Jeftin i brz način čišćenja i obnove karburatora i mašina pomoću sode bikarbone

kruns

Active member
Surfanjem sam našao zanimljivu stranicu gdje je opisan jednostavan i jeftin način obnove i čišćenja karburatora i mašina. Nisam ga isprobao u praksi jer trenutno nemam svoju staru mašinu od suzuki gs-a 500 - koju slažem, a ni karburatore kod sebe doma (kod mehaničara su), ali ako će netko raditi sličan projekt sada preko zime preveo sam stranicu, koliko moje znanje engleskog naravno dopušta, pa možda nekome pomogne.


Jeftin i brz način čišćenja i obnove karburatora i mašina pomoću sode bikarbone


Čišćenje i obnova karburatora danas može biti težak posao. Stvarno dobra sredstva za čišćenje koja su se prije mogla nabaviti više nisu dostupna jer ih sada smatraju "tvarima štetnim za okoliš" i njihova upotreba je zabranjena. Sredstva za čišćenje na koja smo uvijek računali sada su gotovo beskorisna. Sjećam se da je bilo za kupiti takvih tekućina koja su bila u stanju otopiti i očistiti za jednu noć prljavštinu koja se skupljala desetljećima na karburatorima. Sada isti taj proizvod jedva može olabaviti lak, a kamoli ga očistiti s daleko više utrošenog vremena od jedne noći. Vi i dalje trebate očistiti vaše karburatore ali kemikalije jednostavno nisu više sposobne učiniti to same bez da provedete cijelo poslijepodne ribajući sve kutke vašeg karburatora.
Klasično pjeskarenje može oštetiti i potpuno uništiti skupe karburatore. Rješenje je da se umjesto pijeska uzmete soda bikarbonu (soda za pečenje) kao medij za pjeskarenje. Da, obična soda bikarbona koja služi u kućanstvu za pečenje! Da li morate posjedovati stroj za pjeskarenje visokog pritiska s kojim bi onda tako očistili karburatore? Odgovor je ne. Ispod je popis stavki koji trebate imati uz kompresor za zrak kao izvor visokog pritiska:

1. zračni pištolj - nastavak na crijevo kompresora
2. gumeno crijevo
3. jedan štapić od drva, metala ili žica
4. malo izolir trake
5. oštar nož ili žileta

Slika1:


Počnite tako da izrežete gumeno crijevo na dužinu od cca 60 cm. Gumeno crijevo je nabavljivo u skoro svakom dućanu sa kućnim potrepštinama i jako je jeftino. Na jednoj strani tog crijeva izmjerite oko 5 cm (2") i označite taj dio.
Slika2:


Onda uzmete nož ili oštru žiletu i napravite mali rez ali samo s jedne strane. Rez mora biti velik samo toliko da vrh zračnog pištolja uđe u crijevo. Zalijepite sa izolir trakom zračni pištolj i crijevo na mjestu gdje pištolj ulazi u crijevo.
Slika3:



Ovakvo pozicioniranje zračnog pištolja omogućit će da soda bude povučena iz kutije i izmiješana sa komprimiranim zrakom kompresora.
Slika4:


Drugi kraj crijeva treba odrezati pod kutem od 45° i pričvrstiti uz metalni štapić kao na slici. To će omogućiti nesmetani prolaz sode kroz cijev.
Slika5:


Sada imate ultra-nisko tehnološki raspršivač sode spreman za čišćenje!
Slika6:


Upozorenje:
Čišćenje bi trebalo obavljati samo na otvorenom i prozračnom prostoru, npr. vrtu ili terasi. Odgovarajuću zaštitnu opremu kao naočale i masku za lice također treba upotrebljavati. Soda bikarbona nije otrovna ali može biti iritantna za dišni sustav ako se udiše. Soda bikarbona će se raspršiti po okolnom prostoru, ali ne brinite jer nije otrovna, samo nosite staru odjeću jer će soda biti raspršena po vama kad napravite posao. Prilagodite pritisak kompresora na 80-90 psi (5,5 - 6 bar) i držite pištolj na otprilike 15 cm od karburatora koje čistite.
Soda bikarbona je mekan materijal koji neće oštetiti karburatore nakon tretiranje sodom. Odstranit će sve organske i anorganske tvari kao i oksidaciju aluminija s vaših karburatora ili mašine. Koroziju čeličnih dijelova neće ukloniti. Možete slobodno tretirati sodom na sve dijelove karburatora jer se soda poslije otapa s vodom.
Nakon što ste tretirali karburatore sa sodom jednostavno ih isperete pod slavinom vode. Soda će se otopiti u vodi i neće ostaviti nikakve tragove i vaši karburatori su spremni za ponovnu ugradnju.
Nered na terasi se isto lagano očisti samo pod mlazom vode, to je pravo "zeleno" rješenje za čišćenje karburatora a usto je i vrlo jeftina.
Ispod su fotografije prije i poslije nekih rijetkih Porsche 356 karburatora, a rezultat govori sam za sebe...

Slika7:


Slika8:




 
Vidio sam to, strava i moram probat  (y)

NE bi bilo na odmet napraviti jednu kutiju sa pleskiem na jednoj strani od jedno 1 x 0.5 x 0.5 metara pa da ne prska i možeš ponovo tu sodu iskoristit

Ovo bi moglo na sticky čist onako ili otvorit podforum "opći tehnički savjeti i onda"
 
ja sam probao s sodom za bašve(čini mi se :misli:) i leti van al ne radi
neznam možda je problem u kompresoru od samo 25l ili pregruba soda... :misli:
 
soda za bačve je kristalna soda i ona je dobra za skidanje korozije sa elektrolizom, a i njena struktura je drugačija pa mislim da se ne raspršuje u zraku kako treba :misli:
 
kruns               
Jesi li prova rastavljen karburator staviti u nitro razrjeđivać.Provaj pa da vidiš rezultat a i jednostavnije je.
 
nisam probao sa nitrom jer je agresivan za gumice, njega sam upotrebljavao za skidanje mrlja na bloku mašine i za to je odličan. probao sam čistiti frge prije sa posebnim sprejom za čišćenje karburatora, ali on je skup pogotovo ako su karburatori jako zaprljan a želiš da poslije tog čišćenja budu kao novi pa ga puno treba. čini mi se po slikama da i ne očisti kao sa sodom pa čim dobijem karburatore nazad idem probati očistiti ih sa sodom.
 
Kawac-100ka said:
ovo bi se moglo nazvat pjeskarenjem sa sodom,umjesto kvarcnim pijeskom

Tako je, tipican postupak pjeskarenja, cak se ne morate zezati nego za sto i sitno kuna kupite pistolj za pjeskarenje (y)

I kako kaze Icek to je super raditi u potpuno zatvorenoj kutiji gdje se "abraziv" koristi ponovo (y)
 
Sip said:
Tako je, tipican postupak pjeskarenja, cak se ne morate zezati nego za sto i sitno kuna kupite pistolj za pjeskarenje (y)

I kako kaze Icek to je super raditi u potpuno zatvorenoj kutiji gdje se "abraziv" koristi ponovo (y)
daj malo opis ili sliku tog pištolja za pjeskarenje za nas neuke a koji ipak ponekad imaju potrebu za tim
 
Bager said:
daj malo opis ili sliku tog pištolja za pjeskarenje za nas neuke a koji ipak ponekad imaju potrebu za tim

Moze, poslikam pa stavim :wink:
 
Ako dobro ne ispereš kanaliće u karburatoru ostaci sode će se kristalizirati i eto problema,ja sam ipak za NITRO uliješ u špricu za bojanje i udri po karburatoru.
 
Zog said:
Ako dobro ne ispereš kanaliće u karburatoru ostaci sode će se kristalizirati i eto problema,ja sam ipak za NITRO uliješ u špricu za bojanje i udri po karburatoru.
to i ja znam napraviti al nije da nesto pretjerano pomaze kod hebeno zamazanih stvari...
 
Čišćenje izvanka je estetska stvar važno je čišćenje iznutra a deblje masne naslage se najprije odstrane nekim predmetom,pa onda nitro.
 
meni je slučajno malo nitra završilo na karburatoru, tj. na gumici od karburatora i imao sam osjećaj kao da se guma topi. brzo sam obrisao pa nije bilo posljedica, ali da cijeli karburator idem namakat u nitro - ne hvala.
 
kruns                   
U mom postu san ti napisa,rastavljen,mislio sam do detalja.Stvarno dobro se očisti izgleda kao nov.Uzmi neki stari pa provaj vidit češ.
 
Za ciscenje je ovo malo skuplja varijanta ali jako efikasna i pouzdana

http://cgi.ebay.com/1-7-GALLON-ULTRASONIC-CLEANER-HIGH-VELOCITY-SALE_W0QQitemZ350235725232QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item518bad0db0