izlazne cijevi rez auspuha

GIGA-TZR

New member
a već duže vrijeme me pati jedna stvar kod rez auspuha a to su izlazne cijevi
kod auspuha na cvajama s više cilindara, izlazna cijev jednog auspuha je dulja od druge i to dosta...npr jolly moto, auspusi na rs250, rgv gammi....

evo citat iz motopulsa: "Premali promjer ili preduga izlazna cijev prouzročit će probleme pri radu motora u visokim režimima vrtnje, gdje valovi ispušnih plinova neće moći napustiti ispuh, što će rezultirati pregrijavanjem motora i teškim postizanjem visokih okretaja."

znači po tome bi jedan cilindar kočio ovaj drugi u visokim okretajima, a očito kad proizvođači naprave takve auspuhe sigurno nežele ugrozit preformanse motora nego ga poboljšat, e sad dali utjeće duljina izlazne cijevi na rad motora ili je zanemariva

i još nešto iz motopulsovog članka, a i u još nekim knjigama o tuningu 2t motora stoji ova formula za izračun duljine izlazne cijevi:
promjer izl cijevi= 58%-62% promjera ulazne cijevi
duljina izl cijevi= 12× veća od promjera izl cijevi

u motopulsovom članku su uzeli za primjer 125-icu s rupom na ispuhu 32mm, što znači da izlazna cijev rez auspuha treba biti promjera 19mm i duljine 228mm
a kad pogledam neke auspuhe za 125-icu duljina izlazne cijevi je sigurno duplo veća od ove što se dobije proračunima
a tek kod kros motora izlazna cijev se proteže cijelom duljinom rame krosera, ono veća je od ostatka auspuha

e sad zašto je teorija različita od prakse, zašto poznati proizvođači rade toliko dugačku izlaznu cijev ako je u raznim knjigama i podatcima ispisano da dugačka izlazna cijev pri većim okretajima guši motor i povećava temperaturu cilindra

a i da se vratim na jolly moto auspuhe i auspuhe kakav imaju RS 250, RGV... jel neutjeće na njihov rad to što je jedna izlazna cijev malo dulja kod jednog ili da budem točnije kod onog cilindra koji je prema gore, po meni bi trebao taj što ima dulju izlaznu cijev i imat malo veći promjer (sad koliko veći bi trebalo izračunat), tako da budu ujednačeni što se tiće brzine napuštanja plina iz auspuha
TZR ima jedan auspuh kraći jedan dulji, zapravo obadva auspuha su sasvim jednake duljine samo što ovaj jedan mora se malo više savijat na ulazu zbog tog cilindra koji je više, pa onda na kraju izgleda da je jedan kraći a jedan dulji, po meni je to je najispravnije obadva supuha su sasvim identična to znači da rade sinkrono
evo to si vidi ovoj slici trkaće yamahe TZ 250, (TZR je cestovna replika njega, a TZ je pravi trkaći yamahin 250 cvajo, pogledajte samo karakteristike više konja od RS250 s jolly moto auspusima 8))
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_tz_250_2002.php

e sad pitanja na koje tražim odgovore:
1.jel stvarno dulja izlazna cijev u praksi utjeće na rad pri višim kako to teorija govori?
2.ako da zašto onda prave toliko dugačke cijevi? (mada mislim da se to radi zbog estetskog izgleda)