnih droga, psihoaktivnih lijekova ili drugih psihoaktivnih tvari;

(5)  Osiguranik koji gubi svoja prava iz prethodnih odredaba ovog članka dužan je osiguratelju nadoknaditi isplaćeni iznos najviše do 12 (dvanaest) prosječnih neto plaća prema zadnjem službenom izvješću Državnog zavoda za statistiku;

(6)  Ako za povećani rizik nije plaćena dodatna premija (npr. za taxi vozila, vozila koja prevoze opasne terete i sl.), osiguranik gubi pravo iz osiguranja za svaki osigurani slučaj iz povećanog rizika u omjeru između plaćene premije i premije koju je trebao platiti.
 
nebuloza985 said:
ovo mi je malo blentavo

da li se počeknim rokom smatra razdoblje između završetka osiguranja i prelaska u drugu osiguravateljsku kuću ili u svakom slučaju traje 30 dana od prestanka osiguranja?
- konkretno: što ako si prešao u počeknom roku u drugu kuću i onda napravio pičvajz?

ako si prešao i napravio "pičvajz" onda ta osig.kuća snosi štetu po polici AO.....ako si napravio "pičvajz" pa prešao u drugu kuću, onda si dužan starom osiguravatelju platiti premiju osiguranja za cijelu godinu, s tim da se osiguranje sklapa od dana isteka prethodnog osiguranja.....u svakom slučaju ako si već napravio "pičvajz" ne prelazi nigdje drugo jer će te to koštati....
 
max34 said:
stavak 5.  :mrgreen:
:misli:
A gdje taj propis svaki hrvat katolik može naći na netu? :mrgreen:

E da, i to je, koliko sam shvatio, za slučaj da polica postoji, ali postoji neka okolnost koja uzrokuje gubitak prava. No što je sa slučajem da nikakva polica apsolutno ne postoji (neosiguran do boli i natrag)?
 
Hrvoje said:
:misli:
A gdje taj propis svaki hrvat katolik može naći na netu? :mrgreen:

E da, i to je, koliko sam shvatio, za slučaj da polica postoji, ali postoji neka okolnost koja uzrokuje gubitak prava. No što je sa slučajem da nikakva polica apsolutno ne postoji (neosiguran do boli i natrag)?
Onda kako sam napisao.  :LOL:
 
Tomica said:
Onda kako sam napisao.  :LOL:
u međuvremenu je bilo tako napeto da je tvoj post pao u zaborav :LOL:
 
Hrvoje said:
:misli:
A gdje taj propis svaki hrvat katolik može naći na netu? :mrgreen:

E da, i to je, koliko sam shvatio, za slučaj da polica postoji, ali postoji neka okolnost koja uzrokuje gubitak prava. No što je sa slučajem da nikakva polica apsolutno ne postoji (neosiguran do boli i natrag)?

http://www.huo.hr/podstranica.php?podstranica=15  :mrgreen:

pa to ti je to....kako misliš za slučaj da polica postoji ili ne postoji??
ukoliko si neosiguran polica ne postoji...jel misliš ukoliko niti jedan niti drugi nemaju police AO???
ne kontam te baš.....  :misli:
 
max34 said:
http://www.huo.hr/podstranica.php?podstranica=15  :mrgreen:
(y)
max34 said:
pa to ti je to....kako misliš za slučaj da polica postoji ili ne postoji??
ukoliko si neosiguran polica ne postoji...jel misliš ukoliko niti jedan niti drugi nemaju police AO???
ne kontam te baš.....  :misli:
Ako si neosiguran onda nisi "osiguranik koji gubi svoja prava iz osiguranja", zar ne? :wink:
Prema tome na tebe se ne odnosi čl. 3 koji si citirao.-
:mrgreen:
 
Hrvoje said:
(y)Ako si neosiguran onda nisi "osiguranik koji gubi svoja prava iz osiguranja", zar ne? :wink
Prema tome na tebe se ne odnosi čl. 3 koji si citirao.-
:naklon: :naklon: :naklon:
TuQi, kralju!  :mrgreen:

Ali?!...
Zar počinitelj nesmiljenog zlodjela nije automatski u koliziji sa ZSP ukoliko se odvaži na upravljanje vozilom bez važeće police osiguranja?
 
Shepa said:
Ali?!...
Zar počinitelj nesmiljenog zlodjela nije automatski u koliziji sa ZSP ukoliko se odvaži na upravljanje vozilom bez važeće police osiguranja?
Je. Jer čim je isteklo osiguranje, automatski je istekla i "registracija". Tj. mogu tehnički pregled i cestarina biti plaćeni do npr. 01.07.2010., ali ako je osiguranje isteklo 01.06.2010. onda na zadnjoj stranici prometne dozvole na crti ispod "Dozvola vrijedi do:" mora stajati 01.06.2010. :mrgreen:
 
Hrvoje said:
(y)Ako si neosiguran onda nisi "osiguranik koji gubi svoja prava iz osiguranja", zar ne? :wink:
Prema tome na tebe se ne odnosi čl. 3 koji si citirao.-
:mrgreen:

koliko ja znam u svim slučajevima visina regresnog duga ne može iznosti više od 12 prosječnih netto plaća u RH, pa i u situaciji koju opisuješ.....  :mrgreen:
mada se po toj tvojoj logici može postaviti upitnik....  :mrgreen:
 
Evo recimo jedno iskustvo pa da proslijedim :wink:
Odjavili smo tablice od novog auta nakon sto je bio prepisan na nas.
Poslali tablice i pricekali da potvrda o odjavi stigne iz Brinja da bi otisli registrirati auto na svoje ime.
Odnijeli papire na osiguranje koje je u sklopu tehnickog, otvorili tehnicki
Medutim, na tehnickom su nam rekli da je u ispusnim plinovima previse kisika te da moramo prepraviti auspuh.    :?
Odveli auto (dakle uplaceno osiguranje, placene cestarine i sve ostalo i otvoren tehnicki) i popravili auspuh
Na povratku do tehnickog zaustavlja nas policija (iako imamo probne tablice) i kategoricki tvrdi da ne mozemo voziti auto koje je pod probnom tablicom (tada je ponedjeljak, probna tablica je stigla u petak) jer ona vrijedi tri dana - sto je dakle s radnim i neradnim danima - buduci da je poslana iz Senja gdje je PU pri kojoj je auto bio registriran.   :?
Dobijamo kaznu od 1000 kuna iako:
-imamo probnu tablicu
-imamo uplaceno osiguranje
-imamo otvoren tehnicki
-i imamo potvrdu o prepravku koji je bio jedina prepreka da auto dobije status tehnicki ispravnog vozila
Kaznu nismo platili jer sam se zalila i zalila jer nije u redu   :misli:
Ali dajte mi molim vas (vidim da vas ima dosta koji se u to kuzite) objasnite po kojem zakonu je sve ovo logicno  :|
 
Vampirella said:
Kada vam je izdana probna tablica negdje je pisalo na nečemu što ste potpisali koliko ona vrijedi. I amen. Ako je izdana na 3 dana (a vjerojatno jest) onda nema veze što ste imali osigurano i tehnički ispravno vozilo na kojem je bila probna tablica.  :wink:
Radni/ neradni dani ne igraju apsolutno nikakvu ulogu u svemu tome.
 
Tomica said:
Zaboravio si dodati da uz sve navedeno za svu nastalu štetu koju prouzroči vozač, tj. vlasnik neosiguranog vozila, odgovara osobno i neograničeno cjelokupnom svojom imovinom! :LOL:

Ti sto voze neregana vozila se ne moze dogoditi da udare  :mrgreen:
 
Vampirella said:
Evo recimo jedno iskustvo pa da proslijedim :wink:
Odjavili smo tablice od novog auta nakon sto je bio prepisan na nas.
Poslali tablice i pricekali da potvrda o odjavi stigne iz Brinja da bi otisli registrirati auto na svoje ime.
Odnijeli papire na osiguranje koje je u sklopu tehnickog, otvorili tehnicki
Medutim, na tehnickom su nam rekli da je u ispusnim plinovima previse kisika te da moramo prepraviti auspuh.    :?
Odveli auto (dakle uplaceno osiguranje, placene cestarine i sve ostalo i otvoren tehnicki) i popravili auspuh
Na povratku do tehnickog zaustavlja nas policija (iako imamo probne tablice) i kategoricki tvrdi da ne mozemo voziti auto koje je pod probnom tablicom (tada je ponedjeljak, probna tablica je stigla u petak) jer ona vrijedi tri dana - sto je dakle s radnim i neradnim danima - buduci da je poslana iz Senja gdje je PU pri kojoj je auto bio registriran.   :?
Dobijamo kaznu od 1000 kuna iako:
-imamo probnu tablicu
-imamo uplaceno osiguranje
-imamo otvoren tehnicki
-i imamo potvrdu o prepravku koji je bio jedina prepreka da auto dobije status tehnicki ispravnog vozila
Kaznu nismo platili jer sam se zalila i zalila jer nije u redu   :misli:
Ali dajte mi molim vas (vidim da vas ima dosta koji se u to kuzite) objasnite po kojem zakonu je sve ovo logicno  :|

probna tablica je istekla jer je vrijedila tri dana tj. petak, subotu i nedjelju.....nema veze radni ili neradni dani to je to.....jedino što je taj "organ" mogao biti malo fleksibilniji s obzirom na razlog zbog kojeg ste još uvijek vozili prometalo....ali eto...  :mrgreen:
 
Evo uplatio sam policu osiguranja... A nemam tehnicki jos...
Dakle kad me plavac ustavi to je kao da nemam nista...bez obzira na uplaceno osiguranje  :mrgreen:
 
H@k said:
Evo uplatio sam policu osiguranja... A nemam tehnicki jos...
Dakle kad me plavac ustavi to je kao da nemam nista...bez obzira na uplaceno osiguranje  :mrgreen:
Nije. Neš dobit prijavu na 5-20000kn + 2000.
Samo na 2000.
:mrgreen: