Izmjena antifriza

snake123

Well-known member
Nisam jos to solo radio pa da pitam ovdje jesam li koji korak propustio (od onog sto sam do sada nasao po netu)
1. ispustiti tekucinu na saraficu
2. isprazniti ekspanzijsku posudu
3. vratiti sarafic - spominje se da se treba zamijeniti ona podloska kod svake izmjene - jel to bitno?
4. uliti antifriz u kiler do cepa
5. upaliti motor da povuce u sistem
6. zatvoriti kiler i uzivati u voznji

jesam li sto propustio?
treba li kakvo odzracivanje sistema il nesto takvo?

radi se o ER5 - al valjd aje za vecinu isti postupak

THX
 
Otvori ekspanzionu, otpusti šarafić, ispusti, vrati šarafić (ako ne curi podloška je ok), ulij antifriz, zatvori čep, malo rukama izmijesi crijeva od hlađenja da izbaciš zrak. Upali motor i po potrebi dolij antifriza, nešto će povući iz posude kad otvori termostat, rukama provjeri da li su sva crijeva vruća da ti negdje nije ostao zračni džep i to je to. Mijenjao sam na toj mašini i nikakvih problema nisam imao ni prije ni poslije zamjene.
 
kaj znaci po potrebi dodaj antifriz? nov mi je motor pa di se gleda nivo antifriza?
koji antifriz staviti i u cemu su razlike?
npr. motul motocool expert oko 60kn a motul motocool factory line prek 100kn. (uzeo sma njih samo kao usporedbu razlike u cijeni)
 
nemoj se zamarat razlikama antifriza, bitno je samo da nisu različitih boja... u tom slučaju je skroz drukčija kemija u pitanju i tu može zajebat...
Ne znam jel ima ER5 onaj plastični mali tank za tekućinu, al mislim da bi trebo imat (baci oko ispod plastike repa ili blizu kučišta akumulatora, bijela posudica), tamo bi trebale bit oznake "F" i "L"... ako je ispod L, dodati dok ne bude iznad, ako je iznad F, malo spustit :)
 
nemoj se zamarat razlikama antifriza, bitno je samo da nisu različitih boja... u tom slučaju je skroz drukčija kemija u pitanju i tu može zajebat...
Ne znam jel ima ER5 onaj plastični mali tank za tekućinu, al mislim da bi trebo imat (baci oko ispod plastike repa ili blizu kučišta akumulatora, bijela posudica), tamo bi trebale bit oznake "F" i "L"... ako je ispod L, dodati dok ne bude iznad, ako je iznad F, malo spustit :)

ima posudicu ispod suvozaca. znaci u njoj se prati nivo a puni se kroz kiler?
jel treba zagrijati masinu prije ispustanja? to sam negdje citao
ako se ispustila jedna vrsta antifriza dal se moze uliti druga il treba ''ocistiti'' sistem? jer nemam pojma kaj je unutra
 
Skini "Service manual" i u njemu ti sve piše i oko zamjene antifriza i svega ostalog. Piše ti i specifikacija antifriza koja ide u tu mašinu, samo malo truda i čitanja. Dobro će ti doći i za ostatak održavanja ako ga misliš sam raditi. Usput izbjegneš i krive podatke korisnika koji bubneju iz glave nešto što se možda ne odnosi na tvoj motor, service manual je meni majka informacija.
 
  • Like
Reactions: snake123
nebi bilo lose da se rapitas, kod KTM moras popet prednje kolo na visinu da izbaci zrak, neki imaju odzracnik...

Sta se tice samog antifriza postoji sa vecim vrelistem,malo je skuplji al mislim da to ne treba za tvoj motor.
 
Ako ima za motore. Onda motor. Ako nema stavim za auto. Isti k je. Bitno da zimi “grije” a liti “ladi”
a kakav je to antifriz za motor? jel može u traktor onaj šta ide u auto?

@snake123, Nino dobro kaže, manual i drž ga se ko pijan plota... ako ne znaš šta je sad unutra, dobro je pustit 0.5L destilirane vode da pročisti nakon šta ispustiš staru tekućinu... nikakvo grijanje prije ispuštanja jer buš se spekel...
 
a kakav je to antifriz za motor? jel može u traktor onaj šta ide u auto?

@snake123, Nino dobro kaže, manual i drž ga se ko pijan plota... ako ne znaš šta je sad unutra, dobro je pustit 0.5L destilirane vode da pročisti nakon šta ispustiš staru tekućinu... nikakvo grijanje prije ispuštanja jer buš se spekel...
A kao ti moto imaju visu tocku vrelista, al zato i cijenu 😆
 
  • Like
Reactions: StickyFingers
i gledam ja tako manula i di bi bilo bolje mjesto za cep od rashladne nego ispod tankao_O
 
Jel se meni čini il ovo baš nije boja valjanog antifriza? 🧐
Izvukao ga danas u tester da vidim jel još čemu I malo me iznenadilo.
I još ima miris po recimo auspuh.
 

Attachments

  • IMG_20220106_140514.jpg
    IMG_20220106_140514.jpg
    1.6 MB · Views: 0
  • IMG_20220106_140606.jpg
    IMG_20220106_140606.jpg
    2.2 MB · Views: 0
Pitanje je što su bivši vlasnici ulijevali, miješali s običnom vodom ili dolijevali razne vrste antifriza. Ako ti je sumnjiv, ispusti to van i stavi novi, bar onda znaš na čemu si. Isto napraviš s uljem i filterima kao i kočionom tekućinom. Svjećice provjeri, po potrebi zamijeni, provjeri da su ti one rupice kraj svjećica prohodne, služe tome da se voda ne zadržava kraj svjećica, a ni antifriz kad ti procure oringovi na spoju kilera i mašine.
 
znaci mislis da jos nije ziher da je neki kurslus nego da moze biti i sve ok?
malo me prepalo da nije nekaj ozbiljnije jer vise lici na ulje neg na antifriz
 
Od gledanja i čitanja po bespućima interneta i gledanja yubito filmića možeš samo raditi dramu sam sebi. Ak te strah zamijeniti taj antifriz, vozi u servis i plati. Usput ti bude netko stručniji pogledal kompletno stanje motora pa budeš odmah znal kaj to sve skupa košta i jel ide drugom jelenu u ruke ili ostaje kod tebe.
 
to je u planu, al su svu svi sad bili u guzvi. Ovo sam malo sebi za gust isao pogledati i provjeriti koliko mi znanje dopusta - dakle ne puno 🙃
al ne krecem u voznje dok ga strucno oko ne provuce kroz ruke